1000 Yıllık Ağacın Gölgesinde 1 Saat Geçirmek

Katılım
13 Mar 2008
Mesajlar
5
Aslında ayrıntılı gezi yazılarından çok hoşlanmam. Hele ki "giderken 220 bastım, gelirken 250" muhabbetlerinden yada molada yenilmiş sucuklu yumurtanın tam ekran fotograflarının yer aldığı yazılardan hiç haz etmem. Ancak bu gezinin farklı bir anlamı olduğunu düşünmekteyim, bu yüzden sizlerle de paylaşmak istedim.

Yine de kısa ve öz tutacak ayrıca (yüzlercesi bulunmasına rağmen) sadece birkaç adet fotografla yazıyı süsleyeceğim. Belki bu gezi yazısıyla motorculuğun karayolunda boş boş sürat yapmaktan ibaret olmadığını, çevremizdeki zenginliklerden de haberdâr olmamız gerektiğini bir kez daha hatırlamış oluruz.

Afyonkarahisar'dan diş hekimi İsmail Bey'le birlikte Kütahya'nın Kumarlı köyünde bulunan 1000 yıllık kestane ağacını görmeye karar verdik. Bu ağaç Bizans, Germiyanoğulları, Selçuklu, Osmanlı ve Cumhuriyet'i görmüştü, biz de onu görelim istedik. Saat 11:15 gibi buluşup hareket ettik.

DSCN0393.JPG


Kütahya'ya vardık ve bişeyler yemek için durduk. (tabii ki yemek fotografı çekmedik, çünkü bizim geleneğimizde yeyip-içilenler değil gezip görülenler anlatılır.)

O sırada -Kütahya MT'den olduklarını öğrendiğimiz- arkadaşlar yanımıza geldiler ve tanıştık. Herbiri birbirinden değerli Volkan, Sertaç, Emrah ve Hüseyin de 1000 yıllık kestane ağacını görmediklerini ve bize eşlik etmek istediklerini söylediler. Biz de mutluluk duyacağımızı belirttik ve hep birlikte yola çıktık.

DSCN0394.JPG


Kumarlı köyüne vardık ve motorlarımızı köyün içerisindeki uygun bir yere bırakıp yürüyerek -köydeki dostların rehberliğinde- yüzyılların deviremediği ağacı gördük.

DSCN0400.JPG


Aslında tek bir ağaç değil, birbirlerinden 10-15 yaş farkıyla büyümüş 3 adet kestane ağacı vardı. Üçü de geçtiğimiz yıllarda devlet tarafından koruma altına alınmışlar.

Sadece şairlerin sözcüklerle yansıtabileceği bir görüntüyle karşı karşıyaydık.

Dolayısıyla bu güzellikleri daha sonradan da görebilmek adına fotograflar çektik.

DSCN0444.JPG

DSCN0440.JPG

DSCN0441.JPG

DSCN0445.JPG


Ulu kestane ağaçlarının yanından ayrıldık ve misafirperver dostlarımız bizi Kütahya Hisar'ına çıkarttılar.

DSCN0467.JPG


Ve son bir fotografla Kütahya'dan ayrıldık.

DSCN0471.JPG


Bu gezi yazısı, "yolda Shadow'un torkuna hayran kaldım, rampalarda bi basıyodu ki sorma" yada "GV 650, 250 basıyomuş demek ki Shadow'u geçer" gibi her zaman gerekli olmayan teknik detay zırvalıklarını anlatmak için yazılmadı. Bu yazı, imparatorluklar devirmiş ağaçların gölgesinde geçirilmiş 1 saatin özetiydi...

Siz de bu 1 saati yaşamak isterseniz yolunuzu Kütahya'ya düşürün. Hem 1000 yıllık ağaçlarla hem de pırıl pırıl yürekleri olan Kütahya M.T.'nin değerli üyeleriyle tanışın.
 
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
1,025
Motosikleti
Honda Forza 250 (2026)
Ben orman mühendisliği 2.sınıfta okuyorum.Özellikler o ağaçlar gerçekten korunmaya ve görmeye değer ağaçlar.Latincesi Castanea Sativa yani Anadolu Kestanesi.
 
Katılım
5 Ağu 2008
Mesajlar
27
Selamlar,
Özlemişim Kütahyayı yav, Hisar manzarasını görünce bi hoş oldum.
Kolaymı okul zamanı kaç yıl oradaydım. Gitmişken birde Haşhaşlı gözlemesini deneseydiniz keşke. Ama tabii yemek muhabbetinden hoşlanmıyorsunuz di mi.
Saygılar.
 
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
152
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
İçerdiği anlamlı mesajlarla güzel bir gezi yazısı ayrıca yapılan eylemle de güzel bir gezi olmuş.paylaşım için çok teşekkürler.
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
son zamanlrda öyle başlıklar açıldı ki,

kimi gezi yazılarımı eleştiriyor ( herkesin yaptığı farklı olmasına rağmen ), kimisi de "öğrenin" dercesine birşeyleri ispata çalışıyor.
bana ne ya da benim yaptığımdan sana ne???

yahu ben bir günde mersin den atlayıp hatay, iskenderun, maraş yapıyorum, bir hafta sonra türkiyenin en tehlikeli yollarından biri olan mersin-antalya yapıyorum, ertesi hafta adana Mt yi karşılıyorum kısacası 2008 nisanında 16,500km de aldığım 2003 model suzuki gs 500 ile bugün itibarı ile 44.000 km ye geliyorum ( demek ki 1 yıl içinde -2 ayı kaburga ve ayak kırığı ile 2 ayrı kaza sebebiyle haziran sonu ve kasım ortalarında yatarak geçiriyor olmama rağmen- 17.000 km yol yapıyorum ) ama biri çıkmış 1000 yıllık ağacı gördüğünü söylemek için yapılanları küçümsüyor.
1 ağacı göstermek için bunları yapıyorsan

gördüğümüz tarihi eserleri vs görseydin kendini IRON BUTT CLUP başkanı ilan edecektin sanırım...

ve ben oturmuş sana cevap yazıyorum...
bu arada kütahya'nın çinilerinden, "çinigar" dan, meydandaki güzel seramik ve çini örneklerinden de verseydin keşke. haa, oralara gitmişken, afyona uğrayıp kurtuluş savaşını görmüş anıt filan görürdün. ben geçerken oralarad uğramıştım...

kütahya MT ye selam olsun, ben 2001 de mayıs ayında geçmiştim ve öyle soğuktu ki... oradan afyona, oradan nevşehir, filan geçmiştim... güzel yerlerdi...
 
Katılım
6 May 2008
Mesajlar
78
Öncelikler çok yararlı ve zengin bir gezi olmuş.Bende Kütahyalı olmama rağmen o ağacı hiç görme fırsatım olmamıştı ancak fotoğraflarla ve yorumlarınızla beni görmüş kadar yaptınız teşekkürler:rendeer:
 
Katılım
6 May 2007
Mesajlar
1,034
kestane ağacını iyi bilirim çok güzel kendine has bir deseni var.çoook mobilya yaptım o ağaçtan
 
Katılım
11 Tem 2007
Mesajlar
2,824
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
paylaşım için teşekkürler.

iyi niyetinizden hiç kuşkum yok. ama burada ortak payda altında buluşmaya çalışıyoruz zaten.

dürüstçe söylemek gerekirse, insanların ne yediğinden çok bir kaç manzara resmi görmeyi tercih ederim. yada doğal, tarihi güzellikleri.. bir çok konuda sizinle hemfikirim.

ama üslubunuz çok kırıcı. size yakışmıyor.. ilk başta ne güzel açıklamışsınız fikirlerinizi. ama son paragraflarınız sizin gibi düşünmeyenleri mal sınıfına soktuğunuzu gösterir nitelikte. gerçekten yakışmamış.
 
Katılım
16 Nis 2007
Mesajlar
1,968
motosiklet sitesinde oturmus motor muhabbeti yapılan sacma gezilerden biri degil bu diosun sen nerde oldugunu sasırdın herhlde??
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
motosiklet sitesinde oturmus motor muhabbeti yapılan sacma gezilerden biri degil bu diosun sen nerde oldugunu sasırdın herhlde??

:queen::queen::queen::queen:

yemek tarifi sitesi değil mi burası? ben radar sınırlarında yumurta çırparım dicektim az daha :queen::bounce::queen::queen::queen::queen::queen::queen::queen::queen:

koptum yaaaa:queen::queen::queen:
 
Katılım
16 Nis 2007
Mesajlar
1,968
:queen::queen::queen::queen:

yemek tarifi sitesi değil mi burası? ben radar sınırlarında yumurta çırparım dicektim az daha :queen::bounce::queen::queen::queen::queen::queen::queen::queen::queen:

koptum yaaaa:queen::queen::queen:

herseyi kabullendimde bu cumle ne demektir MTde:silent:

Bu gezi yazısı, "yolda Shadow'un torkuna hayran kaldım, rampalarda bi basıyodu ki sorma" yada "GV 650, 250 basıyomuş demek ki Shadow'u geçer" gibi her zaman gerekli olmayan teknik detay zırvalıklarını anlatmak için yazılmadı. Bu yazı, imparatorluklar devirmiş ağaçların gölgesinde geçirilmiş 1 saatin özetiydi...
 
Katılım
13 Mar 2008
Mesajlar
5
Yazdığım yazıdaki üslup tekrar ve dikkatlice değerlendirilirse, kimseyi hedef almadığım görülecektir. Son paragrafta, sadece yazdığım gezi yazısının amacı anlatılmaktadır. Benim gibi düşünmeyenleri aşağılamak gibi bir niyet de anlam da yoktur. Tabi ki yazdıklarım eleştirilebilir ancak öncelikle yazdıklarımın doğru anlaşılması gerekmektedir. Yazıda kimsenin küçümsendiği filan yok. Birileri yaptığı kilometreleri anlatır birileri de gördüğü ağaçları. Kimileri yaptığı kilometrelerle övünür, kimileri de 1000 yıllık ömrü olan ağaçların yanında aslında övünülecek hiçbir şeyinin bulunmadığını anlamasıyla...
 
Katılım
16 Nis 2007
Mesajlar
1,968
Yazdığım yazıdaki üslup tekrar ve dikkatlice değerlendirilirse, kimseyi hedef almadığım görülecektir. Son paragrafta, sadece yazdığım gezi yazısının amacı anlatılmaktadır. Benim gibi düşünmeyenleri aşağılamak gibi bir niyet de anlam da yoktur. Tabi ki yazdıklarım eleştirilebilir ancak öncelikle yazdıklarımın doğru anlaşılması gerekmektedir. Yazıda kimsenin küçümsendiği filan yok. Birileri yaptığı kilometreleri anlatır birileri de gördüğü ağaçları. Kimileri yaptığı kilometrelerle övünür, kimileri de 1000 yıllık ömrü olan ağaçların yanında aslında övünülecek hiçbir şeyinin bulunmadığını anlamasıyla...

gercekten yorum yazmadan sadece agacların hikayesini anlatıp fotografları koysaydn yine "sana gore" sacma olan yorumlar olmazdı herkes guzel gezi olmus der emegin için tesekkur ederdi ama senn tavrın gercekten rahatsız edici

bu konuya bakıp gecebilirdim aslında ama gercekten tavrın beni cok rahatsız etti 2yıldır MTyi en fazla takip edenlerden biriyim hiç bukadar yanlıs oldugunu dusundugum bi dusunceyle karsılasmadım..
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
Yazdığım yazıdaki üslup tekrar ve dikkatlice değerlendirilirse, kimseyi hedef almadığım görülecektir. Son paragrafta, sadece yazdığım gezi yazısının amacı anlatılmaktadır. Benim gibi düşünmeyenleri aşağılamak gibi bir niyet de anlam da yoktur. Tabi ki yazdıklarım eleştirilebilir ancak öncelikle yazdıklarımın doğru anlaşılması gerekmektedir. Yazıda kimsenin küçümsendiği filan yok. Birileri yaptığı kilometreleri anlatır birileri de gördüğü ağaçları. Kimileri yaptığı kilometrelerle övünür, kimileri de 1000 yıllık ömrü olan ağaçların yanında aslında övünülecek hiçbir şeyinin bulunmadığını anlamasıyla...

bir tek kişi yanlış anlasaydı anlardım ama herkes yanlış anlamışsa anlatımda hata olabilir mi?
elbette bu dünya kimseye kalmaz. bak sana bir şiirden bir dize aktarayım:

"övünecekse eğer insan soyuyla,
bilsin ki, su ve topraktandır özü soyununun"

Hz. Ali
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Bari ağacı boydan çekseydiniz.... Göremedik..... :p
Ne ağaçmış...... :p
 
Katılım
4 Eyl 2006
Mesajlar
579
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Anlatım üslubunuzu hiç begenmedim hiç hoş değil.
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
KAYNARCA dan alıntı dır.....

Aslında ayrıntılı gezi yazılarından çok hoşlanmam. Hele ki "giderken 220 bastım, gelirken 250" muhabbetlerinden yada molada yenilmiş sucuklu yumurtanın tam ekran fotograflarının yer aldığı yazılardan hiç haz etmem. Ancak bu gezinin farklı bir anlamı olduğunu düşünmekteyim, bu yüzden sizlerle de paylaşmak istedim.
Yürekçeden alıntı dır.....

Yine de kısa ve öz tutacak ayrıca (yüzlercesi bulunmasına rağmen) sadece birkaç adet fotografla yazıyı süsleyeceğim. Belki bu gezi yazısıyla motorculuğun karayolunda boş boş sürat yapmaktan ibaret olmadığını, çevremizdeki zenginliklerden de haberdâr olmamız gerektiğini bir kez daha hatırlamış oluruz.


Valla biz gezilerde bunları da sıkça yapıyoruz.... Zevkler ve renkler hesabı...Herkesin motosikletin varlığından zevk alması farklıdır...Bazılarına da sadece kapıda durması, pastanelere takılması zevk verir.... Bazıları sadece siler yıkar....
Sizde tarihi yerleri gezmeyi seviyorsunuz ötekileri başka şeyleri... Ama bu size bu gezi yazınızı bu şekilde süsleme hakkı vermez... Bu şekilde düşünmenizi bile yadırgadım doğrusu.....:farao:
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst