Ybr 125, Cbf 150 ile aynı kefeye koymayın bu motoru. Cbr 125 in yedek parçasının pahalı olduğunu herkes biliyor. Sonuçta racing kategorisindeki başlangıç motoru. Alacak olanları bu yönde yönlendirmek lazım. Benim ilk motorum Cbr125 idi Allaha şükür bir kaza geçirmedim ama yedek parçasının pahalı olduğunu biliyordum.
aynı kefeye koymayalımda nereye koyalım altı üstü 13hp lik bir motor bana adam doğru söylüyor iki pilastik parcasına 1500tl ver. iyi valla daldan topluyorduk paraları. haklısın.
Adamlar kefeye koymuş zaten, birine commuter demişler, diğerine supersport.
Motosiklet kültürü böyle birşey işte; aynı motor hacmindeki motorlar, kullanım amaçları, ihtiyaçlar ve zevklere göre farklı şekilde kategorize edilebiliyor.
600cc bir supersport ile enduroyu ya da chopper ile naked motosikleti aynı kefeye koyamayacağımız gibi, bunları da aynı kefeye koyamayız işte bu yüzden.
YBR ve CBF gibi Commuter tarzı motorlar ekonomi amaçlı üretilmiş makinelerdir zaten. Aynı hacimdeki CBR125 ise supersport başlangıç motosikleti olarak düşünülüp sınıflandırılmıştır ve saydığın modellere karşı üstünlükleri de ortada olup, fiyatı da bunlar ve sunduğu kalite ile doğru orantılıdır.
En başta kendin demişsin, 13.3 HP motor. Evet, aynı hacimde olmasına rağmen YBR'den 3.2 HP (ortalama %33) ve 150cc olan CBF'den 1.7 HP daha güçlü. Diğer modellerde arkada kampana olmasına rağmen, CBR'da arkada da disk fren kullanılmış. Belli bir zevke hitaben üretilen bu motorda grenaj maliyeti de var haliyle. Basitçe şöyle düşünebiliriz aslında, 1.6 Şahin ile 1.6 Civic aynı sayılabilir mi? Bu araçların parça fiyatları aynı mıdır?
Kısaca, kimse kimseye zorla mal satmıyor sonuçta, isteyen istediği makinaya istediği parayı verir.
Bugün bir topicteki arkadaş 8500 TL'ye YZF125R siparişi vermiş, alt tarafı 15 HP ve 2 plastik parçası değil mi?![]()
cbr125 in ss motor olduğu ve comuter motorlardan üstün olduğu doğrudur. o konuda hem fikirim sizinle fakat toplamda 5400tl lik bir motor ki pazarlık yapsak 5150tl ye alınan bir motor la parça fiyatları uyuşmuyor... sadece bir ön jantın 900tl olması çok deli bir maliyet... KİA sorentonun ki lüks bir jip abarmıyorum 4 jantını adamlar 1500tl ye satıyor... sadece bu modelde parça pahalı demiyorum süpersport motorlarda parça alıp başını gidiyor... hadi motor yıkarken elektronik kontrol ünitesi (yerel dilde beyin) su alsa demekki onada 2500 tl falan derler ... biz yine de naked a devam edelim ss motor bize gelmez...
Malesef motosiklet lüks olarak görülüyor ve parça fiyatlarının yüksek olmasında bunun da payı yüksek.
Misal, 600F'in tek bujisi 35-40 TL (uygun fiyatlı alırsak) iken, Palio'mun bujisi 5 TL, 600F bir çift lastik 850 TL, Palio 4 lastik 420 TL, 600F yağ filtresi 25 TL, Palio 7 TL, 600F hava filtresi 80 TL, Palio 12 TL, Castrol Power-1 Motor Yağı (4 lt) 75 TL, Castrol Magnatec (4 lt) 50 TL.
Bunun gibi uzayıp gidiyor işte..
Malesef motosiklet lüks olarak görülüyor ve parça fiyatlarının yüksek olmasında bunun da payı yüksek.
Misal, 600F'in tek bujisi 35-40 TL (uygun fiyatlı alırsak) iken, Palio'mun bujisi 5 TL, 600F bir çift lastik 850 TL, Palio 4 lastik 420 TL, 600F yağ filtresi 25 TL, Palio 7 TL, 600F hava filtresi 80 TL, Palio 12 TL, Castrol Power-1 Motor Yağı (4 lt) 75 TL, Castrol Magnatec (4 lt) 50 TL.
Bunun gibi uzayıp gidiyor işte..
Palio 7 bin deviri geçince motor patlatıyor, 600F mutlu mutlu 14 bin çeviriyor. palio 1.2 litreden 60hp güç çıkartıyor, 600F 0.6lt'den 120hp. 600F'in motorundaki her parça Palio'nun motorundakinin en az dört katı zorlamaya maruz kalıyor, yani dört kat sağlam olmak zorunda. Dört kat sağlam parça dört kat pahalı olur, demek ki 600F parçaları Palio'ya göre normal![]()
Palio 7 bin deviri geçince motor patlatıyor, 600F mutlu mutlu 14 bin çeviriyor. palio 1.2 litreden 60hp güç çıkartıyor, 600F 0.6lt'den 120hp. 600F'in motorundaki her parça Palio'nun motorundakinin en az dört katı zorlamaya maruz kalıyor, yani dört kat sağlam olmak zorunda. Dört kat sağlam parça dört kat pahalı olur, demek ki 600F parçaları Palio'ya göre normal![]()