600 ile başlanılmaz diyenlere

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Katılım
8 Eki 2008
Mesajlar
870
Sevgili kardeşim,

Bu satırları yazan ağabeyin derki ,

Neden 600cc ile başlanmaz sorusunun cevabını arıyorsan cevabı aslında hemen yanıbaşında.

Şimdi git ve öncelikle sevgili annenin - babanın ellerinden öp . Ardından sor bakalım sen ilk yaşına girerken neden evdeki sivri köşeli sehpaları kaldırdılar , kesici delici olan şeyleri kapalı yerlere kaldırdılar. Neden sana daha ilk adımını attığın anda süper şekilde koşmanı sağlayacak bir nike veya adidas almak yerine patik giydirip yürüteç yada örümcek denen o sekiz tekerlekli zımbırtının içine oturttular. Çünki zarar görmeni istemiyorlardı , önce adım atmanı sonra bunu diğer adımların izlemesi sağlamak için seninle ilgilendiler ve bir gün geldiki artık sağa sola çarpmadan koşmaya başladın işte o zaman seni parka götürüp enerjini orada harcamanı sağladılar.

Şimdi burada sana yol gösterecek aile büyüklerin yok , bilmiyorum belki hiç hayatlarında motora bile binmediler 250cc ile 600 veya 1000 arasındaki farkı bilmiyorlar. Ama bizler , yani motora küçük cc ile başlanmalı diyen motor üzerinde yüzbinlerce km yapmış ve hala hayatta olmayı başarmış ağabeylerin aradaki farkı çok çok iyi biliyoruz.

Halamı ısrar ediyorsun o 600cc ye hakim olduğunda , hadi git çalıştır motorunu , tak 1. vitese çevir gazı devir 10.000 dd ye gelsin . Hadi bırak DEBRİYAJI ve gazıda sonuna kadar aç , ne duruyorsun hadi açsana .......

Delirdiğimi düşünüyorsun değilmi , hayır delirmiş falan değilim bu forumda şu anda hayatta olan veya buradan göçüp gitmiş pekçok ağabeyin bunu yapabiliyorlardı ve hala 600 cc ye hakim olabildiklerini düşünmüyorlardı ...

BENCE SENDE BU MAKİNAYA NE KADAR HAKİM OLABİLDİĞİNİ TEKRAR SORGULAMALISIN.

Sevgiler.

Helal olsun, umarım bu forumda kaybolup gitmez bu ve bunun gibi yazılar
 
Katılım
1 Tem 2010
Mesajlar
438
Baslanır abıcım hemde cok guzel baslanır sat r6 nı al r1 ını para senın can senın kardes kım karısabılır?
Bende aptllık ettım 15 yıl 250cc ve altı motorlar bındım nekadar acıyorum yuksek cc sız gecırdıgım yıllarıma.
Sımdı nasıp olursa 600cc bır makına alacagım nıye 1000cc degılde 600cc, 1000cc ye guvenmıyorum benı aldatır.
sen sakın korkma al valla al sen cesur bır arkadassın kabılıyetlısın sen ustesınden gelırsın senı ben ıyı anlıyorum al gule gule bın...
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
volkan, sanki seninle yaptığımız sohbetlerdeki sorular soran çocuk gitmiş de yerine doğar doğmaz motosiklet seesine oturmuş biri gibi yazmışsın. sana sürekli tavsiyelerde bulunan hatta en çok "karışan" kişi bendim, bu başlığı da en çok ben üzerime alındım şimdi.
keike mersinde olsaydım da hakkını nasıl verdiğini görebilseydim, inan gurur duyardım ve bu gururu şimdiki hayalkırıklığına tercih ederdim...

imza
abin :salut:
 
Katılım
16 Nis 2010
Mesajlar
303
Ne amaçla açıldı bu konu gazlamaya arkadaş aramak için mi yoksa ben yaptım alkışlayın mı ? Sanal ortamda tanımadığın birine git 600 cc 1000 cc al mı diyeceğiz sen almış olabilirsin benimde şahsen bazı tanıdıklarım senin gibi başladı hatta bende bu şekilde başladım abimin motoruyla ama asla bunu savunmuyorum ve allahtan acı bi tecrübeyle bunu yaşamadım sende dikkatli ol yeni başlayanlarıda etkileme lütfen.
 
Katılım
15 May 2010
Mesajlar
2,118
beni bu zevkten mahrum bırakanlara yazdıgım yazıdır bu.
kucuk cc ıle baslama kervanına burdan beyin şartlanmasıyla katıldım skyjet f5 ve gt 250 r ile kısa süre vakit geçirdim daha sonra dayanamayıp r6 aldım ve şuan gayette hakkını vererek kullanıyorum.ŞİMDİ SİZE SORUYORUM neden hala tabu haline gelmiş fikirleri bazıları insanlara empoze ediyor.Lütfen insanları yanlış yönlendirmiyelim ilk etaptaki gerekli tedbirlerle 4 silindirli pekalada kullanılıyor.

yetenekli isen tabiki kullanabilirsin ya da 600'luk ile başlayabilirsin. motora hakim olduğunu var sayıyorum, peki trafikte gaza gelmeden kendi hayatını riske atmayacağın hareketlerden uzak durabilecek misin?

ben düşük cc ile başlamayı, tecrübe kazanmakla birlikte sürücüyüde kafa olarak olgunlaşması açısından önemli buluyorum. hayatına ve ailesine değer veren, arkasındaki artçıyada aynı şekilde değer veren herkesin bu şekilde motor kullanmaya başlamasını dilerim. ben satıcının yerinde olsaydım, o motoru sana satmazdım.

birde mersin'desin anladığım kadarıyla. mersin'e hiç gitmedim ama ordaki şehir trafiğinin istanbul'da ki gibi olduğunu hiç sanmıyorum. doğrusunu istersen burdaki kaotik şehir trafiğinde (istanbul) 600cc'lik bir motor kullanabilir miydin merak ediyorum.

bu sözlerimi gaza getirmek olarak algılamazsın umarım..
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Eki 2005
Mesajlar
2,761
Motosikleti
cb 125 f- nc 750x dct
siteye üye olduğumdan beri döner bu muhabbet, başlanırmış başlanmazmış. her seferinde herkes bildiğini okur gider. burada yazılanların ne kadar önemli olduğundan kaç kişinin farkında olduğunu bilemiyorum ama pek fazla düşünülmeden konu açılabiliyor. kendimden örnek vermek gerekirse bende motosiklete heveslenme dönemlerimde büyükhacimli motorlara meraklıydım ve büyük cc ile başlama muhabbetlerinde sürekli olur yanıt alma hevesindeydim. birisi çıksıunda beni cesaretlendirsin diye. askerlik öncesi para biriktirmiştim ve az kalsın suzuki gs 500 alacaktım. süpriz şekilde askerlik olayım erkenden araya girdi ve alamadım. askerde çarşı izninde bir parkta otururken bir motosiklet kazasına şahit oldum. dörde bölünmüş bir caddede sıfır km çin malı scooter, henüz plakası yok, koltuk poşetleri falanda üzerinde taş çatlasa 7-8 hp. kullanıcısının ehliyeti yok, tecrübesi mechul, bide arkasındayolcu var. kaldıki alt tarafı scooter, gaza basıp gider frene basar durur. adam yol ağzına gelince gaza yüklendi ve motor anında altından fırladı. ön teker biraz yerden kesildi. motor kaldırıma çarptı, artçının kafa yere çarptı, kask falan hak getire zaten. sürücüde ayrı bi yere düştü. artçı ölür sandım ama kalkabildi ayağa. o olaydan sonra kesinlikle büyük cc ile başlamayacağıma ikna oldum. asker dönüşündede cbf 150 aldım. bir sene sonrada er-5. 8.000 km cbf kullanmama rağmen er-5 e alışmam zaman aldı. motorun kompresyona binince arka tekerin kayma meyili göstermesi falan sıkıntı yaşattı. şimdi bunları yazıyorum çünki bu yazıları okuyan acemi sürücü adayları var ve söz konusu hayatları. bir kişi bile olsa senin bu saçma teorinden gaza gelip büyük motor alıp kaza yapsa dönüşü olmayacak bir kayıptır ve bir ailenin ocağı sönecektir. papağan gibi el ayarından bahsediyorsun, gaz vermezsen gitmez, debriyajı yavaş bırakırsan altından fırlamaz diyorsunda millet scooter kullanamıyo yeri geldimi. ufak motorla alıştırma yapmadan el ayarı nasıl kazanılacak. bu adam senden esinlenip büyük motora başlarsa hali ne olur. ayrıca herkesin fiziki yapısı büyük hacimli motor kullanmaya müsait değil. ufak motor kullanıp kendi sınırlarını kestirmeden büyük motor almak ne kadar mantıklı ve sağlıklı olur. sende ufak motorla başlamışsın ve sonra büyütmüşsün, şimdi kalkmış ahkam kesiyorsun. şu an öteki tarafta değilsen veya yatalak kalmadıysan sana büyük motorla başlama diyenlere teşekkür başlığı açacağına utanmadan hesap soruyorsun. ayrıca sonradan görme biri olmasan büyük motorla başlama diyenler bizi çekemiyor, hiç büyük motora binmemişler demezsin. para senin, can senin, git gazlıyomusun, uçuyomusun ne yapıyorsan yap ama burda gaza gelmeye müsait motor yabancısı acemilere gaz verme, hayatlarıyla oynama.
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Eyl 2010
Mesajlar
1,243
Ya sana öle bi cevap atardımki forumdan silerlerdi:mrgreen: Ben annemden babamdan abilerimden öğrendim motor sürmeyi. Kızıltoprakta Yılmaz abinin yanında geçiriyorum acemiliğimi her soruyu onlara soruyorum. Gittin bi 600lük aldın diye ne bu havalar çokmu bişey öğrendiğini sanıyosun. Acil durumda bi kontra yapsana, Önüne aniden araç gelince vericeğin tepkilere bi baksana. Ben daha bücür olabilirimde sanırım sana bütün forumun söylemek istediğini yazıcam. "orda dur liseli". Gayet net.
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
benimle aynı şartları taşıyan aynı sıralamayla benle aynı olan arkadaşlar fikir beyan ederse memnun olurum...

İyi ozaman, seni memnun etmek için yorum yapalım artık...

Herkes senin gibi Rossi olamıyor diye niye sitem ediyorusun? Sen hakkını vererek sürmeye deva et, o senin hakkından gelmeden
 
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
3,893
Bazi şeyleri geç anlamazsın inş.

Zaten O kadar MotoGP'ci felan direk Motogp'den başlıyo adamlarda super kafa var.

Tek bizde kafa yok nalet olsun kafasınız hepimiz.

Moto gp pilotlarıda sırasıyla 50 cc - 125 cc - 250 cc diye mi gitmiş?
Bırakın bu ayakları abi 600 cc ile bal gibide başlanır
 
Katılım
15 May 2010
Mesajlar
2,118
600cc ile başlamak, araba kullanmayı ferrari ile öğrenmek gibi bir şey bence..

aradaki bağlantıyı siz kurun, tabi ferrari kullanmak daha güvenli.
 
Katılım
24 Ağu 2005
Mesajlar
784
Oğlum 10 yaşındayken, yaklaşık iki yıllık bir süreçten sonra ilk kez artçım olmayı kabul etmişti. Ve o ilk binişinde korkusunun yersiz olduğunu görmüş, sevmişti.

- E artık kullarsın dediğimde ise
- Önce bu yaz bisiklet kullanmayı bir iyice öğreneyim de demişti.
 
Katılım
24 Eyl 2007
Mesajlar
195
Kardeşimiz genç e tabi hırslı,kaznı kaynıyor e motorcu dolayısıyla asilik var.baştan bişey dedı sımdı tükürdüğünü de yalamak ıstemıyor.e tecrubelı de ama ıste herkes onun gıbı deıl.kolu cekmedın mı yada beyın ıle bılek arasında ıletısımı kurdun mu sorun yok eyvallah ama bı kere agırlıgı var,zaptetmesi var. yanı varda var.motora merak saldıktan ve kafaya yerlestırdıkten sonra bana soylen ''parayla motora bınılmez'' idi.bınenıni gordum.ilk motoru 1000rr dı.ne yazık kı su an yaşamıyor.hem de bu sıteden neyse eskı defterlerı acmayalım. demem şu kı ne yaparsan yap motor kazasından ölme.öyle bişey olursa da sehır merkezınden uzak olsun yada meslektaşlarım gelıp haberını yapmasın.sonra haberlerde senın gıbıler yuzunden motorcu adaylarının kendılerıne ve aılelerıne engel olma. yolun acık ömrün uzun olması dılegıyle.kendıne ıyı bak.
 
Katılım
7 Şub 2010
Mesajlar
2,875
Moto gp pilotlarıda sırasıyla 50 cc - 125 cc - 250 cc diye mi gitmiş?
Bırakın bu ayakları abi 600 cc ile bal gibide başlanır

Evet Aynen öyle gittiler aç oku bakalım o şimdi pistlerde nefesini kesicek hızlarda viraja yatan deli gibi kontrayı çakıp viraja giren adamların hayat hikayelerini oku araştır bakalım karşına neler çıkıyor.

Boş boş konuşmayın burda.

Siz motor kullanmayı gaz frenden ibaret sanıyorsunuz o yüzden çok basit birşeymiş gibi geliyor.

Kontrol edebildigin Güç Güldürür,Kontrol edemediğin Güç Elbet Birgün Öldürür.

Ölürsenizde gidin en kuytu köşede biyerde ölünde motosikletin adı sizin gibiler yüzünden kötüye çıkmasın.
 
Katılım
24 Ağu 2005
Mesajlar
784
Evet Aynen öyle gittiler aç oku bakalım o şimdi pistlerde nefesini kesicek hızlarda viraja yatan deli gibi kontrayı çakıp viraja giren adamların hayat hikayelerini oku araştır bakalım karşına neler çıkıyor.

Boş boş konuşmayın burda.

Siz motor kullanmayı gaz frenden ibaret sanıyorsunuz o yüzden çok basit birşeymiş gibi geliyor.

Kontrol edebildigin Güç Güldürür,Kontrol edemediğin Güç Elbet Birgün Öldürür.

Ölürsenizde gidin en kuytu köşede biyerde ölünde motosikletin adı sizin gibiler yüzünden kötüye çıkmasın.
Casillas:cat:, yalandan kim ölmüş. İşkembeyi kübradan sallayınca kimse ceza kesmiyor nasıl olsa:)) O yüzden arkadaşlara hemen verelim örneğini.

1996 111 puanla 9. 125cc
1997 321 puanla 1. 125cc
1998 201 puanla 2. 250cc
1999 309 puanla 1. 250cc
2000 209 puanla 2. 500cc
2001 325 puanla 1. 500cc
2002 355 puanla 1. MotoGP
2003 357 puanla 1. MotoGP
2004 304 puanla 1. MotoGP
2005 367 puanla 1. MotoGP
2006 247 puanla 2. MotoGP
2007 243 puanla 3. MotoGP
2008 285 puanla 1. MotoGP
2009 286 puanla 1. MotoGP
2010 233 puanla 3. MotoGP

Evet bu yarışçımız mesela yeteneksizin tekiymiş normalde. Bir türlü el beyin organizasyonunu yapamamış. 125cc 2 yıl sonra 250cc 2 yıl sonra 500 cc 2 yıl ancak 6 yıl süren yoğun bir yarış ve antremandan sonra geçebilmiş motogp'ye. Kim mi bu yeteneksiz?

http://tr.wikipedia.org/wiki/Valentino_Rossi
 
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
3,893
Evet Aynen öyle gittiler aç oku bakalım o şimdi pistlerde nefesini kesicek hızlarda viraja yatan deli gibi kontrayı çakıp viraja giren adamların hayat hikayelerini oku araştır bakalım karşına neler çıkıyor.

Boş boş konuşmayın burda.

Siz motor kullanmayı gaz frenden ibaret sanıyorsunuz o yüzden çok basit birşeymiş gibi geliyor.

Kontrol edebildigin Güç Güldürür,Kontrol edemediğin Güç Elbet Birgün Öldürür.

Ölürsenizde gidin en kuytu köşede biyerde ölünde motosikletin adı sizin gibiler yüzünden kötüye çıkmasın.

Laf salatası yapma bana burda arkadaşım..
Firmaların düşük cc satabilmek için yaptığı politikaları falan anlatmak istemiyorum bende bu işin içindeyim çünkü
600 cc ile başlanır başlanmaz diyenlerinde eminim çoğu motorun m sini bilmiyolar bikaç yerde bişeyler okumuşlar ayni söyleyip duruyorlar :)
 
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
1,116
Birakin baslasin tohumuna para mi verdiniz.
Hakkini vermek oyle 60 la akan trafikte makas atmak olmuyo soyle diz verip viraj alirken bi resim koyda tamam bu cocuk olmus diyelim?:wiinkk:
 
Katılım
7 Şub 2010
Mesajlar
2,875
Laf salatası yapma bana burda arkadaşım..
Firmaların düşük cc satabilmek için yaptığı politikaları falan anlatmak istemiyorum bende bu işin içindeyim çünkü
600 cc ile başlanır başlanmaz diyenlerinde eminim çoğu motorun m sini bilmiyolar bikaç yerde bişeyler okumuşlar ayni söyleyip duruyorlar :)

Zaten motosikleti siz biliyorsunuz birtek bırakın bu satın alma politikasını.

Anlatsana ya firmaların düşük cc satma politikalarını bizde öğrenelim.

Baksana bu kadar İnsan Kazıklanıyor.

Bizede Diyorlar Küçük cc alın bak büyükle başlarsan ölürsün.

Bi kamyon paramız gidiyor.

4 milyara 125cc motor al sat onu 250cc al derken ne kadar para onları bırıktır direk 600 almak varken ah işte cahillik.

Nasılda bu politinın bir parçası oldum ben.Ama Hep MT'nin sucu geldim buraya küçük cc küçük dediler başımı yaktılar şimdi altımda 125r değilde 600rr olcaktı gazlıycaktım caddelerde.

Siz Rossi'yide beyenmiyorsunuzdur.Oda Motor mu Kullanıyor Beee Diyorsunuzdur onda imkan sizde olsa nelerini yaparsınız pehh pehh pehhh

Not:Hepiniz Hava Kirliliğinden Başka Bişey Yaratmıyorsunuz !

---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:51 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:49 ----------

Birakin baslasin tohumuna para mi verdiniz.
Hakkini vermek oyle 60 la akan trafikte makas atmak olmuyo soyle diz verip viraj alirken bi resim koyda tamam bu cocuk olmus diyelim?:wiinkk:

Yok bunların yüzüne şu memlekette motosiklete biniyorum dendiğinde sat olm ölücen deniyor direk.

Öyle bir yerleşmişki artık millete motor=Ölüm deniyor.
 
Katılım
24 Ağu 2005
Mesajlar
784
Birakin baslasin tohumuna para mi verdiniz.
Hakkini vermek oyle 60 la akan trafikte makas atmak olmuyo soyle diz verip viraj alirken bi resim koyda tamam bu cocuk olmus diyelim?:wiinkk:

Yok sorun o değil aslında. Sorun bu yazılanları ciddiye alabilecek olan, bu işe yeni başlama kararında olanlar.

Bu arada önceki mesaja ek yapmak istedim ama süre geçmişti. iki yeteneksizlik örneği daha

Bu da yeteneksiz biri. 3'er yıl harcamış düşük cc'lerde
2002 125cc
2003 125cc
2004 125cc
2005 250cc
2006 250cc
2007 250cc
2008 MotoGP
2009 MotoGP
2010 MotoGP
http://en.wikipedia.org/wiki/Jorge_Lorenzo

Bu da öyle

2001 125cc
2002 125cc
2003 125cc
2004 250cc
2005 250cc
2006 MotoGP
2007 MotoGP
2008 MotoGP
2009 MotoGP
2010 MotoGP
http://en.wikipedia.org/wiki/Dani_Pedrosa

Ne kadar yeteneksiz adam varsa motogp'inin 2010 listesinde ilk 3'e girmiş laf salatası yapıyor...
 
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
1,116
Abicim diyorum birakin alsinlar akilli adam nufusu cogalsin memlekette dogal seleksiyon diye bisey var doga kanunu bu bisey yapamazsiniz.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst