Kask'da takıyordu

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
22 Kas 2005
Mesajlar
1,051
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşlar son bir kaç gündür gazetelerde motosiklet kazalarından ölenlerin haberleri hiç dikkatinizi çektimi ? Genelde şu tarz bir cümle var: "Kaskda takıyordu" insanlara bikaç şeyi öğrettik ama bazı eksiklikler var sanırım. Kaskın önemini aşıladık ama sadece kask yeterlimi değil şimdi sıra bunu aşılamakda ! Bu cümle beni çok sinir etmeye basladı gazetelerde sanırsın sadece kask takınca kazada hayatımız kurtulucak ! Diğer koruma kıyafetlerinin önemini aşılamak lazım artık kask bilinci oturdu gibi basında olan etkilere göre !
 
Katılım
1 Haz 2005
Mesajlar
8,608
Çok kişiye kazandıramadık hala bence.. Çok fazla bi artış yok, 10 kişiden 6 sı yine kasksız.. Kaskla bitmiyor ki bu iş ?
 
Katılım
27 Haz 2006
Mesajlar
789
nerede bizde o bilinç!!!Adam daha dün SS bir makinaya şortla binmiş ama montunu da giymiş bakına bakına geziyordu.Çok komik ve vahim bir durum.
 
Katılım
29 May 2007
Mesajlar
3,302
kask takıyolar ama 10 ytl lik kask kendini bile korumaz sadece görüntü olsun ve polis çevirmesin diye uyduruktan bi kask takıyolar.ben 200 ytl verdim.çoğu kişiye söyleyince yuhh bi kask a bu para verilirmi diyen angutlar var.eee gelde bunlara korumanın faydasını anlat:farao:
 
Katılım
30 Ara 2005
Mesajlar
4,358
Kask + Mont + dizlik + eldiven + sırtlık + bot + ... Terminatör gibi olduk. Rüzgar tutkusu filan kalmadı. Heryerimiz yalıtım malzemesiyle kaplanmış gibi.

Tehlikeli olabilir ama çoğu zaman özellikle şehiriçi sadece kask takıyorum. Yani yaz sıcağında mont eldiven dizlik taksam motordan hiç zevk almıyorum. Sıcaktan işkence çekiyorum. Nerde kalıyor motor zevki tutkusu.

Bence kurallara uymayı öğretelim herkese. Kimse düşmesin...
 
Katılım
23 Haz 2006
Mesajlar
1,239
metro markette kask 20 ytl di elime aldım ben hayatımda bu kadar adi bi plastik görmedim abi kaskın ve korumalıkların tam takır olacak ama buna uyanlar %30 falan acıkcası bende motora binerken sadece kask takıorum korumalıklara param yok :p birasda paraya bakıo bu işler
 
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
Bence kurallara uymayı öğretelim herkese. Kimse düşmesin...

Kuralları ögretmek tabiki bir artı fakat olaylar herzaman bizim kontrolümüzde gerçekleşmiyor. Dikkatsiz araç sürücüsünün hatalarının faturasınıda bazen motorcular ödemek zorunda kalıyor bunun için herzaman full koruma şart.
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Haz 2006
Mesajlar
789
Kask + Mont + dizlik + eldiven + sırtlık + bot + ... Terminatör gibi olduk. Rüzgar tutkusu filan kalmadı. Heryerimiz yalıtım malzemesiyle kaplanmış gibi.

Tehlikeli olabilir ama çoğu zaman özellikle şehiriçi sadece kask takıyorum. Yani yaz sıcağında mont eldiven dizlik taksam motordan hiç zevk almıyorum. Sıcaktan işkence çekiyorum. Nerde kalıyor motor zevki tutkusu.

Bence kurallara uymayı öğretelim herkese. Kimse düşmesin...

Kimse düşmesin diye birşey yok.Ben de yazın sıcağında tam koruma kullanıyorum.Hatta arkadaşım çoğunu yurtdışından yeni getirdi.''Sen bu korumaları aldın ama sanki motorun 1000 lik'' demişti.Ne gülmüştük kulakları çınlasın.Evet koruma da bazı durumlarda yetersiz kalıyor bunu çok gördüm ama hepimiz zaten en başından riski kabul edip iki tekere terfi ettik.Bari tedbiri alalım,takdir ALLAH'tan.
 
Katılım
30 Ara 2005
Mesajlar
4,358
kuralları ögretmek tabiki bir + fakat olaylar herzaman bizim kontrolümüzde gerçekleşmiyor. Dikkatsiz araç sürücüsünün hatalarının faturasınıda bazen motorcular ödemek zorunda kalıyor bunun için herzaman full koruma şart.

Kimse düşmesin diye birşey yok.Ben de yazın sıcağında tam koruma kullanıyorum.Hatta arkadaşım çoğunu yurtdışından yeni getirdi.''Sen bu korumaları aldın ama sanki motorun 1000 lik'' demişti.Ne gülmüştük kulakları çınlasın.Evet koruma da bazı durumlarda yetersiz kalıyor bunu çok gördüm ama hepimiz zaten en başından riski kabul edip iki tekere terfi ettik.Bari tedbiri alalım,takdir ALLAH'tan.

Evet ben de aksini söylemiyorum ama dediğim gibi terminatör gibi olduk çıktık. Rüzgar gelmiyor... İtalyada scooter süren bayanlar var sadece kask takıyorlar mesela. İş elbiseleriyle biniyorlar. Çünkü motosiklete saygı var. Yani kaza riskini azaltmışlar. Bizim ülkede kaza riski çok fazla olduğundan korumaları abartmak zorunda kalıyoruz.

Saygılar... :cat:
 
Katılım
23 Haz 2006
Mesajlar
1,239
:)doğan gördünmü hafif gazlayıp kacıcan kartal gördünmü marangozcu arabası genelde direk kacıcan murat131 de ise allah a emanet ben bu kuralı uyguluorum :mrgreen: genelde bu tip arabalar sıkıstırıo mahalle pi..leri sinirim bozuldu lan =)
 
Katılım
9 May 2007
Mesajlar
336
Kaskta takıyordu kadar saçma bir laf olamaz. Araba kaza yaptı, xxx öldü, kemer'de takıyordu, hemde arabada hava yastığı vardı! - demek gibi bir şey bu!!!

Önemli olan kaza yapmamak, doğru ve dikkatli kullanmak. Herhangi bir kaza olduğunda da sizi koruyabilecek maksimum önlemi almak gerekli, olabilecek bir hasarı en aza indirgemek için.

İsterseniz robocop gibi dolaşın, ister terminatör, ister motosiklet kullanın, ister araba, ister bisiklet, ister uçak, ölüm riski her zaman mevcut.

Kaskı var ama 300km/h ile otoyolda bastıktan sonra beni ilgilendirmiyor kaskı takıp takmadığı. Hani derler ya, aç insana balık verme balık tutmayı öğret, bu doğrultuda yönlendirmek lazım insanları bence.
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
22 Kas 2005
Mesajlar
1,051
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Shadow.Man
Kaskta takıyordu kadar saçma bir laf olamaz. Araba kaza yaptı, xxx öldü, kemer'de takıyordu, hemde arabada hava yastığı vardı! - demek gibi bir şey bu!!!

Süper açıklamış olayı :queen:
 
Katılım
27 Haz 2006
Mesajlar
789
Ylmzzz haklısın rüzgara karşı sürmek ve onu hissetmek çok güzel ama en çok motor kazası da Yunanistan ve ardından İtalya'da oluyor.Fakat şu da bir gerçek ki;o ülkeler bizden daha bilinçli.
 
Katılım
27 Mar 2006
Mesajlar
93
Kimse düşmesin diye birşey yok.Ben de yazın sıcağında tam koruma kullanıyorum.Hatta arkadaşım çoğunu yurtdışından yeni getirdi.''Sen bu korumaları aldın ama sanki motorun 1000 lik'' demişti.Ne gülmüştük kulakları çınlasın.Evet koruma da bazı durumlarda yetersiz kalıyor bunu çok gördüm ama hepimiz zaten en başından riski kabul edip iki tekere terfi ettik.Bari tedbiri alalım,takdir ALLAH'tan.

Al benden de o kadar , ter içinde kalsamda tüm korumaları eksiksiz takıyorum , ve herkesede tavsiye ederim :)
 
Katılım
28 Mar 2005
Mesajlar
1,841
bu "kask da takıyordu" ifadesi aslında birçok yönden motorcuların imajına zarar veren bir ifade.
bunun altında şöyle bir anlam da var. "kask da takıyordu, buna rağmen çok ciddi yaralandı/hayatını kaybetti. motora korumalı da binseniz, yaralanırsınız!"
bence haberi yazan kişinin tam olarak söylemeye çalıştığı bu.
çünkü, hala basında motosiklet ile ilgili haberler, kötü birşey olduğunun üstü çizilerek yayınlanıyor. ne yazık ki bizim basınımızda motosiklet haberleri bu şekilde prim yapıyor.
 
Katılım
29 Tem 2005
Mesajlar
45
Kask + Mont + dizlik + eldiven + sırtlık + bot + ... Terminatör gibi olduk. Rüzgar tutkusu filan kalmadı. Heryerimiz yalıtım malzemesiyle kaplanmış gibi.

Tehlikeli olabilir ama çoğu zaman özellikle şehiriçi sadece kask takıyorum. Yani yaz sıcağında mont eldiven dizlik taksam motordan hiç zevk almıyorum. Sıcaktan işkence çekiyorum. Nerde kalıyor motor zevki tutkusu.

Bence kurallara uymayı öğretelim herkese. Kimse düşmesin...

Arabada kaporta var, ama motorda kaporta direkt olarak biziz.
kaportayı tam mümkün olduğunca korumak üzerimize düşen 1.görev.
kurallara - tam korumalı olarak - önce biz uysak nasıl olur arkadaşım :wiinkk:
Allahım hepimize tekerimizi hep düz bastırsın.
 
Katılım
16 May 2006
Mesajlar
1,761
Çok kişiye kazandıramadık hala bence.. Çok fazla bi artış yok, 10 kişiden 6 sı yine kasksız.. Kaskla bitmiyor ki bu iş ?

tuğba ablama katılıyorum.. :cat:
bence de hala çoğu kullanıcı kask takmıyor.. :farao:
araba da emniyet kemeri ne ise, motosiklette de kask odur. :farao:
 
Katılım
30 Ara 2005
Mesajlar
4,358
Arabada kaporta var, ama motorda kaporta direkt olarak biziz.
kaportayı tam mümkün olduğunca korumak üzerimize düşen 1.görev.
kurallara - tam korumalı olarak - önce biz uysak nasıl olur arkadaşım :wiinkk:
Allahım hepimize tekerimizi hep düz bastırsın.

Kurallar belli fakat burada yazanların çoğu bile tam koruma binmiyordur. Yani kısa mesafede mont giymeyen, kask takmayan fakat bilinçli motorcuyum diye buraya yazanlar var. Siz hiç mi montsuz sürmediniz mesela.

Ben sadece gerçeklerimi söyledim. Mont şehiriçinde genelde giymiyorum. Giyiyorum diyip sallamıyorum. Yanlış anlaşılmasın yani :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst