- Katılım
- 20 Mar 2006
- Mesajlar
- 3,261
- Konu Yazar
- #1
Bayram öncesi, uzun süredir düşündüğüm Ankara - Bergama yolculuğu konusunda birkaç günlük tereddütten sonra, havanın güzel
olmasına da güvenerek yola çıkmaya karar verdim.
Meteorolojinin sitesinden 5 günlük hava durumunu inceleyerek aşağıdaki 638 km'lik güzergaha karar verdim. Aslında değişiklik
olması için daha önce hiç kullanmadığım Bursa - Balıkesir rotasını kullanmak istemiştim ancak bu bölgeler yağışlı idi.
Yolculuk uzundu. Sayfaya fazla resim yüklemesi olmaması için özet geçmeye çalışacağım.
6 Eylül sabahı saat 6'da marşa bastım ve ilk molayı 135 km sonra Sivrihisar yakınlarında bir mola yerinde verdim.
Sivrihisar bölgesi ilginç bir dağ yapısına sahip. Bu sadece bir örneği.
Mola yerine Jandarma tarafından konulan tabela ilginçti.
Çeşitli dinlenme noktalarımdan biri de Afyon yakınlarında böyle bir yer oldu. Tamamen sahipsiz görünen bu yerde tuvalet
bakıcısı varmış gibi tertemizdi. Ülkemiz şartlarında nadir görülecek bir durum.
Afyon - Uşak arasında yol kenarında bir sigara molası. Yolun bu kısmı geçen yıla kadar kötü idi. Buradan 8-10 km sonra
başlayan yokuş aşağı ve keskin virajlı, sağ tarafı uçurum olan gidiş-gelişli bölüm, dağ tarafına aynı genişlikte yol
yapılarak duble yol haline getirilmiş.
Herşeyin mükemmel gittiği yolculukta tek hata burada başladı. İzmir üzerinden devam etmek yerine daha kısa olduğu için
Salihli'den Balıkesir yönüne devam edip, Kırkağaç - Soma - Kınık üzerinden Bergama'ya geçmeye karar vermiştim.
Salihli'den sonra Kırkağaç'a kadar yol çok kötüydü. Yol yer yer aşırı dar ve bozuktu, şiddetli rüzgar ise işin tuzu biberi
idi. İzmir üzerinden devam etseydim, daha uzun mesafeyi bundan çok daha kısa sürede katedecektim.
Yol üzerinde Gölmarmara ilçesi yakınlarından bir manzara.
Akşam 20:30'da Bergama'daydım. Haritada 638 km görünen mesafe, evden eve 660 km'lik bir yolculuk ile tamamlandı.
Bergama'nın tarihi sokaklarından bir görünüm ve arkada Bergama Kalesi'nden bir bölüm.
Bergama halısı.
Bergama, tarihinin yanısıra halıları ile de ünlüdür. İlgilenler için link: http://www.bergamailcesi.com/content/view/75/44/
Serapis Tapınağı (Kızılavlu)
Bergama Kalesi'nde bulunan Zeus Sunağı'nın ülkemizde kalmış temeli. Sunak şu an Berlin'de Pergamon Müzesi'nde bulunmaktadır.
Bergama Kalesinden Kestel Barajı görüntüsü.
Bayramın son günü ailecek Dikili ilçesindeydik. Dikili sahilinde gün batımı.
13 Eylül sabahı çıktığım dönüş yolculuğunu, Afyon'da kaldıktan sonra 15 Eylül sabahı Ankara'ya devam ederek tamamladım. Rota
bu sefer İzmir üzerinden oldu. Haritada 691 km görünen mesafe, Afyon içi dolaşmalar dahil evden eve yaklaşık 740 km sürdü.
Aliağa ilçesinden yol üstü manzaraları.
Petkim
Molalardan biri.
Afyon'dan çıktıktan sonra bir manzara.
Bayat ilçesi yakınlarında bir yol kenarı molası (sigara molası
)
Sivrihisar içesine girmek üzereyim. Buradaki molamın bir amacı olacak.
İşte durma nedenim burası:
Bu noktadan sonra doğrudan evime gazladım ve yolculuk bitti. Yenisini değişik güzergahtan önümüzdeki sene için düşünüyorum.
Eh ne derler, tekeriniz düz bassın
Sorunsuz yolculuklar.
olmasına da güvenerek yola çıkmaya karar verdim.
Meteorolojinin sitesinden 5 günlük hava durumunu inceleyerek aşağıdaki 638 km'lik güzergaha karar verdim. Aslında değişiklik
olması için daha önce hiç kullanmadığım Bursa - Balıkesir rotasını kullanmak istemiştim ancak bu bölgeler yağışlı idi.
Yolculuk uzundu. Sayfaya fazla resim yüklemesi olmaması için özet geçmeye çalışacağım.
6 Eylül sabahı saat 6'da marşa bastım ve ilk molayı 135 km sonra Sivrihisar yakınlarında bir mola yerinde verdim.
Sivrihisar bölgesi ilginç bir dağ yapısına sahip. Bu sadece bir örneği.
Mola yerine Jandarma tarafından konulan tabela ilginçti.
Çeşitli dinlenme noktalarımdan biri de Afyon yakınlarında böyle bir yer oldu. Tamamen sahipsiz görünen bu yerde tuvalet
bakıcısı varmış gibi tertemizdi. Ülkemiz şartlarında nadir görülecek bir durum.
Afyon - Uşak arasında yol kenarında bir sigara molası. Yolun bu kısmı geçen yıla kadar kötü idi. Buradan 8-10 km sonra
başlayan yokuş aşağı ve keskin virajlı, sağ tarafı uçurum olan gidiş-gelişli bölüm, dağ tarafına aynı genişlikte yol
yapılarak duble yol haline getirilmiş.
Herşeyin mükemmel gittiği yolculukta tek hata burada başladı. İzmir üzerinden devam etmek yerine daha kısa olduğu için
Salihli'den Balıkesir yönüne devam edip, Kırkağaç - Soma - Kınık üzerinden Bergama'ya geçmeye karar vermiştim.
Salihli'den sonra Kırkağaç'a kadar yol çok kötüydü. Yol yer yer aşırı dar ve bozuktu, şiddetli rüzgar ise işin tuzu biberi
idi. İzmir üzerinden devam etseydim, daha uzun mesafeyi bundan çok daha kısa sürede katedecektim.
Yol üzerinde Gölmarmara ilçesi yakınlarından bir manzara.
Akşam 20:30'da Bergama'daydım. Haritada 638 km görünen mesafe, evden eve 660 km'lik bir yolculuk ile tamamlandı.
Bergama'nın tarihi sokaklarından bir görünüm ve arkada Bergama Kalesi'nden bir bölüm.
Bergama halısı.
Bergama, tarihinin yanısıra halıları ile de ünlüdür. İlgilenler için link: http://www.bergamailcesi.com/content/view/75/44/
Serapis Tapınağı (Kızılavlu)
Bergama Kalesi'nde bulunan Zeus Sunağı'nın ülkemizde kalmış temeli. Sunak şu an Berlin'de Pergamon Müzesi'nde bulunmaktadır.
Bergama Kalesinden Kestel Barajı görüntüsü.
Bayramın son günü ailecek Dikili ilçesindeydik. Dikili sahilinde gün batımı.
13 Eylül sabahı çıktığım dönüş yolculuğunu, Afyon'da kaldıktan sonra 15 Eylül sabahı Ankara'ya devam ederek tamamladım. Rota
bu sefer İzmir üzerinden oldu. Haritada 691 km görünen mesafe, Afyon içi dolaşmalar dahil evden eve yaklaşık 740 km sürdü.
Aliağa ilçesinden yol üstü manzaraları.
Petkim
Molalardan biri.
Afyon'dan çıktıktan sonra bir manzara.
Bayat ilçesi yakınlarında bir yol kenarı molası (sigara molası
Sivrihisar içesine girmek üzereyim. Buradaki molamın bir amacı olacak.
İşte durma nedenim burası:
Bu noktadan sonra doğrudan evime gazladım ve yolculuk bitti. Yenisini değişik güzergahtan önümüzdeki sene için düşünüyorum.
Eh ne derler, tekeriniz düz bassın
Son düzenleme: