1 Kg Nohutun 14 Tl Olması?

Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Çalışma bakanı konuşuyor. İşsizlik azaldı diyor, yeni istihdam alanları açacağız diyor. Tahminim, daha çok inşaatı teşvik edip bütün milleti inşaat işçisi yapacaklar.
 
Katılım
22 Şub 2016
Mesajlar
375
Bence nohut çok ucuz 50 tl olsun...az yesinler ozona zararlı gaz salınımı azalsın mutlu mesut yasayalım. :) kesinlikle bunu düşünüyor büyüklerimiz başka bir açıklaması olamaz.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
aşırı nohut tüketimi haddinden fazla karbon salınımına yol açıyor ve bu dünyamızın geleceği için bir tehlike demek.

bu sebepten hükûmetimizi bu konuda destekliyorum ve %100 fiyat arttırımına gidilmesini arzu ediyorum.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Aslında Karbon dan ziyade nitrojen bileşikleri salıyoruz, dizel gibi, çok zararlı... :)
 
Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
3,027
Daha durun bunlar hiç bir şey değil.3-4 yıl sonra o nohutu 35-40 TL ye bulursanız öpüp başınıza koyun.Üretim yok,tüketim çok,dünyanın önde gelen tarım ülkesi yurtdışında samanı bile ithal eder hale gelmiş,bir zamanlar hayvancılıkta dünya lideri ülke şimdi dandik ülkelerin g.tü bokluk anguslar ile vatandaşını doyuruyor,bütün yatırımı betona gömmüşüz,ülke ekonomisi vergi üstünden dönüyor,halk eğitimli işi bilen insanlara düşman olmuş,muazzam bir beyin göçü var...ekonomi göçmüş uzatmaları oynuyoruz.Yakında çok övündüğümüz inşaat sektörünün muhteşem eserleri olan apartman dairlerini parçalayıp tuğlaları kemirmeye başlarız,üstüne de tatlı olarak katranlı duble yol aşuresi yeriz.

İşte bu yüzden babamın şu an boş bıraktığı arazilere çökecem. Tapularını dahi almaya başladım...
 
Katılım
21 Mar 2015
Mesajlar
2,520
Daha durun bunlar hiç bir şey değil.3-4 yıl sonra o nohutu 35-40 TL ye bulursanız öpüp başınıza koyun.Üretim yok,tüketim çok,dünyanın önde gelen tarım ülkesi yurtdışında samanı bile ithal eder hale gelmiş,bir zamanlar hayvancılıkta dünya lideri ülke şimdi dandik ülkelerin g.tü bokluk anguslar ile vatandaşını doyuruyor,bütün yatırımı betona gömmüşüz,ülke ekonomisi vergi üstünden dönüyor,halk eğitimli işi bilen insanlara düşman olmuş,muazzam bir beyin göçü var...ekonomi göçmüş uzatmaları oynuyoruz.Yakında çok övündüğümüz inşaat sektörünün muhteşem eserleri olan apartman dairlerini parçalayıp tuğlaları kemirmeye başlarız,üstüne de tatlı olarak katranlı duble yol aşuresi yeriz.

Özellikle okumuş az biraz dünya görüşü olan insanlara karşı büyük bir kıskançlık ve nefret var halkın eğitimsiz kanadında. Her şeyin sorumlusu bu hükümet deyip işin kolayına kaçmayacağım, elbet eskileri de biliyoruz, onlarda pek matah değillerdi ama hiç bir zaman şimdiki kadar cehalet yüceltilmemişti.

Eskiden öğretmene saygı vardı. Doktor, avukat, mühendis dendiği zaman bir ağırlığı vardı bu mesleklerin. Şimdi de geçerliliği var ama ağırlığı kalmadı.
Dikkat edin doktora ve sağlık çalışanlarına şiddet artıyor. Öğretmenler şamar oğlanı olmuş,her yeni gün bir başka öğretmenlerle dalga geçen öğrenci videosu çıkıyor.

Eskiden öyle miydi? Sıkıysa küfürlü konuş veya cıvıklık yap, bir hoca çakar bide duvar çakardı. İstersen şikayet et, sırayla önce müdür yardımcısı sonra da müdür döver, eline de caza kağıdını verip yollarlardı eve, bide evde ailenden yerdin dayağı...

Ben şahsen devlet okullarının halini gördükçe içim acıyor. Göz göre göre bir nesli yok ediyoruz, kimse umursamıyor.

Her şey daha da kötüye gidiyor. İnsanlar artık cahillikleriyle övünür hale gelmişler.

Kime bir şey anlatmak istesen "Ben hiç kitap okumadım hayatımda amaaa büyük resmi gördüm ben, her şey gavurun oyunu" diyor.
Enflasyon, işsizlik, zamlar, kötü ekonomi yönetimi diyorsun, adam büyük resim diyor.

Ne anlatılır ki bu zihniyete. Kırık camlar teorisinin ülke çapında uygulaması yapılıyor adeta.

Yada daha anlaşılır şekilde, daha milli izah edeyim: Üzüm üzüme baka baka kararmaya devam ediyor.

Nakarat olacak ama söylemeden geçemeyeceğim; bunlar hala iyi günlerimiz. Siz bir de yeni gelen nesle bakın, eyvah ki ne eyvah...
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Acı gerçekler...

Bugün kötü bir süreç geçirmiyoruz. 3-5 sene önce yapılan hataların sonuçlarını izliyoruz. Bugün yapılanlara bakacak olursak, önümüzdeki 20-30 sene çoook zorlu geçecek malesef.

Ben küçükken enflasyon yüzde yetmişti, dolar da her sene ikiye katlanırdı. Yakın zamanda bir mucize olmadığı müddetçe bu duruma düşmemiz kaçınılmaz.

Kötü yönetilen, kalifiye elemanı olmayan şirketin batması kaçınılmazdır. Bir ülke, insanları ne kadar iyiyse iyidir. Sizin eğitimliniz azalıyorsa, olanlar da fırsat bulduğunda kaçıyorsa, geleceğiniz karanlık demektir.
 
Katılım
17 Ocak 2016
Mesajlar
636
Yemeyiverin sizde. Yeni Türkiye'yi kurmak kolay mı sanıyorsunuz. 2023'te yerli ve milli nohut yersiniz.
 
Katılım
2 Tem 2017
Mesajlar
108
Show markette reisin nohutu 26 tl Çemberlitaş şubesine bakabilirsiniz.. bu gidişle nohutlu pilav zengin yemeği olacak.
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Tem 2015
Mesajlar
926
Üç ayda bir yarım kilo aldığımdan pahalı gelmiyor da, esnaf lokantası öğle yemeğine 25 lira çekince can sıkıyor be hachi.Benzinden hızlı artiriyorlar fiyatları.Olsun, asgari ücrete ne de olsa zam yapılır seneye, bol bol nohut yeriz;)
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Eki 2006
Mesajlar
1,639
5 10 tane nohut 20 tane arpa ile güzelce maya hazırlanırdı bununda anlamislar demek ki bu mandalar ayık kafayla cekilmiyor. Zenginleri ilgilendiren bir haber degil fakirler fakirler.
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
yanlış bilmiyorsam gıda ürünlerinde kdv oranı %8 (yine yanlış hatırlamıyorsam yat ve kotralardan 0 ötv ve %1 kdv alınmaktadır)

misal bir ürünümüz var birimi 100 tl,
bu ürün üreticiden son kullanıcıya kadar 4 el değiştirsin,
100*1,08 = 108 tl
118*1,08 = 127,44 tl
127,44 * 1,08 = 137,6352 tl
137,6352 * 1,08 = 148,65 tl

hesapta numerik hata yok ise 100 liralık bedel ile üretilen ürün son kullanıcıya 4 el değiştirerek gelir ise sadece %8 devlet payı 48,65 tl. fark yaratıyor.
yani %48,65 .

sistem anladığım kadarı ile bu şekilde işliyor,
çok bilgim olan bir konu da değil,
düz mantık ve çarpım tablosu bu sonuca götürdü,
doğrusunu bilen belirtirse makbule geçer.

başka bir konuda da mtv hesaplanmasında yapılacak değişiklikler belirtiliyor,

merak ettiğim kulların ne zaman sesi çıkmaya başlayacak.

bir siyasi partinin seçmeni olmak ya da bir liderin takipçisi olmak "kulluk" ise bu konuda kendine adıyla sanıyla "atatürkçü" diyenlerin bu kulluğun ne yanına düştüğünü de bir yorumlarsın artık.

hesabın hem matematiksel hem de mantık olarak hatalı.
matematiksel hata ilk satırda 108 bulup ikinci satırda 118 kullanman.
bu mühim değil.
mantık hatası şu ki katma değer vergisi minibüsteki elden ele uzatma gibi tahsil edilir.
yani her seferinde KDV eklenmez.

100 lira + kdv olarak aldığınız malı 100 lira + kdv şeklinde şeklinde satarsanız kdv borcunuz çıkmaz, kar ve zarar etmezsiniz.
üzerine koyulan kar haricinde mal her el değiştirdiğinde üzerine kdv eklenmez.
 
Katılım
17 Ocak 2016
Mesajlar
636
bir siyasi partinin seçmeni olmak ya da bir liderin takipçisi olmak "kulluk" ise bu konuda kendine adıyla sanıyla "atatürkçü" diyenlerin bu kulluğun ne yanına düştüğünü de bir yorumlarsın artık.

hesabın hem matematiksel hem de mantık olarak hatalı.
matematiksel hata ilk satırda 108 bulup ikinci satırda 118 kullanman.
bu mühim değil.
mantık hatası şu ki katma değer vergisi minibüsteki elden ele uzatma gibi tahsil edilir.
yani her seferinde KDV eklenmez.

100 lira + kdv olarak aldığınız malı 100 lira + kdv şeklinde şeklinde satarsanız kdv borcunuz çıkmaz, kar ve zarar etmezsiniz.
üzerine koyulan kar haricinde mal her el değiştirdiğinde üzerine kdv eklenmez.

Atatürk'çülük Atatürk'e tapınma değil bir düşünme biçimidir. Temeli özgürlüğe, bilme ve yeniliğe dayalıdır.

Bunu anlayamazsınız zira anlayabilmek için fikren özgür olmanız gerekir bu ise göründüğü üzere mümkün değil.

Dünya liderinin kendisini çoban olarak tanımladığı bir ortamda kendisine sonsuz biat eden kesimi koyun veya kul olarak tanımlamak yanlış olmaz.
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
Atatürk'çülük Atatürk'e tapınma değil bir düşünme biçimidir. Temeli özgürlüğe, bilme ve yeniliğe dayalıdır.

Bunu anlayamazsınız zira anlayabilmek için fikren özgür olmanız gerekir bu ise göründüğü üzere mümkün değil.

Dünya liderinin kendisini çoban olarak tanımladığı bir ortamda kendisine sonsuz biat eden kesimi koyun veya kul olarak tanımlamak yanlış olmaz.

sosyoloji nerde? yok.
hani bilim? yok.
anca koyun, kul, bok püsür.
paşa gelse ağzınıza yağlı kepçeyle vurur.

özgürlük, bilim, yenilik mustafa kemal paşanın icadettiği ve dahi on numara hayata geçirebildiği kavramlar değilken bu kavramlara sahip çıkmak ile "bilmemkimci" olmayı eşdeğer görebilen birinin bunun üzerinden kimseyi "biat eden" ilan etmek hakkı yoktur.

neyse, bu ayrı bir konu,
nofut eskiden kaç paraydı, şimdi kaç para, kaç olması lazım... bildiğim bir konu değil.
makarnacıyız malum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst