2011 yeni kasa cbr içler acısı durum.

Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
palio 6250 devirde kesiciye giriyor..... ben 5 yıldır canına okudum ... bir halt olduğuda yok neden motor patlatsın...

Aslında haklısın, ben kendi araçlarımdan örnek verdim ama, konu 600F olmasa da, 250cc hatta 125cc bir motosiklet için bile parça fiyatları bazen otomobillere göre yüksek olabiliyor. :)
Misal, bir far veya stobun performansa etkisi olmamasına rağmen bir otomobilden daha yüksek fiyatla satılabiliyor. Burada satış adetleri gibi faktörlerin de maliyete etkisi illaki var ve kar payları birçok şeye göre hesaplanıyor.
Ne olursa olsun motosikletin otomobile göre biraz daha lüks olarak görüldüğünü söylesek yanlış olmaz ama sanırım.:)
Bu arada, 600F 120 HP değil 109 HP güç üretiyor (söylemesem içimde kalırdı). :p Bir de Palio'nun parça fiyatları sahiden ekonomik.:cherry:

Yahu lafın gelişi yaklaşık rakamlar verdim :D Palio 7 bine gelebilse patlayacak motoru, 7 bine bile gelemiyor :)


Yedek parçalardan otomobil yapmaya kalkarsanız maliyeti sıfır fiyatın 3 katını geçer. Motosiklete bu oran 4 kat civarıdır, bunun sebebi üretim tekniklerindeki farklar

CBR600F de Palio kadar çok satsa onun da yedek parçası ucuz olur, yan sanayisi bulunur. Fazer'ım için orijinal debriyaj seti 600 lira, yan sanayisini 230'a işçilik dahil taktırabiliyorum :)
 
Katılım
15 May 2010
Mesajlar
2,118
cbr125 in ss motor olduğu ve comuter motorlardan üstün olduğu doğrudur. o konuda hem fikirim sizinle fakat toplamda 5400tl lik bir motor ki pazarlık yapsak 5150tl ye alınan bir motor la parça fiyatları uyuşmuyor... sadece bir ön jantın 900tl olması çok deli bir maliyet... KİA sorentonun ki lüks bir jip abarmıyorum 4 jantını adamlar 1500tl ye satıyor... sadece bu modelde parça pahalı demiyorum süpersport motorlarda parça alıp başını gidiyor... hadi motor yıkarken elektronik kontrol ünitesi (yerel dilde beyin) su alsa demekki onada 2500 tl falan derler ... biz yine de naked a devam edelim ss motor bize gelmez...

Jantların 125cc motosiklet kategorisinde pahalı olduğu doğru ancak jantların nasıl bir alışım ile üretildiğine bakmak lazım.

cbr125 13bin devir çevirebilmekte ve motorundaki parçalarda buna göre dizayn edilmiştir. bu yüzden parçaları pahalı diye şikayet etmek anlamsız.

bu motor piyasadaki bir çok 125cc'lik motordan daha dengeli, sürüşü güvenli, fren mesafesi daha kısa ve viraja girişleride bir o kadar daha iyi. bunların hepsinin bir arada elde edilebilmeside bir teknoloji gerektiriyor, o teknolojide pahalı.

125cc'lik bu motor 0 - 80km arası hızlanmada 1400 - 1600cc binek otomobillerle kafa kafaya hızlanabiliyor ve yedek parçaları niye bu kadar pahalı diye şikayet ediliyor. bence bunun cevabı gayet açık.
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Yahu lafın gelişi yaklaşık rakamlar verdim :D Palio 7 bine gelebilse patlayacak motoru, 7 bine bile gelemiyor :)


Yedek parçalardan otomobil yapmaya kalkarsanız maliyeti sıfır fiyatın 3 katını geçer. Motosiklete bu oran 4 kat civarıdır, bunun sebebi üretim tekniklerindeki farklar

CBR600F de Palio kadar çok satsa onun da yedek parçası ucuz olur, yan sanayisi bulunur. Fazer'ım için orijinal debriyaj seti 600 lira, yan sanayisini 230'a işçilik dahil taktırabiliyorum :)

Yani aynı şeyi savunuyoruz zaten gördüğüm kadarıyla.:)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst