Ülkemizde Kıdemli Motorcular Neden Hep Adventure Makinaya Biniyor ?

Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,881
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
Adventure makinelere çenesi düşükler bindiğinden mütevellit daha çok ön plana çıkıyorlar.
heh işte bu ya gelmişsin 65 yaşına bacaklar tutmuyor dötün ağrıyor motor üstünde motoru motor gibi değil de araba gibi kullanıyorsun mecbur hayattaki tek zevkleri de 1300lük motor sürüyorum ben demek olsun yazıktır günahtır 😁
 
Katılım
7 May 2024
Mesajlar
1,859
Motosikleti
cbf 150
Çünkü motosiklet işinin en tepe noktası touring makineler. Yaş ilerleyince de insanlar bunu anlıyor ve bu tarafa yöneliyorlar. Daha konforlu daha dik oturuşlu daha heybetli vs vs. Aslında ADV diye bir tarz da yok. Malı pazarlamak için her 10 sene de bir o sınıfın ismini değiştirip değiştirip duruyorlar. Bir dönem hepsi spor touring çatısı altında idi. GS in leylek bacakları ve o çirkin gagası tutulunca o sınıfı ayırdılar önce off road, off road touring, enduro, adventure oldu ki bunlar benim takip edebildiklerim.

Benim Hayat standartlarım daha yüksek olabilseydi bugün koşarak bir tane suzuki 1000 gt yada kawasaki 1100sx alırdım.
ns200 e devam
motosiklet dünyasının tepe noktası varmıdır bilemiyorum ama gerçekten motordan anladıgını düşündüğüm adamlar 90ların 80 lerin hatta 60ların motorunu toplayanlar ve kullananlardır hatta onlarla tura çıkanlardır.

Warhorse serisini izliyen varmı adam birşey adı elemanın çok iyi bir off rodçu. 90ların afrika tweenile ile tur yapıyor.

Modern motorların hiçbirini yolda o gs ci tayfası tek başına tamir edemez. ben motora bakabilen adama motorcu derim gerisi showcu
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,028
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
...

Modern motorların hiçbirini yolda o gs ci tayfası tek başına tamir edemez. ben motora bakabilen adama motorcu derim gerisi showcu
Modern motorları yol ortasında motosiklet ustası da pek tamir edemez arızanın cinsine göre. O yolda tamir işi komple karadüzen motorla olur ancak.
 

ACT

Katılım
3 Şub 2025
Mesajlar
1,610
Motosikleti
Pilsan Cobra
motosiklet dünyasının tepe noktası varmıdır bilemiyorum ama gerçekten motordan anladıgını düşündüğüm adamlar 90ların 80 lerin hatta 60ların motorunu toplayanlar ve kullananlardır hatta onlarla tura çıkanlardır.

Warhorse serisini izliyen varmı adam birşey adı elemanın çok iyi bir off rodçu. 90ların afrika tweenile ile tur yapıyor.

Modern motorların hiçbirini yolda o gs ci tayfası tek başına tamir edemez. ben motora bakabilen adama motorcu derim gerisi showcu
İşte bu yüzden tenere çok güzel makine bizim şartlar için. 80-90'ların motorlarını TR şartlarında düzgün toplayıp uzun yola çıkmak çok zor. Tenere sıfır ya da sıfır km ayarında alınıp dertsiz her yere gider. Hesap makinesinden hallice elektronik. Mekanik çok sağlam
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
2,758
Motosikleti
Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
İnternette bir dayı vardı adı aklıma gelmedi. Afrikaya giderken eski bir Suzuki enduro almıştı. Dediler hayırdır dayı daha eskisini bulamadın mı? Olsa dükkan senin; bunda dedi hiç elektronik yok. Bozulursa bir şekilde halledilir, gitti ve geldi. Ama bu tür yolları yapmak için önce ruh lazım. Ben sabah latte, maçhiato içmeden uyanamam diyen adamın işi değil. Gara çaydanlık seven adamın işi.
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,881
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
İnternette bir dayı vardı adı aklıma gelmedi. Afrikaya giderken eski bir Suzuki enduro almıştı. Dediler hayırdır dayı daha eskisini bulamadın mı? Olsa dükkan senin; bunda dedi hiç elektronik yok. Bozulursa bir şekilde halledilir, gitti ve geldi. Ama bu tür yolları yapmak için önce ruh lazım. Ben sabah latte, maçhiato içmeden uyanamam diyen adamın işi değil. Gara çaydanlık seven adamın işi.
 

ACT

Katılım
3 Şub 2025
Mesajlar
1,610
Motosikleti
Pilsan Cobra
Videodaki muhabbet çok iyiymiş.

Şöyle birşey söylendi. "Avrupada adamlar şaft körüğü eskiyince tofaşın körüğünü uydurmuyor. Gidip orjinal parçası neyse onu takıyorlar" diyor. İşte bu yüzden TR'de eski makine olmaz. Saç baş yoldurur. Şimdi toplamaya kalksan senelerce tüm kasap ustaların yaptığı işi düzeltmen lazım.
Şaseye kadar söküp araç toplayan oldu mu aramızda bilmiyorum. Ben yaptım. O zaman 49bine aldığım arabaya 45 bin lira yani 1 araba parası üstüne harcamıştım. Şimdi 2-3 araba parası harcanır herhalde.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,669
Bahsettiğin Adv tayfasıda vardır elbette , Hayabusa alanların kaç tanesi 300+ gidiyordur biz bişey diyormuyuz 😁

Adamın parası var almış Hayabusa , Bmw GS falan vakti yada tecrübesi yok o kadar binebiliyor demek ki..

Hem biz bu adamları seviyoruz yav şıkır şıkır aksesuarlar , çantalar , o 50.000 liralık Denali sislerle donatıyorlar , tertemiz 3-4 yaşında düşük kilometreli al bin ne gerek var sıfırına 2 milyon bayılmaya 😅

E diyin canım ne var, ben de sabah kalkıp kahve içtikten sonra GS'lilere sövmüyorum :D Lafı geçti diye dedim =)
Ki yani herkes motosikleti hayatında anlamlı bir yere koymak zorunda da değil, yani anlamak içli dışlı olmak falan zorunda da değil, tamamen katılıyorum. Bilmeden etmeden en pahalısı diye seçilmesine de itirazım yok yani.
 
Katılım
28 Şub 2025
Mesajlar
1,405
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
şaka maka iş yine motordan anlayan adam GS e binmez e doğru gitti.Çok iyi :d


Büyük adv:
Motordan anlayan : KTM 1290/1390 ADV
Anlamayan : 1300GS

SS:
Motordan anlayan : Aprilia RSV4 1100
Anlamayan: S1000RR

Orta şeker ADV:
Motordan anlayan: Tuareg 660 / DesertX
Anlamayan:Tenere

Sıuper Naked:
Motordan anlayan : Aprlia Tuono 1100/SuperDuke 1390
Anlamayan: Mt10/S10000R

Orta şeker Naked.
Motordan anlayan: Tuono 660/Suzuki 8S
Anlamayan : Mt07/Hornet 750


Durum budur gençler.
 

ACT

Katılım
3 Şub 2025
Mesajlar
1,610
Motosikleti
Pilsan Cobra
şaka maka iş yine motordan anlayan adam GS e binmez e doğru gitti.Çok iyi :d


Büyük adv:
Motordan anlayan : KTM 1290/1390 ADV
Anlamayan : 1300GS

SS:
Motordan anlayan : Aprilia RSV4 1100
Anlamayan: S1000RR

Orta şeker ADV:
Motordan anlayan: Tuareg 660 / DesertX
Anlamayan:Tenere

Sıuper Naked:
Motordan anlayan : Aprlia Tuono 1100/SuperDuke 1390
Anlamayan: Mt10/S10000R

Orta şeker Naked.
Motordan anlayan: Tuono 660/Suzuki 8S
Anlamayan : Mt07/Hornet 750


Durum budur gençler.
Ktm alıp en ufak şeyde aylarca parça mı bekleyeceksin Burak :D Senden beklenecek şekilde AT deseydin bari KTM yerine
 
Katılım
28 Şub 2025
Mesajlar
1,405
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ktm alıp en ufak şeyde aylarca parça mı bekleyeceksin Burak :D Senden beklenecek şekilde AT deseydin bari KTM yerine
ben global konusuyorum ACT.

1300GS motordan anlamayan adamların birinci tercihi denirken yerel konusmuyoruz çunku.

Africa mı ? 105 hp nedir ya ? 165 hp varken.Amatoru eğlendirir.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Warhorse serisini izliyen varmı adam birşey adı elemanın çok iyi bir off rodçu. 90ların afrika tweenile ile tur yapıyor.

ulen kamyoncu sen once africa twin yazmayı öğren.Tween yazmış ya.yok twingo
 
Son düzenleme:
Katılım
9 Eyl 2024
Mesajlar
2,111
şaka maka iş yine motordan anlayan adam GS e binmez e doğru gitti.Çok iyi :d


Büyük adv:
Motordan anlayan : KTM 1290/1390 ADV
Anlamayan : 1300GS

SS:
Motordan anlayan : Aprilia RSV4 1100
Anlamayan: S1000RR

Orta şeker ADV:
Motordan anlayan: Tuareg 660 / DesertX
Anlamayan:Tenere

Sıuper Naked:
Motordan anlayan : Aprlia Tuono 1100/SuperDuke 1390
Anlamayan: Mt10/S10000R

Orta şeker Naked.
Motordan anlayan: Tuono 660/Suzuki 8S
Anlamayan : Mt07/Hornet 750


Durum budur gençler.
Vstrom nerede?
 
Katılım
2 Eki 2023
Mesajlar
2,220
Motosikleti
Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
şaka maka iş yine motordan anlayan adam GS e binmez e doğru gitti.Çok iyi :d


Büyük adv:
Motordan anlayan : KTM 1290/1390 ADV
Anlamayan : 1300GS

SS:
Motordan anlayan : Aprilia RSV4 1100
Anlamayan: S1000RR

Orta şeker ADV:
Motordan anlayan: Tuareg 660 / DesertX
Anlamayan:Tenere

Sıuper Naked:
Motordan anlayan : Aprlia Tuono 1100/SuperDuke 1390
Anlamayan: Mt10/S10000R

Orta şeker Naked.
Motordan anlayan: Tuono 660/Suzuki 8S
Anlamayan : Mt07/Hornet 750


Durum budur gençler.
Ya Burak bak çok üstüne gidiyorsun adamın. Şimdi İngilizce kaynak paylaşsa ne yapacaksın?

Bazen boyundan büyük (gerçi uzunsun ondan ama :) ) işlere kalkışıyorsun :)
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,028
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
şaka maka iş yine motordan anlayan adam GS e binmez e doğru gitti.Çok iyi :d


Büyük adv:
Motordan anlayan : KTM 1290/1390 ADV
Anlamayan : 1300GS

SS:
Motordan anlayan : Aprilia RSV4 1100
Anlamayan: S1000RR

Orta şeker ADV:
Motordan anlayan: Tuareg 660 / DesertX
Anlamayan:Tenere

Sıuper Naked:
Motordan anlayan : Aprlia Tuono 1100/SuperDuke 1390
Anlamayan: Mt10/S10000R

Orta şeker Naked.
Motordan anlayan: Tuono 660/Suzuki 8S
Anlamayan : Mt07/Hornet 750


Durum budur gençler

DL650'nin bu listeye olumlu veya olumsuz girmemesi ne kadar güzel bir seçim yaptığımı gösterdi bana. Alanın niye aldığını bildiği bir motosiklet. :ROFLMAO: 💦
 
Katılım
18 Tem 2024
Mesajlar
116
Motosikleti
NX500
Selam dostlar,

Gerek YouTube ve sosyal medyada motosikleti bizlere anlatan fenomen olmuş tecrübeli, kıdemli ve donanımlı motorcular olsun. Gerekte dümdüz vatandaş olup motor tecrübesi yüksek kıdemlenmiş casual sürücü diyebileceğimiz kişiler olsun niye hep Adventure makina alıyorlar(Africa Twin, BMW GS serisi gibi).
Yani ülkemizde büyük cc kullanan herkes neden hep aynı bir kaç motor içerisinde dönüp duruyor ?
Yani bu adamlar tecrübeli görmüş geçirmiş ve 1000cc altı makina kesmiyor desek, neden hiç Cruiser tip model motor tercih edenleri biz göremiyoruz ? Hatta şöyle soralım bu motosiklet bilgisini donanımını tecrübesini bize sosyal medya gibi yerlerde dahi pazarlayan bu üstadlar falan niye hepsi Adventure makinacı anlaşmışlar gibi ?
Valla onu bunu bilmiyorum ama memlekete cruiser getirmemek için her marka elinden geleni yapıyor bkz. honda rebel/shadow/aero/phantom - bunlar 1 defa bile girmedi bu memlekete son 10 yılda. Malum oluşmuş Japon algısından ötürü harley-davidson'a vs yönelmiyor olabilir millet (parça fiyatları zaten Japona göre daha tuzlu).

Yanlışım varsa düzeltsinler ama son gelen yüksek cc Japon cruiser Yamaha Bolt'tu sanırım o da 2016 mı 2018 miydi neydi. Arada Kawasaki'nin getirdiği eliminator ile vulcan olması lazım onlarda da aynı klasik görüntü masmalesef yok bir tuhaf duruyorlar. Sons of anarchy izleyip gangsterlik yapmak isteyen gençlerimiz aç aç Çinlilere bakıyorlar, stickerını söküp harley-davidson stickerı yapıştırıyorlar. Devlet büyüklerimizin acilen konuya el atması lazım.
 
Katılım
28 Şub 2025
Mesajlar
1,405
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Kimse öyle bişey demedi ama sen kenar mahalle karısı gibi olay çıksın diye öyle anlat yine de. Ortamlarda forumun tadı tuzu derler nolacak. :)

noldu lan devletci bana sertleşmeye basladın yine sfsgfjf


"Yani vakti zamanında alınganlık gösterilen cümleme geri dönüyorum.
Motordan anlamayan adamın motoru GS'tir. "

yazmışın..

bu cumlemden "motordan anlayan adam gs e binmez" demek mi oluyor, ahh turkçe ahh kenan evren diye zırvala dur şimdi.

ulen motordan anlamayan adamın motoru gs ise, "motordan anlamaya başladığında gs in aslında o kadar muthis bir alet olmadığını anlayacak" ı ima ettiğini gormuyor muyuz ?

durust ol olm,

kendini senin gibi ust tabaka motorcu gorenlerde bir gs ezme huyu var.

sende de var bu. gizlemeye calışma cok belli cunku.
 
Son düzenleme:
Katılım
7 May 2024
Mesajlar
1,859
Motosikleti
cbf 150
Valla onu bunu bilmiyorum ama memlekete cruiser getirmemek için her marka elinden geleni yapıyor bkz. honda rebel/shadow/aero/phantom - bunlar 1 defa bile girmedi bu memlekete son 10 yılda. Malum oluşmuş Japon algısından ötürü harley-davidson'a vs yönelmiyor olabilir millet (parça fiyatları zaten Japona göre daha tuzlu).

Yanlışım varsa düzeltsinler ama son gelen yüksek cc Japon cruiser Yamaha Bolt'tu sanırım o da 2016 mı 2018 miydi neydi. Arada Kawasaki'nin getirdiği eliminator ile vulcan olması lazım onlarda da aynı klasik görüntü masmalesef yok bir tuhaf duruyorlar. Sons of anarchy izleyip gangsterlik yapmak isteyen gençlerimiz aç aç Çinlilere bakıyorlar, stickerını söküp harley-davidson stickerı yapıştırıyorlar. Devlet büyüklerimizin acilen konuya el atması lazım.
Çünkü harley ile japon distribütörlerinin antlaşması var. Bu yüzden ülkenize gelmeleri bıçak gibi kesildi.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,527
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Cruiser motor aleminin en delikanlı modeli rahmetli Hyosung Gv 650 idi. Adamlar 650 cc makineden o zamanlar 72 bg, yarış motoru performansı veren blok üretmişler. Bastın mı yapıştırdın mı sağlam gidiyormuş. Şimdiki makinelere bakıyorum, hayvan gibi cc, düşük bg. Hani bana "Hacım biz yelek giyip 90-100 gezip doğayı seyrediyoruz" cümlesi çok kolpa geliyor. Cruiserci olsam Gv 650 Aquila alırdım, gerçi alsam da sonu Er6F'ten farklı olmazmış, en basit işlem için bile Göçmen, Daytona, Sabri gibi tirreklerden medet umar hale gelirmişim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst