2011 yeni kasa cbr içler acısı durum.

Katılım
5 Şub 2009
Mesajlar
195
Dreamdark'ın dediği gibi bulunabilirlik çok önemli,Sahibindene cbr125 yedek parça yazıp arattır birde yfzr125 yazıp arattır örnektir.
 
Katılım
21 Şub 2010
Mesajlar
779
Ybr 125, Cbf 150 ile aynı kefeye koymayın bu motoru. Cbr 125 in yedek parçasının pahalı olduğunu herkes biliyor. Sonuçta racing kategorisindeki başlangıç motoru. Alacak olanları bu yönde yönlendirmek lazım. Benim ilk motorum Cbr125 idi Allaha şükür bir kaza geçirmedim ama yedek parçasının pahalı olduğunu biliyordum.
 
Katılım
25 Ocak 2008
Mesajlar
353
Ybr 125, Cbf 150 ile aynı kefeye koymayın bu motoru. Cbr 125 in yedek parçasının pahalı olduğunu herkes biliyor. Sonuçta racing kategorisindeki başlangıç motoru. Alacak olanları bu yönde yönlendirmek lazım. Benim ilk motorum Cbr125 idi Allaha şükür bir kaza geçirmedim ama yedek parçasının pahalı olduğunu biliyordum.

aynı kefeye koymayalımda nereye koyalım altı üstü 13hp lik bir motor bana adam doğru söylüyor iki pilastik parcasına 1500tl ver. iyi valla daldan topluyorduk paraları. haklısın.
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
aynı kefeye koymayalımda nereye koyalım altı üstü 13hp lik bir motor bana adam doğru söylüyor iki pilastik parcasına 1500tl ver. iyi valla daldan topluyorduk paraları. haklısın.

Adamlar kefeye koymuş zaten, birine commuter demişler, diğerine supersport. :)

Motosiklet kültürü böyle birşey işte; aynı motor hacmindeki motorlar, kullanım amaçları, ihtiyaçlar ve zevklere göre farklı şekilde kategorize edilebiliyor.
600cc bir supersport ile enduroyu ya da chopper ile naked motosikleti aynı kefeye koyamayacağımız gibi, bunları da aynı kefeye koyamayız işte bu yüzden.
YBR ve CBF gibi Commuter tarzı motorlar ekonomi amaçlı üretilmiş makinelerdir zaten. Aynı hacimdeki CBR125 ise supersport başlangıç motosikleti olarak düşünülüp sınıflandırılmıştır ve saydığın modellere karşı üstünlükleri de ortada olup, fiyatı da bunlar ve sunduğu kalite ile doğru orantılıdır.
En başta kendin demişsin, 13.3 HP motor. Evet, aynı hacimde olmasına rağmen YBR'den 3.2 HP (ortalama %33) ve 150cc olan CBF'den 1.7 HP daha güçlü. Diğer modellerde arkada kampana olmasına rağmen, CBR'da arkada da disk fren kullanılmış. Belli bir zevke hitaben üretilen bu motorda grenaj maliyeti de var haliyle. Basitçe şöyle düşünebiliriz aslında, 1.6 Şahin ile 1.6 Civic aynı sayılabilir mi? Bu araçların parça fiyatları aynı mıdır?

Kısaca, kimse kimseye zorla mal satmıyor sonuçta, isteyen istediği makinaya istediği parayı verir.
Bugün bir topicteki arkadaş 8500 TL'ye YZF125R siparişi vermiş, alt tarafı 15 HP ve 2 plastik parçası değil mi? :)
 
Katılım
4 May 2010
Mesajlar
3,235
Grenajlar boyatılabilir ki mantıklısı bu. Amortisor ve jantlara yapabilecek bişey yok. belki başka bir motorun ya da 2. el amortisor ve jant alınabilir.
 
Katılım
25 Ocak 2008
Mesajlar
353
Adamlar kefeye koymuş zaten, birine commuter demişler, diğerine supersport. :)

Motosiklet kültürü böyle birşey işte; aynı motor hacmindeki motorlar, kullanım amaçları, ihtiyaçlar ve zevklere göre farklı şekilde kategorize edilebiliyor.
600cc bir supersport ile enduroyu ya da chopper ile naked motosikleti aynı kefeye koyamayacağımız gibi, bunları da aynı kefeye koyamayız işte bu yüzden.
YBR ve CBF gibi Commuter tarzı motorlar ekonomi amaçlı üretilmiş makinelerdir zaten. Aynı hacimdeki CBR125 ise supersport başlangıç motosikleti olarak düşünülüp sınıflandırılmıştır ve saydığın modellere karşı üstünlükleri de ortada olup, fiyatı da bunlar ve sunduğu kalite ile doğru orantılıdır.
En başta kendin demişsin, 13.3 HP motor. Evet, aynı hacimde olmasına rağmen YBR'den 3.2 HP (ortalama %33) ve 150cc olan CBF'den 1.7 HP daha güçlü. Diğer modellerde arkada kampana olmasına rağmen, CBR'da arkada da disk fren kullanılmış. Belli bir zevke hitaben üretilen bu motorda grenaj maliyeti de var haliyle. Basitçe şöyle düşünebiliriz aslında, 1.6 Şahin ile 1.6 Civic aynı sayılabilir mi? Bu araçların parça fiyatları aynı mıdır?

Kısaca, kimse kimseye zorla mal satmıyor sonuçta, isteyen istediği makinaya istediği parayı verir.
Bugün bir topicteki arkadaş 8500 TL'ye YZF125R siparişi vermiş, alt tarafı 15 HP ve 2 plastik parçası değil mi? :)

cbr125 in ss motor olduğu ve comuter motorlardan üstün olduğu doğrudur. o konuda hem fikirim sizinle fakat toplamda 5400tl lik bir motor ki pazarlık yapsak 5150tl ye alınan bir motor la parça fiyatları uyuşmuyor... sadece bir ön jantın 900tl olması çok deli bir maliyet... KİA sorentonun ki lüks bir jip abarmıyorum 4 jantını adamlar 1500tl ye satıyor... sadece bu modelde parça pahalı demiyorum süpersport motorlarda parça alıp başını gidiyor... hadi motor yıkarken elektronik kontrol ünitesi (yerel dilde beyin) su alsa demekki onada 2500 tl falan derler ... biz yine de naked a devam edelim ss motor bize gelmez...
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
cbr125 in ss motor olduğu ve comuter motorlardan üstün olduğu doğrudur. o konuda hem fikirim sizinle fakat toplamda 5400tl lik bir motor ki pazarlık yapsak 5150tl ye alınan bir motor la parça fiyatları uyuşmuyor... sadece bir ön jantın 900tl olması çok deli bir maliyet... KİA sorentonun ki lüks bir jip abarmıyorum 4 jantını adamlar 1500tl ye satıyor... sadece bu modelde parça pahalı demiyorum süpersport motorlarda parça alıp başını gidiyor... hadi motor yıkarken elektronik kontrol ünitesi (yerel dilde beyin) su alsa demekki onada 2500 tl falan derler ... biz yine de naked a devam edelim ss motor bize gelmez...

Sadece SS modeller değil ki pahalı olan.....:wiinkk:
CBF 250 nin ön göstergesinin 1000 liranın üzerinde olduğunu biliyorum...
Sorentonun göstergeleri daha ucuzdur eminim..... :bounce::bounce:
 
Katılım
25 Ocak 2008
Mesajlar
353
ALLAH biz motorcuların yardımcısı olsun... ne zaman motor kullanımı parça maliyeti lüks mal olmaktan çıkacak... herkese kazasız belasız günler arkadaşlar ben marka fanatiği falan değilim. sadece parça maliyetlerinden içi yanan bir kullanıcıyım... o kadar. ama zengin olsam en kral makinayıda kullanırım o ayrı . nasip kısmet.yaşasın hayabusa aşkı:cherry:
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Malesef motosiklet lüks olarak görülüyor ve parça fiyatlarının yüksek olmasında bunun da payı yüksek.
Misal, 600F'in tek bujisi 35-40 TL (uygun fiyatlı alırsak) iken, Palio'mun bujisi 5 TL, 600F bir çift lastik 850 TL, Palio 4 lastik 420 TL, 600F yağ filtresi 25 TL, Palio 7 TL, 600F hava filtresi 80 TL, Palio 12 TL, Castrol Power-1 Motor Yağı (4 lt) 75 TL, Castrol Magnatec (4 lt) 50 TL.
Bunun gibi uzayıp gidiyor işte..
 
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
1,294
Taiwan malı omasına rağmen parçaları çok pahalı bir motordur. eski kasa dedikleri de aynen böyle pahalı. üstelik parçaları japon cbr600 den daha pahalı denebilir.
 
Katılım
24 Eyl 2006
Mesajlar
977
Motosiklet yedek parçalarının otolara kıyasla pahalı olduğu doğrudur. Böyle olması da normaldir. Çünkü motosiklet parçası yüksek performansa göre yapılmış ve daha teknolojik; ayrıca SATIŞ adetleri arasındaki fark temin maliyetlerini de etkiliyor.

Her kullanıcının tercih kriterleri farklıdır. Yedek parçası ucuz olsun diyen gider commuter alır, grenajlimmotora binen kaza yapacak olursa cebinin yanacagini bilir.

Kaza yapan arkadasa gecmis olsun; fakat yedek parça fiyatından yola çıkıp Honda'ya vurmak bel altı vuruş oluyor. Acun su yere göğe sigdiramadigi ninja'nin yedek parça fiyatlarına bir baksın, sonra Hondaya laf etsin.
 
Katılım
25 Ocak 2008
Mesajlar
353
Malesef motosiklet lüks olarak görülüyor ve parça fiyatlarının yüksek olmasında bunun da payı yüksek.
Misal, 600F'in tek bujisi 35-40 TL (uygun fiyatlı alırsak) iken, Palio'mun bujisi 5 TL, 600F bir çift lastik 850 TL, Palio 4 lastik 420 TL, 600F yağ filtresi 25 TL, Palio 7 TL, 600F hava filtresi 80 TL, Palio 12 TL, Castrol Power-1 Motor Yağı (4 lt) 75 TL, Castrol Magnatec (4 lt) 50 TL.
Bunun gibi uzayıp gidiyor işte..

Valla kardeş çok doğru söylüyorsun aynen bende 1.6 16valf palio kullanıyorum ... didiğiniz fiyatları bende kıyaslıyorum. arada uçurum var. palioya bir amortisör alıyorsun 50tl iki far aldım 100tl gecen yıl bunlar orjinal parça yansanayi değil servisden alınma...
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
allah böyle ss gibi grenajlı motordan uzak tutsun beni benim mondial de de çatladı bi kaportalar daha tövbe grenajlı motor almam evet çok karizma fakat ufak yan kayma da bana da kayarlar diye almam yani bu motora binen her halde parça fiyatlarını biliyordur değil mi?
 
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
0
Acun0 yine her şeyin en doğrusunu sen biliyosun!

Motoruda kötülemiyosun! tavsiyen sadece Cbr125 alıcaklar ybr 125 alsın..

asıl amacı ticari olarak kullanılmak olan biyerden bi yere gitme işni en ekonomik olarak çözmek için üretilmiş bir motoru kişisel kullanım için üretilmiş bir keyif motoru ile kıyaslıyorsun:pr: Ybr de enjeksiyon varmı? Su sogutma sistemi varmı? racing motorları kadar şık grenajlar varmı? Standart 130 arka lastik varmı?Sence bunlar niye yok:silent:

ekonomi istiyen zaten ybr alıp kullanıyor. Kimsede ona bişey demiyor. Cbr alan insanda communuter'den farklı olarak düşürdüğü zaman bütün bu plastik aksamın kırılabileceğini zaten biliyor ve seçimini ona göre yapıyor:) Motosiklette yedek parçanın arabalara oranla 5 kat pahalıya satıldığı zaten bilinen bişey bu da yeni bişey değil.

Çok övdüğün symHD200 almayı istiyendemi ybr-cbf alsın?

Çok sayıda motor sahibi oldugunu ve bunlarla tecrubelerinin olduğunu söylüyosun ama kurduğun mantık komikten öteye gecemiyor:pale:

Yeni kasa CBR125i yakından gördün galiba:cherry: bisiklet diyemiyince bi şey buluyım da konu açıyım dedin.. Sen de haklısın
 
Katılım
4 Kas 2010
Mesajlar
10
1.5 yıl once bende cbr 125 kullandım ve bende ufak bı kaza gecrdım cıdden parcaları cok pahalı ama sıkayetcı degılım gercekten teknolojısıne dıcek bsy yok dreamdark kesınlıkle sana katılıyorum
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
Malesef motosiklet lüks olarak görülüyor ve parça fiyatlarının yüksek olmasında bunun da payı yüksek.
Misal, 600F'in tek bujisi 35-40 TL (uygun fiyatlı alırsak) iken, Palio'mun bujisi 5 TL, 600F bir çift lastik 850 TL, Palio 4 lastik 420 TL, 600F yağ filtresi 25 TL, Palio 7 TL, 600F hava filtresi 80 TL, Palio 12 TL, Castrol Power-1 Motor Yağı (4 lt) 75 TL, Castrol Magnatec (4 lt) 50 TL.
Bunun gibi uzayıp gidiyor işte..

Palio 7 bin deviri geçince motor patlatıyor, 600F mutlu mutlu 14 bin çeviriyor. palio 1.2 litreden 60hp güç çıkartıyor, 600F 0.6lt'den 120hp. 600F'in motorundaki her parça Palio'nun motorundakinin en az dört katı zorlamaya maruz kalıyor, yani dört kat sağlam olmak zorunda. Dört kat sağlam parça dört kat pahalı olur, demek ki 600F parçaları Palio'ya göre normal :p
 
Katılım
25 Ocak 2008
Mesajlar
353
Palio 7 bin deviri geçince motor patlatıyor, 600F mutlu mutlu 14 bin çeviriyor. palio 1.2 litreden 60hp güç çıkartıyor, 600F 0.6lt'den 120hp. 600F'in motorundaki her parça Palio'nun motorundakinin en az dört katı zorlamaya maruz kalıyor, yani dört kat sağlam olmak zorunda. Dört kat sağlam parça dört kat pahalı olur, demek ki 600F parçaları Palio'ya göre normal :p

palio 6250 devirde kesiciye giriyor..... ben 5 yıldır canına okudum ... bir halt olduğuda yok neden motor patlatsın...
 
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
Dreamdark Söylenmesi gerekeni zaten söylemiş..Benim ekliyiceğim tek şey parça kalitesidir..
Arkadaşımın eski kasa 2009 cbr125R'ının jantını yamultmuştum bi zamanlar..
Fiyatı 900 tl..Ama markasını bilen araştıran varmı?
Enkei'dir kendileri merak eden araştırsın baksın..
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Palio 7 bin deviri geçince motor patlatıyor, 600F mutlu mutlu 14 bin çeviriyor. palio 1.2 litreden 60hp güç çıkartıyor, 600F 0.6lt'den 120hp. 600F'in motorundaki her parça Palio'nun motorundakinin en az dört katı zorlamaya maruz kalıyor, yani dört kat sağlam olmak zorunda. Dört kat sağlam parça dört kat pahalı olur, demek ki 600F parçaları Palio'ya göre normal :p

Aslında haklısın, ben kendi araçlarımdan örnek verdim ama, konu 600F olmasa da, 250cc hatta 125cc bir motosiklet için bile parça fiyatları bazen otomobillere göre yüksek olabiliyor. :)
Misal, bir far veya stobun performansa etkisi olmamasına rağmen bir otomobilden daha yüksek fiyatla satılabiliyor. Burada satış adetleri gibi faktörlerin de maliyete etkisi illaki var ve kar payları birçok şeye göre hesaplanıyor.
Ne olursa olsun motosikletin otomobile göre biraz daha lüks olarak görüldüğünü söylesek yanlış olmaz ama sanırım.:)
Bu arada, 600F 120 HP değil 109 HP güç üretiyor (söylemesem içimde kalırdı). :p Bir de Palio'nun parça fiyatları sahiden ekonomik.:cherry:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst