600 ile başlanılmaz diyenlere

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Katılım
21 Şub 2010
Mesajlar
779
tecrübeli motorcu en uzun hayatta kalan motorcudur. daha yaşın genç gazlamaya devam zaman göstercek...
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
haftada bir adanya gidiyorum geliyorum güzel virajlı yollar falan. sehir icinde cirit atıyorum yerine göre. 2 defa büyük kaza atlattım refleksim sayesinde kurtuldum .ben iyiyim sürüyorum tecrübeliyim herşey yolunda ha bi bir gün ölürsemde bunun sebebi hiç bir zaman motor olmucak. bazı boş gereksiz insanlar diyor ya bin al ölürsen öl falan. çekemiyen anten taksın. ben önlemimi alıyorum takdiri allaha bırakıyorum. siz allah degilsiniz yorumlarınızla ölmücem :) yazmak istedigim cok sey varda gerek bile duymuyorum kısmet olurda yolunuz buralra düşerse bekliyorum misafirim olun.

SENCER abi sana karşı bi yanlışım olduysa özür dilerim olmadıgına eminim. herzamanki gibi kardeşin volkana güven abi... utandırmıcam seni hiçbir zaman...

benim için çok kıymetlisin, bunu biliyorsun.
son tel numaranı bana yaz.

sana güveniyorum, gzdiğin-gazladığın arkadaşlarına dikkat et :bounce::cherry:...
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
benim için çok kıymetlisin, bunu biliyorsun.
son tel numaranı bana yaz.

sana güveniyorum, gzdiğin-gazladığın arkadaşlarına dikkat et :bounce::cherry:...

Sende benim icin cok kiymetlisin sencer abi.
Özledim seni...
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Ben daha önce de yazmistim ama anlasilan arkadasimiz okumamis, bu nedenle bir kez daha yazayim.
Su cc de motorla baslanmaz, mevzusu oldukça yanlis anlasiliyor.
Biz ornegin bu meselede oldugu gibi R6 ile baslanmaz diye yazariz.
Bu arkadasimiz da derki ben basladim gayet de guzel kullaniyorum.
Onu gorenler de tasdik ederler.
ama bizim dedigimiz "baslanmaz" tabiri kullanamazsin demek degil ki!!!

yetenek isi falan da degildir.
Allah'in en yeteneksiz(Bülent Sertaç hariç) en aptal adamina ver herhangi bir motosikleti, bir kaç denemeden sonra kullanmaya baslar.
hacminin bir önemi yoktur.
Zaten yollarda çokça goruyorsunuz.

Uçak kullanmiyoruz, alti ustu bir motosiklet.
Dengenizi saglamayi ogrendiginiz andan itibaren hepsini kullanabilirsiniz.

Peki biz neden 600cc veya 1000cc veya baska bir cc olmaz diyoruz?

Mesele sudur.
Yanlis motosiklet seçimiyle bu mevzuya baslarsaniz, hiç bir zaman iyi bir surucu olamazsiniz.
Ne yolda, ne de pistte...
Egitimlerde gozlemledigimiz en onemli nokta budur.
Kademe kademe ilerleyen suruculer, hem pistte hem yolda çok daha ilerleme kaydederken, ise ortadan dalan suruculerin sadece kendi motosikletlerine hakimiyetlerinin arttigini ama bu durumun suruslerine pozitif bir katkisinin olmadigini yillardir tecrube etmis gormusuzdur.
sadece ben degil, diger tecrubeli suruculer de (ozellikle surus egitmenleri) bu gozlemlerini size sorarsaniz aktarirlar.


Buraya kadar fazla entel takildim sanirim, anlayacaginiz dilden yazayim.
Ben R6 aldim gayette guzel kullaniyorum, hakkini veriyorum diyen arkadaslari bu hakkini verme konusunda piste alalim.
125cc suruculerinin arasina salalim.
bakalim geçebilecekleri bir motosiklet olabilecek mi?
Tabi kendileri kadar acemi durumda olanlar hariç.
O zaman deriz ki hakkini veriyorsun.Yani herhangi bir 600cc motosikleti geçebilmeleri sart degil.
Kendilerinden daha kuçuk hacimli bir motosikleti geçebilsinler yeter.
Neden boyle absurt bir ornek verdim?
Bu motosikletlerin hakki pist çunku.
Caddede dusmeden,bir yere ya da birine çarpmadan surmenin adi hakkini vermek degil, dikkatli surustur.

Simdi isin bir de baska kismi var.
Tamam bu adam herhangi bir 125cc motoru geçemeyebilir ama ilerde kendini gelistirir ve geçer diyebilirsiniz.
Evet geçer.
Ama bu sefer de ilk basamaktan baslamais 600cc suruculerinin arasinda zavalli olur.

Herkes yarisçimi olacak?
Adam caddede kullaniyor bu motoru diyebilirsiniz.
Dogru.
dedigim gibi hiç kaza yapmadan,yillarca kullanabilir bu motoru.
Fakat her zaman yazdigim gibi,
"motosikletten korkarak, motosiklet kullaniyorsaniz, siz onu degil, o sizi kullaniyor demektir."

(belki de devam edecek!)
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
Ben daha önce de yazmistim ama anlasilan arkadasimiz okumamis, bu nedenle bir kez daha yazayim.
Su cc de motorla baslanmaz, mevzusu oldukça yanlis anlasiliyor.
Biz ornegin bu meselede oldugu gibi R6 ile baslanmaz diye yazariz.
Bu arkadasimiz da derki ben basladim gayet de guzel kullaniyorum.
Onu gorenler de tasdik ederler.
ama bizim dedigimiz "baslanmaz" tabiri kullanamazsin demek degil ki!!!

yetenek isi falan da degildir.
Allah'in en yeteneksiz(Bülent Sertaç hariç) en aptal adamina ver herhangi bir motosikleti, bir kaç denemeden sonra kullanmaya baslar.
hacminin bir önemi yoktur.
Zaten yollarda çokça goruyorsunuz.

Uçak kullanmiyoruz, alti ustu bir motosiklet.
Dengenizi saglamayi ogrendiginiz andan itibaren hepsini kullanabilirsiniz.

Peki biz neden 600cc veya 1000cc veya baska bir cc olmaz diyoruz?

Mesele sudur.
Yanlis motosiklet seçimiyle bu mevzuya baslarsaniz, hiç bir zaman iyi bir surucu olamazsiniz.
Ne yolda, ne de pistte...
Egitimlerde gozlemledigimiz en onemli nokta budur.
Kademe kademe ilerleyen suruculer, hem pistte hem yolda çok daha ilerleme kaydederken, ise ortadan dalan suruculerin sadece kendi motosikletlerine hakimiyetlerinin arttigini ama bu durumun suruslerine pozitif bir katkisinin olmadigini yillardir tecrube etmis gormusuzdur.
sadece ben degil, diger tecrubeli suruculer de (ozellikle surus egitmenleri) bu gozlemlerini size sorarsaniz aktarirlar.


Buraya kadar fazla entel takildim sanirim, anlayacaginiz dilden yazayim.
Ben R6 aldim gayette guzel kullaniyorum, hakkini veriyorum diyen arkadaslari bu hakkini verme konusunda piste alalim.
125cc suruculerinin arasina salalim.
bakalim geçebilecekleri bir motosiklet olabilecek mi?
Tabi kendileri kadar acemi durumda olanlar hariç.
O zaman deriz ki hakkini veriyorsun.Yani herhangi bir 600cc motosikleti geçebilmeleri sart degil.
Kendilerinden daha kuçuk hacimli bir motosikleti geçebilsinler yeter.
Neden boyle absurt bir ornek verdim?
Bu motosikletlerin hakki pist çunku.
Caddede dusmeden,bir yere ya da birine çarpmadan surmenin adi hakkini vermek degil, dikkatli surustur.

Simdi isin bir de baska kismi var.
Tamam bu adam herhangi bir 125cc motoru geçemeyebilir ama ilerde kendini gelistirir ve geçer diyebilirsiniz.
Evet geçer.
Ama bu sefer de ilk basamaktan baslamais 600cc suruculerinin arasinda zavalli olur.

Herkes yarisçimi olacak?
Adam caddede kullaniyor bu motoru diyebilirsiniz.
Dogru.
dedigim gibi hiç kaza yapmadan,yillarca kullanabilir bu motoru.
Fakat her zaman yazdigim gibi,
"motosikletten korkarak, motosiklet kullaniyorsaniz, siz onu degil, o sizi kullaniyor demektir."

(belki de devam edecek!)

neden bülent sertaç??? vallhi çok merak ettim :)
 
Katılım
1 Tem 2010
Mesajlar
438
Neden büyük CC ile başlanmaz sorusuna cevabı zaten sen vermisşin.

Yazdıklarımdan ne anladında boyle bır yorum yaptın anlamıs degılım:silent:
Konu benım 1000cc kullanmam falanda degıl.
Bırde bu yorumunu acarsan ıyı olur, evet ben cevapladım (anlayana) ancak sen neyı belırtın onu anlat...:)
 
Katılım
21 Eyl 2007
Mesajlar
57
sevgılı arkadaslar ve kardeslerım su anda 5nci motorumu kullanıyorum ılk olarak 125 cc honda cbr aldım sonra ıkı adet hyodung 250r sonra cbr600f ve son olarak honda 1000rr kullanıcısıyım...125r ıle 600f arasındakı farkı soylemeye gerek yok hyodan 600f e gectıgımde farkı gordum sımdı 600f le 1000rr arasındakı farka ınanamıyorum bıle...ordan yazmak kolay resmen provake bı baslık olmus nasıl bır ınsan boyle bırsey yazar anlamıs degılım..keske o kucuk makınaları kuullanmamıs olsaydın da dırek r6 ya bınseydın gorseydım senı ılk vırajda dusu verırıdın belkıde...bunun el ayarı ıle fılan alakası yok bacaklarının arasında makına hata affetmez sorun...125 te hata bır sekılde tolere edebılır.
 
Katılım
19 Kas 2007
Mesajlar
403
Bu ne saçma bir konudur. Sen rahat kullanmış olabilirsin ya başkaları? 600cc'den bahsediosun 100+ beygir gücü... Sen emeklemeden hatta etrafa bakmadan koşturmak istiyorsun milleti... Ben 6 senedir motor kullanıyorum. Ybr 125, cbf150 idi motorlarım. O ufak aletlerde bile kaç kez kaza atlattım... Bir insanın 600cc ile eğitim almadan motosiklet hayatına atılması gibi başka büyük intihar var mıdır bilemiyorum...
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,151
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
yaşımı sordularda söledim kamil. benim dogmamış cocugum senden daha mantıklı. görkem neyini anlatimki bi deneyin deniyen yokmu denedinizdemi bu kadar önyargılı davranıyorsunuz...

Sevgili Volkan kardeşim ,

Sanırım yukarıdaki soruya cevap verebilecek en uygun koşullardaki sürücü benim. Yaşım 41 , 250 cc ile başladım sadece 14 Bg di , ardından 350 cc ve 22 bg oldu , 650 cc 50Bg , 750 cc 136 Bg , 1000 cc 144 Bg , 1100 cc 167 Bg , 1100 cc +200Bg sanırım buraya kadar olan deneyimim sorunu cevaplamam için yeterlidir.

Şimdi iki evladım ve benim yolumu gözleyen bir ailem var.Kullandığım motor 1200 cc ve 130 Bg evet bugüne kadar kullandığım en kuvvetli motor değil ama en keyiflisi bu çünki bunun üzerinde daha az korkuyor daha fazla keyif alıyorum , keyif alıyorum çünki hükmedebiliyorum , 20 yıl , 250.000 km ve 3 ayrı profesyonelden alınmış 5 adet eğitimden ve motosiklet yüzünden hiç kanım akmamış olması nedeni ile bunu söylemeye artık hakkım var.

Ve ben hala diyorumki 600 cc SANA FAZLA HEMDE ÇOK FAZLA... yetenekli ve hızlı olabilirsin ama motosiklet kullanırken yanına alman gereken en önemli özellikten yoksun bir tavır sergiliyorsunki o da SABIR dır. Sabredemeyen sürücü iyi bir sürücü değildir eninde sonunda sende bunu anlayacaksın ama umarım hatanı düzeltebilmek için ikinci bir şansın olur çünki 600 ile yapılacak hatanın telafisi genellikle olmaz.

Güzellikle anlattık anlamadın , evet buradaki bazı genç arkadaşlara (özellikle küçük cc kullananlara) birşeyler ispat etmek peşindesin amaaa...

Sana benzeyen , damarlarında kan yerine ateş topu dolaşan o kadar çok insanın üzerine toprak atmış abilerin (biri de benim) varki burada bu yazdıklarını görünce tüylerimiz diken diken oluyor , kendi seçimini yapmış olabilirsin ama bu sana başkalarını provoke etme hakkı vermez . Lütfen o çok yanlış düşüncelerini kendine sakla ve burada etkilenmeye açık bir başka genç motorcunun sebebi olma...
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372

adam sosyeteye rezil olmuş, benimle ilgisi yok be abi. o yüzden haberim şeyolmamış :wiinkk:

ne zamandır böylesinekahkahalarla gülmemiştim :queen:

vallahi alay ettiğimden değil, cehaletini tasdiklettirmek için böylesine uğraşı verene saygı bile duyarım.

ünlü olmak kolay değil, ama neyle ünlü olduğunun farkında olmak daha zor anlaşılan o ki daha zor. çünkü ünlü olup farkında olmyan çok kişi var :bounce:

son bir kere dah gülecem :queen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:08 ----------

Belki 10 defa izledim ama bu adamın neden düştüğünü çözebilmiş değilim:)) Sanki bile isteye atıyor kendini yere.

yok abi, doğal yetenek bu.
ayağının yee basmdığının farkında olmamak...
adam boy uzunluğunu kabullenemiyor ki :wiinkk:
 
Katılım
10 Ara 2007
Mesajlar
122
Herkes motor kullanmayı kolay zanneder ama kolay değil zordur. Ayrıca "600 cc ile başlanmaz" sözleri tabu değil gerçektir.

Haberlerde "araba ile kamyon çarpıştı" diye haber yaparlar. Kazadaki motosikler ise "kamyon motoru ezdi" şeklinde değişir cümle. Yani onlar çarpışır biz eziliriz, onları hava yastığı korur, bir duvara yapışırız, onlar ıslak zeminde yada mıcırda kayarlar ama bir düşeriz.

Bunlar gibi bir çok nedenden dolayı motora direk 600 cc den başlanmaz, en azında mantıklı biri bunu yapmaz.
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Kas 2005
Mesajlar
1,141
ya millet yıllardır bunun tartışmasını yapıyosunuz.
olay yumurtamı tavuktan çıkar tavukmu yumurtadan çıkara döndü.bırakın kim napıyosa yapsın gereken hertürlü bilgi forumda mevcut...
 
Katılım
23 Ağu 2009
Mesajlar
842
sende 600 lükle başlamamışsınki , bak kendinde dedin önce skyjet sonra hyosung kullandım demişsin , kendinle bile çelişiyorken ne diyebilirizki biz sana , dikkat et kimsenin gazına gelme altındaki gücün farkında ol , çünkü bu saatten sonra denilen şeyler birşey ifade etmez , almışsın zaten motorunu , hakkınıda veriyormuşsun diyecek birşey yok o zaman . haydi Selametle .
 
Katılım
17 Ara 2004
Mesajlar
108
anlamıyorsun sanırım.neyse sen devam et.boşuna çenemizi yormayalım.:cherry:
 
Katılım
30 May 2009
Mesajlar
687
Ülkemiz trafik canavarına terörden daha çok kayıp veriyor.Yani bildigin kara asfalt cephede en ön sıra ile aynı.İnsanın kendi canını önemsememe lüksü tabiki var fakat ya karşındakinin?Kaldırımda yürüyen yayanın,karşıdan karşıya geçen hamile bir bayanın,yada yaşlı bir amcanın ne sucu var.Ya geride acı içinde kalacakların.Tabi tüm bu olumsuz tablolarla bir yere varılmaz denilecek fakat altımızdaki araçları zevk için veya gerekli oldugu için kullanacağımız alan can taşıyan varlıkların ihtiyaçlarını karşılayabilmek ve en az zarara ugramalarını saglamak amaçlı olarak TRAFİK KURALLARI ile sınırlandırılmış ve bu kurallara itaat edecegimizi taahhüt ederek belgesini alıp yollara çıkmışız.Yani bir nevi söz vermişiz.Bu kuralları biliyoruz ve uygulayacagız diye.Öyleyse bu kurallara uymak zorundayız ve uyarak bu araçları kullanıyorsak sorun yok.Ne istedigimizi bilmeli ona göre karar vermeliyiz.Ülkemizde hiçbir mahalli-otoyol trafik işaraet veya işaretcisi saatde 200 km hız ile gidecek bir araç için tasarlanmamış.Kimse üç sn de100 km ye çıkan bir aracı farketmemekle suçlanamaz.Bende motor kullanıyorum yıllardır,milyona yakın km lerim var.Gece saat 24 de çocuğum uyurken yoldan gaz açarak gecen bir motorun ardından , motoru çok sevmesine rağmen irkilerek uyanıp ağlıyorsa ve ben küfrü basıyorsam motorcu oldugum halde,bu eksoz sesini standartların üzerinde çıkması için degiştiren kişinin suçu yani kural ihlali yapan kişinin.Kural ihlali yaptıgımızda başkalarının haklarına tecavüz etmiş olmuyormuyuz? Bu hakkı kendimizde nasıl görürüz,biz kimiz,kendimizi ne zannediyoruz?:pale:Elbetde herkes istedigi cc den başlayabilir.Kurallara uyuldugu sürece bu kimse için olumsuz bir durum degildir.Hatda helal olsun derim ben.Edebi adabıyle kullanıldıgında güzel örnek teşkil eder buda camiamızın saygınlıgını artırır.Hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst