MT Süper Sport Kullanıcıları - Tanışma ve Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
28 Nis 2007
Mesajlar
994
Michelin yağmurda gerçekten iyi.
Hatta biraz sonra bizzat tekrar deneyeceğim.
Sabahtan beri feci bir yağmur vardı ve şimdi hava biraz açıldı.
Az sonra çıkıp turlayacağım.:p

Görüşlerinizi alalım.
Gerçi şuan michelin bayide kalmamış ama fuara kadar gelecekmiş
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
12 Nis 2005
Mesajlar
321
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ARKADAŞLAR FUARDA YOSHIMURA RS5 EGZOS KAÇA SATILIR DERSİNİZ, UCUZ OLURMU, AŞAĞI YUKArı fiyatını bilsem ona göre ebaydan alıcam.
bu arada 2004 600rr a uygun yoshimura rs5 satan olursa alıcıyım.:cat:
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Görüşlerinizi alalım.
Gerçi şuan michelin bayide kalmamış ama fuara kadar gelecekmiş

Hocam muhabbeti geciktirdiğim için kusura bakmayın.
Bu arada bir ara "sizin oralara gelebiliriz" gibi bir şeyler söylemiştiniz bir vakit.
Hanım börekleri yaptı beklemekteyiz.
Hani soğumadan gelin desem? :)

Gelelim teste.
Düzeltme çalışmaları olduğu için trafiğe kapalı bir otoban bölümü var bizim burda.
12300 metre.
Benim evden çıkıp oraya ulaşmam da yaklaşık 11 km sürüyor.
(Hepsini ölçtüm)
Evden çıkışım ve oraya varışımın yaklaşık 6 km si şehir içinde geçtiği için o kısmı teste dahil etmiyorum.

Test pistime varır varmaz (sıcak lastikle) gazı açtım.
12 km lik yolda 3 sağlam viraj ve sayamadığım kadar tatlı viraj tabir edilen cinsten virajlar var.
Yaklaşık 1 saat önce sert bir yağmur geçirmiştik.
Yani test şiddetli yağmurdan bir saat sonra gerçekleşti.
Asfalt güvenilmeyecek kadar ıslak.

Sıcak lastiklerle ilk deneme de fazla zorlamadım.
180 km/h hıza kadar sert viraj yatışlarını göze alabilecek kadar güven verdi ve sorun çıkarmadı.
Zaten çıktığım en yüksek hız 212 km/h

İkinci denememde daha cesaretlenmiş bir şekilde gaza asıldım.
255 km(h hıza kadar çıktım ve inanılmaz bir şekilde çok daha stabil gidebildiğimi fark ettim.
Fakat viraj testini fazla zorlayamadım.
Çünkü ilk sağlam virajdan hemen önce bir dere üstü köprü geçişi var.
Oradan geçerken rüzgar beni neredeyse bariyerlere yapıştırıyordu ve gaz kestim.
Hatta nasıl oldu da kurtardım diye muhasebe yaparak viraj aldım.
O nedenle yüksek süratte viraj testini başarıyla yaptım sayılmaz.
Ama en kısa zamanda düzgün bir havada deneyeceğime söz veriyorum.
Fakat o bölgeye gidene kadar lastiklerime güveniyordum.
Yani rüzgar yemeseydim büyük ihtimalle bu testi de başarıyla geçecekti.
Daha sonra başlangıç yerine döndüm.
Lastikleri soğutmak için bir kahve molası vermeye karar verdim.
Motoru park edip, otoyolun hemen altındaki köye indim.
Yaklaşık 20 dakika oyalandıktan sonra tekrar motora bindim.
Lastikler soğumuştu.
Hedefim 160 km/h sabit hızda bazı denemeler yapmaktı.
Yaptım.
İlk viraj da sorun yaşamadım.
Fakat yaklaşık 90 derecelik ikinci virajda, yatık pozisyondayken arkayı kaydırmak için yüklendim.
Kaydı..
Kuru yolda da bunu yapıyor.
Bu nedenle bunu ıslak zemine bağlayamayacağım.
Fakat biraz daha fazla oldu.
Belki benim üçüncü vitese atmamak için ısrar edişimin bir sonucu olabilir.
Çünkü aynı zamanda vites devir ve hız ilişkisini de test etmek istiyordum
Bu nedenle vites geçişlerini limitinde yaptım.
Benim motor güç olarak en üst seviyeye
13000 RPM de ulaşıyor. Bu nedenle tüm vites geçişlerini bu devirde yaptım.
İkinci viteste 165 km/h hıza ulaşıyor.
Benim derdim 160 da tutmaktı.
Bu nedenle devir saatinin geçmemesine dikkat ederek 2. viteste tuttum.

Sonuç olarak.

  • CT2 ıslak zeminde de güvenebileceğim bir lastik olduğu kanatimi pekiştirdi.
  • Benim motor 1. viteste 13000 RPM de 112 Km/H hız yapıyor.
  • 2. Viteste 13000 RPM de 160 km/h hız yapıyor.
  • 3. viteste 13000 RPM de 214 km/h hız yapıyor.
  • Tüm bu süratlere ıslak zeminde güvenle ulaşıyor.
  • 200 km/h üstünde süratlerde yola tutunması 5 yıldızlık
  • lastikler 20 dakika içinde buz gibi soğuyor.
  • Fakat yaklaşık 1 km aralıkta yola yapışabilecek kadar iyi ısınıyor.
  • Bu testin hiç bir bilimsel geçerliliği yoktur.

Yani benim gibi bir zerdüştün testi de bu kadar oluyor hocam.
Rüzgar gerçekten çok etken oldu.
Bu nedenle yapmak istediklerimin bir çoğunu gerçekleştiremedim.
Köprü geçişi nasıl bir korku saldıysa içime artık.:)
Fakat buraların yağmuru bitmez.
Rüzgarlar kesilince bir test daha yapmak istiyorum...

Erdem'le buradaki tanışıklığımızın dışında bir iki kez telefonla da görüştük.
Ben de sağlam bir motosiklet sürücüsü izlenimi uyandırdığı için bunu da alsın bir denesin kararı kendisi versin diyorum.
Zaten başka markalardan da denedikleri olmuş.
Aradaki farkı daha iyi hissedecektir.
Zaten kullansan kullansan 5 bin bilemedin biraz daha fazla kullanırsın.
Çok uzun bir zaman değil.
Güvenemez ya da tatmin olmazsa hemen değiştirsin.
Bir çift lastik Erdem'den daha kıymetli değil...:wiinkk:
 
Katılım
28 Nis 2007
Mesajlar
994
Eline sağlık senin gibi zerdüşten de bu kadar güzel bir anlatım olur ancak, demekki gelecek ilk partiden bir takım CT2 alacak gibime geliyor.

Börekleri soğuttuk ama kısmet ne zaman olur bilemem ama, acı bir kahveni içmeye gelecez baba oğul

Hiçbir şey erdem den kıymetli değil benim gözümde

Sağlıklı güzel günler hepimizin olsun
 
Katılım
26 Kas 2005
Mesajlar
1,103
@ ferrari tayfur,
neco isimli bir arkadaşımız var onda akrapoviç olacaktı. ilgini çeker mi bilemem. nick'i Netzo.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Börekleri soğuttuk ama kısmet ne zaman olur bilemem ama, acı bir kahveni içmeye gelecez baba oğul

Hocam,
burda kahveler expersso oldu.:)
Ya da nescafe..

Ama acı olmaz tatlı tatlı içeriz kısmetse..

Bu arada yağmurlu havalarda yollardaki demir dalgalara dikkat edin arkadaşlar.
Özellikle levha şeklinde olanlara.

Bilmediğim bir mevzu da değil ama aniden rastlayıp, olaya dahil olunca insanın biliyordum demesi bir işe yaramıyor.

Bu gün bir döner kavşakta üzerinden geçtim.
Arka tekeri yanımda görünce uyandım mevzuya.:)
Ben toparlamaya çalışırken bu kez de ters tarafa kaldırım taşlarının üzerine çıktı.

Düşmememin tek sebebi hızımın düşük olmasaydı.
Yoksa bu satırları bu akşam hastaneden cep telefonumla yazıyor olacaktım.
Tabii bilincim açık olursa.

Aman dikkat!!!!!!!
 
Katılım
28 Nis 2007
Mesajlar
994
Geçmiş olsun ne bilincinin kapalı olmasını nede cep telefonu ile yazmanı tavsiye ederim.Önerilerin için teşekkürler biz senin normal pc ile yazmanı görmek istiyoruz.

Tekrar geçmiş olsun
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Tesadüfe bakın!

Bu gün motosikletime binmek üzereyken yanıma bir bayan geldi ve "dikkat et" dedi.

Dedim niye?

"Bu gün hava güzel ama sen yine de dikkat et, özellikle yağmurda. Seni de kaybetmeyelim" diye cevap verdi.

Dedim
"kimi kaybettiniz?"

Gazeteleri okumadın mı? önceki gün bir motorize öldü
diye cevap verdi.

Pazar günü Fransa Enduro yarışları vardı.
Yakınlarda yapıldığı için hanımı kandırıp oraya gitmiştim.
Bu nedenle pazartesi günü gazetede sadece yarışla ilgili yorumları okumakla yetinip elimden fırlatmıştım.
Sonra da iş yoğunluğumdan gazete okumak aklıma bile gelmedi.
Meğer bayan aslında çok ilgili olduğum bir kazadan bahsediyormuş.
Geçen gün size yağışlı havalarda yoldaki demirlere dikkat demiştim.
Boşuna dememişim.

Bizim gruptan ve
"yeter artık biraz daha sakin bir motosiklet kullanmam lazım, bir gün öldüreceğiz kendimizi"
diyerek GSXR motorunu satıp Bandith alan bir arkadaşımız benim kaydığım aynı gün aynı yerde motosikletini kaydırıp bir arabanın altına girmiş.Benden yaklaşık bir saat sonra..
O anda can vermiş, sevgili dostum.

3 yaşında bir yavrusu vardı.
Karşılaştığımızda bebelerimizi anlatırdık birbirimize.


O bayan gelip söylemese ve ben merak edip gazeteleri araştırmasam haberim bile olmayacaktı.

Aman arkadaşlar.
Dikkat!!!
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Tesadüfe bakın!

Bu gün motosikletime binmek üzereyken yanıma bir bayan geldi ve "dikkat et" dedi.

Dedim niye?

"Bu gün hava güzel ama sen yine de dikkat et, özellikle yağmurda. Seni de kaybetmeyelim" diye cevap verdi.

Dedim
"kimi kaybettiniz?"

Gazeteleri okumadın mı? önceki gün bir motorize öldü
diye cevap verdi.

Pazar günü Fransa Enduro yarışları vardı.
Yakınlarda yapıldığı için hanımı kandırıp oraya gitmiştim.
Bu nedenle pazartesi günü gazetede sadece yarışla ilgili yorumları okumakla yetinip elimden fırlatmıştım.
Sonra da iş yoğunluğumdan gazete okumak aklıma bile gelmedi.
Meğer bayan aslında çok ilgili olduğum bir kazadan bahsediyormuş.
Geçen gün size yağışlı havalarda yoldaki demirlere dikkat demiştim.
Boşuna dememişim.

Bizim gruptan ve
"yeter artık biraz daha sakin bir motosiklet kullanmam lazım, bir gün öldüreceğiz kendimizi"
diyerek GSXR motorunu satıp Bandith alan bir arkadaşımız benim kaydığım aynı gün aynı yerde motosikletini kaydırıp bir arabanın altına girmiş.Benden yaklaşık bir saat sonra..
O anda can vermiş, sevgili dostum.

3 yaşında bir yavrusu vardı.
Karşılaştığımızda bebelerimizi anlatırdık birbirimize.


O bayan gelip söylemese ve ben merak edip gazeteleri araştırmasam haberim bile olmayacaktı.

Aman arkadaşlar.
Dikkat!!!


Offff yaaa:salut:
3 yaşında yavrusu..

Allah rahmet eylesin, ailesine, sevenlerine sabır, güç versin ve o ufak yaşta babasız kalan yavrucağa yardım etsin..:salut:
 

edy

Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
1,024
coq başın sağolsun. çok üzüldüm. motosikleti sokaklarda bekleyen çok riskler var. araba sürücüsüne göre 1000 kere daha dikkat etmek gerekiyor. agresif kullanımıda pistlere taşımak gerekiyor. cadde lerde daha dikkatli olmak gerekiyor.
2 gün öncede 3 şeritli bir yolda giderken. kafamda bıraz dalgındı, bişeyler düşünüyordum. sağ şeritteki bayan beni görmedi ve solada doğru kaymaya başladı. kafam dalgın olmasaydı sola kaydığını daha önceden farkedebilirdim. olayı farkettiğimde çok geçdi. hızlanıp aradan kaçayım dedim ama unuttuğum bir nokta vardı. o gün altımda R6 değil 125 cc bir supermoto vardı. zaten son sürate yakın gidiyordum. gazı açınca gitmedi. soldan bana bir vurdu, sağ şeritteki arabayla solumdaki bayan arasında tenis topu gibi sekmeye başladım. bir sağ bir sola çarpıp durdum. hiç panik yapmadım gaz vermeye devam ettım ve motoru tekrar topladım. durduk ve kadın söylediği tek sey pardon sizi görmedim oldu. iki arabanında aynası kırık ve kapılarında çizik oldu. bende ve motorda hiç hasar olmadı neyse ki. son anda farkettiğim için çarpışmaya hazırlıklıydım. bundan dolayı kurtardım. hiç görmeseydım belkı bir arabanın altında kalacaktım, trafikte hızlı akıyordu ve yok kalabalıktı.
türkiyede pistlere rahatlıkla girebilsek hiç trafikte kullanmam. her hafta giderim piste kurtlarımı döker dönerim evime. malesef bu imkanlar şu anda yok türkiyede. umarım gelecekte değişir.
 
Katılım
30 May 2006
Mesajlar
962
Sana da çok geçmiş olsun edy.
Anlattığın pozisyona göre oldukça ucuz atlatmışsın. Tabi ucuz atlatmanda eğitim ve tecrübelerininde büyük etkisi var..
Motosiklete binmek heryerde zor , ülkemde daha zor..
Umarım yaşadığın son talihsizlik olur..
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
coq başınız sağolsun, aynı yerde aynı pozisyonda olması emininm daha bi dokunmuştur sana..
ben yağışta çok zorunlu kalmadıkça motora binmemeyi tercih edenlerdenim..

edy sanada geçmiş olsun, zor bi durumdan kurtulmuşsun..
burda dikkatimi çeken, 125 lik bi motorla da çevre yollarında çok fazla sağ şeritten çıkmamalıyız, seninde dediğin gibi, belki r6 altında olsaydı gazı sıkıp uzaklaşıcaktın ve çok sıradan bi durum olucaktı senin için, hatırlamicaktın bile..
tekrardan geçmiş olsun:rendeer:
 
Katılım
29 Mar 2007
Mesajlar
3,473
coq başın sağolsun..
Allah tüm iki tekercileri kazadan beladan korusun..

Erdem sana da çok geçmiş olsun.. Yaşadığın son olay olur inşallah bu..

Ben yağmurlu havada motosiklet kullanmayı çok seviyorum..
Biraz kasılıyorum ama allaha şükür başıma hiçbişey gelmdi yağmurlu havada..
Güneş daha çok tedirgin ediyo beni aslında :silent:
 
Katılım
20 Nis 2006
Mesajlar
2,423
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
coq başın sağolsun yakınlarına allah sabır versin...

edy sanada geçmiş olsun alıştın tabi r6 ya bınmeye 125 e bınınce bisiklet gibi gelmiştir her zaman dikkatlı olmak lazım yoksa işimiz zor
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst