10 numara başlangıç motoru 600f?

Katılım
31 Mar 2010
Mesajlar
75
merhaba arkadaşlar, bende 23 yaşında yeni başlamayı sadece planlayan, 6 aylık motor ehliyetine sahip, o günden beri sadece motosikletle ilgili ne buluyosa okuyan bir meraklıyım, ama dayanamayıp yazıyorum, arkadaşımın başlangış motoru fikrini dehşetle izliyorum, nasıl bir kendine güven, arkasından ağlayacakları sallamama durumudur? yada ben mi çok korkağım acaba :silent: forumun geçmişinde onlarca benzer topic var, hemen hepsini okudum, özet olarak cbr 125 en en ideal ilk adım olarak öne çıkıyor, hadi biraz daha bilinçli ve istekliysen hyo gt250r, ama en üstü bu, daha üstü öldürür, en azından ben öyle gözlemledim... istisnalar hayatın her yerinde var, ama genel gerçekleri istisnalar bozamaz, hiç bir konuda.. bol şans.. :rendeer:
 
Katılım
28 Ağu 2009
Mesajlar
256
Aklını peynir ekmeklemi yedin sen ya. İki karizma yapacağım diye niye ailene arkadaşlarına ızdırap olacaksın. Bende ayrı bi deliyim YBR den Fazer'a geçtim. Ama ben paranoyaklık derecesinde dikkatliyimdir. Buna rağmen nefsime hükmedemediğim zamanlar oldu. Kontrolum dışında deneyimlerle karşılaştım. Fazer ile 5000 kilometreye yaklaştım ama hala deneyimsizim diye geçinirim. Sakınnnnnnn amannnnnn. Ciddi bir şekilde deneyim elde et. Küçük cc li makina ile neredeyse hergün kullanmaya çalış. Bu alet stabil değildir. Her saat her yol koşulunda ayrı ayrı gösterir kendini. Git kaza postalarını ve videolarını izle. İnsanlar nasıl can veriyo gör. Kork motorsikletten. Cengaverlerden ve onların tavsiyelerinden uzak dur. Onlar senin sağlığının ve mutluluğunun en baş düşmanılar. Sana kardeş öğütleri bunlar. Hemde ss makina çok rahat değildir. 100 Km sonra bilimum yerlerine kramplar girer. İyi araştır. İyi öğren. Herşeyin özü ne ben nede burdaki kimse kafanın kolunun koptuğunda yada sakat kaldığında yerinde olamayacağıdır. Ancak üzülürüz keşke yapmasaydı deriz. Sakın ha hemde sakın. Yüzyüze olsak daha açıkça anlatırdım da işte. Salaklık yapma akıllı ol. Mutlu sağlıklı ve özgür olursun yoksa feci şekilde yaşar yada can verirsin. ::angry2::::angry2::::angry2::::angry2::::angry2::::angry2::::angry2::::angry2::
 
Katılım
11 Şub 2010
Mesajlar
323
nekadar yetenekli olusan ol karşıdaki insan dikkatsiz ve yeteneksiz oldugu sürece bu kazalar olur ister 600 cc kullan ister 50 cc

hacı o zaman sorun yok çak 1000liği altına:cherry: boğulursak da denizde boğulalım demi :cherry:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:06 ----------

125 scoodan inip 2 gün 250ninja kullandım 3.günü r6 aldım... yaşım 17ydi bir kere devirmişliğim yok... şimdi r1im var... bu sana gaz olmasın ama adamlar çok ileri geri konuşuyorlar... denilenler doğru ama insan beynine hükmedebiliyorsa, yapmayacağına güveniyorsa denemeli....:cat:

paranın gözü kör olsun:cherry:
 
Katılım
27 Eki 2009
Mesajlar
823
bu tür konular günde 5 kere açılıyor ama konuyu acanlar genelde yeni üyeler oluyor ..bu yüzden cvp yazarken sabırla ve kırmadan cvp yazmak gerekir ..kimseyi küstürmeyelim
 
Katılım
23 Ağu 2009
Mesajlar
842
bu tür konular günde 5 kere açılıyor ama konuyu acanlar genelde yeni üyeler oluyor ..bu yüzden cvp yazarken sabırla ve kırmadan cvp yazmak gerekir ..kimseyi küstürmeyelim

yeni üyeler açar demişsiniz fakat sizden daha eski bir üyeyim bu konuyu açma amacım acemilişk değil 600f le başlanır diyende var başlanmaz diyende benim ogrenmek istedigim başlanır diyen niye diyor başlanmaz diyen niye diyor
 
Katılım
28 Ağu 2009
Mesajlar
256
yeni üyeler açar demişsiniz fakat sizden daha eski bir üyeyim bu konuyu açma amacım acemilişk değil 600f le başlanır diyende var başlanmaz diyende benim ogrenmek istedigim başlanır diyen niye diyor başlanmaz diyen niye diyor

1. 600 cc gerçekten çok iyi idare edilmesi gereken makinedir. Asla hataları kabul etmez
2. Ağır makinedir en düşük süratte dahi yatırdığında yüksek maliyeti olur
3. Daha iyi fren sistemine sahip olmasına rağmen ağırlık + hız sonucu ivmesi dehşettir. Normal zeminde bile daha geç durur
4. Sistemleşmemiş sürüş tekniğin sana acı tecrubeler getirecektir. Frenleme, yatış ve acil durum gibi anlarda sisteme sahip olmadığın için canın ve cebin çok acır
5. Tank tokatlaması en büyük kabusun olacaktır.
6. Başlarda sürücü olgunluğuna erişemediğin için deviri ayarlayamayacak hem yakıtı çok yüksek olup hemde makinayı çok hırpalayacaksın.
7. Muhtemel tehlikeler düşük cc li makinalardan çok daha fazladır. Hızlı gideceksin ve çok daha fazla muhetemel tehlikelerin olacak. Yaşayarak öğreneceksin.
8. Bu tip bir makinanın sana sağladığı sahte özgüven dikkatini dağıtacak. Daha fazla hata yapacaksın.

8 tane yeter mi yoksa devam edeyim mi? İstersen facebooktan beni ekle Ali Karaot, Ordan devam edelim
 
Katılım
3 Kas 2006
Mesajlar
2,854
Arkadaş,

600 F ile başla, Allah Korusun orada kal!!! :pale::pale:

Almışken Hayabusa al, yavaş yavaş piner alışrsın? Çok da abrtmamak lazım yaaav, ne olacak altı üstü MOtor işte :silent:

yapma, aklının ve tecrübelilerin süzgecinden geçir:cat:

kazasız belasız sürüşler herkese
 
Katılım
23 Ağu 2009
Mesajlar
842
1. 600 cc gerçekten çok iyi idare edilmesi gereken makinedir. Asla hataları kabul etmez
2. Ağır makinedir en düşük süratte dahi yatırdığında yüksek maliyeti olur
3. Daha iyi fren sistemine sahip olmasına rağmen ağırlık + hız sonucu ivmesi dehşettir. Normal zeminde bile daha geç durur
4. Sistemleşmemiş sürüş tekniğin sana acı tecrubeler getirecektir. Frenleme, yatış ve acil durum gibi anlarda sisteme sahip olmadığın için canın ve cebin çok acır
5. Tank tokatlaması en büyük kabusun olacaktır.
6. Başlarda sürücü olgunluğuna erişemediğin için deviri ayarlayamayacak hem yakıtı çok yüksek olup hemde makinayı çok hırpalayacaksın.
7. Muhtemel tehlikeler düşük cc li makinalardan çok daha fazladır. Hızlı gideceksin ve çok daha fazla muhetemel tehlikelerin olacak. Yaşayarak öğreneceksin.
8. Bu tip bir makinanın sana sağladığı sahte özgüven dikkatini dağıtacak. Daha fazla hata yapacaksın.

8 tane yeter mi yoksa devam edeyim mi? İstersen facebooktan beni ekle Ali Karaot, Ordan devam edelim

sağolun bilgilendirmeleriniz için

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:17 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:16 ----------

Arkadaş,

600 F ile başla, Allah Korusun orada kal!!! :pale::pale:

Almışken Hayabusa al, yavaş yavaş piner alışrsın? Çok da abrtmamak lazım yaaav, ne olacak altı üstü MOtor işte :silent:

yapma, aklının ve tecrübelilerin süzgecinden geçir:cat:

kazasız belasız sürüşler herkese

sağolun zaten bu 600f bir anlık hevesti sanırım hyo tutkum tekrardan depreşti :)
 
Katılım
12 Mar 2009
Mesajlar
1,194
zilyon tane konu varken tekrar açmak neyinee..???

kaçtane konu var üstelik aynı başlık şeklinde oturup araştırmak yerine dalga konusu olmak dahamı güzel böyle.. sonrada dalga geçmeyinn.. zilyon tane konu varken gel sende dalga geçme...

alan alsın başlangıç olarak geriye kalırsa grenajlarından mezar taşı pistonlarınıda mezarının dört bir yanına dikeriz.. tövbe tövbe yaaaa
 
Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
932
Ya artık anlata anlata milletin dilinde tüy bitti... Bu kadar insan geyik olsun diye mi küçük motorla başla diyor? Hala aynı soru.

Bazı ülkelerde ehliyeti aldıktan sonra belirli bir süre yüksek hacimli motor alamazsın, bunu biliyor muydun?

Bir de gidip racing motor alacaksın, aferin! :pr:
 
Katılım
12 Ağu 2009
Mesajlar
488
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
http://www.sahibinden.com/on_numara_baslangic_motoru_-34WQQaXQQ23136827WQQpXQQdisplayitem
Arkadaşlar sizcede 600f başlangıç motoru olabilirmi olabilir diyenlerde var olmaz diyenlerde çevremde birkaç tanıdıgım var 600f ile başlayan sizce dikkatli kullanıldıgı süreç içinde 600f başlangıç motoru olabilirmi ?:)

motosiklet=akıl,denge,tecrübe işidir.

akıllıysa, dengeyi kurabilirse, (özellikle viraj, yokuş vb zor durumlarda) biraz düşük hızda tecrübe edinirse sorun olmaz...

ama o motora alışacağı için (o motorla başlayacağı için) daha düşük cc'yi zor kullanır. onlarda denge işi biraz daha zordur.

mesela ben 40 gün cbr125, 4 ay gt250r, 10 gündürde f kullanıyorum. scooter hariç her motoru rahatlıkla kullanabiliyorum şu an
 
Katılım
30 Eki 2009
Mesajlar
70
Giriş motoru olarak 600 cc bir motorsiklet kullanılır kullanılmaz değil, ama bence şu yollardan geçilir.

1.RİSK
Kaza ile kesinlikle yüzleşeceksin, sorun şu motora ve en önemlisi kendine ne kadar bi zararla kurtulacaksın?

2.RİSK
Kaza ile yüzleşmen büyük olasılıkla hala devam ediyor bu korkuyu yenip cesaret göstererek, motora ve en önemlisi kendine ne kadar bir zararla daha kurtulacaksın?

3.RİSK
Sen hala motorunla birlikte sağlıklı ve tek parça isen cesaretini takdir etmek lazım ve sürüş kabiliyetinide.
Kaza hala oralarda bir yerlerde sorun şu hayatını ne kadar daha riske atacaksın???
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Mar 2005
Mesajlar
479
Neden olmasın ki? Ben ayıptır söylemesi ybr250 20bin km kullandım, 10.03.2010 da GSR600 aldım, yusuf yusuf kullanıyorum. Nolcak ki...
Sende Al 600 başla nolcak ki...
Gazı kaçırmazsın, ara sıra heyecan yapmazsın, debriyajı kaçırmazsın olur biter...
Kaçarsa da olur biter...
Başlangıçda olur biter...
Herşeyin bir başlangıcıda var...
 
Katılım
8 Ağu 2009
Mesajlar
395
daha düşük cc birşey denesin.eğitimini alacaksa olur neden olmasın.motor kulanmayı kulaktan dolma öğrenecekse 600 ü denemek yerine 125 veya 150 cc birşeyler denesin
 
Katılım
25 Mar 2010
Mesajlar
18
motorsiklet asla yetenek işi kabiliyet işi değildir anamızın karnında öğrenmiyoruz kullandıkça tecrübeyle öğreniyoruz başlamak istiyorsan motora önce mobylette motorcusu olmak lazım bir babadan değil ama amcadan böyle gördük hoş artık mobylette kalmadı ama başlamak istiyorsan olabildiğince küçük cc ile başlayınız tecrübeni artırdıkça cc artır motorundan bıkınca yada motorun sana yetmez olunca değil kimse üzerine alınıp kızmasın bana bu iş böyle çok yüksek cc ile başlayan çok arkadaşım kaza geçirdi.şükür hiç kazam yok 70.000km den fazla istanbul da yol yaptım 30000km si anadolu avrupa arası işe git gel kurye değilim zevk ve işe git gel yolculuğu.

aklına yatan hayabusayla başlasın başlamadan önce bir topik açsında cenazesinin hangi camiden kalkıp nereye defnedileceğinide yazıversin bir zahmet.

:cat: :cat: :cat:
 
Katılım
23 Ağu 2009
Mesajlar
842
ya ben hiç motor kullanmadım demiyorum scooter kullanıyorum 3 senedir ve hala kullanmaktayım tabiki 600f cok farklı bir motor fakat 600f in arlığında scooter da kullandım benim sormak istedigim debriyaj ı vites li falan ayarlarken güclük cekermiyim cünkü insan beynine hükmettigi sürece bence yapabilir.
 
Katılım
1 Şub 2008
Mesajlar
960
bu motorla başlanmazşu motorla başlamak daha iyidir. tezi tamamen yanlıştır. Kişiye göre göreceli bir kavramdır.
 
Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
932
ya ben hiç motor kullanmadım demiyorum scooter kullanıyorum 3 senedir ve hala kullanmaktayım tabiki 600f cok farklı bir motor fakat 600f in arlığında scooter da kullandım benim sormak istedigim debriyaj ı vites li falan ayarlarken güclük cekermiyim cünkü insan beynine hükmettigi sürece bence yapabilir.

Ben 125 cc Kymco Agility ile başlamıştım, sonra Yamaha XMax 250'ye geçtim. İnan ikisi bile güç ve ağırlık nedeniyle çok farklı aletler.

Bunlarla yaklaşık 7000 km yol yaptım. Sonra da enduro istediğim için Transalp aldım. Ama vitesli kullanmak, scooter'dan çok farklı. Hatta scooter'a alışmış olmak vitesliye geçmeyi belki daha bile zorlaştırıyor.

3 yıldır kullanıyorsan trafiği biraz çözmüşsündür ama makinenin tepkileri çok sert olacak. Enduro gibi bir makine olsa tepkileri biraz daha toleranslı olur ama race hata kabul etmez. Alışmak bakımından ben küçük cc'yi şiddetle öneriyorum. Ama ille de alacağım diyorsan adam gibi bir hocadan ders al. İstersen sana hoca da tavsiye edebilirim. Ayrıca race alacağına git enduro al. Bu da benim kendi fikrim.

Ben hem özel ders aldım, hem de daha sonra EMOK eğitimine gittim. Eğitim inanılmaz fark yaratıyor.
 
Katılım
23 Ağu 2009
Mesajlar
842
Ben 125 cc Kymco Agility ile başlamıştım, sonra Yamaha XMax 250'ye geçtim. İnan ikisi bile güç ve ağırlık nedeniyle çok farklı aletler.

Bunlarla yaklaşık 7000 km yol yaptım. Sonra da enduro istediğim için Transalp aldım. Ama vitesli kullanmak, scooter'dan çok farklı. Hatta scooter'a alışmış olmak vitesliye geçmeyi belki daha bile zorlaştırıyor.

3 yıldır kullanıyorsan trafiği biraz çözmüşsündür ama makinenin tepkileri çok sert olacak. Enduro gibi bir makine olsa tepkileri biraz daha toleranslı olur ama race hata kabul etmez. Alışmak bakımından ben küçük cc'yi şiddetle öneriyorum. Ama ille de alacağım diyorsan adam gibi bir hocadan ders al. İstersen sana hoca da tavsiye edebilirim. Ayrıca race alacağına git enduro al. Bu da benim kendi fikrim.

Ben hem özel ders aldım, hem de daha sonra EMOK eğitimine gittim. Eğitim inanılmaz fark yaratıyor.

aklımda f650gs de var ama fazla uzun yol yapabilecek biri değilim enduro yuda şehiriçinde kullanmak ne kadar iyi onuda bilemiyorum babamda enduro hastası alacaksan enduro al diyor ama bilmiyorum
 
Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
932
aklımda f650gs de var ama fazla uzun yol yapabilecek biri değilim enduro yuda şehiriçinde kullanmak ne kadar iyi onuda bilemiyorum babamda enduro hastası alacaksan enduro al diyor ama bilmiyorum

Şehir içinde hiçbir motor scooter'dan iyi değildir.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst