Ülkemizde Kıdemli Motorcular Neden Hep Adventure Makinaya Biniyor ?

Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,626
Motosikleti
Ns200 15"
Bir rivayete göre gözleme yemek içinmiş, bu tarz motosiklete sahip olmayan insanlara gözleme vermiyormuşlar. Gs sahibi olanlar bütün gözlemeler serbestken Gs sahibi olmayanlara sadece patatesli gözleme veriliyormuş.

Aramızdaki Gs kullanıcıları moralimiz bozulmasın ve fakir hissetmiyelim diye söylemiyor ama durum maalesef bu.
 
Katılım
23 May 2025
Mesajlar
348
lan milletin bu adventure tayfayla alıp veremediği nedir arkadaş ya...
geçen de arkadaş arkamdan "adem abi de hep aynı videoları çekiyor, hep yolu çekmiş vs" diye söylenmiş.
ne yapmamızı istiyorsunuz abi, motorun üstünde giderken amuda mı kalkalım mesela?
adam niye adv tayfadan tavsiye alıyoruz diye hayıflanıyor.
var mesela antalya'da yaşayan bir chopperci eleman, işi gücü şekil şemal.... tırıvırısınız, safi rüzgarsınız.
kimse kimseye bu işi (tavsiye işini) sen yap, sen yapma demiyor. her kesimden bu işi yapan elbette vardır ya senin önüne düşmüyordur ya da geniş kitlelere hitap etmiyordur. senin karşına sürekli zafer akçay çıkıyorsa adamın suçu ne? mesela uğur ertekin hoca çıkıp da bir choppercıya "kardeşim sen choppercısın, girme bu işlere mi" diyor?

motorunuzu alıp, kafanıza yemek çanağından hallice kasklarınızı takıp, yüzünüze de olmazsa olmaz yrk kürek bi kuru kafa maske, bir de yarım kollu, s*kimsonik logolu siyah deri ceketlerinizle anca evin önünden kafeye hava atmaya gidersiniz ama derdiniz her türlü yola giden, g*tünün rahatını düşünen elin adventurecisi he mi?
böyle bir adamdan ben niye yol tavsiyesi alayım mesela?
 
Katılım
7 May 2024
Mesajlar
1,855
Motosikleti
cbf 150
eğitmen tayvası genelde adventure motor kullanır bu Türkiye gerçekliğidir. Çünkü onlara bakan insanları etkilemek isterler. En güvenli motor adventurlar haliyle "görece" en pahalısıda onlar bilhassa bmwler.

Haliyle karşısındaki kitlenin ulaşamayacağı bir noktaya kendini konumlandırıp ahkam kesiyorlar.

Herkesde adventure motor varmışçasına genelleme yapıyorlar şu viraja şöyle girin şu çizgiyi tutturun. Gelde o çizgiyi fatboyla tuttur yada scooterla yada kısa aks aralıklı monsterla. Acayip acayip işler ülkemizden çıkar.

Çok da ziklememek gerek. Ama kıvırcık saçlıyı dinleyin onda hayabusada var afrikada var
 
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
842
Motosikleti
2022-SYM Jet 14 200 + 2011-KLX250 + 2015-KTM Duke 200(arızalı yatış)
Türkiye'deki yol şartları + trafikteki hareket tarzı için en uygunu adventure motorlar. Yol kalitemiz ortada, uzun mesafe çalışan süspansiyon şart. Asfalt kalitemiz ortada slick tadında SS lastik nereye kadar... Sürücü kalitemiz ortada, yüksek oturuş pozisyonu ile ileride kim ne bok yiyor görüyorsun... KTM Adventure hala özlüyorum...

Dip not; VN800'üm vardı, Vance&Hines orjinal egsoz setli, ateşleme beyinli falan. Aşık olduğum halde 6 ay sabredebildim TR yollarında...
 
Katılım
28 Şub 2025
Mesajlar
1,405
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
eğitmen tayvası genelde adventure motor kullanır bu Türkiye gerçekliğidir. Çünkü onlara bakan insanları etkilemek isterler. En güvenli motor adventurlar haliyle "görece" en pahalısıda onlar bilhassa bmwler.

Haliyle karşısındaki kitlenin ulaşamayacağı bir noktaya kendini konumlandırıp ahkam kesiyorlar.

off kamyoncu bu nasıl yorum ya.

eğitmen dediğin adamlar genelde hayvan gibi yol yapıyor.

ünlü varahannes abi mesela varedero dan sonra africa aldı.

her ikisi de 500.000 km den fazla yol yaptı.

bu biraz uc ornek olabilir ama eğitmen ve bol bol km yapan adamlar tabiki dotunun rahatını dusunecek.

ayrica sorunsuz/guvenilir olması ve bakım, yakıt giderlerini de hesaba kattığında bu adamlar buyuk adv almayıp ne alacak ?

gerizekalı gibi ss veya her turlu gideri fazla olan 1600 cc lik makine neden kullansın ?
 
Katılım
10 Eki 2019
Mesajlar
82
Bu sorunun cevabı Uzun yol konforu....Adventure Motosikletlerin rahatlığı ve konforu sebebi ile çok uzun yollara çok konforlu ve çok daha az yorularak gidebiliyorsunuz...Dİğer tarafta GS'ler (1250 için konusuyorum)hızlı olmasa da KTM , Ducati ve Triumph'lar son derece hızlılar.Yolun bir kısmında konforlu bir kısmında performanslı kullanıp elektronik süspansiyon , elcik ısıtma , sele ısıtma gibi yardımcılarla da her yola uyum sağlamak çok daha kolay.Temmuz Başında 9 günde 4300km'lik bir seyahat yaptık ve motorlar ya Adv ve ya Sport Touring'di... 2 derece ile 39 derece arası değişen sıcaklıklarda çıplak bir motorla (elcik koruma ve ısıtması olmayan , rüzgar koruması ve camı olmayan) kendi adıma bu rotayı muhtemelen tamamlayamazdım...2018 yılında aynı rotayı bir arkadaşımız 46 yaşındayken MT-07 ile yapmıştı...Virajlı yollarda hepimizden çok eğlenmiş olsa da uzun otoyol sürüşleri ve soğukta çok çile çekmişti.Avrupalı çıplak motor sürücüleri arabanın arkasına bir romork takıp 2 çıplak motoru yükleyip dilediği yerde gazlıyor.Zira intikal işleri çıplakla zor.
 
Katılım
15 Ocak 2024
Mesajlar
477
Motosikleti
Honda Forza 250 / Triumph Street Triple 765 RS
Kışın naked ile gazlarken soğuktan ön freni sıkamayınca gelen pişmanlık hissi... 😁 Keşke imkan olsa hepimiz garajımızda bir scooter, bir adventure / sport touring bir de naked ile takılabilsek...
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,667
Valla güzelim sport touring kültürünün üstüne acı biber gibi geliyor biraz farkındayım ama...

Ben o tipsiz Tuareg ile Yalova'dan dağa vurup Kastamonu'ya kadar asfalt yüzü görmemiş yerlerde gezebilir, kabiliyetim yettiğince çamuruna taşına bokuna püsürüne dalabilir, eşşek kadar yükleme kapasitesiyle güzel güzel kampımı yapabilirim. Ertesi haftasonu çıkıp Hacıllı'da Darlık'ta köpek gibi gazlayabilirim. Bir naked veya supersport'un yaptıklarını yapamaz elbette ama onların yapabildikleri "ekstra"lara genelde sokakta pek gereksinim olmaz ve birileri gelip "aaa bu alet nassı böyle gidiyor" diye şaşıracaktır genelde.
Sonraki haftasonu da otobana çıkıp 200 200 istediğim yere gidebilirim.

Gösterin başka bir şey bunları yapabilen, onu konuşalım.
Alanların neden aldığı konusu bambaşka bir şey. Deneyim kazanmış belli yaşa gelmiş insanlar neden adventure tercih ediyor? Yukarıdaki sebeplerden, üstüne naturel oturuş pozisyonu vs gibi konulardan. TET yapar toprağa girer girmez ayrı bir şey.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
lan milletin bu adventure tayfayla alıp veremediği nedir arkadaş ya...
geçen de arkadaş arkamdan "adem abi de hep aynı videoları çekiyor, hep yolu çekmiş vs" diye söylenmiş.
ne yapmamızı istiyorsunuz abi, motorun üstünde giderken amuda mı kalkalım mesela?
adam niye adv tayfadan tavsiye alıyoruz diye hayıflanıyor.
var mesela antalya'da yaşayan bir chopperci eleman, işi gücü şekil şemal.... tırıvırısınız, safi rüzgarsınız.
kimse kimseye bu işi (tavsiye işini) sen yap, sen yapma demiyor. her kesimden bu işi yapan elbette vardır ya senin önüne düşmüyordur ya da geniş kitlelere hitap etmiyordur. senin karşına sürekli zafer akçay çıkıyorsa adamın suçu ne? mesela uğur ertekin hoca çıkıp da bir choppercıya "kardeşim sen choppercısın, girme bu işlere mi" diyor?

motorunuzu alıp, kafanıza yemek çanağından hallice kasklarınızı takıp, yüzünüze de olmazsa olmaz yrk kürek bi kuru kafa maske, bir de yarım kollu, s*kimsonik logolu siyah deri ceketlerinizle anca evin önünden kafeye hava atmaya gidersiniz ama derdiniz her türlü yola giden, g*tünün rahatını düşünen elin adventurecisi he mi?
böyle bir adamdan ben niye yol tavsiyesi alayım mesela?
Delirttiniz olm Adem'i 😅
 
Katılım
22 Kas 2004
Mesajlar
386
Selam dostlar,

Gerek YouTube ve sosyal medyada motosikleti bizlere anlatan fenomen olmuş tecrübeli, kıdemli ve donanımlı motorcular olsun. Gerekte dümdüz vatandaş olup motor tecrübesi yüksek kıdemlenmiş casual sürücü diyebileceğimiz kişiler olsun niye hep Adventure makina alıyorlar(Africa Twin, BMW GS serisi gibi).
Yani ülkemizde büyük cc kullanan herkes neden hep aynı bir kaç motor içerisinde dönüp duruyor ?
Yani bu adamlar tecrübeli görmüş geçirmiş ve 1000cc altı makina kesmiyor desek, neden hiç Cruiser tip model motor tercih edenleri biz göremiyoruz ? Hatta şöyle soralım bu motosiklet bilgisini donanımını tecrübesini bize sosyal medya gibi yerlerde dahi pazarlayan bu üstadlar falan niye hepsi Adventure makinacı anlaşmışlar gibi ?
O yaşlara geldiklerinde ancak o motosikletleri alabildiklerinden.
 
Katılım
7 May 2024
Mesajlar
1,855
Motosikleti
cbf 150
biliyorum kimleri izliyrosunuz ama benim izlediğim yabancı eğitlemenler super sport yada spor touring kullanıyor. çogunlukla spor touring. adv kullanan çok az gördüm.
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
2,755
Motosikleti
Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
Her iş akılla olmaz, motora binenin zaten akılla işi yoktur. İhtiyaçtır, hava atmaktır, zevktir, trafikten kaçmaktır, alet edevatla uğraşmayı sevmektir. Gerisini koy ver gitsin. Şimdi ben naked sürüyorum. şehir içinde aradan dereden kaçıyorum, bana günde en az 2 2,5 saat katıyor. Scooter car hanımla hafta sonu sahil boğaz falan yaparız o da en az 5 saat katar. Adventure benim işimi görmez mesela. Naked vs onun işini görmüyordur. Almıştır satıp başka motora dönememiştir.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Oooo Tommycim gözlemecide yerini ayırttım 😁
Heheheh sarı yeleğim de hazır. Ön cam için Dakar, topcase için de dünya haritası stickerı sipariş edeyim hemen.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Buarada Killingroad'un Tuareg'ini yakından gördüm. Adam zaten çok seri kullanıyor, motor da it gibi gidiyor.
 
Katılım
28 Şub 2025
Mesajlar
1,405
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Heheheh sarı yeleğim de hazır. Ön cam için Dakar, topcase için de dünya haritası stickerı sipariş edeyim hemen.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Buarada Killingroad'un Tuareg'ini yakından gördüm. Adam zaten çok seri kullanıyor, motor da it gibi gidiyor.

yaa gecen alman plakalı bir tenere 700 ısıklarda benim cb125f in yanında durdu.

adam oyle bir susleyip donatmış aklım cıktı.


tenere 700 diye bir motor varken tuareg neden alınır gercekten çok acayip yavv.

elbet şimdi alan adam kendince bişeyler yazarda valla olacak iş değil.

haksız mıyım @kamyoncumemo ?
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Bunca yıldır gözlemlediğim ADV tayfasının aslında motora 3-5 yıl önce başlayan para sıkıntısı ve sosyal çevresi pek olmayan adamlardan oluştuğu..
Söylediğim büyük çoğunluğu kapsıyor.. Herkes üzerine alınmasın.. :) Bakın yolda gördüğünüz GS lerin yan çantaları hep boştur.. Aksesuar olarak taşırlar.. Olmazsa olmazdır..
Araziye dağlık taşlık yollara çıkmazlar ,asfalt onlar için nimettir..
Popüler mola mekanlarında tamamen piyasa yapmak için mesai dolduran tiplerdir.. Eşyalarını sandalyelerin üzerine mağaza gibi yayıp , o kocaman botlarını ayak ayak üstüne atıp göstermeye bayılırar..
Akşamı kamp atıp çadırda yatmak hak getire.. 5 yıldızlı otellerde kalırlar..
Hakkıyla ADV ye binenler de var.. övgüyü ve saygıyı hakediyorlar ama çok az bir bölümü bu dediğim kısımda..
Alınanlar olduysa da alınsınlar.. Hiç ipimde diil.. Gözlemim bu...
Neden yaşları ileri kısmına gelirsek , benim 20 li 30 lu yaşlarda hiç milyonun üzerinde para verip motor alacak durumum olmadı..İnsana para 40 ın üzerinde geliyor.. Kah miras kah şansın dönmesi.. 30 lu yaşlarda crf ye falan binenler kendimizi şanslı sayardık..
ADV bence güç meselesi..
PARA bende, Motorun kralı bende , e tabi hatunlar meselesine girmiyorum.. :)
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
yaa gecen alman plakalı bir tenere 700 ısıklarda benim cb125f in yanında durdu.

adam oyle bir susleyip donatmış aklım cıktı.


tenere 700 diye bir motor varken tuareg neden alınır gercekten çok acayip yavv.

elbet şimdi alan adam kendince bişeyler yazarda valla olacak iş değil.

haksız mıyım @kamyoncumemo ?
Gözlerim şu Adv motorlara bir alışamadı be hacım. En güzeli bile akraba evliliği.
 
Katılım
7 May 2024
Mesajlar
1,855
Motosikleti
cbf 150
yaa gecen alman plakalı bir tenere 700 ısıklarda benim cb125f in yanında durdu.

adam oyle bir susleyip donatmış aklım cıktı.


tenere 700 diye bir motor varken tuareg neden alınır gercekten çok acayip yavv.

elbet şimdi alan adam kendince bişeyler yazarda valla olacak iş değil.

haksız mıyım @kamyoncumemo ?
Hiç akıllanmıyorlar hiç. Bakın bu orta segmentin kralı teneredir gerisi bok yemiş. En büyük bokuda aprilla tuareg sahipleri yicek fakrında değiller. O motor 50 bin km çıkaramaz. Elektornik arızalar sizi çıldırtır. araştırın bakın. Aprilla alınırmı gözünüzü seveyim.

 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst