Yamaha Yamaha FZ6 - Fazer Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
3 Şub 2007
Mesajlar
2,231
Beldeyama bu konuda yavaş sen ikinci el almadan önce kesinlikle bayiden sıfır fiyatlarını öğren en az da iki bayiden bazen indirim yapıyorlar veya ucuza satıyorlar.Aradaki farka göre değerlendirirsin fiyatı.

Sahibinden.coma girdim az önce GSXR 600 e baktım 0 fiyatları değişiyor. İkinci ellerde neyse 0 yakın onun için bayi fiyatını kesinlikle bilmen gerekiyor.adam bayi fiyatından fazlaya 2.el satıyor.

İnşallah fazla ukalalık etmemişimdir.

Fazer alınacak bir motor 21.600 km oldu anca röleye su girmesi neticesinde problem yaşadım.

Alırsan da memnun olacağını düşünüyorum.

Estafurullah, ne ukalalığı, bilakis çok önemli noktaları vurguladın ve çok haklısın. Bilgiler için çok teşekkür ederim. :rendeer:
 
Katılım
10 Mar 2006
Mesajlar
370
Motosikleti
Pancar Motoru
sevgili arkadaşlar,

konudan konuya geçiyor, sonra aynı konuya dönüor gibi oluyoruz ama yapacak birşey yok :)

peki yağ filitresi ne marka olmalı. ucuz filitrelerin yatak sarma varan sorunlara yol açtığını duymuştum.

orjinali ne kadar, ya da piyasada kabul görmüş bir marka varsa bu marka nedir ve fiyatı ne kadardır acaba?

peki engin 10 numara yağ filan olayına girmeden filitre değişimi ile yağı tam sentetik yağla değiştirsek? böyle yapan olmuş mu hiç, yapılsa sakıncalı mı olur dersin?

şimdiden teşekkürler..

:bounce:
 
Katılım
10 Mar 2006
Mesajlar
370
Motosikleti
Pancar Motoru
FAZER'ciler gene gazlamışlar, burada kimse kalmamış

:queen: :queen: :queen:
 
Katılım
28 Nis 2007
Mesajlar
994
10 numara yağ filan olayına girmeden filitre değişimi ile yağı tam sentetik yağla değiştirsek? böyle yapan olmuş mu hiç, yapılsa sakıncalı mı olur dersin?
:bounce:

Sakıncası olmaz zannedersem.Yetkili servisler bile farklı yağ kullanıyorlar marka olarak.
 
Katılım
10 Mar 2006
Mesajlar
370
Motosikleti
Pancar Motoru
Sakıncası olmaz zannedersem.Yetkili servisler bile farklı yağ kullanıyorlar marka olarak.

ben de öyle tahmin ediyorum. ama uyduruk yağ filitrelerinin yatak sarma sorunlarına neden olabileceğini duydum. bu doğru mudur acaba?

fazer için beş yıldızlı yağ filitresi markası nedir? nereden temin edilebilinir bi blgim yok. bilenler bilgi paylaşımı yaparsa sevinirim
 
Katılım
8 Ocak 2005
Mesajlar
1,029
bugün 20.000 km bakımını yaptırdım arkadaşlar,motor yağı,yağ filitresi,hava filitresi ve bujiler değiştirildi ve tüm kontrollleri yapıldı,motor yağı olarak castrol 15w40 kullanıldı,yağ filitresini de hem hesaplı hemde aynı kalitede olduğu için K/N taktırdım,toplamda 240 ytl ödedim ama değdi,gaz tepkisi artmış,haftasonu birde uzun yol yapıp yakıt tüketimine bakarım,muhtemelen o da düşecek,saygılar
 
Katılım
16 Ocak 2008
Mesajlar
3
merhabalar siteye yeni üye oldum ve iki hafta önce 2003 model bir fazer aldım.şimdilik fena değil gibi ama yinede bilgisi olan arkadaşlar varsa veya tavsiyesi olan.beni bilgilendirirmisiniz sizce nasıl bir makine?saygılar.
 
Admin
Yönetici
Katılım
14 Nis 2003
Mesajlar
7,150
Motosikleti
Yamaha MT-09 Tracer
ben de öyle tahmin ediyorum. ama uyduruk yağ filitrelerinin yatak sarma sorunlarına neden olabileceğini duydum. bu doğru mudur acaba?

fazer için beş yıldızlı yağ filitresi markası nedir? nereden temin edilebilinir bi blgim yok. bilenler bilgi paylaşımı yaparsa sevinirim

Uzun zamandır K&N marka yağ filtresini kullanıyorum.
KN-303 15.05 USD Lapaş firması distribütörü.

merhabalar siteye yeni üye oldum ve iki hafta önce 2003 model bir fazer aldım.şimdilik fena değil gibi ama yinede bilgisi olan arkadaşlar varsa veya tavsiyesi olan.beni bilgilendirirmisiniz sizce nasıl bir makine?saygılar.

Bu konu başlığı içinde Fazer hakkında birçok bilgiye ulaşabilirsin. Yinede öğrenmek istediğin birşeyler olursa buraya yaz yardımcı olmaya çalışırız.

bugün 20.000 km bakımını yaptırdım arkadaşlar,motor yağı,yağ filitresi,hava filitresi ve bujiler değiştirildi ve tüm kontrollleri yapıldı,motor yağı olarak castrol 15w40 kullanıldı,yağ filitresini de hem hesaplı hemde aynı kalitede olduğu için K/N taktırdım,toplamda 240 ytl ödedim ama değdi,gaz tepkisi artmış,haftasonu birde uzun yol yapıp yakıt tüketimine bakarım,muhtemelen o da düşecek,saygılar

Bakımı hangi serviste yaptırdın acaba?
Seninde söylediğin gibi 20.000 bakımında motor yağı, yağ filtresi, hava filtresi ve bujiler değişiyor. Bunun dışında tüm kontrollleri yapıldı demişsin bu kontroller hakkında bilgin var mı? Her servis kafasına göre kontrol yapabiliyor, motorda önemli olabilecek bir sorunu gözden kaçırabilirler. Örneğin bakımdan sonra test sürüşü yapıldımı bazı sorunları sürüş yapılmadan anlamak mümkün olmayabilir.
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Ocak 2005
Mesajlar
1,029
Bakımı hangi serviste yaptırdın acaba?
Seninde söylediğin gibi 20.000 bakımında motor yağı, yağ filtresi, hava filtresi ve bujiler değişiyor. Bunun dışında tüm kontrollleri yapıldı demişsin bu kontroller hakkında bilgin var mı? Her servis kafasına göre kontrol yapabiliyor, motorda önemli olabilecek bir sorunu gözden kaçırabilirler. Örneğin bakımdan sonra test sürüşü yapıldımı bazı sorunları sürüş yapılmadan anlamak mümkün olmayabilir.


bakım izmir kahramanlar'da yetkili servis motocu göçmen'de yapıldı,ben biraz titiz olduğum için özellikle kontrol etmelerini istediğim noktaları tek tek yazdırdım,motoru servise bırakınca usta arkadaş beni işyerime kendi motorumla bıraktı,yani deneme sürüşü yaptı,kısaca yapılan kontrolleri özetlemek gerekirse;
-zincir temizlendi,ayarlanıp yağlandı
-senkron ayarı yapıldı
-far ayarı yapıldı(xenon far taktırmıştım daha önce,ayar gerektiriyordu)
-fren balataları kontrol edildi,temizlendi
-fren hidrolikleri kontrol edildi
-gidon göbeğinde çok hafif bir boşluk hissediyordum,onu sıkıştırıp gidermişler
-akü kontrol edildi
-debriyaj teli yağlandı,ayarı kontrol edildi
-lastik havaları kontrol edildi

vs...

sonuç olarak motorun genel durumunun iyi olduğunu söyledi usta,:cat:zaten sadece şehirlerarası kullandığım için debriyaj fren vs. yıpranma az olacağını tahmin ediyordum,zincire de düzenli bakım yaptığım için en az 7-8000km daha gideceğini söyledi,mutlu oldum:cherry:
 
Admin
Yönetici
Katılım
14 Nis 2003
Mesajlar
7,150
Motosikleti
Yamaha MT-09 Tracer
bakım izmir kahramanlar'da yetkili servis motocu göçmen'de yapıldı,ben biraz titiz olduğum için özellikle kontrol etmelerini istediğim noktaları tek tek yazdırdım,motoru servise bırakınca usta arkadaş beni işyerime kendi motorumla bıraktı,yani deneme sürüşü yaptı,kısaca yapılan kontrolleri özetlemek gerekirse;
-zincir temizlendi,ayarlanıp yağlandı
-senkron ayarı yapıldı
-far ayarı yapıldı(xenon far taktırmıştım daha önce,ayar gerektiriyordu)
-fren balataları kontrol edildi,temizlendi
-fren hidrolikleri kontrol edildi
-gidon göbeğinde çok hafif bir boşluk hissediyordum,onu sıkıştırıp gidermişler
-akü kontrol edildi
-debriyaj teli yağlandı,ayarı kontrol edildi
-lastik havaları kontrol edildi

vs...

sonuç olarak motorun genel durumunun iyi olduğunu söyledi usta,:cat:zaten sadece şehirlerarası kullandığım için debriyaj fren vs. yıpranma az olacağını tahmin ediyordum,zincire de düzenli bakım yaptığım için en az 7-8000km daha gideceğini söyledi,mutlu oldum:cherry:

Bilgiler için teşekkürler. Çoğu servis yukarıda bahsettiğin önemli kontrollere dikkat etmiyorlar. Detaylar yeni bakım yaptıracak arkadaşların işine yaracaktır.
İyi bakıyorsan zincirin ömrünün daha uzun olduğunu söyleyebilirim.
 
Katılım
16 Ocak 2008
Mesajlar
3
merhaba arkadaşlar,2003 fazer ile 2004 kasa fazer arasında görsellik dışında çok büyük bir fark varmı?kullanım,yakıt,sürat vs.
 
Katılım
21 Kas 2006
Mesajlar
117
Arkadaşlar,öncelikle Selam;
Ben 2005 model ve daha 1500 km de temiz bir fz6 (fazer değil)buldum ve almayı düşünüyorum bu motorla ilgili artı ve eksilerini tatmin edici bir şekilde bilgilendirme yaparsanız sevinirim.Ayrıca bu alete 2. el olarak en fazla ne kadar verilir.
 
Katılım
8 Nis 2006
Mesajlar
20
selam arkadaslar ben bu yazıya cevap nıtelıgınde yazıyorum alt
frenlerınden bahsetmıs arkadasımız ben 112 kg agırlgında bırıyım
tem otoyolunda 150 ıle gıderken frenlere yeterı kadar sıktıgımda cok rahat dura bılıyor yol tutuş kotu demıs kemerburgaza gıdıp gelıyorum devamlı hafrıyat kamyonunun gectıgı yol nasıl olur bır fıkrınız vardır sanırım ( toprak ,kum vs kağlı yollar ) bu yolda bıle vırajlarda dengesızlık yasamadım kayma vs. olmadı arkadas dusuk devırlerde r6 gıbı gucsuz yuksek devırlerde r6 gıbı cok guclu yazmıs r6 suppersport makına fazer tourıng tarzı benzer baska makınayla kıyaslanı kıyaslama yapacaksa bır okadar cok motor dan bahsetmıskı
sonunda kawasakı er6 da karar kılmıs takdırıdır kendı secımı ama bu kadar cok motora laf soyleyıp er6 cok ıyı demek tuhaf geldı kawasakı satıcısının agzında cıkma gıbı geldı bana sozler fazer ı yerden yere vurup dıger bır ıkı markayı bak bunların bu ozellıklerı var bu ozellıklerın hepsı bundan toplanmıs demek satıcı fırma agzından cıkan sozler kendı kanatım
fazer almak ısteyen arkadaslar benım kanatımce dusunmeden ala bılırler ben yeterınden fazla memnunum motorumdan herkese ,
sevgıler, saygılar herkese

Aelmas
FZ6 Fazer
İstanbul

Alıntı:
uzun süre fazer denilen zırıltıyı kullanmış birisi olarak söylüyorum ki malesef fazer gereksiz abidik bir zırıltıdır. lütfen kimse alınmasın...
frenleri berbattır.yol tutuşu çok belirsiz ve dengesizdir.güç eğrisi çok diktir (alt devirlerde çok güçsüz yüksek devirlerde çok güçlü) yukardaki yazılara bakacak olursanız çoğu kişinin "tipi güzel" gibi yada 4 silindir ikiden iyidir, fazerin sesi süper er6f in sesi kötü gibi motosiklet anlamında manasız yorumlarını görürsünüz..

ben fazer'i satarken bütün bunları alıcıya anlattım hatta adama bence git er6 al bu paraya benim motoru alacağına bile dedim (sıfır er6 ile aynı fiyata verdim çünki..)

asıl motorum f650GS idi her motora binmeye indiğimde gs'i tercih ettim..biliyorum farklı tarzlar ancak fazer'ın dengesiz yol tutuşu nedeniyle başıma gelen bir-iki garip tehlike sonrası fazer'e binmekten korkmaya başladım + kız arkadaşım (ki kendisi artçı olarak baya bir deneyime sahiptir beminle birlikte birçok motora binmişliği vardır )fazer'e kesinlikle binmek istemiyordu (oturumun şimdiye kadar bindiği en rahatsız oturum olduğunu söylüyordu yaım saatten sonra artçılığı çekilmiyormuş)

geçen er6f kullandım gücü aynı bir ducati gibi veriyordu, fazerden 5 kat daha iyi yol tutuyordu, frenleri tartişmasız çok çok daha iyi idi. çok çok daha konforlu idi bunlara ek olarak sınıfında en az yakan motora sahip olması da caba..bence fazer den tek geri kalan yanı "top end power" o da yarışçılık yapmayacaksan çok lazım diil zaten bence.

fazer'in alt devirleri aynen bir 600 lük yarış motoru gibi güçsüz ama 600lük racing'lerde üst devirler bunu telafi ediyor. zaten 600lük racing de amaç farklı olduğundan kimse alt devir gücü aramıyor..
600 lük middle weight ler arasında bu özelliği açısından 600 spor motora en fazla benzeyen motor fazer. ancak bu motorlar pistte değil yolda kullanım için sürekli 10000 dd çevirmek için değil o zaman neden sadece 8-9000 sonrası gücünü veren bir motor alınsın ki..?+ sadece üst devirde güç veren motorun kullanışsızlığını çekiyorsam peki neden adam gibi 600'lük spor motor almayayım ki.. fazerde sonuçta onların kullanışsızlığı var ama onların yüksek devirdeki gücü fazer den çok çok öte.. yani 600 lük sporun dezavantajını alıyorum ama avantajını almıyorum..!!
fernler: en fazer aşığı bile size fazerin frenlerinin ne kadar berbat ötesi olduğunu anlatacaktır..mlsf sürekli orasını burasını sallaan motordur fazer üstünde 120kg luk bir sürücüyle bile otobanda ısınmış lastikle daki frenlemede problem çıkarır..

yol tutuşu belirsizliği: yine her fazer kullanıcısı size motorun her gün döndükleri bir virajda hiçbir sebep yokken ve siz o virajı motorunuzla çok daha hızlı biçimde bir ton defa dönmüşken bir anda arkasının attığını söyleyecektir...evet fazer abidik biçimde abidik yerlerde arka lastiğini sallar kıçını yalpalatır...

ama bence de görüntüsü çok şıktır...
eh elalem testlerde fazer'i hep açık ara sonuncu yapar..bizde motor kültürü vırrn vırrn diye piyasa yapmak olduğundan biz fazer'i birinci yaparız...

peki neden fazer böyle uyduruk: çok basit çünki elde kalan çıkma parçaların "toplanması" ile yapılmış..ever eski r6 motoru var ama tork arttırmak için yeterli detune edilmememiş eh çünki o bir araştırma geliştirme gerektiriyo sadece flywheeel'ler daha ağır biraz da volan ağır sübap zamanlaması birazcık farklı..o kadar hiçbir başka değişiklik yok...

şasi daha eski r6 şasisi.. ama oturum yeri-pozisyonu r6 daki gibi olmadığı için ağırlık dağılımı tamamen farklı olduğundan abidik gubidik dengesiz...artı üstünde r6 aksine ucuz yollu uyduruk amortisörler var eh daha noolsun..bo şekilde bir şasiyi dengelemek için naaprasın..? araştırma geliştirme mi.."yav takeyama ne gereği var şimdi ağırlığı öne alıver az daha olsun bitsin"..eh o zaman da noolur..? arkası bir sağa bir sola olur ...

frenleri yeni sporlara takılan frenler değişince ne olcak elde kalanlar..? eh fazer'a gelcek tabi nissin'in en uyduruk ötesi eski modellerinden direkt fazer'a... dengesiz yük dağılımı ile birleşince....ha bu arada arka fren böyle bir motor için inanılmaz fazla büyük diske sahip.neden acaba..? ölçüm falan hak getire.elde olanı tak gitsin... hasbel kader frene arka frenle biraz fazla destek verdinmi amanın..

GSR kullanmadım..ama bandit fazerden çok çok üstün frenlere yol tutuşuna ve konfora sahip.. duc. monster oturumunun aşırı spor olması dışında fazer den çok daha kullanışlı ama güçsüz honda 599 ve türevleri(namı diğer hornet 600 yada cbf600 vs ) yol tutuşu fren konfor vs vs de beş basar sadece gucu azdır..sv650s suzuki hakkında ne denilse az efsane bir motor olsada türkiyede hiç satılamıyor.. ama naked ve V motoru biraz yetersiz gibi bence(aynı motor v-strom'da var)..f800s ve st gerçekten orta sınıfın her açıdan lideri ama fiyatı 25 milyar ...bundan birkaç hafta önce şans eseri bir er6f'i ciddi biçimde test etme şansım oldu
ve evet dedim olay budur..gücü monster gibi veren sv gibi kolay kullanım hissi veren hornet gibi güzel frenli, monster gibi yol tutan ama monster kadar güçsüz olmayan..nerdeyse f650gs kadar benzin yakan..daha ne olsun

evet fzer'e gıcığım çünki hevesle binmeye başladım.. her başıma abidik olay geldiğinde yok canım bu kadar adam biniyo buna bişey yoktur herhalde dedim...o kadar gezip kullandım garip garip kaydığımda frnlerden tehlike atlattığımda "yağ felan vardı" yada "toz mucur muydu acep" diye kendimi kandırdım.. sonrada yeter yaw diye sattık motoru...

keşke bende bu tip bir muhabbet yapabilse idim önceden o kadar antalya ya git motor al taşı, uykusuz kal vs vs yaşamasaydim.. satarken almak isteyen herkese anlattım durumu ...buna rağman alan eleman aldı..kendin bilirsin dedim.....

istediğin havalı bir motorsa al...ama düzgün bir motorsa iştediğin uzak dur..git sv650 al er6 al hornet600 al vs vs paran çok sa direk f800st al...ama orta sınıfın en kötüsü..tüm dergi vs lerde anlatıldığı ve denildiği gibi fazer....bence uzak dur yaklaşma..
_________________
Fakir Uzdil
F650gs
Adana
 
Katılım
8 Ocak 2005
Mesajlar
1,029
vallaha ben de seviyorum fazeri,parasını hakeden bir motor,bu sınıfta en kullanışlı motor bu bence:wiinkk:
 
Katılım
9 Tem 2006
Mesajlar
3
Arkadaslar,
İkinci el 2006 model fazer ilanlarını araştırırken bir sitede 98 beygir güce sahip ilanlarla karşılaştım. Bunlar doğrumudur. benim bildigim kadarıyla 2006 lar 78 beygir olmalı... 98 beygir olan S2 modelleri 2007 yılında piyasa çıkmadı mı?
 
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
1,440
Arkadaslar,
İkinci el 2006 model fazer ilanlarını araştırırken bir sitede 98 beygir güce sahip ilanlarla karşılaştım. Bunlar doğrumudur. benim bildigim kadarıyla 2006 lar 78 beygir olmalı... 98 beygir olan S2 modelleri 2007 yılında piyasa çıkmadı mı?

yok 2006 ve eski modellerde 98 hp , 78 hp lik versiyonu da var ama pek fazla tutulmadı...
 

R3N

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Ağu 2006
Mesajlar
1,773
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
eski modellerin dışında, yeni çıkan modeller fazer s2 de 98 beygir,
sadece fazer olarak geçen 2007 ve 2008 ler 78 beygir
 
Katılım
8 Ocak 2005
Mesajlar
1,029
eski modellerin dışında, yeni çıkan modeller fazer s2 de 98 beygir,
sadece fazer olarak geçen 2007 ve 2008 ler 78 beygir


aynen :cat:,halen satılan eski kasa ve 98 hp olduğu söylenen fazerler elde kalan 2006 model fazerler(ne hikmetse bitmedi 2006'modeller:mrgreen:çok fazla stok yapmışlardı herhalde)
 
Katılım
9 Tem 2006
Mesajlar
3
yani 2006 modellerde hem 98 hem 78 hp olan iki tip fazer mı var...
yamaha isi biraz karıştırmış heralde :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst