125 cc ile 1.400 km'lik yolculuk. Ankara - Bergama - Ankara

Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Bayram öncesi, uzun süredir düşündüğüm Ankara - Bergama yolculuğu konusunda birkaç günlük tereddütten sonra, havanın güzel

olmasına da güvenerek yola çıkmaya karar verdim.

Meteorolojinin sitesinden 5 günlük hava durumunu inceleyerek aşağıdaki 638 km'lik güzergaha karar verdim. Aslında değişiklik

olması için daha önce hiç kullanmadığım Bursa - Balıkesir rotasını kullanmak istemiştim ancak bu bölgeler yağışlı idi.

Yolculuk uzundu. Sayfaya fazla resim yüklemesi olmaması için özet geçmeye çalışacağım.

ankarabergama.jpg


6 Eylül sabahı saat 6'da marşa bastım ve ilk molayı 135 km sonra Sivrihisar yakınlarında bir mola yerinde verdim.

HPIM2728.jpg


Sivrihisar bölgesi ilginç bir dağ yapısına sahip. Bu sadece bir örneği.

HPIM2729.jpg


Mola yerine Jandarma tarafından konulan tabela ilginçti.

HPIM2730.jpg


Çeşitli dinlenme noktalarımdan biri de Afyon yakınlarında böyle bir yer oldu. Tamamen sahipsiz görünen bu yerde tuvalet

bakıcısı varmış gibi tertemizdi. Ülkemiz şartlarında nadir görülecek bir durum.

HPIM2733.jpg


Afyon - Uşak arasında yol kenarında bir sigara molası. Yolun bu kısmı geçen yıla kadar kötü idi. Buradan 8-10 km sonra

başlayan yokuş aşağı ve keskin virajlı, sağ tarafı uçurum olan gidiş-gelişli bölüm, dağ tarafına aynı genişlikte yol

yapılarak duble yol haline getirilmiş.

HPIM2736.jpg


Herşeyin mükemmel gittiği yolculukta tek hata burada başladı. İzmir üzerinden devam etmek yerine daha kısa olduğu için

Salihli'den Balıkesir yönüne devam edip, Kırkağaç - Soma - Kınık üzerinden Bergama'ya geçmeye karar vermiştim.

HPIM2739.jpg


Salihli'den sonra Kırkağaç'a kadar yol çok kötüydü. Yol yer yer aşırı dar ve bozuktu, şiddetli rüzgar ise işin tuzu biberi

idi. İzmir üzerinden devam etseydim, daha uzun mesafeyi bundan çok daha kısa sürede katedecektim.

Yol üzerinde Gölmarmara ilçesi yakınlarından bir manzara.

HPIM2740.jpg


Akşam 20:30'da Bergama'daydım. Haritada 638 km görünen mesafe, evden eve 660 km'lik bir yolculuk ile tamamlandı.

Bergama'nın tarihi sokaklarından bir görünüm ve arkada Bergama Kalesi'nden bir bölüm.

HPIM2742.jpg


Bergama halısı.

HPIM2744.jpg


Bergama, tarihinin yanısıra halıları ile de ünlüdür. İlgilenler için link: http://www.bergamailcesi.com/content/view/75/44/

Serapis Tapınağı (Kızılavlu)

HPIM2745.jpg


Bergama Kalesi'nde bulunan Zeus Sunağı'nın ülkemizde kalmış temeli. Sunak şu an Berlin'de Pergamon Müzesi'nde bulunmaktadır.

HPIM2748.jpg


Bergama Kalesinden Kestel Barajı görüntüsü.

HPIM2754.jpg


Bayramın son günü ailecek Dikili ilçesindeydik. Dikili sahilinde gün batımı.

HPIM2780.jpg


13 Eylül sabahı çıktığım dönüş yolculuğunu, Afyon'da kaldıktan sonra 15 Eylül sabahı Ankara'ya devam ederek tamamladım. Rota

bu sefer İzmir üzerinden oldu. Haritada 691 km görünen mesafe, Afyon içi dolaşmalar dahil evden eve yaklaşık 740 km sürdü.

bergamaankara.jpg


Aliağa ilçesinden yol üstü manzaraları.

HPIM2795.jpg


HPIM2796.jpg


Petkim

HPIM2798.jpg


Molalardan biri.

HPIM2800.jpg


Afyon'dan çıktıktan sonra bir manzara.

HPIM2816.jpg


Bayat ilçesi yakınlarında bir yol kenarı molası (sigara molası :))

HPIM2818.jpg


Sivrihisar içesine girmek üzereyim. Buradaki molamın bir amacı olacak.

HPIM2822.jpg


İşte durma nedenim burası:

HPIM2824.jpg


HPIM2826.jpg


HPIM2829.jpg


HPIM2835.jpg


Bu noktadan sonra doğrudan evime gazladım ve yolculuk bitti. Yenisini değişik güzergahtan önümüzdeki sene için düşünüyorum.

Eh ne derler, tekeriniz düz bassın :) Sorunsuz yolculuklar.
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
ya dostum madem böle bir yola cıktın insan bize haber etmez mi. salihli deki molada cayımızı içmezmi. bir güzel sohbetini bize dinletmez mi. aşk olsun.
bir daha ki sefere lütfen haber ver karşılarım olmaz mı.
 
Katılım
28 Ara 2009
Mesajlar
1,329
Güzel bir gezi yapmışsın ve iron butt olmana az kalmış...:cat:
 
Son düzenleme:

VIA

Katılım
28 Ağu 2010
Mesajlar
452
Tebrikler 125 cc ile uzun yola çıkmak :) bende yapmıştım yıllar önce..Aklıma geldikçe yorulur ve kızarım kendime:mrgreen:
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
ya dostum madem böle bir yola cıktın insan bize haber etmez mi. salihli deki molada cayımızı içmezmi. bir güzel sohbetini bize dinletmez mi. aşk olsun.
bir daha ki sefere lütfen haber ver karşılarım olmaz mı.

Valla süper olurdu, şehir içinde yarım saat kadar mola verdim üstelik :) Ama tereddütlü bir kaç günden sonra ani bir kararla yola çıktığım için önceden bahsetme durumum olmadı. Seneye inşallah :) Böyle birşeyden mutluluk duyarım.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:00 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:58 ----------

Güzel bir gezi yapmışsın ve iron butt olmana az kalmış...:cat:

Sağolasın :mrgreen:
Dönüşte değil ama gidiş yolunda o hissi yaşamadım değil :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:00 ----------

Tebrikler 125 cc ile uzun yola çıkmak :) bende yapmıştım yıllar önce..Aklıma geldikçe yorulur ve kızarım kendime:mrgreen:

Teşekkürler. Ben gene de kendime kızacağımı sanmıyorum. Bana çok iyi geldi bu tur.
 
Katılım
10 Eki 2007
Mesajlar
1,592
Ah ah ah yani 6 eylüde ben de izmirden edremite gidiyordum yani haberim olsa bergamaya uğrardım.

Yinede güzel geziymiş tebrikler.
 
Katılım
4 May 2010
Mesajlar
235
hocam bileğine sağlık güzel gezi olmuş, 125 cc lere yaşam sevinci vermiş geziniz..
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Ellerine saglik.:cat:

Sivrihisarda gördügün yükseltiye dag demissin.
Uludag'i gorsen ne diyecektin merak ettim.:p
Sizin orda pek dag yok galiba.:cherry:
Bir dahaki sefere Bursa üzerinden git.
Belki karsilasiriz.:bounce::wiinkk::cat:
 
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
384
Güzel sade bir tur olmuş,kazasız belasız devam edersiniz inşallah..
125 CC ile yol yapmak buyuk sabır ama önce sevgi gerektiriyor. Herkesin harcı değil, Ben scoterla yaptığım 6.000 km den bunu iyi biliyorum. Biraz bu işin delisi olmak lazım... Gerçi ümmet abi varken bize de kalmaz o delilik ya...

Ama şu an çıkarmıyım yola, açıkçası yemiyor artık..
 
Adana İl Temsilcisi
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
8,636
güzel bir havada,güzel bir gezi olmuş.kafanızın tamamen şarj olduğuna eminim.bu arada,çok tartışılan,''küçük cc.ile uzun yola gidilir mi?'' konusuna da çok güzel bir örnek vermişsiniz.tebrikler.
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Ellerine saglik.:cat:

Sivrihisarda gördügün yükseltiye dag demissin.
Uludag'i gorsen ne diyecektin merak ettim.:p
Sizin orda pek dag yok galiba.:cherry:
Bir dahaki sefere Bursa üzerinden git.
Belki karsilasiriz.:bounce::wiinkk::cat:

Mutlaka ti'ye alacak bir nokta yakalarsın zaten ::fool::

Evet dağdan bahsederken o tepe resmi yanlış olmuş. Ancak, örneğin son resimde göreceğin gibi ilginç bir dağ yapısı var. Ondan bahsemek istemiştim.

Bu arada, sen gerçekten geliyormusun yahu buralara :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:19 ----------

Ah ah ah yani 6 eylüde ben de izmirden edremite gidiyordum yani haberim olsa bergamaya uğrardım.

Yinede güzel geziymiş tebrikler.

Teşekkürler :) Kimseye haber verme durumu olmadı malesef. Yoksa forumdan arkadaşlarla tanışmak keyifli olurdu.

Uzun bir mesafe, birçok arkadaşla tanışmak mümün olabilirdi organize edilerek. Seneye yolculuk nasip olursa önceden duyurayım bari :)

Güzel sade bir tur olmuş,kazasız belasız devam edersiniz inşallah..
125 CC ile yol yapmak buyuk sabır ama önce sevgi gerektiriyor. Herkesin harcı değil, Ben scoterla yaptığım 6.000 km den bunu iyi biliyorum. Biraz bu işin delisi olmak lazım... Gerçi ümmet abi varken bize de kalmaz o delilik ya...

Ama şu an çıkarmıyım yola, açıkçası yemiyor artık..

Delilik vardır biraz bende, normal insanlar göze alamıyor bunu nedense :p
Ben tekrar çıkarım :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:25 ----------

güzel bir havada,güzel bir gezi olmuş.kafanızın tamamen şarj olduğuna eminim.bu arada,çok tartışılan,''küçük cc.ile uzun yola gidilir mi?'' konusuna da çok güzel bir örnek vermişsiniz.tebrikler.

Teşekkür ederim, güzeldi gerçekten. Özellikle gidişte tüm güzergahta genel olarak tatlı bir serinlik vardı ve bu hem motor hem benim için çok iyiydi.
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Levent bi rivayete göre senin beyaz saçlı, kel göbekli bi amca olduğun söyleniyor. :)
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
hocam bileğine sağlık güzel gezi olmuş, 125 cc lere yaşam sevinci vermiş geziniz..

Teşekkürler. Bakımlarını yap ve gazla, olay budur :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:31 ----------

Levent bi rivayete göre senin beyaz saçlı, kel göbekli bi amca olduğun söyleniyor. :)

Yahu manken gibi adamımdır ben karıştırma amcayı mamcayı şimdi :p
 
Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
Dostum komşu ilçe Aliağa ya kadar gelmişsin,Bizim Foça yada bir uğrasaydın da bir balık ısmarlasaydım.
Bende havalar müsait olursa 150 lik mondialle böyle bir gezi düşünüyorum.
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Dostum komşu ilçe Aliağa ya kadar gelmişsin,Bizim Foça yada bir uğrasaydın da bir balık ısmarlasaydım.
Bende havalar müsait olursa 150 lik mondialle böyle bir gezi düşünüyorum.

Ah be hocam, tanışacak o kadar kişi varmış ki valla önceden duyurmadım diye pişman olmaya başladım bile. Gezi raporunu bekleriz, umarım gerçekleştirisin. Sevgiler.
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Dostum komşu ilçe Aliağa ya kadar gelmişsin,Bizim Foça yada bir uğrasaydın da bir balık ısmarlasaydım.
Bende havalar müsait olursa 150 lik mondialle böyle bir gezi düşünüyorum.

Necati abi yaş ilerledikçe motor hacminide düşürüyorsun :)
 
Katılım
1 Ağu 2010
Mesajlar
1,453
slm

Guzel bır gezı olmus ellerıne saglık, ınsan pc basında gezı fotolarına bakarken bıle buyuk keyıf alıyor, ama yolda durmak ıstemıyorum, sizlerin cektiği fotolarla kendımızı avutuyorum, gezlırının devamı ıle kazasız surusler:rendeer:
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Guzel bır gezı olmus ellerıne saglık, ınsan pc basında gezı fotolarına bakarken bıle buyuk keyıf alıyor, ama yolda durmak ıstemıyorum, sizlerin cektiği fotolarla kendımızı avutuyorum, gezlırının devamı ıle kazasız surusler:rendeer:

Teşekkürler :) Yolda fotoğrafı çekilecek harika çok yer vardı. Ama özellikle böyle uzun bir yolculukta gerçekten sık durulmuyor. Katedilen her metre, her saniye önemli oluyor. Altımızdaki 125 cc olunca bu uzun yolda daha da önemli oluyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst