600 cc ve uzeri super sport motorlar daha mi tehlikeli ?

Katılım
28 Kas 2009
Mesajlar
16
arkadaslar merhaba, bugun okudugum bir uluslararasi yayinda supersport makinalarin turinglere gore 4.4 kat daha fazla olum oranina sahip oldugu ? sizin gorusleriniz nedir ? arastirma amerikada 2003-2008 yillarinda yapiliyor ve basitce olumlu kazalarin motor turune gore dagitilmasiyla hesaplanmis. ikinci dikkat ceken noktada supersport makineler ile hayatini kaybedenlerin en genc yas grubuna dahil olmasi. konu hakkinda fikirlerinizi almak isterim. simdiden tesekkurler
 
Katılım
12 Ağu 2014
Mesajlar
120
Bilincli kullan bi sey olmaz. Ulkemizde 600rr ve 1000rr fiyatlari amerikadakine gore kat kat fazla oldugunden olum oradaki kadar yuksek degil. Adam orada 2 aylik maasiyla 600luk aletlere bine biliyor. Ee yol guzel. Yapistir git. Mesele durmakta zaten. Adam tecrube olmadan da canavar gibi cihaza binince yapisiyor suluk gibi.
 
Katılım
28 Kas 2009
Mesajlar
16
yine tecrube konusuna geliyoruz degil mi ustad. forumda da henuz ehliyet almayip 600cc soranlar oluyor ya cok ilginc geliyor bana
 
Katılım
5 Nis 2014
Mesajlar
102
supersportun yeri pist de ondan sokakta sürünce ölmek çok normal bir şey bence. sonuçta ülkemizin asfaltının durumu belli
 
Katılım
10 Ocak 2013
Mesajlar
609
Motosikleti
Yamaha Süper Tenere XT1200ZE
Herkes gücü sever, önemli olan onu kontrol edebilmektedir.
 
Katılım
3 Ara 2012
Mesajlar
2,176
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bence sorun 600 cc super suport olmasi deyil,
yüksek hız = (asagidaki etkenlere bagli olmak sartiyla ölüm)
Tecrubesizlik
Asfalt kalitesi
Lastik kalitesi
Bitkinlik
yorgunluk
sinirli
dalgın
ıslak yol
micirli yol
Magandalar
Bayan soforler
vs vs uzayip gider ...
Yoksa 600 cc deyil 6000 cc olsun tehlike yaratmaz ornek verim
Ucak yolcu ucagi veya f16 savas ucagi
Hava yolundada trafik olur . ve haberlesme olmasa ucaklarin havada casrpismasi ihtimal.
Ama napiyolar yillarca egitim sonra similasyon sonra yardimci pilot zamanla kaptan
Demek istedigim hava yollarinda tecrubesiz egitimsiz ucak sureni duydudunuzmu.
Bizde bu sekilde tum insanlar yayalar yollar bu sekilde buna benzer bir asamadan gecse tehlike olmaz
Örnegin ucaklarin pisti normal yaris pisti gibidir rahat fren yapsin kaymasin vs..
Ornekler cogaltilabilir anlayan anladi ne demek istedigimi...
 
Katılım
3 May 2009
Mesajlar
279
Supersport makineler niye tehlikeli olsun arkadaşım?

Onu kullanan sürücünün bilinçli olması ve eğitimli olması önemli olan.

Yoksa en iyi denge onlarda, en kaliteli parçalar ve mühendislik onlarda, en iyi frenler onlarda, mükemmel kalitede amortisörler onlarda her şeyin en iyisi bu makinelerde kullanılıyor.

Sorun bu kadar iyi kalitede ki makinelerin bu kadar iyi yetişmemiş ellerde kullanılmasıdır.
 
Katılım
22 Ağu 2014
Mesajlar
101
Supersport motosikletleri görüntüsü dolayısıyla yeteri kadar eğitim ve tecrübeye sahip olmadan kullanmak isteyen kişiler yüzünden böyle oluyor. Eleman Valentino Rossi'nin altında R1 prototype görünce bende böyle sürerim diye düşünüyor. Sonra vay efendim motor şeytan işi.
 
Katılım
28 Kas 2009
Mesajlar
16
Supersport makineler niye tehlikeli olsun arkadaşım?

Onu kullanan sürücünün bilinçli olması ve eğitimli olması önemli olan.

Yoksa en iyi denge onlarda, en kaliteli parçalar ve mühendislik onlarda, en iyi frenler onlarda, mükemmel kalitede amortisörler onlarda her şeyin en iyisi bu makinelerde kullanılıyor.

Sorun bu kadar iyi kalitede ki makinelerin bu kadar iyi yetişmemiş ellerde kullanılmasıdır.
.

ustad makinenin kndisi niye tehlikeli olsun tabiki surucusuyle degerlendirilmeli ama sence bu iki tur makina surucusu arasinda neden bu kdr fark var ? turinglerde cok rahat oldurebilecek hizlara ulasabiliyorlar dolayisiyla pilotaj farki var bunun sebebi ne ? neden en tecrubesizler en cok tecrube isteyen makineye merak sarar ? yoksa cok guzel yavrular ss ler
 
Katılım
19 Ağu 2014
Mesajlar
70
enduro al.enduro süren ölmüyor ama yeşil yelek ve çenesi her daim açık kask takman lazım yoksa ölümsüz olmazsın.Bu nasıl bi mantık lan supersport neymiş şeytan icadıymış.tehlikeli motor yoktur tehlikeli ve bilinçsiz sürücü vardır
 
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
1,090
Kendi kendine kaza yapan motosiklet hiç görmedim. Kullanamayan veya risk alan kişilerin elinde motosiklet mermi ağızda tabanca oluyor. Patlar mı patlamaz mı, kendini mi başkasını mu vurur belli değil
 
Katılım
28 Kas 2009
Mesajlar
16
enduro al.enduro süren ölmüyor ama yeşil yelek ve çenesi her daim açık kask takman lazım yoksa ölümsüz olmazsın.Bu nasıl bi mantık lan supersport neymiş şeytan icadıymış.tehlikeli motor yoktur tehlikeli ve bilinçsiz sürücü vardır
hocam lan li lun lu seylere gerek yok, burda fikir paylasiyoruz. o zaman senin yorumundan sonra su soru sorulabilir neden bu tehlikeli ve bilincsiz suruculer ss lere daha cok biniyor ?
 
Katılım
19 Ağu 2014
Mesajlar
70
hocam lan li lun lu seylere gerek yok, burda fikir paylasiyoruz. o zaman senin yorumundan sonra su soru sorulabilir neden bu tehlikeli ve bilincsiz suruculer ss lere daha cok biniyor ?

bilinçsiz adam motora niye biner karıya kıza hava atmak için biner.adam gidipte şekilsiz bi scooter almaz gidip ss alıcak ben gelip te onları savunmuyorum zaten kızdığım nokta ss ler tehlikeli endurolar tank mantığındaki şahıslar.
 
Katılım
28 Kas 2009
Mesajlar
16
bilinçsiz adam motora niye biner karıya kıza hava atmak için biner.adam gidipte şekilsiz bi scooter almaz gidip ss alıcak ben gelip te onları savunmuyorum zaten kızdığım nokta ss ler tehlikeli endurolar tank mantığındaki şahıslar.
bencede kesinlikle her makinede sans esit fark surucuden kaynakli
 
Katılım
20 Tem 2014
Mesajlar
1,040
Beyler merhaba ben bi süredir 150 cc x marka motor kullanıyorum bütçem el veriyor 600 650 cc ye geçmek istiyorum.

Diyenlerin ve dinlemeyenlerin yüzünden genç yaş oranı yüksek.
 
Katılım
25 Ağu 2014
Mesajlar
387
supersportlar pitbull gibidir kötü ellerdeyse vay halimize iyi ellerdeyse otur sev :) elini ağzına sok falan
 
Katılım
8 Eyl 2014
Mesajlar
9
yine tecrube konusuna geliyoruz degil mi ustad. forumda da henuz ehliyet almayip 600cc soranlar oluyor ya cok ilginc geliyor bana

Mesele ehliyet almaktan ibaret değil almadan önce bir takım araştırmalar yapmak. Neden alıntı yaptım çünkü bam telime bastın ondan :) Bende ehliyetim yok ama en azından bir yerlerden başlamak ve ona görede araştırma yapmak lazımdır diye düşünüyorum..
Saygılarımla...
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Bu arastirma Türkiye'de yapilmis olsa yapilan bütün yorumlara hak verirdim.
Hatta eskiden ben de ayni seyleri yaziyordum.
Ama Türkiye'den disari çikinca durum farklilasiyor.
Olayin tecrübe ile bir alakasi kalmiyor.
Gelismis ülkelerde bu motosikletlere sifir tecrübe ile sahip olamiyorsunuz.
Ne ehliyet,
ne de sigorta sistemi buna izin vermiyor.
Yani istatistiklere konu olan kazazedelerinin büyük çogunlugu
gayet tecrübeli ve altlarindaki motosikletleri hakkiyla kullanan insanlar.
Bir daha düsünün!!!!
 
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
1,090
Yurt dışındaki (yabancı forumlardan gördüğüm kadarıyla) çoğu türkiye deki sürücülerden daha iyi kullanıyor. Çoğu 'track day' lerde bilgi ve tecrübesini arttırıyor.
Biz de durum ; r1 avcısı, 1000 rr zaten gitmiyor, 299 kilit gittim. Roll de şansı yok. En iyisi gsxr...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst