42 bin liralık motosikleti 10 saniyede çaldılar

Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
3,027
valla ben ayı gibi zincir kilit taşıyorum. bir kere de benim motoru kurtarmışlığı var o yerinden kalkmayan kilidin.
 
Katılım
3 Nis 2016
Mesajlar
293
Bombalı düzenek şart :queen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:19 ----------

Yada kullandığız zincire elektirik akımı verin dokundukları an pişsinler
 
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
4,154
Vay arkadaş, demek ki bir yere girmek çıkmak için bile park ettiğimizde disk kilitlerini vurmak lazım. Biraz düşündüm şimdi, motoru yabancı bir yerlere kısa süreliğine park ettiğimde disk kilidi takmadığım oldu mu diye? Sanırım hiç disk kilitsiz bırakmadım, fakat bundan sonra daha da dikkatli olacağım.

Memleketin terörden sonra en önemli sorunu bence ceza kanununda bir devrim yapmaktır, ne eğitim ne sağlık ne ekonomi. Bir an önce ceza kanununda devrim yapıp masum vatandaşı korkusuz suçludan korumalıyız.

Sadece ceza kanununda değil trafik kanununda da bir devrime ihtiyaç var, çok mu zor lan hiç bir vatandaşın itiraz etmeyeceği kanunlar yazmak?

hiç bir sorun tek başına kendini teşkil etmez,
hayatın her alanında olduğu gibi grift bir yapı karşımıza çıkar,
istesek de istemesek de konuyu çözüme kavuşturmak için paydaş olduğu diğer olgu ve konuları göz önüne almamız gerekir.

ceza kavramı tamamen sübjektiftir ve "toplum yararı" ilkesine dayanarak yaptırım ve hüküm kuvvetinden gelen bir dayanağı vardır.
buradaki mesele "hangi ceza suça engel olabilir ?"
insanlığın tarihsel geri planına baktığımızda hiç bir cezanın suçu engellemediğini görebiliriz.

peki bu durumla nasıl başa çıkarız ?

"masum vatandaş" ve "korkunç suçlular" .
sanırım buralardan yola çıkmaya başlasak iyi olur.

dikkatimi çektiği için yorumlamak istedim.
 
Katılım
8 Kas 2014
Mesajlar
505
1 ay yatıp 40 bin lira kazanıyor adam. Bırakırlar mı bu işi hiç?
Kes bakalım hırsızlık yapanın elini bir daha yapabiliyor mu?
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
insanlığın tarihsel geri planına baktığımızda hiç bir cezanın suçu engellemediğini görebiliriz.

Tamamen engellemediği ve engelleyemeyeceği aşikar, fakat büyük bir oranda azalma olacaktır.

Sakın eğitim demeyin, elbetteki çocuklarımızı ahlaklı yetiştirecek ve eğiteceğiz. Fakat konu sadece eğitim olsa; yaşadığı avrupa ülkesinde her trafik kuralına harfiyen uyan, fakat Edirne'den ülkeye giriş yaptığı andan itibaren tüm kuralları alt üst eden bir çok gurbetci vatandaşımızı ne ile açıklayacağız?

Ben açıklayayım; Ülkemiz'de kırmızı ışıkda geçse 200 lira ceza yer, erken öderse 150 TL öder. O da yakalanırsa tabi ki.

Peki Almanya'da kırmızı ışıkda geçse ne olur mesela? Orada yaşayan üyeler daha iyisini bilir ama ben bildiklerimi yazayım; önce ehliyeti geri alınır, sonra bir klinikde göz sağlığı kontrol edilir, sonra başka bir klinikte psikolojik durumu tahlil edilir, sonra yanında hocalar ile tekrar trafiğe çıkartılıp direksiyon dersi verilir, aptal muamelesi yapılıp "bak bu trafik ışığı, kırmızıda durulur" denilir. Sonra da cezasını ödedikten sonra ehliyetini geri alır, bu işlemler bir kaç ay sürer sanırım.

Bizim Ülkemiz'de hırsız evine girer sen uykudayken, uyanıp adamı kovalarsın. Hırsız kaçarken balkondan veya camdan düşer, ayağını kırar. Hırsızın hastane masraflarını ödersin, sana tazminat davası da açar. Uğraşır durursun, "keşke uyanmasaydım da evi soysaydı" dersin.

Amerika'da ise castle doctrine kanunu vardır; evine giren yabancıyı veya hırsızı aileni ve malını korumak için devletin teşviği ile kolayca aldığı silahla vurursun. Bir iki saat savcıya ifade verir ve evine geri dönersin.

Saygılar.
 
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
4,154
anlaşılacağı üzere burada hırsızlık yapana sövmek, lanet okumak çok fayda getirmiyor.
sadece hırsızlık eylemine bakıp kendimizi nasıl koruyacağımıza dair pay biçmeye çalışabiliriz.

suç oranında azalma konusuna gelindiğinde.
sosyal yapıtaşlarının önemi inkar edilemez.
eğitimin önemi eğitimin tanımına göre değişir.

ben sadece bakış açısının tarafgir olmaması gerektiği konusuna dikkat çekmek istedim,
söylenildiği üzere birinin motorunun çalınması tüm birikimini alabilir iken diğeri yenisini alabilecek maddi durumda olabiliyor.
bu iki kişinin uğradığı zarar aynı şekilde değerlendirilmesine rağmen muhteviyatı aynı olmayabiliyor.
bu durum bile başlı başına bir sorun.
 
Katılım
17 Eyl 2015
Mesajlar
307
Sn. Olcay Avşar, görüşlerinize (maalesef) tamamen katılıyorum.

Tamamen engellemediği ve engelleyemeyeceği aşikar, fakat büyük bir oranda azalma olacaktır.
Ağzımızın suyu aka aka izlediğimiz Avrupa veya Amerika insanı bizlerden daha mı dürüst, daha mı namuslu. Oralarda cezalar gerçekten caydırıcı ve gerçekten uygulanıyor. Bizdeki gibi saçma sapan infaz kanunları ile neredeyse kusura bakma seni iki gün alıkoyduk diyerek salıvermiyorlar bir suç işleyeni.

Sakın eğitim demeyin, elbetteki çocuklarımızı ahlaklı yetiştirecek ve eğiteceğiz. Fakat konu sadece eğitim olsa; yaşadığı avrupa ülkesinde her trafik kuralına harfiyen uyan, fakat Edirne'den ülkeye giriş yaptığı andan itibaren tüm kuralları alt üst eden bir çok gurbetci vatandaşımızı ne ile açıklayacağız?
Elbette eğitim ile açıklayacağız. Eğitim ile öğretimi, yani tahsili, birbiri ile karıştırmayalım. Yukarıdaki örnek, tam anlamıyla eğitimdir. Yani bireye belli bir kalıba uygun davranmamanın cezayı gerektiren bir suç olduğu öğretilmekte, bu öğretiyi uygulamayanlar da cezalandırılarak (uygun davranacak şekilde) eğitilmektedir. Bizim öğretim sistemimiz son 20-30 yıldır giderek çöktüğü için, tek çaremiz eğitimdir, fakat eğitim uygulayacak elemanlar da aynı kafada olduğu için başarı sağlanamamaktadır. Dolayısıyla örnekte belirtilen arkadaşımız pasaport/gümrük kontrolünden geçtiği andan itibaren Türkleşmektedir.

Peki Almanya'da kırmızı ışıkda geçse ne olur mesela? Orada yaşayan üyeler daha iyisini bilir ama ben bildiklerimi yazayım; önce ehliyeti geri alınır, sonra bir klinikde göz sağlığı kontrol edilir, sonra başka bir klinikte psikolojik durumu tahlil edilir, sonra yanında hocalar ile tekrar trafiğe çıkartılıp direksiyon dersi verilir, aptal muamelesi yapılıp "bak bu trafik ışığı, kırmızıda durulur" denilir. Sonra da cezasını ödedikten sonra ehliyetini geri alır, bu işlemler bir kaç ay sürer sanırım.
İşte eğitim, budur! Hata yaparsan, suç işlersen, bunun yanlış olduğunu öpüle öpüle öğrenirsin arkadaş denmektedir. İnat edersen, suç işlemeye deva edersen biz de seni kademeli olarak kızağa çekeriz, canını yakarız denmektedir.

Amerika'da ise castle doctrine kanunu vardır; evine giren yabancıyı veya hırsızı aileni ve malını korumak için devletin teşviği ile kolayca aldığı silahla vurursun. Bir iki saat savcıya ifade verir ve evine geri dönersin.
Bizde ise aklın varsa (hırsızı değil), tecavüzcüyü evinde vurup indirirsen mutlaka yatak odana taşımalısın, çünkü mesela banyoda, mesela salonda vurursan yasa bunu kabul etmez, suçlu sen olursun.
 
Katılım
27 Nis 2014
Mesajlar
2,207
Bu ay basinda sokagimdaki bir ybr`yi, iki -uc gun once yan komsumun cbf`sini ( disarida benim kilitledigim yerin bes metre sagina parkediyordu hep) simdi de isyerimin bir ust sokagindaki 600rr calindi. :santa:

Trafikte paronayak oldugum yetmiyormus gibi (taksici onume atlar mi, yaya kucagima atlar mi, su minibus kesin beni ezer, kirmizi yaniyo ama belediye otobusleri durmuyo bu adam beni altina alacak vs.vs) bir de motosikletten indigimde acabalar kafami dolduruyor.:sunny:
Ne zor ismis arkadas, kendi malimizi caldirmamak icin ettigimiz ugraslara bakin.:pr:
 
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
0
"42 bin liralık motosikleti 10 saniyede çaldılar"
Bu başlıktaki formüle göre benim YBR'yi çalmaları 1,32857 saniye sürüyor. :silent:

Araba kafası yaşandığından böyle cümleler başlıklar çıkıyor tabi. bir örnek daha gelsin. Motor dediğin 5-10 bin olur yoksa o paraya araba alınır:p

İKİNCİ ELİ 45 BİN LİRA OLAN MOTOR

 
Katılım
29 Kas 2015
Mesajlar
1,029
"42 bin liralık motosikleti 10 saniyede çaldılar"
Bu başlıktaki formüle göre benim YBR'yi çalmaları 1,32857 saniye sürüyor. :silent:

haberin başlığı bu şekilde olduğu için başlığı böyle açtım arkadaşım. ayrıca burda 42 binliği 10 saniye 21 binliği 5 saniyede çalacaklar anlamı verilmiyor. "pahalı bi motorun çalındığı ve çok kolay şekilde çalındığı, tüh tüh çok yazık oldu, gitti kaç paralık motor" havası verilmeye çalışılmış.

buarada dikkatimi çeken şey adamlar gidonla hiç uğraşmıyorlar, tekeri sağa zorlayarak kırıyorlar kilidi.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst