5000km.'yi geçen Çin'li motorlardan raporlar.

Katılım
9 Haz 2007
Mesajlar
638
akşam akşam biraz dertleneyim dedim ve yazmaya karar verdim makinamı 2006 haziranda aldım şuan 28000km de ve genel olarak asvaltta kullandım şimdi!!!

bakım harici toplam 80 kere servise gitmişimdir ortalama
bu gidişlerde en az verdiğim para 25 ytl 80x25=2000ytl
3 kere motor indirdim 3 ndede 400 ytl harcadım toplam 1200ytl
bu süre zarfında artık motor tamircisi olduğum için kendi taktığım parçalarda rahat bi 500 ytl tutmuştur
yani totalde 3700 ytl harcadım bu minumum rakamdır abartmadan yazdım inanın

yorum sizin :)
 
Katılım
18 Ocak 2007
Mesajlar
2,413
Gecmıs olsun ama soyle bısıde var benımkıde 16.500 de ve 1 kere subap ayarı yapıldı bır kerede ust kapak contası degısmesı ıcın acıldı baskada motor kısmına bısı olmadı ??? Ufak tefek sorunlar olmadı degıl ama benı İllallah detırtecek bı sorunu olmadı aslfaltda kullandım dagda tepede de karda da vs vs..
 
Katılım
9 Haz 2007
Mesajlar
638
Gecmıs olsun ama soyle bısıde var benımkıde 16.500 de ve 1 kere subap ayarı yapıldı bır kerede ust kapak contası degısmesı ıcın acıldı baskada motor kısmına bısı olmadı ??? Ufak tefek sorunlar olmadı degıl ama benı İllallah detırtecek bı sorunu olmadı aslfaltda kullandım dagda tepede de karda da vs vs..

biliyorum ben zaten bunları yazarken suçu motora yklemiyorumki şunu söyliyim ben bu motoru aldığım gün şimdi kullandığım gibi kullansaydım belkide toplam 500 ytl yi geçmezdi ama olmadı ben gaza bastım o bırak dedi dinlemedim bana bunu yaptı ha şuda var illaki bana bağlı olmayan sorunlarda oldu en basit örneği çok dikkat etmeme rağmen egzosun çürmesi ve şuanda nerdeyse 3 parçaya bölüncek :queen:
 
Katılım
4 Haz 2008
Mesajlar
16
Ilk bu CIn makınaları aldıgımızda dıger Japon kore ıtalyan vs vs motosıklet kullanan arkadaslarımız ınanmıyorlardı bu makınaların 5000 km gorebıleceklerıne sonra baktılar goruyor 20 bın yaptılar ama onuda gordu bu makınalar :p :queen:

Valla harbiturk diye bi arkadaş var forumda kendisinde motocar 200 vardı... kanuni-çinlilerden... En son 30.000 km de diyordu... Bilmiyorum siz motorunuzu üzmezseniz o da sizi üzmez gibime geliyor... Yalnız birşey dikkatimi çekti bu arada başlık önce 5.000 sonra olmadı bu az olur deyip 20.000 yapılmış. Bakacaklar şimdi bu motorlar 20.000 ' i de geçiyor 50.000 km raporu diyecekler yalnız 50.000 i geçincede herhalde direk 250.000 falan derlerki imkansız olsun bak çinliler bu kadar gidemiyo dandik (!) işte desinler... (ha bu arada motocar 200'üde yabana atmayın kendisini çinli loncin motor üretiyor ve bu firma çinin en büyük motor üreticilerinden. ve motocar 200 de aldığı her ykr'nin hakkını fazlası ile veren bir model ama tipinden dolayı bide kanuninin üstüne fazla düşmemesinden pek parlak bir satış grafiği yok...) bu da motocar 200'ün testi : http://www.motosiklet.net/forum/test-merkezi/18316-kanuni-motocar-200-[test].html
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
18 Ocak 2008
Mesajlar
1,231
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
akşam akşam biraz dertleneyim dedim ve yazmaya karar verdim makinamı 2006 haziranda aldım şuan 28000km de ve genel olarak asvaltta kullandım şimdi!!!

bakım harici toplam 80 kere servise gitmişimdir ortalama
bu gidişlerde en az verdiğim para 25 ytl 80x25=2000ytl
3 kere motor indirdim 3 ndede 400 ytl harcadım toplam 1200ytl
bu süre zarfında artık motor tamircisi olduğum için kendi taktığım parçalarda rahat bi 500 ytl tutmuştur
yani totalde 3700 ytl harcadım bu minumum rakamdır abartmadan yazdım inanın

yorum sizin :)

allah başlara vermesin :) senin bu yazdıkların'da doğruluk payı fazla..evet 3 günde bir tamirciye giden arkadaşlar var ama!! bu birazda şans işi demek istiyorum arkadaşımda 10.000 km'de mondial 150 rs var sadece sübap ayarına gitti.. bu çinlileri anlamak münkün değil gerçektende şans işi.aynı milli piyango gibi eğer size çıkarsa ne ala eğer çıkmazsa mualla :wiinkk:
 
Katılım
21 Haz 2007
Mesajlar
2,032
bende normal bakımlar haricinde servise pek uramadım ve motosikletim yaklaşık 10.000 km de ve aldıgım ilk günkü gibi temiz ciziksiz ve sorunsuz çalışıyor bu biraz şans biraz bilinçli kulanım la alakalı bence
 
Katılım
29 Tem 2008
Mesajlar
54
biliyorum ben zaten bunları yazarken suçu motora yklemiyorumki şunu söyliyim ben bu motoru aldığım gün şimdi kullandığım gibi kullansaydım belkide toplam 500 ytl yi geçmezdi ama olmadı ben gaza bastım o bırak dedi dinlemedim bana bunu yaptı ha şuda var illaki bana bağlı olmayan sorunlarda oldu en basit örneği çok dikkat etmeme rağmen egzosun çürmesi ve şuanda nerdeyse 3 parçaya bölüncek :queen:

deiştir egsozu ya bnimkibi bişi taq bnkide 5777 de illalah dedirtmedi ta dağ,tepe, toz, toprak, arsıra asvalt kulanıom hava filtresi tıkanıoo başka sorunu yok:mrgreen: maşallah
 
Katılım
13 Ağu 2008
Mesajlar
312
Ucuz etin yahnisi yavan oluyo iste Bosuna dememisler Ucuz alacak kadar zengin deilim die iste 2 atasözü konuyu acıklıyo ucuz imal edilen mallarda sorun elbetteki cıkacak ama bindiin kar kalıyo ki cok ta havalı aletler hem bunun sayesinde diger motorlarda ucuzladı.......
 
Katılım
1 Eyl 2007
Mesajlar
379
ya okadar da acımasız ve bilgisizlik etmeyin en son sattıgım kanuni seyhan 250c yaklasık 26000 de falandı hala tıkır tıkır çalısıyor du fazla hırpalama ve bakımlarını düzgün yap başlangıçta rodaj kesinlikle önemli japon motolarda arabalardaki gibi bilgisayarla üretim yapılıyo ve rodaja gerek kalmıyor ama çin motoları kesinlikle rodaj istiyor arıza yapmayan motor yoktur benimki de yaptı mesela 18000de subapları degiştim bakarsan bag bakmassan dag misali tabi bi yamahanın bi suzukinin performası saglamlıgını arayamassın zaten aptallık olur okadar paraya okadar kalite
 
Katılım
18 Ara 2005
Mesajlar
93
benim dayun 100.000 oldu dağ dere tepe çamur bayır demeden inanılmaz hor kullanıldı arkadaş 4 5 kere takla attı bir kaç kez yağsız kullandım trabzondan ardağana gittim geldim şişer dediler yavaş git arada mola ver dediler basa bas gittim hiç mola vermedim 700 km gittim geldim çinli deyip geçmeyin hiç bir arıza vermedi bir kez alternatörü yaktım o kadar hale canavar gibi gidiyor kuryelik yapıyorum emektarlan
 
Katılım
17 Ağu 2007
Mesajlar
1,470
Ilk bu CIn makınaları aldıgımızda dıger Japon kore ıtalyan vs vs motosıklet kullanan arkadaslarımız ınanmıyorlardı bu makınaların 5000 km gorebıleceklerıne sonra baktılar goruyor 20 bın yaptılar ama onuda gordu bu makınalar :p :queen:

yakında 50 000 kmyi geçen çinli motorlardan raporlar diye başlık açılırsa hiç şaşırmam yollar yol değilki kardeşim bugün bir kasise girdim öntekerlek koptu sandım süratim 100 102 civarıydı yol bozuk göstermiyor bir girdim motor bikere oturdu kalktı yani amortisörlerin son noktasını buldum bugün çok bozuk yollarımız var motorlarımız ince nazik ve kibar olduğu için :p çinmalı olmayan motorlara göre birazdaha sık bakım yaptırmak zorundayız bakımını yaptırınca gitmem demiyor kolay kolay yolda bırakmaz :cat:
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
kendi hasabımla size ince ince yazıyim. 1 senede 18000 km yaptığım motoruma ne kadar masraf ettiğimi.

iki arka dış lastik 130x70x13 duro marka, işçilik dahil : 130 ytl

eksoz ve manifolt birer kere değişti : 70 ytl

3 kere kayış değişimi : 150 ytl

bu km zarfında 750 km de bir yağını değiştirdiğimi
düşünelim. değişmesi gerekiyor, 24 yağ değişimi
yapıyor,genelde bp kullandım ama castrol da
kullandığım oldu, ben pb fiyatı üzerinden
hesaplıyorum 24x1 lt 10w/40 bp yağı 15 ytl : 360 ytl

varyatör grubu parçaları 1 kere değişti. 2. değişim
yolda : 70 ytl

ön arka fren balataları 1 er kere değişti : 40 ytl

3 kere buji değişti : 15 ytl

2 kere hava filtresi değişti : 14 ytl

2 kere far ampülü patladı : 10 ytl

3 adet kaynak işi oldu bagaj altınadaki metal parçaya
ve manifolta : 15 ytl

kaynak tutmaz oldu, bagaj altını değiştirmem gerekti : 13 ytl

1 kere elektrik tesisatında bir kablo kopmuştu : 10 ytl

1 kere korna arızalandı, değişti : 5 ytl

bir kere marş motoru bozuldu, değiştirdim : 50 ytl

2000 km de bir bakım işçilik 15 ytl alıyor 9x15 : 135 ytl

2 kere ön rüzgarlık kırıldı : 40 ytl

3. arka bagajı kullanıyorum, devamlı kırıyor. motorun yapısı ufak olduğu için arkada çok fazla sarsıntı var bagaj dayanmıyor. 4. sünüde alıcam herhalde kırılmak üzere :100 ytl

1213 ytl masraf etmişim 1850 ytl ye 1 sene önce aldığım motoruma 1 sene içinde. Çin malı kullanmakla aslında kaliteli ve konforlu bir scooter veya motora binmediğim halde aynı masrafı, hatta daha da fazla masraf yaptığımı farkederek zararda olduğumu düşündüm. ne oldu, motoruma iyi baktım, hiç yolda bırakmadı, inkar etmiyorum. ama yolda bıraksaydı bu kadar masrafın üzerine herhalde biraz ayıp ederdi. 100-200 ytl daha isteyebilirdi. böyle olunca kırık ve hasarlı grenajlarınıda değiştirdiğimi düşünürsek 2 senede 2. motoru almış kadar masraf Aynen şunu çıkartıyorum arkadaşlar: çin malı kullanan arkadaşlardan 400 lüğe geçmek isteyen ve bunun maliyetini karşılayamayacağını düşünen arkadaşlar kesinlikle tereddüt etmesinler, 400 lük bi maxiye binmiş olmaları, o lüksü yaşıyor olmaları yanlarına kar bile kalacaktır.senede 10-15 bin arası bir burgman kuıllandığınızı ve bu süre içersinde verdiğiniz bakım maliyeti, benim harcadığım paranın aşağı yukarı yarısı kadar. (burgmanın kayışı 200 varyatör grubu parçaları 400-500 ytl var bizim kayış 50 ytl, bi dış lastiği 150-200 ytl. o motora binilirmi canım) diye düşündüğüm zamanlarda ne kadar yanlış düşündüğümü fark ettim şimdi. Çin malı kullanan ark..lar.. zarardayııııııız Boş yere sağdan gidip bankete iniyoruz.. kamyonlara otobüslere esir oluyoruz.

kaliteli olmayan sıklıkla kırılan grenaj parçalarının açtığı masrafları saymıyorum.
şu an değiştirmedim ama kırık ve hasarlı grenajları değiştirmeye kalksam 100 ytl masrafı var. bu harcamayı da yapsam 1300 ytl oluyor.

bugün bi hesap yaptım (2007 ağustosta almıştım motoru) 2100 ytl motor fiyatı+1300 masraf+1 senelik trafik sigortası ve vergisi 100 ytl+18000 km zarfınca yaktığım yakıt 100 km de 3 lt üzeriden hesaplıyorum 1800 ytl benzin+motor kilidi 2 adet kask+2 adet branda150 ytl 1 senede çin malı bir motora = 5450 ytl harcamışım bi çin malı motoru adam gibi kullanmak için. ibreti alem olsun. araba kullansaydım daha karşı olurdum, ocağıma incir ağacı dikti. senede 3-5 bin km den fazla gezmem ben derseniz buyrun kullanın o zaman ama benim gibi yaparsanız sakın çin mallarına yanaşmayın, sağlam bi japon çekin altınıza bi ybr 125 veya cbf 150, durmak yok yola devam.
 
Katılım
9 Haz 2005
Mesajlar
229
85000 km geçmiş olmaktayım değişen parçalarım ise sadece egzos değişti ayrıca pek bakımda yapmıyorum fakat karbüratörde sorun var bu aralar yada benzinde.

85000 km geçmiş olmaktayım değişen parçalarım ise sadece egzos değişti ayrıca pek bakımda yapmıyorum fakat karbüratörde sorun var bu aralar yada benzinde.
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Mar 2006
Mesajlar
280
merhaba arkadaşlar,
Zealsun zs150-19 2006 model crusier kulanıcısıyım.
şu an 15.000km ye geldim.
Hava ayar vidasıyla çok oynadığım için yolda düşürdüm ve karbüratör satın almak zorunda kaldım, onun dışında değişen bir parçası olmadı..
2.000km de bir yağ değişti 7 defa değişti desek 10 ytl den 70 ytl yapar.
zincir gayet iyi durumda, 20.000km de takozlar değişmesi gerekebilir o da 15 ytl.
Motor aksamında herhangi bir sorunum olmadı (piston,krank,segman,sübap sorunları gibi)
debriyajım iyi durumda problem yok.
ön camımı top oynayan veletler kırdı 15ytl :)
plastik aksamlarım sağlam yerinde :)
yoğurdum ekşi değil :p
 
Katılım
11 Haz 2007
Mesajlar
32
5000 km yapan motorlar
20.000 km yapan motorlar
daha sonrada 30.000 km yapan motorlar şeklinde uzar gider.
 
Katılım
3 May 2006
Mesajlar
4,537
akşam akşam biraz dertleneyim dedim ve yazmaya karar verdim makinamı 2006 haziranda aldım şuan 28000km de ve genel olarak asvaltta kullandım şimdi!!!

bakım harici toplam 80 kere servise gitmişimdir ortalama
bu gidişlerde en az verdiğim para 25 ytl 80x25=2000ytl
3 kere motor indirdim 3 ndede 400 ytl harcadım toplam 1200ytl
bu süre zarfında artık motor tamircisi olduğum için kendi taktığım parçalarda rahat bi 500 ytl tutmuştur
yani totalde 3700 ytl harcadım bu minumum rakamdır abartmadan yazdım inanın

yorum sizin :)

çok korkunç sinir bozucu bir durum, motorum hiç olmasın daha iyi diyesim geldi, hyosung alacak para olmadan almamak lazım galiba, çinli almak riskli galiba iyi de çıkabilir kötü de, her çinli de alınmıyor heralde ...
 
Katılım
29 Eki 2008
Mesajlar
36
bnm 100 lük beat 150 lik çin motorunu kalkışta her türlü yiyo. yani kısa mesafe yarışlarda arkdaşın motorla 3 kez kısa mesafe kapıştım 3ündede aldım . gerçekten cok kalitesiz motorlar
 
Katılım
30 May 2007
Mesajlar
502
arkadaşımda bisan pasifik var 28000 km de sadece piston slndr ve kayışı deiştirdi
 
Katılım
13 May 2006
Mesajlar
287
Valla benim ki Mondial Zat ben iti kaka 28.975 km yi buldum...He he ama harcadığım parayı sorsanız?...Artık benim motorun çinle alakası kalmadı ...Karbiratör Japon, Krank Mili Japon, Piston Krom Nikel , ve çapı 180 cc yani silindiri genişletip pistonu özel çektirdik... Ön varyatör bilyeleri özel ve ağır, Arka varyatör Hondadan uyarlandı ... Kayış Bando marka hareket dişlileri çelik diyeceksinki usta derdin Ne ? valla derdim yok en sonunda dürüst helal süt emmiş bir usta da buldum... Aldığımdan beri servislerden çekmediğim süleyman efendinin nasırlarından çektiği kadar :))))
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst