Bir Türk kadınından alıntıdır...
_______________________________
kadınlarımıza...
*dünya kadınlar gününüz...
"ene cev’an!!" -açım!!- diyen bir çocuğun annesi olarak dünya kadınlar gününü nasıl algılardık? evladınızın açlığını umursamayan dünyanın, üzerinize duvarlar örmesini izlerken kadın olmak ne kadar önemli ve buna mutlu olmak ne kadar mümkün olabilir?
evet dünya kadınlar günü...
kundaktaki bebeğinin ardından ağıtlar yakan bir filistinli anne tv başında şarkılar dinleyerek mest olma lezzetinden mahrum bugün. ve bunu yapabilen diğer hemcinslerini anlayabilme empatisinden de yoksun... bu gün 8 mart olduğunu unutmayacak evet çünkü 2 gün önce dünyası karardı onun. bu tarihi ve bir kaç gün önce ile sonrasını unutmayacak muhakkak. ama yazık ki bu hatırlayış dünya kadınlar günü adına olmayacak...
dünya kadınlar günü bu gün.. ama birbirimizin acılarını yüreğimizin derininde hissederken bu gün bir bayram değil benim için. dünyanın dört bir yanında ağlayan kadınlar varken özür dilerim ne sizin kadınlar gününüzü kutlayabilir ve ne de böyle bir tebriği kabul edebilirim..
ve ülkemde bir çok kadın okullarının duvarları arkasına itilirken, eğitimden öğretimden, bilgilerini paylaşmaktan men edilirken.. nasıl inanabilirim yılda birgünün bize bayram kılındığına?
dünyanın her köşesinde, kadınlara, adaletli bir hayat yaşama hakkı tanındıktan sonra 8 martın bir önemi olabilir belki ama bu gün içi boş bir tarihten, koca bir yalandan ibaret benim için.
bayramların bayram olduğu günler dileği ile..
http://www.fotokritik.com/1032433