Kask'da takıyordu

Katılım
16 May 2006
Mesajlar
2,633
herseyden once motosikleti adam gibi kullanmasını; kurallara uyarak seyir edilmesini asılasak cok daha saglıklı olur bence...
 
Katılım
29 May 2006
Mesajlar
227
Evet ben de aksini söylemiyorum ama dediğim gibi terminatör gibi olduk çıktık. Rüzgar gelmiyor... İtalyada scooter süren bayanlar var sadece kask takıyorlar mesela. İş elbiseleriyle biniyorlar. Çünkü motosiklete saygı var. Yani kaza riskini azaltmışlar. Bizim ülkede kaza riski çok fazla olduğundan korumaları abartmak zorunda kalıyoruz.

Saygılar... :cat:

evet bu konuda sana katılıyorum bizde hala yerleşmiyen asıl konu motosikleti yollarda araç olarak kabullenememişler bence asıl sorun bu kask koruma illeki şart ama yolda bizi araç olarak görmeyip sıkıştırdıktan sora kask ta hikaye olabiliyor
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Kask + Mont + dizlik + eldiven + sırtlık + bot + ... Terminatör gibi olduk. Rüzgar tutkusu filan kalmadı. Heryerimiz yalıtım malzemesiyle kaplanmış gibi.

Tehlikeli olabilir ama çoğu zaman özellikle şehiriçi sadece kask takıyorum. Yani yaz sıcağında mont eldiven dizlik taksam motordan hiç zevk almıyorum. Sıcaktan işkence çekiyorum. Nerde kalıyor motor zevki tutkusu.

Bence kurallara uymayı öğretelim herkese. Kimse düşmesin...


Doğrusu motosikletin yazın full koruma sürülmesi gerçekten de işkence haline geliyor. Ama olabildiğince korumalı binmek de fayda var. En azından Kask, dizlik, eldiven küçük düşmelerde bile olmazsa olmazlar arasında. Açıkçası havalar o kadar sıcak ki o kadar koruma ile bazen binmesem daha iyi deyip binmediğim oluyor. Ama Kask'a rağmen öldü demek saçmalık, zira her tarafınız koruma olsa da sizin bir hatanız ya da 4 tekerlinin birininki ve hattayolun durumu her an kazayı getirebilir. Amaç kaza yapmamak olmalı, limitleri bilmek olmalı.
Motosiklet full koruma işin içine girince yazın hakikaten insanı çelişik düşüncelere sokuyor. Ben Ağustos'un bir an evvel geçmesini istiyorum serin serin binmek için. Ama her bindiğimde de en azından yukarıda saydıklarımı mutlaka takıyorum.
Sadece motorun değil tüm taşıtların kural ve kaidelere uyması lazım, o hale gelebilmek içinse çook fırın ekmek yememiz lazım.
 
Katılım
9 May 2007
Mesajlar
336
...
Sadece motorun değil tüm taşıtların kural ve kaidelere uyması lazım, o hale gelebilmek içinse çook fırın ekmek yememiz lazım.

Yurtdışında çook fırın ekmek yediklerini mi zannediyorsunuz? Bu tamamen yanlış bir düşünce, o insanın bizden zerre kadar farkı yok, düşünce yapısı olarak ta zerre kadar farkı yok. Tek farkı, çook fırın ekmek yemek yerine, çook ceza yediğidir :queen:
 
Katılım
9 Nis 2006
Mesajlar
563
Siz hiç bir kişini ön camı,sağ kapısı,tavanı,tamponu olmayan araba ile trafikte dolaştığını gördünüz mü???Eminim görmemişsinizdir.Korumasız motosiklete binmenin bu şekildeki bir aracı kullanmaktan ne farkı var!!!
 
Katılım
9 May 2007
Mesajlar
336
Siz hiç bir kişini ön camı,sağ kapısı,tavanı,tamponu olmayan araba ile trafikte dolaştığını gördünüz mü???Eminim görmemişsinizdir.Korumasız motosiklete binmenin bu şekildeki bir aracı kullanmaktan ne farkı var!!!

Benim söylediğime istinaden yazıldıysa bu cevap, şöyle diyeyim: Hiç bir farkı yok. Zaten söylediğim de bu değil :) Tam koruma her zaman gerekli, aksini iddia eden bir kişi bile yoktur zannedersem. :queen:
 
Katılım
9 Nis 2006
Mesajlar
563
Benim söylediğime istinaden yazıldıysa bu cevap, şöyle diyeyim: Hiç bir farkı yok. Zaten söylediğim de bu değil :) Tam koruma her zaman gerekli, aksini iddia eden bir kişi bile yoktur zannedersem. :queen:
Kimsenin söylediklerine istinaden söylemedim :)
Sadece korumanın önemini vurgulamak için böyle bir benzetme yaptım :)
 
Katılım
30 Ara 2005
Mesajlar
4,358
Seviyeli tartışma için teşekkür ederim öncelikle. Mesela geçen minibüsle kamyonun çarpışmasında 24 kişinin 24'ü de öldü malesef. Yani tüm araçlar güvenli motosikletler ölüm makinesi gibi görülüyor.

Mesela toplu taşıma araçları tavuk kümesi gibi insanlar ayakta gidiyor. Bir kaza anında motosikletden güvensiz bence. Neyse bence motosiklet kültürü yavaş da olsa ilerliyor. Ben de dahil takalım kaskı montu. Önce kendimizden başlayalım. Takanlar da takmaya devam etsin.

Bi de hep diyorum 2 motor hiç çarpışmış mı? Ya da 2 motor çarpıp ölümlü kaza olmuş mu? Ülkemizde hep diğer araçların görmemesinden kaynaklanıyor geneli.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst