Japon mu yoksa italyan mı?

Katılım
1 Haz 2007
Mesajlar
263
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadasım kalite diyosun ama bana göre japonlar biraz geriden geliyo cunku ducatinin 10 yıl once piyasaya surdugu sele altı egsozlar japonlarda yeni türediler ayrıca italyan devi ducati bugun hala v motor kullanarak torku arttırmakta japonlara göre biraz daha üstün gözüküyolar. yani arastırma amacım su aslında herkezde bir japon hastalıgı var bilen bilmeyen herkez japon en iyisidir diyo ama bence italyanlar bu konuda bir gömlek üstteler ve bunu yazıya dokup gazetede yayınlıycaz yardımcı olursanız dusuncelerınızle sevinirim
 
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
69
bakın dostlar kesinlikle japon

kesinlikle japon arkadaşlar neden çünkü henüz hiç biri japon motorunun saglamlıgına ve ömürüne hiçbiri ulaşamıyor.....
 
Katılım
29 May 2007
Mesajlar
3,302
ben düşüncelerimi fotoğraflarla anlatsam :)

bunlar 1000 küsürlükler...:)


ama bana o kadar büyük cc olmasada olur.yani gözümüz yükseklerde değil :mrgreen: benim gönlüm bundan yana :cherry:





şunların güzelliklerne bakın yaw içim gidiyor vallahi :queen:



ben bunu rengine bayıldım.hele jantlare adamı bitiriyor






kısacası tek kelimeyle DU-CA-TI...:cat:
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
Tasarım olarak tartışılabilir , fakat Italyanların teknoloji ve kalitesinin Japonlardan üstün olduğunu söylemek bence pek doğru olmaz...
 
Katılım
1 Haz 2007
Mesajlar
263
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ducati%20Monster%20%5Bby%20...Lord%20Zarcon%5D%20-%20000.jpg


adamlar iyi iş çıkarmış su makinalar japonlar kadar ucuz olsa acaba hangisi daha çok satılır merak ediyorum

Tasarım olarak tartışılabilir , fakat Italyanların teknoloji ve kalitesinin Japonlardan üstün olduğunu söylemek bence pek doğru olmaz...

Ducatinin kullandığı v motor sayesinde japon makınalardan daha cok tork sağladıgını bılıyomusun yada ducatının duzlukte japonlara fark attıgını bılıyomusun yada suana kadar duzenlenen yarıslarda italyanların japonlara fark attıgını bılıyomusun arkadasım? istersen marka tutkunlugu yapma bi arastır once.. acaba rossi bi ducati ile yarıssaydı kac sn fark atardı rakiplerine
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Nis 2006
Mesajlar
198
ya onu bunu boş nerin 4 silindirin sesi yeter.ducati alıp patırtısını dinleyeceğime,alırım japonu sesini dinle yeter
 
Süper Moderatör (BBRR)
Katılım
12 Haz 2005
Mesajlar
8,442
avrupa menşeili motorlar japonlara göre çok daha dayanıklı ..belki japonla kadar teknolojik değiller. exup sistemleri, gidon amortisörleri, aliminyum ultra hafif delta box şaseler, seramik pistonlar gibi yenilikler genelde japonlardan geliyor.
fakat bir gerçek varki avrupalılar gibi dayanıklı değil motorları ..10 lu yaşlarda motor bitiyor. oysa günümüzde vespa, motoguzzi, bmw, lambretta, triumph, MZ, gibbi avrupa menşeili motorların 45-50 yaşlarında olup hala çalışan ve kullanılan çok örneği var. Türkiyede halen fual çalışır durumda 70 li yıllara ait bir honda varmıdır. Varsa ben görmedim veya duymadım .. ama şu an benden 20 m ilerde faal bir bmw 1963 model kız gibi yatıyor..

avrupalı derken içine ingiliz, İtalyan, ispanyol, Alman markalarının çok bilindik örneklerini koydum.. amerika kıtasındada durum pek farklı değil.. 1950 li yıllardan önce üretilmiş İndian lar hala yollarda dolaşmakta .. japonlar hızlı, teknolojik ..ama iş sağlamlığa gelince avrupa ve amerika kafa kafaya kapışsada japonlar bu kapışmaya malesef giremiyor

İş araziye gelince japonlar biraz geride .. KTM bu alanda rakipsiz.. mukavemet gücü yüksek dayanıklı motorlar üretiyorlar. pazara diğer markalardan çok daha sonra girdikleri halde alanlarında rakip tanımıyorlar ..kırıcı ve uzun etaplardan oluşan her yarışta ilk 10 sıraya %70 gibi büyük bir oranla hakimler..

Enduro sınıfı dediğimiz dual perpose (DP) yani hem arazi hem yol motorlarında ise durum eşit gibi..

Ama pist yarışlarında japonların büyük üstünlüğü var.

bunlar benim şahsi görüşlerim elbette katılanda olacaktır katılmayanda
 
Son düzenleme:
Katılım
29 May 2007
Mesajlar
3,302
Tasarım olarak tartışılabilir , fakat Italyanların teknoloji ve kalitesinin Japonlardan üstün olduğunu söylemek bence pek doğru olmaz...

Benim hiçbirini küçümsemek gibi bir niyetim yok.herkezin gönlünde bir aslan yatarya benimkide bu işte yani ducati.kesin senin gönlündede bir aslan yatmaktadır.cbr 600 mü desem yoksa cbr 1000 mi?:cherry:
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542

Ducatinin kullandığı v motor sayesinde japon makınalardan daha cok tork sağladıgını bılıyomusun yada ducatının duzlukte japonlara fark attıgını bılıyomusun yada suana kadar duzenlenen yarıslarda italyanların japonlara fark attıgını bılıyomusun arkadasım? istersen marka tutkunlugu yapma bi arastır once.. acaba rossi bi ducati ile yarıssaydı kac sn fark atardı rakiplerine[/QUOTE]

Sadece bu yılki 800cc motogp'ye bakarak yorum yapman çok saçma... Hem nedense ben de sana aynı şeyi söyleyecektim marka fanatikliği konusunda... Eğer dergi çıkartacaksanız tarafsız olmalısınız...

[QUOTE="ozrace, post: 728142, member: 39460"]Benim hiçbirini küçümsemek gibi bir niyetim yok.herkezin gönlünde bir aslan yatarya benimkide bu işte yani ducati.kesin senin gönlündede bir aslan yatmaktadır.cbr 600 mü desem yoksa cbr 1000 mi?:cherry:[/QUOTE]

ikisi de değil................
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Haz 2007
Mesajlar
411
Bence Japonlar italyanlardan daha kalitesiz motor üretmiyor. Çünkü onlar da çok kaliteli motorlar üretiyorlar japonların hemen dağıldığını yazıp örnek olarak bmw yi göstermek te yanlış çünkü bmw motorsiklette bir ekoldür diğer almanlar da italyanlar da bmw boxer makinesinin yanına dahi yaklaşamazlar bu nedenle ben bmw yi burada sınıf dışı olarak değerlendirmeye almıyorum ve japonların da 1976 da ürettikleri goldwing lerin bile hala taş gibi olduğunu yine transalp in yıllara rağmen zımba gibi olduğuna dikkatinizi çekerim. Diğer taraftan 12000 devirlere çıkan racingleri baz alarak japonlar dayanıksız demeyi de doğru bulmuyorum çünkü 12000 devir çevirseydi büyük bir ihtimalle harley bile dayanmazdı. Bu durumda ben İtalyanların Japonlardan daha kaliteli motor ürettiğine inanmıyorum bana göre aynı kalitedeler ama ben japonları seviyorum.
 
Süper Moderatör (BBRR)
Katılım
12 Haz 2005
Mesajlar
8,442
kalitesizlik farklı bir olaydır.. BMW neden kapsam dışı ??. Peki BMW kapsam dışı motoguzzi için ne diyeceksin veya indian için veya lambretta için ne diyeceksin .. varmı 1970 model taş gibi giden bi japon .. örnekler verelim farazi konuşmayalım ben verdiğim her markaya örnekler verebilirim .. japon denince neden aklınıza sadece honda gelmiş kawa suzuki veya yamaha gelmemiş..ben kalitesiz motor demedim .. japonlar hızlı avrupalılar dayanıklı dedim ..tabi bu bir genelleme ..istisnai durumlar vardır.
 
Katılım
4 Ağu 2006
Mesajlar
732
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bence sizler "kalite"nin daha ne anlama geldigini bilmiyorsunuz.

"kalite" birseyin en iyisini, en güzelini, vs. üretmek degildir. "kalite" hep ayni seviyede üretebilmektir. bir cetveli alip 10 defa egip büküyorsan ve 11. seferinde kiriliyorsa "kalite" ürettigin her cetvelin 11. seferinde kirilmasidir. biri 8. digeri 15. seferinde degil.

kafayi yordugunuz seylere taminkar bir cevap bulacak kadar bilgi sahibi oldugunuzdan emin misiniz? BMW motosikletlerini üretirken belki "15 yil sonra bozulsun, dagilsinlar" demistir ve simdi 40 yildir calisan motosiklet ile aslinda basarisiz olmus sayilirlar. japonlar belki "10 yil sonra alet bitsin" diyerek son derece basarili oluyorlardir. kiminiz bu kararlar verilirken oradaydi?

karsilastirma yapacaksaniz somut kriterler, özellikle kendinizi ilgilendiren kriterler secin. son sürat, yakit tüketimi, bir taraftan diger tarafa yatirma kolayligi ivir zivir. bunlari bastan tanimlayarak karsilastirabilirsiniz. ancak dizayn ve diger zevk meselelerini birakin. "DUCATI bence durdugu yerde sürekli yagi eksik ve bozukmus gibi ses cikaran bir alet - sevmiyorum. dizaynlari eskiden bana göre daha iyidi, simdi tek 1098 kaldi eli yüzü düzgün." dedigimde kim neyi tartisacak ki?

replicad kardesim, dergine yazi yazacaksan arastirmani kendi basina yap lütfen. burada milletten fikir edinerek, baskasinin bilgisiyle yazi yazilmaz. altinda imzani atamazsin öyle bir yazinin. acikcasi eger yazi yazmadan önce bu tür bir arastirmaya ihtiyac duyuyorsan bana göre öyle bir yaziyi yazacak özellikler sende zaten yok. bildigin bir konu hakkinda birseyler yaz.

kizdim yine böyle japan - italyan tartisma sacmaliklarina .... :pr:
 
Katılım
18 Şub 2006
Mesajlar
2,956
bence kıyaslamak yanlış biraz ama çünkü yeteri kadar ilgim yok ne japonlarda nede italyanlarda
fakat japonlar yıllardır yaptıkları motosikletlerle anılan insanlar adları cıkmıs çünkü gerçekten güzel kaliteli ve hızlı makinalar üretmişlerki adlarını tüm dünyaya duyurmuşlar bunun baska bir tarifi olamaz
italyanlar bence son 1-2 senedir piyasada duyulmaya başladı yani en azından ben okadarını biliyorum özellikle bu sene motogp den dolayı daha fazla anılmakta
 
Katılım
4 Ağu 2006
Mesajlar
732
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
italyanlar bence son 1-2 senedir piyasada duyulmaya başladı yani en azından ben okadarını biliyorum özellikle bu sene motogp den dolayı daha fazla anılmakta

motogp sonuclarina bakarak DUCATI artik HONDA veya YAMAHA'dan daha iyi oldu demek yanlis olur.

YAMAHA'nin teknik olarak cok iyi oldugunu HONDA'dan Rossi'yi aldiktan sonra ispatladilar. HONDA ise dünyanin en büyük motosiklet üreticisi olarak ve üst üste kazanilan motoGP sampiyonluklari ile teknik kabiliyetini coktan ortaya koymustu. DUCATI ise yeni 800cc sinirlamasindan karli cikan bir üretici oldu. ancak bu beklenen bir basari degildi ki bu da bence ilginc bir nokta!

eninde sonunda YAMAHA HONDA'dan daha iyidir ve DUCATI ikinise de birden basar diyemiyecegiz....
 
Katılım
1 Haz 2005
Mesajlar
8,608
Valla kusura bakmayın ama kalite deyince aklıma ilk olarak ; Aprilla, Ducati, Ktm geliyor.. Ve tabii ki Honda.. Yamaha kullanıcısı olmama rağmen bence 600 cc üzeri yamahalar güvenilir.. Kawasaki - Suzuki ye nedense ısınamadım bir türlü...
 
Katılım
30 Ara 2005
Mesajlar
4,358
Benim kalite anlayışım istediğin zaman istediğin parçayı bulabilmek, uzun ömürlülük, her ilde servisi olması gibi etkenlerdir.

Ducati monsteri aldınız mesela. Kaliteli olabilir ama Türkiye'de çok az sayıda olduğu için parça servis sıkıntısı çekilir.

Motor kaliteli ama motoru alıp müzeye kaldırmayacağız. Bir sorun olduğunda görürüm italyanın kalitesini :p
 
Katılım
6 Mar 2007
Mesajlar
565
ducati 2 silindir benim bildiyim hayabusa 4 silindir isdediyin sesi ducatiden alamasın ama hız olarak ??????? hayabusa galiba hiç araştırmadım şimdiye kadar
 
Katılım
11 Haz 2007
Mesajlar
206
başka ülkeler beni ilgilendirmiyor yaygın servis ağı ve yedek parça önemlidir eğer türkiyede yaşıyorsan honda dan şaşmiyceksin...
 
Katılım
6 May 2007
Mesajlar
1,034
bu konuyu türkiye üzerinde bi araştırmayla yapıp sonuca varacağına inanmıyorum,çünkü türkiyedeki motosiklet sevdalılarının geçmişi pkte uzakta değil bence,abdyide bu araştırmanın içine koyman gerekli diye düşünüyüruöki orada hala 1967 model 750 cc dünyanın ilk dört silindirli hondalar var,burada bi sonuca varacağından emin değilim----ha bana sorarsan bende japon derim:rendeer:
 
Katılım
11 Haz 2007
Mesajlar
206
başka bir sitedeki bi forumda okumuştum arkadaş yurt dışında yaşıyormuş orada sadece yağ değişimi zincir yağlaması gibi rutin bakımları yaptıran ama hiç problem çıkarmadan 300.000 km de VFR 800ler varmış yani çekik gözlü japonlar...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst