motorlarda avans ayarı mümkün mü tadilatmı gerekiyor

Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
merhaba arkadaşlar
sorum şudur ki motosikletlerde avansı motor devrine göre kendisi yapıyormu
neden soruyorum derseniz cancazım bis ( 126 fiyat ) araba oluyor kendilerı ki ben onu herzaman dört tekerlekli motosiklet olarak görmüşümdür motorunun devri yükseldikce vakum hortumuyla aterşleme zamanını biraz öne alan bir platın devresi bulunuyor ( mekanık dir ) du.
ama motosikletımı inceledıyımde elekronik ateşleme sıstemi var ki bunda platın yok manyetik diskin bir yerınde cok hafif bir cıkıntı var ve buda ateşleme bobinine ateşleme zamanı için küçük bir elektirik yolluyor ama sistem sabit oldugundan ateşleme zamanı her daim aynı derecede oluyor.
yani motorun devri yükselsede herdaim aynı zamanda ateşleme yapıyor. halbukisem bir miktar erkene almak devrı yukselen motoru daha verımlı yapar
vede ekonomik. diye düşündüydum ondan soruyorum.
 
Katılım
28 May 2007
Mesajlar
99
alo,
elektrinik ateslemede de ayni mekanikte oldugu gibi atesleme zamani öne alinmakta! avans alcak basinla(vacum) degil! Bunun yerine sabit yerlestirilmis bir induktiv vericisine, kranvolantinin üzerine ölü-noktaya yerlestirilmis barmagin dönüs esnasinda induktiv vericide olusturdugu elektirik impuzla gerceklesmekte...
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
oficime verdıyın bilgiler için teşekür ederım. peki bu invuktiv devir sayısı arttıkca ateşlemeyı erkene alabiliyormu yoksa erdaim barmagın donuş esnasındamı ateşleme yapıyor
 
Katılım
2 Mar 2006
Mesajlar
1,215
Mekanik avans otomatiği (şeklinden dolayı avans kelebeği de derler) içindeki yaylı mekanizma sayesinde devir arttıkça açılarak ateşleme zamanını dengelemkete (merkezkaç kuvveti ile) Elektronik ateşlemeli motosikletlerde CDI ünitesi devir sayısına bakarak bu işlemi elektronik olarak yapmakta. Hatta gelişmiş CDI üniteleri (yarış arabalarında ve motorlarında kullanılan) eksoz emisyonuna yanma odası sıcaklığına karışımın oranına falanda bakmaktadır. Normalde böyle şeylerin dert edilmesi gerekmez. Piyasada bulunan bazı japon motosikletleri için yarış tipi yada yüksek performenslı CDI üniteleri modifikasyon düşüneneler için satılmaktadır.
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
Mekanik avans otomatiği (şeklinden dolayı avans kelebeği de derler) içindeki yaylı mekanizma sayesinde devir arttıkça açılarak ateşleme zamanını dengelemkete (merkezkaç kuvveti ile) Elektronik ateşlemeli motosikletlerde CDI ünitesi devir sayısına bakarak bu işlemi elektronik olarak yapmakta. Hatta gelişmiş CDI üniteleri (yarış arabalarında ve motorlarında kullanılan) eksoz emisyonuna yanma odası sıcaklığına karışımın oranına falanda bakmaktadır. Normalde böyle şeylerin dert edilmesi gerekmez. Piyasada bulunan bazı japon motosikletleri için yarış tipi yada yüksek performenslı CDI üniteleri modifikasyon düşüneneler için satılmaktadır.

ah ah azında bal damlıyor ama ben japonumu sattım bir çinliye gel görki avans ayarı sabit ne devrı ölçen elekronik bişi var nede yaylı mekanık bir aygıt.
inanın motorumun devrını yükselttıkce cevreye yaydıgım emisyon deyerlerıni ağlamamak için ölçmek bile istemiyorum. bir de işin perfonmans yönü var tabiki.
ve ayrıca daha az yaka bilecekken harcadıgım fazladan arap petrolü aha aha gidiyor paracıklar havaya.
acaba dıyorum krank koluna bir bis disbiratoru taksam cunku bislerde iki silindirde aynı anda ateşlendıyı için benım tek sılındırlı motoruma denk gelecek zaman yönünden. emiş manifoltundanda hortumu diyaframına ceksem olurmu.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst