Motosikletin Temeli Bisiklet Kültürü mü ?

Katılım
25 Eyl 2006
Mesajlar
1,154
Nisan ayının son pazar günü İstanbulda idim.Elazığ Özel Bilgem Okulları'nın AB Eğitim projesi gereği İtalya'ya gitmek için havaalanına hareket ederken, İstanbul'da hangi motosikletleri göreceğim acaba diye gözlerimi açıp çevreme dikkatlice bakarken, fazla bir şey göremedim.Ya o saatte bana kimse pek rast gelmedi ya da motosiklet sayısı nüfusa göre çok az.Sahi her 500 araca karşılık 1 tane motosiklet var mıdır acep ?

Neyse, konumuz bu değil; şimdilik. Sağ selim vardık Milano bölgesinin Reggio Emilia şehrine.Ziyaret ettiğimiz lisenin önündeki motosiklet garajını görünce mıknatıs gibi çekildim oraya tabi.Hem de öğrencilere aitmiş.Ne güzel.


İtalyan öğretmene ülkenizde ehliyet alma yaşı nedir diye sorunca-yanlış anlamadıysam eğer- Küçük cc motorlar için 14, diğerleri için 17 yaş olduğunu söyledi.Türkiye'de de ehliyet alma yaşının düşürülmesi gerek. Böylece hem motosiklet yaygınlaşır hem de gençler zaten geziyor, bari trafik kurallarını bilerek,ehliyetli gezerler.



Bütün sınıflarında yazı tahtasının üstünde çarmıha gerilmiş Hz.İsa figürünü görünce hayrete düştüm.



Bizde olsa laiklik elden gider, ama burada gitmiyor demek ki...



İlköğretim okulu müdürümüz ve dahi kız kardeşim Oya'nın İngilizce öğretmeni olması çok işime yaradı.İngilizce ile tarzancayı biribirine karıştırdığım anlarda ona dönüp, HELP HELP dedim çünkim.



İşte size şehir merkezinden motosiklet manzaraları

RESİM=129


Motosiklet kültürünün bu kadar yaygın olmasında baş aktörün bisiklet olduğu kanaatine vardım. Biz, öncelikle bisiklet kullanımını nasıl yaygınlaştırabiliriz diye düşünsek iyi olur. Sadece İtalya değil, Hollanda gibi ülkelerde de yaygın olarak kullanıldığını hatırlıyorum.



İşte böyle arkadaşlar. Gördüklerimin bir kısmını sizlerle paylaşmak istedim.
 
Katılım
29 Ara 2005
Mesajlar
412
teşekkürler :)

yazdıklarının bir çoğuna katılıyorum... sayımızın artması temmenisi ile...

bu arada benim bisikletim de var :)
 
Katılım
1 Haz 2005
Mesajlar
8,608
Teşekkürler Serdar abi :)
Tüm okul yılımı bisiklette geçirdim ben, inatla etek giymeden okula bisikletle giderdim, kumda nasıl acaba diye merak ederdim sürerdim... Bisikletle başlıyor bence iki teker merakı, yürümeyi sırf iki tekere binmek için istedin sen dedi annem bana :mrgreen: Yanlış da değil..:wiinkk: :rendeer:
 
Katılım
9 Tem 2006
Mesajlar
125
valla hocam.. taktir edilmesi gereken bi motor aşkınız var.. orda bile otor aramış gözleriniz.... :bounce: :rendeer:
 
Katılım
22 May 2005
Mesajlar
61
bisiklet istanbul da pek mümkün değil açıkçası . yeditepe durumu. çok fazla yokuş var. o yüzden bölgesel yaygınlık var sadece.

motor trafiğin bir parçası haline geldikçe insanlar da motora binenlere çılgın ya da kurye die etiket yapıştırmaktan vazgeçerler . böylece gelecek nesil motosiklet kullanıcısı da daha çok olur ve daha iyi yetişir. zamanla bi dengeye oturur.

motosiklet için ayrıcalık tanınmalı. köprü daha ucuz olmalı vergi daha ucuz olmalı. ötv kalkmalı. şehir içinde kilitli motosiklet park alanları olmalı.
büyükşehir belediyesi böyle bir tutum belirlerse yolumuz açık olur.

ha bide motosiklet çalmayın ya. ne bilm araba çalın. onların kaskosu oluo kesin. o yüzden korkarak alıyo motor alanlar çalıncak diye.(bkz: ufak yerleşim alanlarında çoğu kişi birbirini tanır ve hırsızlık olayı çok daha azdır, aynı bölgelerde motor da çok olur)
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Eki 2006
Mesajlar
488
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
güzel bir anlatım olmuş. teşekkürler
ayrıca dikkatimi çeken; italyadaki çin motorlarının fazlalığı. acaba oradaki öğrenciler bizdeki bazı arkadaşların yaptığı gibi seninki çin malı benimki italyan diye gırtlak gırtlağa gelip kendini komik duruma düşürüyor mu :) zannetmem..



Bütün sınıflarında yazı tahtasının üstünde çarmıha gerilmiş Hz.İsa figürünü görünce hayrete düştüm.



Bizde olsa laiklik elden gider, ama burada gitmiyor demek ki...

Laiklik dünyada sadece bizde tartışma konusu. Dünyanın hiçbir yerinde ne böyle anlaşılıyor, ne de tartışılıyor. Zaten bir bizde bir de Fransa'da var :)))))
 
Katılım
4 Ağu 2006
Mesajlar
732
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
avrupada (fransa dahil) laiklik "kendiliginden" var. orada cikip kimse "camiler kislalarimiz, minareler süngülerimiz olacak" gibi geri zekali laflar etmiyor.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Eki 2006
Mesajlar
488
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
avrupada (fransa dahil) laiklik "kendiliginden" var. orada cikip kimse "camiler kislalarimiz, minareler süngülerimiz olacak" gibi geri zekali laflar etmiyor.

Bahsettiğin "geri zekalı" laf Ziya Gökalp'in şiiridir. Ve Ziya Gökalp İstiklal Savaşında Kemal'in en büyük destekçilerinden biridir. Cehalet böyle birşey olsa gerek :mrgreen:
 
Katılım
19 Tem 2006
Mesajlar
39
bravo serdar bey tebrik ederim italyada bile motosiklet olayları erken haber etseydiniz bu geziye bende eşlik edecektim hayırlısı artık kulübümüzün açılışını orda kutlarız...
 
Katılım
4 Ağu 2006
Mesajlar
732
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bahsettiğin "geri zekalı" laf Ziya Gökalp'in şiiridir. Ve Ziya Gökalp İstiklal Savaşında Kemal'in en büyük destekçilerinden biridir. Cehalet böyle birşey olsa gerek :mrgreen:

kimin siiri oldugu önemli degil. ne amacla söylemis oldugu önemli.
 
Katılım
21 Nis 2007
Mesajlar
229
hımmm... çok güzel abim, paylaşımın için teşekkürü yerinde buluyorum...
ve şunu da belirtmek isterim... bizim okullarda bırak dini bir figürün yer almasını atatürk fotoğraf ya da resminin bulunmaması vatan hainliği sayılıyor...
okullardan geçtik resmi yerlerde bir dua tabelası bulunması da nedendir bilinmez aşırı dincilikle suçlanılıyor...:bounce:
Allah'a (c.c.) Emanet Olun...
 
Gaziantep İl Temsilcisi
Katılım
10 Mar 2006
Mesajlar
1,529
sagolun hocam paylaşiminız icin teşekürler sayende bilgilendik adamlar bazi şeyleri aşmiş biz hala kendimizle kavga edıyoruz fotolara bakınca ne kadar özgür bir ülke oldugu belli olyor bir anda bizdeki yasaklar aklıma geldi onlar motosikleti bisikleti yaygınlaştırmak icin yeni yollar yapıyor bizimkilerde yasakliyor aradaki farka bakarmisiniz tekrar teşekürler hocam...:rendeer: :rendeer: :rendeer:
 
Katılım
9 Ağu 2005
Mesajlar
126
İtalya da motorlar için özel park yerleri var hemen hemen her sokakta sarı çizgilerle belirlenmiş,birde 75 yaşındaki teyzenin elektrikli bisiklete binmesi beni epey şaşırtmıştı:)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Eki 2006
Mesajlar
488
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
kimin siiri oldugu önemli degil. ne amacla söylemis oldugu önemli.

Ben özel yetenekli niyet okuyucusu arkadaşları görünce gıpta ile bakıyorum. Keşke benim de böyle özel yeteneklerim olsa. :mrgreen: medyumluk veya falcılık gibi ek özellikler de var mı ? merak ettim :cherry:
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Eyl 2006
Mesajlar
1,154
valla hocam.. taktir edilmesi gereken bi motor aşkınız var.. orda bile otor aramış gözleriniz.... :bounce: :rendeer:

Teşekkürler Ali. Bu aşk, sizin gibi değerli motor dostlarını tanıyınca gittikçe büyüdü.:)

Bravo Serdar Bey, tebrik ederim. italya'da bile motosiklet olayları. Erken haber etseydiniz bu geziye ben de eşlik edecektim. Hayırlısı artık kulübümüzün açılışını orda kutlarız...

Teşekkürler Oktay.
Elazığ Motosiklet ve Motor Sporları Kulübü ve Derneği'nin lisanslı yarışçısı olarak katılacağın yarışları beraber kutlarız inşallah.

2 tekere bebekken başlıyorlar ne güzel:)
serdar23_Bilgem
Hocam fotolar için çok teşekkürler. Comenius kapsamında mı gittiniz?

Evet Elazığ Özel Bilgem Okulları'nın Comenius projesi kapsamında gittik.

İtalya cennet gibiymiş. Biz de bu cehaletle daha alacak çook yolumuz var... :farao:

İtalya belki bisiklet ve motosiklet cenneti olabilir ama diğer bütün yönlerden Türkiye gerçekten bir cennet. Bu ülkeyi ve insanını beğenmeyenleri, götürüp Avrupa ülkelerinde 15 gün bulundurup sonra geri getireceksin ki kıymet bilsin.
 
Katılım
12 May 2007
Mesajlar
224
Ben özel yetenekli niyet okuyucusu arkadaşları görünce gıpta ile bakıyorum. Keşke benim de böyle özel yeteneklerim olsa. :mrgreen: medyumluk veya falcılık gibi ek özellikler de var mı ? merak ettim :cherry:

Sevgili hemşerim bu medyumluk falan değil, ülke gerçeklerinden haberdar olmak yeterli bu yargıya varmak için. Zaten yüce türk adaleti de bu konuda son sözü söylemiş gereken gerekli cezayı almış bu söylemde bulunduğu için. Lafı dallandırmaya gerek yok değil mi ?
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
güzel paylaşımlar...


İtalyayı hep görmek istemişimdir...ne mutlu sana...başka fotolarda bekleriz...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst