2009 MotoGP, GP125, GP250 Takvimi, Yarış Yorumları Başlığı

Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Bu yarıştan sonra şampiyona çok ilginç bir hal aldı. Rossi Lorenzo Stoner hepsi 106 puana geldiler:) Genel klasman bu kadar yakın olmaya devam ederse bu sezon tüm zamanların en iyi üst sınıf motosiklet sezonu olmaya aday:cat:
 
Katılım
3 Haz 2009
Mesajlar
19
Bir sezonda bir veya iki kez böyle yarış denk gelir.Onu da canlı izleme şansına sahip olamadım.2005'den bu yana sıralama turları da dahil hiçbir yarışı kaçırmamıştım.(Tabii ki Eurosport sayesinde)

Bu sene sağolsun NTV 2 adet kanalı olmasına rağmen,hem de birtanesi spor kanalı olmasına rağmen,hem de takvim itibariyle ne futbol,ne basket ne de herhangi bir canlı yayını olmamasına rağmen inat ederek canlı yayın yapmaktan kaçındı.MotoGp seven insanlar 3.sınıf vatandaş,yarış esnasında haberler devreye girer,zırt pırt reklam girer,podyum sevinci yansıtılmaz,sıralama turları verilmez,bu nasıl bir yayıncılık anlayışı ben anlayamadım?????KINIYORUM...

Yarışa gelince ,Rossi ve Lorenzo adeta nasıl yarışçı olunur? nasıl yarış yapılır? bir ders verdiler herkese.Son turlarda böyle tekerlek tekerleğe gidilen yarışa nadir rastlanılır.Gerçekten muhakkak izlenmesi gereken bir mücadeleydi.İkisinden biri bu sezonu önde bitirecek kim olur bilemiyorum.

Stoner ise önlerde başlayamadığı her yarışta olduğu gibi bu yarışta da sıkıntı yaşadı.Geçiş yapmayı pek beceremeyen bir yapısı var,kopup gitmezse yarış kazanmak onun için zor.Hele ki ölümüne yarışan bu iki pilota karşı bu sene şansı bana göre çok az.Önümüzde Assen yarışı var.Rossi ,Stoner ve Lorenzo da (250 cc) bu pistte yarış kazandılar.Merakla bekliyorum NTV'ye rağmen.
 
Super Moderator
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
5,081
Yanımda bilgisayar ve internet olsa, ben yapacaktım sonuç verip, son tura dikkat deme pisliğini:p Neyse ki yapılmadan kalmamış hiç olmazsa:D

250cc de ayrı keyifliydi yine, Simoncelli hırstan delirip armut gibi düştü yine...:mrgreen: Orada da 2.lik mücadelesi seyretmeye değerdi..
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Rossi bu kez farkli kazanmis.
Kazanmis diyorum, çunku bu kez seyredemedim.
Cumartesi yaris icat eden zihniyete de saygilarimi gonderiyorum.:jocolor:
 
Super Moderator
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
5,081
Olacak o kadar, senede bir gün, senedeee biir güün..:p
42886948.gif


Seyirciden fazla kendisi sıkıldı herhalde bu farklı bitirişten. Yine de 1.5 ay kadardır garajında tuttuğu afişini açabilmek için uyumadan, yanına birilerini yaklaştırıp, heyecan aramadan bitirdi..:)
 
Katılım
3 Haz 2009
Mesajlar
19
Yarıştan çok yarış sonrası konuşulmalı bence.Rossi muhteşem bir pankartla ,kariyerini bir film şeridi gibi gözler önüne serdi.İnanılmazdı.Gelmiş geçmiş en büyük pilot olduğunu yine gösterdi herkese.Rahat bir galibiyet aldı.

Repsol Honda'lara gelince Pedrosa ön tekeri kaydırdı,yarışdışı kaldı,Dovizioso'nun düşüşünde ise tam olarak ne olduğunu anlayamadım.Eğer bu iki pilotla seneye de devam edeceklerse ki öyle gözüküyor,ben bol şans dliyorum.Dovizioso inşallah podyuma çıkar birgün.Şu Marco Melandri acaba ne zaman hakettiği saygıyı ve değeri bulacak çok merak ediyorum.10 tane Dovizioso eder benim gözümde.

Stoner rekabetten uzak bir görüntü çizerek 3.cü oldu.Bu sefer hastalık bahanesine sığınıp ,karısını da yanına almamıştı yarış bitince.

Ve yarışın esas yıldızı eski Motosiklet Federasyonu Asbaşkanı FUAT DOMANİÇ'TEN İNCİLER:

1)Bu Pedrosa'nın 3.senesi sanırım.(halbuki 4)
2)2006'da Jerez kapışması Rossi_Gibernau (halbuki 2005)
3)Angelis ve DePuniet kapışıyor.(halbuki Elias'tı)
4)Bu Nicola Canepa'nın ilk yarışı sanırım MotoGp'de.(Be birader adam sezon başından beri Pramac Racing Ducati adına yarışıyor.)

Bunun gibi sayamayacağım çok pot var. İlk aklıma gelenleri yazdım.Bir insan bu kadar cahil olur da nasıl Motogp için yorumculuk görevine getirilir anlamış değilim.
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Yamaha bu sene Ducati'den daha iyi bir iş çıkartıyor. Motorlar kafa kafaya olsa Stoner kopmazdı Rossi ve Lorenzo'dan. Eğer Ducati motoru geliştirip Yamaha'ları yakalamayı başaramassa Stoner'ın şampiyonluk iddiası geçen sezonki kadar kısa sürecek.

Fuat Domaniç'e diyecek birşey yok. Bu işleri aşkla takip eden biri oturmalı yorumcu koltuğunda. Adamın neredeyse alakası yok. Bir de her zamanki spiker Mehmet Sevinç yoktu bu yarışta. Yerine gelen arkadaşı beğenmedim kesinlikle. Bence Mehmet Sevinç işini iyi yapan bir insan. O'nun yanına iyi bilen bir yorumcu gelirse yarış zevki bambaşka olur diye düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Haz 2009
Mesajlar
19
Laguna Seca GP Sıralama Turları Sonuçları

1. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team 1min 21.678 sec
2. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team 1min 21.845 sec
3. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team 1min 21.910 sec
4. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team 1min 22.113 sec
5. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 1min 22.135 sec
6. Toni Elias SPA San Carlo Honda Gresini 1min 22.146 sec
7. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 1min 22.490 sec
8. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 1min 22.540 sec
9. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP 1min 22.633 sec
10. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP 1min 22.662 sec
11. Marco Melandri ITA Hayate Racing Team 1min 22.842 sec
12. Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini 1min 23.004 sec
13. Sete Gibernau SPA Grupo Francisco Hernando 1min 23.106 sec
14. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP 1min 23.147 sec
15. James Toseland GBR Monster Yamaha Tech 3 1min 23.390 sec
16. Niccolo Canepa ITA Pramac Racing 1min 23.912 sec
17. Gabor Talmacsi HUN Scot Racing Team MotoGP 1min 24.528 sec

Sıralama turlarının bitimine çok az bir zaman kala Jorge Lorenzo ve Casey Stoner çok kötü şekilde düştüler.(highside)Jorge Lorenzo'nun durumu sanırım çok ciddi ve yarışamayacak büyük ihtimalle.Casey Stoner'ın durumu ise belirsiz.Garip bir yarış olacak ,şu anda Rossi rakipsiz gibi görünüyor ama yarış iinde neler olur bilinmez...
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Yarın yarış müthiş olacak gibi duruyor. Bu arada sıralama turlarını Türkiye'de veren olmadığı için mecbur justin.tv'den izledim. "Spikerlik/yorumculuk nasıl olmalı" ders diye seyretmesi lazım bizimkilerin. Gerçi bişey anlayacaklarını sanmıyorum...

Yarın mümkün olursa yarışı NTV'den izlerken kulaklıklarımı takıp bbc spikerlerini dinleyeceğim. Mümkün olursa diyorum, çünkü TV salonda, bakalım nasıl yapacağız:)
 
Katılım
3 Haz 2009
Mesajlar
19
Shrieker

Herkes yağıştan bahsediyor.Acaba warm-up turlarını izleyecek misin?Eğer izlersen yağış var mı yok mu buraya warm-up'tan sonra yazarsan sevinirim.Ona göre biraz bahis oynayacağım.
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Justin.tv'de hiç kimse warm-up'ı verecek mi en ufak bir fikrim yok malesef:pale:

Ancak seans bittikten sonra zamanlara bakmak akıllıca olabilir. Yağmur yağarsa illa ki anlaşılır yapılan tur derecelerinden:wiinkk: Tabii seansın başında yağıp, sonra pistin kuruması ihtimali de var, ona birşey diyemeyeceğim. Bilgim olursa yazmaya çalışırım. MotoGP.com 'da live timing var ama onu takip etmek için üye olmak gerekiyor mu bilmiyorum...
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Haz 2009
Mesajlar
19
Derecelerden anlaşılır ama görmek apayrı, önemli olan 4 saat sonrasını kestirebilmek.O da bi şekilde izlemekten geçiyor.Motogp sitesinde paddock webcam diye bişey var ama o da hep aynı şekilde gösteriyor pisti :)

Ben isterim ki yağmur yağsın ve farklı biri kazansın.Çünkü bu şekilde pek adil olmayacak sanki...Lorenzo tam formunun doruğundayken Rossi'ye gün doğdu.Yağmur yağarsa kim kazanır bilemem ama Rossi'nin kazanamayacağını söyleyebilirim.
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
Laguna Seca Sonuçları :

1. Pedrosa
2. Rossi
3. Lorenzo

Pedrosa ikinci sıradan kalkmış olmasına rağmen inanılmaz bir çıkışla birinci sıraya oturdu ve yarışı birinci olarak tamamladı. Daha önce de bu şekilde başladığı ve 8-10 saniye fark attığı ve çok kolayca kazanabileceği yarışta düşmüştü. Bundan korktum ama bu sefer istikrarlı davrandı. Stoner tamamen rezil oldu. Rossi yine kendini gösterdi ve 3 saniye fark ile önde olan Pedrosa'ya sadece son tur içerisinde yaptığı atak ile yetişti ve bir kez geçme denemesi yaptı. Eğer birkaç viraj daha olsa kesinlikle geçerdi. İşte Rossi farkı! Kendi ülkesinde yarışan Nicky Hayden yine podytum göremedi, Honda ile çok daha başarılı yarışlar çıkarttığı kesin. Yine Ducati'nin sadece Stoner tarafından adam gibi sürülebildiği gerçeği bir kez daha kanıtlandı. Honda Repsol takımı bu pistte farklı bir şase kullanmış, belki de Pedrosa'nın başarısı biraz da bununla ilgilidir ama kalkışı mükemmeldi, aradan ok gibi fırladı.
 
Katılım
10 Mar 2007
Mesajlar
516
Almanya'da 1. Serbest antrenmanda Hayden coştu, şu an birinci sırada. Ardından Dovizioso ve Pedrosa geliyor. Bitime 20 dakika kaldı.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:51 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:36 PM ----------

Stoner şu an birinci, De Puniet ikinci, Lorenzo 3, Rossi 4.
 
Katılım
10 Mar 2007
Mesajlar
516
Boy,

Koyduğun link Almanya yarışı değil Catalunya yarışına ait.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Uzun ara verilince unutuldu gp.:)

Korkarim SBK ve SS de ayni akibete ugrayacak.
Halbuki bugun, Lorenzo'nun ne kadar salak olabilecgini olesiye tartisabilirdik.:)

Hondalar uyanmaya basladi.
Suzuki bu gun yeni motosikletleriyle yaristi.
Sonuçlara bakilirsa, eski ve yeni arasinda bir fark yok.
Yarisi bitirebilen bir Kawasaki'ye rastlanamadi.
Ducatiler acilarin çocugu filmini tekrardan canlandiriyorlar.

Enteresan bir yaris oldu kisacasi.
Bunca zamana ragmen, Honda'dan baska hiç bir takimin ilerleme kaydedememis olmasi ise ayrica enteresan.

Bu sezon MotoGp de bir heyecan kalmadi.
Gozum SBK da Spies ve Haga ikilisinin ustunde olacak.
Biagginin meshur pilot biçmelerini de seyredecegim tabi...:)
 
Super Moderator
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
5,081
Yarıştan beri Lorenzo'nun aptallığından bahsedip(bkz. Şekil A, Şekil B), tekrar tekrar her fırsatta bunu nasıl başarabildiğini sorgulayabilecek, çocuğa iki çift laf edebilecek gibi hissediyorum kendimi:p

Suzuki yeni motosikletlerini gridde gösterdi ama yarışmadı bile, Elias-Dovizioso çekişmesi beklerken arada gördüğümü hatırlıyorum sadece, ha bir de Capirex'in finiş çizgisinde artık atak yapmalıyım düşüncesine güldüğümü...:queen:
Yarışı bitirebilen bir(?) Kawasaki olmaması Kallio'nun gazabı oldu sanki, gerçi o kadar da odun değildir umarım ne kadar yeni de olsa... Melandri'nin beklenmeyen bir arızası..vs var mıydı bilemiyorum... Ama kaza sonrası vuracak/vurmayacak ikilemi yarıştaki herhangi bir geçecek/geçmeyecekten daha eğlenceliydi, o da var:p

Tamam, değişiklik yapıp, bundan randıman alan tek takım Honda oldu şimdiye kadar ama onun da ilerleme olduğunu pek düşünmüyorum ben, hatta fabrika Hondaları bu sezon alışılmış olandan oldukça kötü bir performanstaydı bugün...
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Lorenzo şampiyonluk için ayağına gelen fırsatı acele ederek tepti. Rossi yine bildiğimiz Rossi.

Fuat Domaniç'i buradan bir kere daha kınamak istiyorum. Hadi spiker anlamadı diyelim, Melandri'yle çarpışanın Hayden değil Kallio olduğunu sen anlamak ve doğru anlatmak zorundasın, BECEREMİYORSAN O KOLTUĞU HAKEDEN BİRİNE BIRAKACAKSIN.

İşin komik tarafı pilotlar bitiş çizgisini geçince sıralamada 6. olarak göründü Hayden, buna rağmen Melandri'yle çarpışanın hala Hayden olduğunu zannediyorlardı. Bu resmen ikiyle ikiyi toplayamamaya özdeş bir zeka kıtlığıdır.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst