Kusura bakmayın ama, sanki kawasaki bu motoru Türkiye için üretti

Kawasakinin z motonun sattigi 3-5 motoru umursadigi mi var.
Global düşünün, abd de olsaniz 4000 küsür dolara 40hp motora binecektiniz

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:39 ----------
NİNJA 300 USA fiyatı 4799$
Ninja 250 USA fiyatı 4449$
Aradaki fark 350$
Türkiye'de Ninja 250 nin vergiler dahil fiyatı 5000 avro.
Vergisiz fiyatını hesaplarsak 5000 / 1.18 / 1.08 = 3923 avro
Şimdi de Ninja 300 ün Türkiye'de olması gereken fiyatı hesaplarsak. (Tr için aradaki farkı 350 dolar değil avro olarak hesaplıyorum yani fazla bile hesaplıyorum

3923 + 350 = 4273 avro
4273 * 1.18 * 1.37 = 6907 avro
Aradaki 200 avro Z-Moto'nun kazığı

Bence Z-Moto motoru satabilmek adına ,vergi diliminden dolayı kar marjı gütmek yerine kar marjını minimuma indirmeliydi.Beklendiği gibi öyle birşey yapmamış
Ben bu hesaplamayı yaptıktan sonra Z-Moto'ya fazla kızmıyorum.
Bu ÖTV'leri bize dayatan devlete-hükumete kızıyorum.
Bir motorlu taşıttan %130 ötv + %18 kdv yani %171,5 vergi alan hükumete ve hala buna oy veren zihniyetlere kızıyorum.