- Katılım
- 15 Kas 2005
- Mesajlar
- 9,362
Çalışma bakanı konuşuyor. İşsizlik azaldı diyor, yeni istihdam alanları açacağız diyor. Tahminim, daha çok inşaatı teşvik edip bütün milleti inşaat işçisi yapacaklar.
Daha durun bunlar hiç bir şey değil.3-4 yıl sonra o nohutu 35-40 TL ye bulursanız öpüp başınıza koyun.Üretim yok,tüketim çok,dünyanın önde gelen tarım ülkesi yurtdışında samanı bile ithal eder hale gelmiş,bir zamanlar hayvancılıkta dünya lideri ülke şimdi dandik ülkelerin g.tü bokluk anguslar ile vatandaşını doyuruyor,bütün yatırımı betona gömmüşüz,ülke ekonomisi vergi üstünden dönüyor,halk eğitimli işi bilen insanlara düşman olmuş,muazzam bir beyin göçü var...ekonomi göçmüş uzatmaları oynuyoruz.Yakında çok övündüğümüz inşaat sektörünün muhteşem eserleri olan apartman dairlerini parçalayıp tuğlaları kemirmeye başlarız,üstüne de tatlı olarak katranlı duble yol aşuresi yeriz.
Daha durun bunlar hiç bir şey değil.3-4 yıl sonra o nohutu 35-40 TL ye bulursanız öpüp başınıza koyun.Üretim yok,tüketim çok,dünyanın önde gelen tarım ülkesi yurtdışında samanı bile ithal eder hale gelmiş,bir zamanlar hayvancılıkta dünya lideri ülke şimdi dandik ülkelerin g.tü bokluk anguslar ile vatandaşını doyuruyor,bütün yatırımı betona gömmüşüz,ülke ekonomisi vergi üstünden dönüyor,halk eğitimli işi bilen insanlara düşman olmuş,muazzam bir beyin göçü var...ekonomi göçmüş uzatmaları oynuyoruz.Yakında çok övündüğümüz inşaat sektörünün muhteşem eserleri olan apartman dairlerini parçalayıp tuğlaları kemirmeye başlarız,üstüne de tatlı olarak katranlı duble yol aşuresi yeriz.
yanlış bilmiyorsam gıda ürünlerinde kdv oranı %8 (yine yanlış hatırlamıyorsam yat ve kotralardan 0 ötv ve %1 kdv alınmaktadır)
misal bir ürünümüz var birimi 100 tl,
bu ürün üreticiden son kullanıcıya kadar 4 el değiştirsin,
100*1,08 = 108 tl
118*1,08 = 127,44 tl
127,44 * 1,08 = 137,6352 tl
137,6352 * 1,08 = 148,65 tl
hesapta numerik hata yok ise 100 liralık bedel ile üretilen ürün son kullanıcıya 4 el değiştirerek gelir ise sadece %8 devlet payı 48,65 tl. fark yaratıyor.
yani %48,65 .
sistem anladığım kadarı ile bu şekilde işliyor,
çok bilgim olan bir konu da değil,
düz mantık ve çarpım tablosu bu sonuca götürdü,
doğrusunu bilen belirtirse makbule geçer.
başka bir konuda da mtv hesaplanmasında yapılacak değişiklikler belirtiliyor,
merak ettiğim kulların ne zaman sesi çıkmaya başlayacak.
bir siyasi partinin seçmeni olmak ya da bir liderin takipçisi olmak "kulluk" ise bu konuda kendine adıyla sanıyla "atatürkçü" diyenlerin bu kulluğun ne yanına düştüğünü de bir yorumlarsın artık.
hesabın hem matematiksel hem de mantık olarak hatalı.
matematiksel hata ilk satırda 108 bulup ikinci satırda 118 kullanman.
bu mühim değil.
mantık hatası şu ki katma değer vergisi minibüsteki elden ele uzatma gibi tahsil edilir.
yani her seferinde KDV eklenmez.
100 lira + kdv olarak aldığınız malı 100 lira + kdv şeklinde şeklinde satarsanız kdv borcunuz çıkmaz, kar ve zarar etmezsiniz.
üzerine koyulan kar haricinde mal her el değiştirdiğinde üzerine kdv eklenmez.
Atatürk'çülük Atatürk'e tapınma değil bir düşünme biçimidir. Temeli özgürlüğe, bilme ve yeniliğe dayalıdır.
Bunu anlayamazsınız zira anlayabilmek için fikren özgür olmanız gerekir bu ise göründüğü üzere mümkün değil.
Dünya liderinin kendisini çoban olarak tanımladığı bir ortamda kendisine sonsuz biat eden kesimi koyun veya kul olarak tanımlamak yanlış olmaz.