10 numara başlangıç motoru 600f?

Katılım
4 Nis 2006
Mesajlar
288
Tehlikeli Olabilecek Durumlar:

Başlangıçta;
-Gazı Ayarlayamamak ( Viraj içinde Ani Gaz vermek vs..)
-Tehlikeli Bir durum Karşısında Şiddetli Fren Yapmak..
-Keskin Virajlarda , Sert Vites Değiştirmek ( Özellikle Vİtes küçültmek )

Bu durumlar , Yeni Başlayanlar için Ciddi sıkıntılar Teşkil ediyor. 3 Yıl araba Kullandıktan Sonra , Motosiklet Sürmeye Başladım. Kesinlikle Çok Büyük yararını gördüğünü söylemem gerek. 2 ay Kadar 250CC motor kullanıp , Bu forumda okuduklarımı tecrübeye dökmeye çalıştım.. Forumda Okudugum Yazıların bana çok katkısı oldu.

Motor Mekaniğini iyice Kavrayıp , Kendime güvenim Gelince 600cc ye Geçiş yaptım. İtiraf etmeliyim , Farklı bir dünyaya girmiş gibiydim. en az 4 Kat daha güçlü bir Makina beni korkuttu ilk başlarda.. Ancak Zamanla Bütün sıkıntıları atlattım.

Kısaca , daha önceden Gaz-Debriyaj hakimiyetini çözmüş , Forumlardaki yazıları okumuş ve kendi mantığında analiz etmiş biri , kendine de Güveni varsa 600 F'i kullanır diye düşünüyorum.

Saygılar
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
3 gundur konu gozume takilip duruyor.
Boyle konular çok açiliyor ama bu seferki baya uzadigina gore durum ciddi demekki.:p
Baya da sayfa olmus simdi tek tek okumaya usenirim.
Bu nedenle kim ne yazdi bakamiyacagim ama az-çok tarif edilen dehset sahnelerini tahmin edebiliyorum.:cherry:

Isin tehlike ve teknik kisimlarini defalarca yazdik.
Muhtemelen okumussundur, eski uyesin ve yazi adabindan kafanin çalistigi belli.
Ben baska bir detaydan bahsetmek istiyorum.
Bu isin zevk kismindan.
:wiinkk:

Uzerine binmekten korktugun hiç bir sey zevk vermez Alper.
Yani motora gerçekten hevesin varsa, senin bu hevesini ve kendine olan guvenini kirmayacak bir motosikletle vitesli dunyasina adim atman yerinde bir karar olacaktir.
Eger motosikletinle tamamen senin acemiliginden kaynaklanan bir belaya bulasirsan, ondan daha çok korkmaya baslayacaksin.
Bu bir zaman sonra seni motosikletten uzaklastirir.
Bu nedenle iyi dusunmen konusunda israr edecegim.

Spor motosikletlere ilgin var madem.
Hyosung iyi ve kliteli bir baslangiç motoru diye dusunuyorum.
Artik seni tasiyamadigi gün geldiginde, yine açarsin bir konu, sana en guzelini aliriz.:wiinkk:
 
Katılım
8 May 2008
Mesajlar
190
vitesli motosiklet kullanmayı biliyosan ve tecrüben varsa mantık aynı fakat bu tip bi makinaya sahip olursan motora tamamen hakim olman gerekli ilk başlarda seni korkutabilir ve alışana kadar sakin kullanmalısın tecrübende yoksa kesinlikle gaza gelme gerisi zaten çorap söküğü gibi gelir
 
Katılım
23 Ağu 2009
Mesajlar
842
3 gundur konu gozume takilip duruyor.
Boyle konular çok açiliyor ama bu seferki baya uzadigina gore durum ciddi demekki.:p
Baya da sayfa olmus simdi tek tek okumaya usenirim.
Bu nedenle kim ne yazdi bakamiyacagim ama az-çok tarif edilen dehset sahnelerini tahmin edebiliyorum.:cherry:

Isin tehlike ve teknik kisimlarini defalarca yazdik.
Muhtemelen okumussundur, eski uyesin ve yazi adabindan kafanin çalistigi belli.
Ben baska bir detaydan bahsetmek istiyorum.
Bu isin zevk kismindan.
:wiinkk:

Uzerine binmekten korktugun hiç bir sey zevk vermez Alper.
Yani motora gerçekten hevesin varsa, senin bu hevesini ve kendine olan guvenini kirmayacak bir motosikletle vitesli dunyasina adim atman yerinde bir karar olacaktir.
Eger motosikletinle tamamen senin acemiliginden kaynaklanan bir belaya bulasirsan, ondan daha çok korkmaya baslayacaksin.
Bu bir zaman sonra seni motosikletten uzaklastirir.
Bu nedenle iyi dusunmen konusunda israr edecegim.

Spor motosikletlere ilgin var madem.
Hyosung iyi ve kliteli bir baslangiç motoru diye dusunuyorum.
Artik seni tasiyamadigi gün geldiginde, yine açarsin bir konu, sana en guzelini aliriz.:wiinkk:

yorumlarınız için gerçekten teşekkür ederim sizin gibi tecrübe ve bilgi sahibi olan birinden tavsiye almak benim için dahada iyi oldu dediğiniz gibi sanırım vitesli motosikletlere hyosung ile başlayacağım 600f bu kadar yoruma bakılırsa yabana atılacak bir motosiklet değil demekki herkesin yorumları için teşekkür ederim son fikrimi verdim yetkililer isterlerse kapatabilirler konuyu yada konu benden çıksın da genel olarak düşünelim :)
 
Katılım
19 May 2009
Mesajlar
41
en iyi başlangıç motoru hayabusa dır arkadaşlar. bilmeyenler yorum yapmasın.







































:p şaka tabiki
 
Katılım
23 Ağu 2009
Mesajlar
842
en iyi başlangıç motoru hayabusa dır arkadaşlar. bilmeyenler yorum yapmasın.
:p şaka tabiki

lütfen okumadan yorum yapmayın 2-3 kere söylememe ragmen hala alay etmeye devam ediyorsunuz ben az önce gerekli açıklamamı yaptım ama başlığa bakar bakmaz yorum yapıyorsunuz neyse iyi günler
 

rif

Katılım
17 Tem 2009
Mesajlar
180
Adı üstünde başlangıç motoru.Motor serüvenine tak diye 600lük bir makineyle başlarsan olabilecekler konusunda bütün arkadaşlar gerekli senaryoları söylemişler zaten.Daha motoru tam olarak kavramadan.Kaliteli, uzun süreli bir deneyimin yoksa bu motor tabiki mantıken başlangıç motoru olmamalıdır.Bence herşey basamak basamak olmalı.Deneyim, tecrübe, yaptığın kilometre arttıkça, kendini hazır hissettiğin zaman hayalindeki motora geçmelisin.
 
Katılım
11 Tem 2007
Mesajlar
2,824
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
açmadan iade de diyebiliriz buna :)

olur tabi bittabi olur. alasından bir başlangıç motosikleti olur. sonun başlangıcı olur. lakin film ne kadar sürer nerde kopar orası ayrı. ben bi ay diyorum, kullanılmaz duruma gelmene. 5 tl de koyuyorum..

aslında şaka bir yana çok ama çok dikkatli kullanırsan, kapalı garajda tutup binmezsen, bence ideal bi başlangıç motosikleti olur. ama püf nokta şu.. garaja da sen getirmeyeceksin.
 
Son düzenleme:
Katılım
19 May 2009
Mesajlar
41
lütfen okumadan yorum yapmayın 2-3 kere söylememe ragmen hala alay etmeye devam ediyorsunuz ben az önce gerekli açıklamamı yaptım ama başlığa bakar bakmaz yorum yapıyorsunuz neyse iyi günler



üstünüze alınmanıza gerek yok. size söylediğime dair bişey belirtmiş miyim? hayır.
 
Katılım
10 Nis 2009
Mesajlar
735
kardeş sanırım kaderimiz aynı olacak 600f alacak gibiyim kafaya taktım bana biraz yardımcı olabilirmisin motora hakim olmada bende sorun yaşamam cünkü fizik olarak yapılıyım cok zor mu kullanmak biraz anlatırmsn

Gözünü seveyim motorunu git başka şehirde kullan. Ondan sonra her ışıklarda duruşumda arabalardan cam açıp muhabbet başlatıyorlar. Geçen Kandıra'da biri patladı, iki gün önce Derince'de şu patladı diye... Canım sıkılıyor git başka yerde patla lütfen.

Daha debriyaj kullanmayı bilmeyen adamlar 600F kullanmaya kalkıyor... Ne diyeyim nasıl olsa göreceksiniz hatanızı. Ama umarım telafi etmeye vaktiniz olur 0.5 saniyelik zaman diliminde hayatınızı izlerken...
 
Katılım
28 Ağu 2009
Mesajlar
256
ya ben hiç motor kullanmadım demiyorum scooter kullanıyorum 3 senedir ve hala kullanmaktayım tabiki 600f cok farklı bir motor fakat 600f in arlığında scooter da kullandım benim sormak istedigim debriyaj ı vites li falan ayarlarken güclük cekermiyim cünkü insan beynine hükmettigi sürece bence yapabilir.
Adı üstünde başlangıç motoru.Motor serüvenine tak diye 600lük bir makineyle başlarsan olabilecekler konusunda bütün arkadaşlar gerekli senaryoları söylemişler zaten.Daha motoru tam olarak kavramadan.Kaliteli, uzun süreli bir deneyimin yoksa bu motor tabiki mantıken başlangıç motoru olmamalıdır.Bence herşey basamak basamak olmalı.Deneyim, tecrübe, yaptığın kilometre arttıkça, kendini hazır hissettiğin zaman hayalindeki motora geçmelisin.

Daha neler yaşayacak biz o anları aklımıza bile getiremiyoruz içimiz acıyor. YA! sen aklını peynir ekmeklemi yedin. Karizma yapmak bu kadar ağır bedel gerekirmez. Başka yollarını bul. Al eline makası kes derinin 1 santimlik kısmını da ne demek istiyoruz milyarda birini anla. Sana kolun bacağın kafan kopar diyoruz sen daha vites diyorsun. Şakamısın sen ya!!!!.

Bak canım kardeşim. Vites işin en kolayı. Şanzumanın anassını ağlatırsın hatta 100 ile 1'e 2'ye geçirmeye çalışacaksın şanzuman değişik seslerler eşliğinde sana sövecek, hatta M3 lastiklerin olsada yol elversede bırakıverecek kayacaksın. Deneyimin olmayacak o anda debriyaja basmak aklının ucundan bile geçmeyecek.
600 F al çatlayacaksın %100 kaza haberine üzücü yorumlar yapacağız. Scooter dinamiyi ile yakından uzaktan benzeşmez.
Bak lafımı dinle YBR 125 al yap bi 20.000 yazdıklarımın hepsini en ucuz şekliyle yaşayacaksın. YBR yi bi kere yatırdım enseme tokat atar hep "lan denyo napıyosun yavaş" diye. Allah kimseye göstermesin. O olaydan sonra motordan soğumuştum. Kendimi zor ikna ettim yeniden bindim. Yoksa çoktan satmıştım ve 4 tekere mahkum olurdum. Bak hafta içi yeniden uzun yola çıkacağım sevinçliyim çok zevkli geçiyor. Mideme kramp giriyor yaşayacağım deneyimleri aklımda canlandırıyorum. Son cevabım SAKIN ALMA PİŞMAN OLUP ÇOK ACI ÇEKECEKSİN.
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Ağu 2009
Mesajlar
842
Daha neler yaşayacak biz o anları aklımıza bile getiremiyoruz içimiz acıyor. YA! sen aklını peynir ekmeklemi yedin. Karizma yapmak bu kadar ağır bedel gerekirmez. Başka yollarını bul. Al eline makası kes derinin 1 santimlik kısmını da ne demek istiyoruz milyarda birini anla. Sana kolun bacağın kafan kopar diyoruz sen daha vites diyorsun. Şakamısın sen ya!!!!.

Bak canım kardeşim. Vites işin en kolayı. Şanzumanın anassını ağlatırsın hatta 100 ile 1'e 2'ye geçirmeye çalışacaksın şanzuman değişik seslerler eşliğinde sana sövecek, hatta M3 lastiklerin olsada yol elversede bırakıverecek kayacaksın. Deneyimin olmayacak o anda debriyaja basmak aklının ucundan bile geçmeyecek.
600 F al çatlayacaksın %100 kaza haberine üzücü yorumlar yapacağız. Scooter dinamiyi ile yakından uzaktan benzeşmez.
Bak lafımı dinle YBR 125 al yap bi 20.000 yazdıklarımın hepsini en ucuz şekliyle yaşayacaksın. YBR yi bi kere yatırdım enseme tokat atar hep "lan denyo napıyosun yavaş" diye. Allah kimseye göstermesin. O olaydan sonra motordan soğumuştum. Kendimi zor ikna ettim yeniden bindim. Yoksa çoktan satmıştım ve 4 tekere mahkum olurdum. Bak hafta içi yeniden uzun yola çıkacağım sevinçliyim çok zevkli geçiyor. Mideme kramp giriyor yaşayacağım deneyimleri aklımda canlandırıyorum. Son cevabım SAKIN ALMA PİŞMAN OLUP ÇOK ACI ÇEKECEKSİN.

son kararımı verdim gt250r alacagım
 
Katılım
6 Eki 2007
Mesajlar
29
neyseee...... hayırlı olsun, sorman bile yanlış, topik lüzumsuz, dünyada kaç milyar insan var ha bir eksik ha bir fazla.....
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Ağu 2009
Mesajlar
842
neyseee...... hayırlı olsun, sorman bile yanlış, topik lüzumsuz, dünyada 1,5 milyar insan var he bir eksik ha bir fazla.....

dünyada 1.5 milyar insan mı var 1.5 milyar insan Çinde var ama dünyadaki insan sayısı onun birkaç katı :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Mar 2008
Mesajlar
1,647
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bence alper hayatında hiç motosiklete binmemiş birisi : ) eğer binseydi bu konu bu kadar uzamazdı : ) belkide daha motosikletin yanına ilk yaklastığında vazgeçecek ...
 
Katılım
23 Ağu 2009
Mesajlar
842
bence alper hayatında hiç motosiklete binmemiş birisi : ) eğer binseydi bu konu bu kadar uzamazdı : ) belkide daha motosikletin yanına ilk yaklastığında vazgeçecek ...

:):):) 3 senedir scooter a biniyorum burda kimseyi kandırma gibi bi amacım yok nede buna ihtiyacım var :) istersen gezi fotograflarımıda sana yollayabilirim :)
konu benden geçti genel hale geldi sen beni geç yorumun varsa yaz yoksada sağlıcakla kal :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst