Ülkemizde Kıdemli Motorcular Neden Hep Adventure Makinaya Biniyor ?

Katılım
7 May 2024
Mesajlar
1,857
Motosikleti
cbf 150
Cruiser motor aleminin en delikanlı modeli rahmetli Hyosung Gv 650 idi. Adamlar 650 cc makineden o zamanlar 72 bg, yarış motoru performansı veren blok üretmişler. Bastın mı yapıştırdın mı sağlam gidiyormuş. Şimdiki makinelere bakıyorum, hayvan gibi cc, düşük bg. Hani bana "Hacım biz yelek giyip 90-100 gezip doğayı seyrediyoruz" cümlesi çok kolpa geliyor. Cruiserci olsam Gv 650 Aquila alırdım, gerçi alsam da sonu Er6F'ten farklı olmazmış, en basit işlem için bile Göçmen, Daytona, Sabri gibi tirreklerden medet umar hale gelirmişim.
V strom motoru var biliyon dimi o 650 lilik hysounglarda :)
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,518
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
O konudan emin olma derim bazı kullanıcılar garanti süresi bittikten sonra motorlarında gaga çıkması problemiyle servislere gitmişler
Hyosung kullanıp da sorun yaşamayan adam görmedim ben. Elektroniği biraz sıkıntılı, ustası ve yedek parçası yok, tek avantajı iyi gitmesi ve gagasının olmaması.

Buarada bizim Er6-Ninja 650 bloğunu kullanan Vulcan o kadar güç ve tork üretmiyor, iyice kısmışlar, iğdiş etmişler makineyi.
 
Katılım
27 Mar 2006
Mesajlar
46
Motosikleti
Husaberg 650 sm, xmax, xcity
Çünkü pratik kullanımlı ve kullanıcısını yormayan motorlar tercih ediyoruz. her ununu elemiş eleğini asmış sürücüler bu saydığınız grubu tercih etmiyor ama haklısınız sürüş eğitmenleri bu motorları tercih ediyorlar ve tabi maddi durumu ve boyu elverenler :)
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Hyosung kullanıp da sorun yaşamayan adam görmedim ben. Elektroniği biraz sıkıntılı, ustası ve yedek parçası yok, tek avantajı iyi gitmesi ve gagasının olmaması.

Buarada bizim Er6-Ninja 650 bloğunu kullanan Vulcan o kadar güç ve tork üretmiyor, iyice kısmışlar, iğdiş etmişler makineyi.

Kardeşim 250cc naked hyosung almıştı, çok da severek kullanıyordu, gücü, torku falan gayet iyi diyordu ama 2008'de evin önünden güpegündüz çalınmıştı, kasko da yoktu, gitti motor, yazık oldu.
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,878
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
şaka maka iş yine motordan anlayan adam GS e binmez e doğru gitti.Çok iyi :d


Büyük adv:
Motordan anlayan : KTM 1290/1390 ADV
Anlamayan : 1300GS

SS:
Motordan anlayan : Aprilia RSV4 1100
Anlamayan: S1000RR

Orta şeker ADV:
Motordan anlayan: Tuareg 660 / DesertX
Anlamayan:Tenere

Sıuper Naked:
Motordan anlayan : Aprlia Tuono 1100/SuperDuke 1390
Anlamayan: Mt10/S10000R

Orta şeker Naked.
Motordan anlayan: Tuono 660/Suzuki 8S
Anlamayan : Mt07/Hornet 750


Durum budur gençler.
seni sevmem burak ama ilk defa doğru konuşmuşsun
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,025
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Muhtemelen tune etmişler çünkü V-Strom'dan az biraz daha kuvvetli. Yine de gagası olmamasından mütevellit tercih edilir :)
Aslında yeni seriler 71hp fabrika verisi, dynoda tekerde 69hp çıkmış. (Hayret verici aslında!)
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

...
Buarada bizim Er6-Ninja 650 bloğunu kullanan Vulcan o kadar güç ve tork üretmiyor, iyice kısmışlar, iğdiş etmişler makineyi.
Vulcan'lar daha fazla tork üretsin diye daha ağır bir krank ve denge ağırlığı (flywheel'in Türkçesi nedir acep?) kullanmışlar. Cruiser'ların çok da güçlü olması gerekmiyor, düşü devirde yüksek tork versin yeterli esasen.
 
Katılım
3 Tem 2025
Mesajlar
249
Motosikleti
Motoru satıldı...
Çünkü motosiklet işinin en tepe noktası touring makineler. Yaş ilerleyince de insanlar bunu anlıyor ve bu tarafa yöneliyorlar. Daha konforlu daha dik oturuşlu daha heybetli vs vs. Aslında ADV diye bir tarz da yok. Malı pazarlamak için her 10 sene de bir o sınıfın ismini değiştirip değiştirip duruyorlar. Bir dönem hepsi spor touring çatısı altında idi. GS in leylek bacakları ve o çirkin gagası tutulunca o sınıfı ayırdılar önce off road, off road touring, enduro, adventure oldu ki bunlar benim takip edebildiklerim.

Benim Hayat standartlarım daha yüksek olabilseydi bugün koşarak bir tane suzuki 1000 gt yada kawasaki 1100sx alırdım.
ns200 e devam
Tecrübem yetse ve hayat şartlarım yüksek olsaydı Kawasaki H2SX alırdım makinayı yakından görme şansım oldu beni benden aldı cidden ben supersport ile touringin çiftleşmesiyim diyordu beni istersen sakin istersen basa basa 200-250 ile kullan diyordu dışardan :D
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,518
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Vulcan'lar daha fazla tork üretsin diye daha ağır bir krank ve denge ağırlığı (flywheel'in Türkçesi nedir acep?) kullanmışlar. Cruiser'ların çok da güçlü olması gerekmiyor, düşü devirde yüksek tork versin yeterli esasen.
Şöyle bir saçmalık var, Er6'lar 7000 devirde 66 Nm tork üretirken Vulcan 6600 devirde 63 Nm tork üretiyor. Bence olmamış.
 
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
842
Motosikleti
2022-SYM Jet 14 200 + 2011-KLX250 + 2015-KTM Duke 200(arızalı yatış)
Satılık boğaz köprüsü var ilgilenirseniz.
Kredi kartına tek çekim?
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

İşte bu yüzden tenere çok güzel makine bizim şartlar için. 80-90'ların motorlarını TR şartlarında düzgün toplayıp uzun yola çıkmak çok zor. Tenere sıfır ya da sıfır km ayarında alınıp dertsiz her yere gider. Hesap makinesinden hallice elektronik. Mekanik çok sağlam
Almanya ve Hollanda'ya ne zaman gitsem avel avel bakakalıyorum, çocukluğumun platonik aşkları yollarda hep. Tenere 750, Cagiva Elefant, DR Big, Djebel 650, offfff.
 
Son düzenleme:
Katılım
7 May 2024
Mesajlar
1,857
Motosikleti
cbf 150
Liseliler ve Z kuşağı bilmez, bu adamlar her ne kadar senkron ayarından imtina etseler de zamanında En 500 diye tatliş bir motor üretmişler ki hala yollardadır.

dyna kopyaları işte, eliminatorlerde geldi bu ülkeye ama harley resmi olarak Türkiyeye giriş yaptıgı günden itibaren japonlar cruiser getirmedi. bu bilinçli bir davranıştır dalga geçsenizde
 

ACT

Katılım
3 Şub 2025
Mesajlar
1,610
Motosikleti
Pilsan Cobra
dyna kopyaları işte, eliminatorlerde geldi bu ülkeye ama harley resmi olarak Türkiyeye giriş yaptıgı günden itibaren japonlar cruiser getirmedi. bu bilinçli bir davranıştır dalga geçsenizde
Abi efsane motorun bitişiyle oldu sanırım biraz. Onların fiyat politikasını anlatırlar. Arkadaşımın ilk harleyi nightsterdi, model yılından 3 sene sonra çıkmış trafiğe. 2-3 sene dururmuş motorlar vitrinde. Girip fiyat sormaya çekinirdik diyeni çok duydum. Ne zaman bosphorus açılmış fiyatlar düzelmiş o zaman düzelmiş satışlar. Muhtemelen diğerleride takiben çekti modelleri.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst