Plakalık'ta devrimmm!! :)

Katılım
7 Tem 2006
Mesajlar
2,052
Hidrolik uygulama güzelmiş...Bunu bi hal çaresine bakmak gerek yok...Hidrolik hem rüzgara karşı da koymada daha başarılı olabilir...
 
Katılım
3 Kas 2006
Mesajlar
2,854
Şahane bir icat:p
Bunun, Polis-Radar-Kızılötesi Hız Algılayıcısı gibi şeyleri kendinden keşfedip otomatik açılıp kapananını yapmak farz oldu artıkın:) Bir de egzosttan füze atan, yola çivi serpen, direkman hatalı sürücüye sövebilen (öyle demeyin çok önemli, kaskın içinden kalaylarken hep boşa yanıyor kalay ocağında kömür:p) ıslıkla çağırdınmı gelebilen modelleri geliştirilirse yeme de yanında yat artık:mrgreen:
 
Katılım
18 Ocak 2007
Mesajlar
2,413
Hhehehehehhe bu çok iyimiş yaaa :) Yaw biz motorculardan korkulur yaw hep aklımız cinliğe calısıyor :p :)
 
Katılım
14 Nis 2006
Mesajlar
90
kalıp olarak çok basit bi yapıya sahip iki düz metal birbirlene menteşe ile başlanıyo üste gelen kısım kuyruk kısmına monte ediliyo mekanizmayı çözemedim nasıl bi mekanizma koymuş!
fikri olan varmı ?
 
Katılım
3 Şub 2007
Mesajlar
2,231
Açıldığı zaman çok kötü duruyor, kesik kuyruk zaten berbat gözüküyor.Yani bu sistem 5 para etmez. :farao:
 
Katılım
21 Haz 2007
Mesajlar
2,032
kalıp olarak çok basit bi yapıya sahip iki düz metal birbirlene menteşe ile başlanıyo üste gelen kısım kuyruk kısmına monte ediliyo mekanizmayı çözemedim nasıl bi mekanizma koymuş!
fikri olan varmı ?

bence sele altına şanzımanlı kücük bir motor koymuştur ileri geri hareketle olayı cözmüştür aslında yapılması zor bişey degil bence:cat:
 
Katılım
14 Nis 2006
Mesajlar
90
bence sele altına şanzımanlı kücük bir motor koymuştur ileri geri hareketle olayı cözmüştür aslında yapılması zor bişey degil bence:cat:

bi kasetçalar motoru yada kumandalı araba motoruyla role ile ileri geri hareketi
saglarız ama mekanizma ! katlanma (çekme ) işlemini motora yaptırdık
açma (itme) işlemini yay kullanmadan motora nasıl yaptırabilirz
adam arka kısmını çekmemişki görelim
dişli bi çark koyarak olabilir gibime geliyo üstünde biraz düşünmek gerekiyo
 
Katılım
7 Tem 2006
Mesajlar
2,052
kasetçalar motoru falan +150 hatta +200 ile giderken hiç birişe yaramaz Kesinlikle rüzgarın direncine karşı koyamaz.Ama hidrolik ile birlikte çok dahagüçlü bir direnç oluşturabilir...Hidrolikler basit makina prensiplerine girerler.Az güçle daha büyük güç elde edilebilir :wiinkk:
O yüsden o kasetçalar motorlarıı hidroliğe bağlayıp sağlanabilir rüzgara karşı diren..Giderken kapanması kolay kuyruk kısmına doğru rüzgar ile birlikte kapanır.Önemli olan ters istikamette rüzgar direncine karşı plakanın açılması...Valla ben bu konuda aye ve olcay ortak çalışmalarını isterim :)

Olcay'ın yanlış hatırlamıyorsam 3aylık bir çalışması vardı boşa giden :mrgreen: Belirli bir tecrübesi de var bu konuda işte ...Tamamdır iş.Aye Düşünen kafa zaten her türlü elektronik ondan sorulur...Ütü-teyp-saç kurutma makinası :queen::queen: motosiklete de giriversin bi zahmet :queen:
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Daha öncede söyledim AR-GE sini yapmıştım (Erhan'ın siparişiydi valla kendime değil :p )

Test için yaptığım bi eşşek üstüne monte edip çalıştırmıştımta, torklu bir motordu hem rüzgar açamaz yani. Değil rüzgar yaptığım sistemi kapalıyken elle de açamazsınız (açıkkende elle kapanmıyor tabi.)

Fakat eksozu sele altı olan motora monte etmeye çalıştığımızda yer darlığından dolayı oluşturduğu görüntü kirliliği yüzünden montajı bitirmemiştim.

Fakat bugün bir tane mekanik yaptım, tamamen deneme amaçlı herhangi bir yasal taşıta takılmamıştır bilginize.

Sistem güzel çalışıyor şu an, kapandığı ve açıldığı anda sağlıklı bir şekilde yerinde duruyor.

Buna bir motor ilave edilebilir.

Fakat bence gereksiz.

Yada bisiklet fren teli ile bağlantı yapılıp açıkken sadece kapanması sağlanabilir, gidona bir jikle kolu filan takılır mesela. Giderken kolu çekersiniz kapanır.

Duruncada açarsınız :p
 
Katılım
7 Tem 2006
Mesajlar
2,052
Bence bir motosiklete monte edilmeli...İhtiyacı olanlar var.Şahsen bursa'da rahatım.Gişe yok bgs derdi yok :) O yüsden bir an önce tescil ettirip satışa geçmelisin :)
 
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
Daha öncede söyledim AR-GE sini yapmıştım (Erhan'ın siparişiydi valla kendime değil :p )

Test için yaptığım bi eşşek üstüne monte edip çalıştırmıştımta, torklu bir motordu hem rüzgar açamaz yani. Değil rüzgar yaptığım sistemi kapalıyken elle de açamazsınız (açıkkende elle kapanmıyor tabi.)

Fakat eksozu sele altı olan motora monte etmeye çalıştığımızda yer darlığından dolayı oluşturduğu görüntü kirliliği yüzünden montajı bitirmemiştim.

Fakat bugün bir tane mekanik yaptım, tamamen deneme amaçlı herhangi bir yasal taşıta takılmamıştır bilginize.

Sistem güzel çalışıyor şu an, kapandığı ve açıldığı anda sağlıklı bir şekilde yerinde duruyor.

Buna bir motor ilave edilebilir.

Fakat bence gereksiz.

Yada bisiklet fren teli ile bağlantı yapılıp açıkken sadece kapanması sağlanabilir, gidona bir jikle kolu filan takılır mesela. Giderken kolu çekersiniz kapanır.

Duruncada açarsınız :p

Olcay hazır elin değmişken birde şu anti radar olayına el atsan beee.:mrgreen:

En azından elemanlarınında yazıldıgı devre şeması ile baskı devre şemasını versen yinede iş görür :cherry:
 
Katılım
3 Kas 2006
Mesajlar
2,854
Olcay hazır elin değmişken birde şu anti radar olayına el atsan beee.:mrgreen:

En azından elemanlarınında yazıldıgı devre şeması ile baskı devre şemasını versen yinede iş görür :cherry:

Bende bu mekanizmanın Dizel Motor ile çalışanını yapabilirim ama, güç ünitesi minnacık dizeli nereye nasıl takarız bilemedim şimdi:silent:
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
En azından elemanlarınında yazıldıgı devre şeması ile baskı devre şemasını versen yinede iş görür

O AYE nin işi :) .
 
Katılım
21 Eki 2005
Mesajlar
3,170
Sizi kozmik motorcular :mrgreen:

Sırada hangi projeniz var.

Park halindeyken; polisi görünce kaçan motor. Olabilir mesela :queen:

Bu icat güzel olmuş. Bence trafikte bizi çekemeyip şikayet edebilecek dengesiz 4 teker sürücüleri için güzel çözüm.. :cat:
 
Katılım
7 Tem 2006
Mesajlar
2,052
Sizi kozmik motorcular :mrgreen:

Sırada hangi projeniz var.

Park halindeyken; polisi görünce kaçan motor. Olabilir mesela :queen:

Bu icat güzel olmuş. Bence trafikte bizi çekemeyip şikayet edebilecek dengesiz 4 teker sürücüleri için güzel çözüm.. :cat:

O dengesiz 4tekerliler için başke çözümler biliyorum :mrgreen::mrgreen: Minicik bagajımın içinde saklı o çözümler...
 
Katılım
15 Ara 2004
Mesajlar
638
Olaya el atıyorum.

Gerekli malzemeler, 2 adet makara (annelerimizin dikiş makinalarının makarası olur)
Gerekli uzunlukta fren teli.
Bir adet Silecek motoru, ya da benzeri.


Makaraya teli boşluk vermeyecek şekilde sarıyoruz (çekici araçların kullandığı gibi) bu şekilde makaranın boşa çıkmasını önlüyoruz. Bir adet düğme ile elektiriği alıyoruz gerekli yerlere veriyoruz. Verdik mi? Şimdi sihirli kelime şemadaki gibi.

 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst