1 Kg Nohutun 14 Tl Olması?

Katılım
12 Şub 2017
Mesajlar
4,123
6-7 lira birşey sanıyordum evet açık nohutun kilosu 14 liradan başlıyor paketliler 20tlden başlıyor..Bu nedir ya bitmiş bu ülke.. :jocolor:
 
Katılım
10 Ocak 2017
Mesajlar
3,076
Ne güzel iste devletimiz insanımızın sağlığını düşünüyor. devlet sayesinde obeziteden uzak yaşıyoruz. Pahalı demeyi biliyorsunuz, bu yanını hiç düşünmüyorsunuz ama
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
bir oturuşta 1 kg. yemeyi düşünmüyorsun değil mi? olmaz.

4'e böl, her öğünde 250 gram ye. böylece öğün 3.50 tl'ye denk geliyor. çift düşün.
 
Katılım
14 Eki 2005
Mesajlar
1,405
Motosikleti
2013 Honda Cbf150
Tam benlik bir konu fakat ana avrat soy sop gitmeden yazınca tadı olmayacağı için.
Sadece yorumları okuyacağım.
 
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
4,154
yanlış bilmiyorsam gıda ürünlerinde kdv oranı %8 (yine yanlış hatırlamıyorsam yat ve kotralardan 0 ötv ve %1 kdv alınmaktadır)

misal bir ürünümüz var birimi 100 tl,
bu ürün üreticiden son kullanıcıya kadar 4 el değiştirsin,
100*1,08 = 108 tl
118*1,08 = 127,44 tl
127,44 * 1,08 = 137,6352 tl
137,6352 * 1,08 = 148,65 tl

hesapta numerik hata yok ise 100 liralık bedel ile üretilen ürün son kullanıcıya 4 el değiştirerek gelir ise sadece %8 devlet payı 48,65 tl. fark yaratıyor.
yani %48,65 .

sistem anladığım kadarı ile bu şekilde işliyor,
çok bilgim olan bir konu da değil,
düz mantık ve çarpım tablosu bu sonuca götürdü,
doğrusunu bilen belirtirse makbule geçer.

başka bir konuda da mtv hesaplanmasında yapılacak değişiklikler belirtiliyor,

merak ettiğim kulların ne zaman sesi çıkmaya başlayacak.
 
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
3,535
Motosikleti
Kawasaki Vulcan S
Daha durun bunlar hiç bir şey değil.3-4 yıl sonra o nohutu 35-40 TL ye bulursanız öpüp başınıza koyun.Üretim yok,tüketim çok,dünyanın önde gelen tarım ülkesi yurtdışında samanı bile ithal eder hale gelmiş,bir zamanlar hayvancılıkta dünya lideri ülke şimdi dandik ülkelerin g.tü bokluk anguslar ile vatandaşını doyuruyor,bütün yatırımı betona gömmüşüz,ülke ekonomisi vergi üstünden dönüyor,halk eğitimli işi bilen insanlara düşman olmuş,muazzam bir beyin göçü var...ekonomi göçmüş uzatmaları oynuyoruz.Yakında çok övündüğümüz inşaat sektörünün muhteşem eserleri olan apartman dairlerini parçalayıp tuğlaları kemirmeye başlarız,üstüne de tatlı olarak katranlı duble yol aşuresi yeriz.
 
Katılım
4 Nis 2010
Mesajlar
343
yanlış bilmiyorsam gıda ürünlerinde kdv oranı %8 (yine yanlış hatırlamıyorsam yat ve kotralardan 0 ötv ve %1 kdv alınmaktadır)

misal bir ürünümüz var birimi 100 tl,
bu ürün üreticiden son kullanıcıya kadar 4 el değiştirsin,
100*1,08 = 108 tl
118*1,08 = 127,44 tl
127,44 * 1,08 = 137,6352 tl
137,6352 * 1,08 = 148,65 tl

hesapta numerik hata yok ise 100 liralık bedel ile üretilen ürün son kullanıcıya 4 el değiştirerek gelir ise sadece %8 devlet payı 48,65 tl. fark yaratıyor.
yani %48,65 .

sistem anladığım kadarı ile bu şekilde işliyor,
çok bilgim olan bir konu da değil,
düz mantık ve çarpım tablosu bu sonuca götürdü,
doğrusunu bilen belirtirse makbule geçer.

başka bir konuda da mtv hesaplanmasında yapılacak değişiklikler belirtiliyor,

merak ettiğim kulların ne zaman sesi çıkmaya başlayacak.

Kulların sesi çıkmaz. Zaten aylık akbil ile işe gidip geliyorlar, asgari maaş ile yaşam sürüyorlar. Kullar için hayat güzel, yaşam standartları asgari maaş üst limitinin altlarında geziyor olduğundan, düzenli 100-200 TL yıllık zamlar onlar için ekonomik anlamda büyük atılımlar oluyor. Arabaları yok, isterse 1 litre yakıt 15 TL olsun, nohut kendisine zaten lükstür bu sebeple memleketten düzenli olarak taze fasülye ister ücretsiz makarnanın yanında katık olsun diye. Hayatında ÖTV'nin açılımını bilmesini gerektirecek herhangi bir unsur yok.

Pazarcı dayı "ya geçen sel oldu memlekette o yüzden fiyat arttı" der nohut pahalanırsa patlıcan alır, patlıcan pahalanırsa patates alır... hayatta kalma içgüdüsü onun karnını bir şekilde doyurur, ama motosiklette %83 vergi ödüyor olduğundan ses çıkarttığında bir de bu akıl fakirlerinin gözünde nankör bir isyankar olursun.

Herhangi bir ses beklememen daha doğru olur aziz dostum.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
O$urukla giden motosiklet projem de hayal oldu iyi mi...
 
Katılım
5 Haz 2007
Mesajlar
404
2 gündür iş için Adana'daydım, baya bir çiftçi var nohut ekimine yönelen yüksek fiyatlardan dolayı. Seneye düşer :)
 
Katılım
28 Nis 2009
Mesajlar
454
Benim çocukluğumda da insanların alım gücü neredeyse aynıydı. Ama şu şekilde. Evde bir tek babalar çalışırdı. O tek maaş kıt kanaat yeterdi. Şimdi annelerde çalışıyor hatta çalışan evlenmemiş çocuk varsa o da çalışıyor ama alım gücü aynı. Yani demem o ki eskiden tek mmaşla geçinebilen aileler şimdi 2 yada 3 maaşla aynı kalitede geçinebiliyor. Bu yüzden pek farkedilmiyor sanırım alım gücünün düşmesi. Kişilerin kıstıkları bişiy olmayınca farkedilmiyor. Belki bu nedendir 3-5 çocuk istemeleri. Çünkü böyle giderse gün gelecek evlere 2-3 çalışan da yetmeyecek.
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
1,991
B.ku çıktı biliyorum ama, bu tür haberlere artık ciddi yorum yapasım gelmiyor;

-Ben hep bir tabak yiyorum, sıkıntı yok.
 
Katılım
11 Eyl 2012
Mesajlar
3,105
Ben de öyle biliyorum, nohut Kanada'dan geliyor. Çok saçma ve utanılası ama öyle.
 
Katılım
3 Eki 2016
Mesajlar
2,684
Kırmızı mercimek 3.95TL/kg Çorba için yahu :)
Kurufasulye nohut fakirin sofrasından çıkalı çok oldu.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ciddi yorum:

Gectigimiz "ucuz para" doneminde tarima dogru duzgun yatirim yapacaktik... Is gucunun kat kat pahali oldugu Amerika ve Kanada, o kadar mesafeden, cok daha ucuza tarim urunu satabiliyorsa bize utanmamiz lazim. Dogal avantajimiz olan findik, kayisi, vs. turu urunleri de kaybedecegiz yakinda. Diger ulkeler bos durmuyor. On tane futbol sahasi buyuklugundeki tarlaya 3 kisi bakiyor burada. Turkiyedeki sulama teknigi ve tarla buyuklugu ile burayi karsilastirdigimda sonuc: Malesef hic sansimiz yok. Coook ciddi bir firsat kacti. Malesef siyasetcilerimiz koltuklari ve sahsi servetleri ugruna beton rantinda car cur ettiler bu firsati. Ne kadar Ah-Vah etsek azdir...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst