Valla benim ki Mondial Zat ben iti kaka 28.975 km yi buldum...He he ama harcadığım parayı sorsanız?...Artık benim motorun çinle alakası kalmadı ...Karbiratör Japon, Krank Mili Japon, Piston Krom Nikel , ve çapı 180 cc yani silindiri genişletip pistonu özel çektirdik... Ön varyatör bilyeleri özel ve ağır, Arka varyatör Hondadan uyarlandı ... Kayış Bando marka hareket dişlileri çelik diyeceksinki usta derdin Ne ? valla derdim yok en sonunda dürüst helal süt emmiş bir usta da buldum... Aldığımdan beri servislerden çekmediğim süleyman efendinin nasırlarından çektiği kadar)))
iyi demişsinde senin motorun ikinci eli 1-2 milyar zaten sıfırıda 3 milyar falan herhalde senin yapdığın bu harcamalar etsin etsin 1 milyar bilemedin 1.5 milyar de o kadarda etmez ya o dediklerinin çoğunun fiyatlarını biliyorum neyse önemli olan o değil önemli olan senin maksi scooterının akranları japonları ne kadar sana diyim en ucuzu ikinci el fiyatı 5 milyar sıfırı en ucuzu 8 milyar dan başlar 16 milyara kadar çıkarda çıkar
ayrıca yapdığın km ye kadar japoncunun sıfır verdiği fiyatın dışında servis bakım ücreti senin o yapdığın masraflardan motora verdiğin paradan kat ve kat fazla yani sen misli ve misli kardasın
bende şu çin malı bazı sürenleri anlayamıyorum benim yapdığım masrafla şunu alırdım diyorlar ne alırdın hiç bir şey alamazdın bizim motorların bir ufak bakımları birde büyük bakımları var büyük bakımlarda gelen faturayı sana istersen fakslıyım üstüne biraz eklesen ikinci elden bir zat 150 alırsın
bunlar standart bakımlar heleki bir sorunun çıkmaya görsün benim komple devir daim sistemi değişdi 600 ytl arkadaşım işçilik dahil... motorda o kadar çok sistem varki yok HECS3 oksijen sensörü yok katalitizörü yok v-matic şanzıman yok hiss sistemi yani büyük başın derdide büyük oluyor
bazen inan siz çin malı sürenlere imreniyorum komple motoru sıfırlasanız bütün paraçlarını 1 milyar bile tutmaz
benim çevremde bakkal sucu evlere servisler yapan dolu esnaf arkadaşımın çin malı scooterları var hepsi 20 bini devirdi sorun çıkardımı tabiki çıkardı illa çıkarıcak esnaf motoru sonuçda hor kullanılıyor ve motor durmuyor ama hatice değil neticeye bakmak lazım motorlar çalışıyormu her sabah hizmet vermeye devam ediyormu evet tıkır tıkır hepsi çalışıyor
ayrıca en yakın arkadaşım da da pionner motor var modelini bilmiyorum scooter onun scooterıda 20 bini devirdi tıkır tıkırda çalışıyor