2009 SS Karsilastirmasi

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
Aye sana elektronik sorusu sorarsam, Fatih urek olayim.:)
O nasil açiklama len.
Adam basit bir soru sordu, doktora tezi verdin.:p

Benzin konusunda ben yine iyiymisim.
180 gordum zorlaya zorlaya.:)
Bu 240-260 muhabbeti yapanlar hayal goruyo diye dusunmustum.:p
Meger adamlar ot içiyorlarmis.:mrgreen:

Boy da hazir burdayken dedim ama hazir burda degil galba.
Adam karabatak gibi.
Bir gorunuyor bir kayboluyor.:)

İlk motorumu yani 1000RR'ımı Ankara'dan almıştım, saolsun efe hondada emre var, baya anlattı motoru.:p ıkına kıkına otobana çıkıp istanbula doğru gazlamaya başladım, maksimum 40-50km hızla öle gebere istanbula, hissetmediğim vucudum için verilen bol bol dinlenmeler dahil 15 saatten fazla bir sürede geldim. Hatta son 10 saatinde artık ölüyorum diye düşünmeye başlamıştım hehehe.

Neyse konuyla alakalı kısmı bu 2007 yazıydı ve ankaradan istanbula sadece 60ytl yakıt yaktım.:mrgreen:

Bu yakıt testini yapan, bir depoyla 260km yol gidenlerinde de sanırım ilk motorları ve 600RR'ları.:queen::queen::queen:

Ama emre anlatmamış onun farkı hissediliyo, nasıl sürüldüğünü emre anlatsa en az 350km giderlerdi.:mrgreen:
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
Aye sana elektronik sorusu sorarsam, Fatih urek olayim.:)
O nasil açiklama len.
Adam basit bir soru sordu, doktora tezi verdin.:p

Benzin konusunda ben yine iyiymisim.
180 gordum zorlaya zorlaya.:)
Bu 240-260 muhabbeti yapanlar hayal goruyo diye dusunmustum.:p
Meger adamlar ot içiyorlarmis.:mrgreen:

Boy da hazir burdayken dedim ama hazir burda degil galba.
Adam karabatak gibi.
Bir gorunuyor bir kayboluyor.:)

hahahaha walla ya o kadar uzun yazıyı bende bu saate okudum
240 :queen: economy tuşlarıda varmı bu adamların :p
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
@coq
Boy;
Hazir sen buralardayken sorayim.
Su benzin mevzusu benim kafama takildi.
Hiç olçtun mu bir depo benzinle kaç km yapiyosun.
Verilen degerlerle benim degerler bir turlu ortusemedi.!!!!
Sende de ayni makine var.
Varsa bir tespit ya da tahminin soylermisin?

Abi benim makina yarışa göre hazırlandığından, benzin tüketimi standart bir 600RR ile çok farklı şu anda. Özellikle modifikasyonlardan sonra çok fazla yaktığını farkettim. Eğer sıkı gazlarsam bir depo ile en fazla yaklaşık 100 km gidebiliyorum. Standart bir 600RR ile gazladığında 150-160 km gidebiliyor olman lazım. 1000cc çok daha az yakıt tüketiyor, 3 sene önce MT grubundan 7 kişi ile haftada 2300 km yaptığımız bir geziye gitmiştik, gazlamadık ama en az benim 1000RR yakmıştı, 600RR bariz çok daha fazla yakıt tüketiyor.

Bu arada benim makinadaki modifikasyonlar :

Motor kapağı açıldı portlar parlatıldı (port polish), sıkıştırma oranını arttırmak için ince kapak contası takıldı, BMC hava filtresi takıldı, hava girişini arttırmak için Ram Air içeisinde bulunan kelebek iptal edildi, Leo Vince Titanium Full Competition Egsoz takıldı, öne 1 ufak dişli arkaya 3 büyük dişli takıldı, 520 yarış zinciri takıldı, DynoJet Power Commander, Ignition Module, QuickShifter takıldı. Aksesuarlar performansı arttırmadığından onları saymıyorum :)
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
600 daha fazla devir çeviriyor.
Fazla yakmasi normal.
Benim kafama takilan 240-260 km lerden bahsedilmesiydi.
Ben hiç yapamadigim için acaba varmi bu km leri yapan? diye meraktan sordum.
Aye'nin dedigi gibi kullanilirsa olabilir gerçekten.:mrgreen:

Boy senin motor neredeyse FullPower olmus.
Yakacak tabii.
Benim geçen sene aldigim CBR de fabrika çikisi akrep egsoz vardi.
Ozel bir seriydi ama artik bir tane eksik.:)
Hiyarligim yuzunden parçaladim.
2009 modellerde boyle bir seri yapilmayacakmis.
Neden anlattim ben bunu?:silent:
Hah!!
Leo Vince den memnunmusun diye soracaktim.
Burada çok tutulan bir egsoz.
Fakat 600 RR performansi hakkinda bir bilgim yok.
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
Bendeki model cadde kullanımı yasak olan, susturucu takılamayan modeli. "Corsa" Full-system - Titanium diye geçiyor. Hem görüntüsünden, hem sesinden ve en önemlisi performansından çok memnunum.

lv_cbr600rr_7787.jpg
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
Coq 600cc üzeri için sport tabiri kullanılmaz demişsin, ama honda,suzuki,yamaha,kawasaki sitelerinde 1000cc makineleri sport veya süpersport adı altında 600cc makinelerle beraber sunuyor.

Kawasaki de sitesinde SuperSıports yazmıştı.
Burada da yayınlamıştım zamanında :cherry: Şimdi ona mı inanalım :p
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
Gelelim neden sabit gördüğüne; insan beyni yaklaşık 10 hertz'in üzerindeki değişmeleri ayıracak yeteneğe sahip değil, hatta şanslıyız ki değil, eğer sahip olsaydık tavandaki lambanın saniyede 100 kere yanıp söndüğüne şahit olacak ve delirecektik(gözümüz bu yeteneğe sahip aslında, lambaların ve monitörlerin bir süre sonra baş ağrısı yapmasının sebebi bu). Dolayısıyla çok hızlı ve peş peşe değişen bir gösterge pek işimize yaramazdı, sürekli değişen bir dijit hanede insan gözünün göreceği değer titreşen bir 8'dir.

Konu dışının da dışı olacak. :p
Fakat söylemeden edemeyeceğim. :cherry:
Sanırım bazı insanlarda bu değer değişebiliyor.
Ben çoğu ışığın (özellikle gazla çalışan beyaz tasarruflu ampuller) yanıp söndüğünü görebiliyorum ve rahatsız oluyorum. Aynı şeyi başkasına söylediğimde böyle birşey görmediğini söylüyor.
Aynı şekilde bilgisayardaki yenileme oranı (hz) kesinlikle sinirimi bozuyor.
60hz asla kullanamazken başkaları çok rahat kullanıyor. Ben 1 dakika bile bakamıyorum.

Bana yardım edin doktor bey :p
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Moto journal dergisi de karsilastirmis SS leri.
Bu haftaki sayisini aldim.
Onlar da puanlama usuluyle bir siralama yapmislar.

Moto Journal dergisine gore de Triumph 675 Daytona birinci sirada
Ikinci sirayi R6 almis.
Kawasaki ve Honda paylasmis.
Suzuki ise sonuncu olmus.

Fakat bu puanlamanin sonucunu etkileyen seyler teknik veriler olmamis.
Triumph'un ipi goguslemesi ve hemen ardindaki R6 nin ikinci gelmesine sebep olan yuksek puanlar,gorunus ve butçe konularinda gelmis.
Dergi bu motosikletlerin Fransa satis fiyatlarini da vermis.

Buraya da yazayim da merakta kalmayin.:)
  1. CBR 600 RR - 11,990€ (ABS+1000€)
  2. YZF R6 - 11,650€
  3. ZX-6R - 10,999€
  4. Daytona - 10,990€
  5. GSX-R 600 - 10,699€
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
şimdi ben buna da mesaj yazacam, bu başlık da eskidi 2010 linki ahanda şurada derseniz oynamam :p
 
Katılım
24 Ara 2008
Mesajlar
660
2010 superbike stockların testi oldumu ki olmamıştır:p zx10r ı acayip merak ediyorum 200Hp pistte nasıl onları gerçekleştiginde yazarsan süper olur
 
Katılım
23 Ocak 2005
Mesajlar
567
Motosikleti
Aprilia Tuono V4 Factory 2021
Burada motosiklet testi yapilirken mutlaka km/saat kontrolu de yapilir.
Hani bazen sitede tartisiriz ya.
Ben 50 ile giderken arkadasin motor 60 yapiyodu falan gibi.
Burda oyle tartisma olmaz.
çunku dergiler bu olçumleri mutlaka yaparlar.
Ben bu olçumleri de vermek istiyorum.
Boylece km/saat gostergeniz de yazan rakam ve gerçek hiziniz hakkinda uç asagi bes yukari bir fikriniz olur.

Asagidaki degerlerde ilk verilen rakam km/saatte gordugunuz rakam, ikinci verilen yani esitligin sagindaki rakam ise gerçek hizinizdir.

Triumph 675 Daytona
  • 50=48
  • 90=88
  • 110=107
  • 130=125
  • 140=133


Kawasaki ZX-6R

  • 50=46
  • 90=83
  • 110=103
  • 130=119
  • 140=128

Yamaha YZF 600 R
  • 50=47
  • 90=82
  • 110=103
  • 130=121
  • 140=?

Honda CBR 600 RR

  • 50=46
  • 90=84
  • 110=103
  • 130=122
  • 140=131

Suzuki GSX-R 600
  • 50=49
  • 90=86
  • 110=104
  • 130=122
  • 140=?

Gordugunuz gibi surat arttikça gosterge sapmasi da artiyor.
Yakit hakkinda da bilgi var.
En uzun menzilli yakit tuketimine Honda CBR 600 RR sahip.
Fakat bu yakit tuketim degerlerini nerden alip yazdilar bilmiyorum.
çunku testte boyle bir olçum yapilmadi.
Her nerden alinmissa baya sallanmis.
çunku 240 260 km lerden bahsediliyor.
Ya ben motosiklet kullanmayi bilmiyorum, ya da bilgilerin alindigi yer fazla sallamis.
Veya bu rakamlarin altina -eger kamyonla tasirsaniz- seklinde not dusulmus ve arkadaslar gormemis olabilir.
:p

Ben daha 200 km mesafeyi dunya gozuyle gormedim bu motorlarda.:silent:
Millet bir depo benzinle 260 km gidiyor sa nasil gidiyor ve ya bu motosikletle niye gidiyor anlamadim.:)


genelde japon motorları %8 gibi bir sapma ile geliyorlar. benim suzuki gsr600 100 km/h ile giderken gps 92km/h veriyor. bir kaç ayrı gps denememde de aynı sonucu verdi. şuan bu sorunu dişli ile halledip gerçek değerlere geldim çok şükür
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst