Ülkemizde Kıdemli Motorcular Neden Hep Adventure Makinaya Biniyor ?

Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Bunca yıldır gözlemlediğim ADV tayfasının aslında motora 3-5 yıl önce başlayan para sıkıntısı ve sosyal çevresi pek olmayan adamlardan oluştuğu..
Söylediğim büyük çoğunluğu kapsıyor.. Herkes üzerine alınmasın.. :) Bakın yolda gördüğünüz GS lerin yan çantaları hep boştur.. Aksesuar olarak taşırlar.. Olmazsa olmazdır..
Araziye dağlık taşlık yollara çıkmazlar ,asfalt onlar için nimettir..
Popüler mola mekanlarında tamamen piyasa yapmak için mesai dolduran tiplerdir.. Eşyalarını sandalyelerin üzerine mağaza gibi yayıp , o kocaman botlarını ayak ayak üstüne atıp göstermeye bayılırar..
Akşamı kamp atıp çadırda yatmak hak getire.. 5 yıldızlı otellerde kalırlar..
Hakkıyla ADV ye binenler de var.. övgüyü ve saygıyı hakediyorlar ama çok az bir bölümü bu dediğim kısımda..
Alınanlar olduysa da alınsınlar.. Hiç ipimde diil.. Gözlemim bu...
Neden yaşları ileri kısmına gelirsek , benim 20 li 30 lu yaşlarda hiç milyonun üzerinde para verip motor alacak durumum olmadı..İnsana para 40 ın üzerinde geliyor.. Kah miras kah şansın dönmesi.. 30 lu yaşlarda crf ye falan binenler kendimizi şanslı sayardık..
ADV bence güç meselesi..
PARA bende, Motorun kralı bende , e tabi hatunlar meselesine girmiyorum.. :)
Hacım parayı bulsan ilk işin o Adv ler den birtane alırsın gibime geliyor 😂
yani öyle detaylı yazmışsın ki ilgini çekiyor diye düşündüm yalan yok , yoksa sanane adamın çantasından , botundan yav , parası olan şeklini yapacak elbet gayet normal kefenin cebi yok 🙂

Ayrıca Antalya'da falan 34 plaka çantalı motor gördüysen doludur içi , kimse boş çantayla 1000 km gitmez ,

Birde 250 kg motor , yolcu , ful çanta vs 350-400 kg ile arazide ne işin var mübarek dertsiz başına dertmi arıyorsun ,
5000 km lik tura çıkmışız orda kıralım kaval kemiğini mi istiyorsun 😬
 
Katılım
28 Şub 2025
Mesajlar
1,405
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Hacım parayı bulsan ilk işin o Adv ler den birtane alırsın gibime geliyor 😂
yani öyle detaylı yazmışsın ki ilgini çekiyor diye düşündüm yalan yok , yoksa sanane adamın çantasından , botundan yav , parası olan şeklini yapacak elbet gayet normal kefenin cebi yok 🙂

Ayrıca Antalya'da falan 34 plaka çantalı motor gördüysen doludur içi , kimse boş çantayla 1000 km gitmez ,

Birde 250 kg motor , yolcu , ful çanta vs 350-400 kg ile arazide ne işin var mübarek dertsiz başına dertmi arıyorsun ,
5000 km lik tura çıkmışız orda kıralım kaval kemiğini mi istiyorsun 😬

cantalar boş geziyor yazmış hey allahım dfadfad
nerden biliyon ya boş gezdiğini mesela ?

ne kadar kıskanç adamlar var ya şu dunyada.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,669
Heheheh sarı yeleğim de hazır. Ön cam için Dakar, topcase için de dünya haritası stickerı sipariş edeyim hemen.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Buarada Killingroad'un Tuareg'ini yakından gördüm. Adam zaten çok seri kullanıyor, motor da it gibi gidiyor.

Öyle sarı yelekle kurtulamazsın, çizgi çok yukarı çekildi. Bir dünya para verip Denali veya Lone Rider sis takman lazım, min dört adet. =)
 
Katılım
7 May 2024
Mesajlar
1,857
Motosikleti
cbf 150
o sisler işe yarıyor yanlız size söylim. bende karşıydım ama motora koymuşlar 2 tane bolu tüneline falan girince açıyorum önümü ayna gibi yapıyor. tabi sadece tünelde kullandım başkada bir poka yaramıyor
 
Katılım
28 Şub 2025
Mesajlar
1,405
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Hiç akıllanmıyorlar hiç. Bakın bu orta segmentin kralı teneredir gerisi bok yemiş. En büyük bokuda aprilla tuareg sahipleri yicek fakrında değiller. O motor 50 bin km çıkaramaz. Elektornik arızalar sizi çıldırtır. araştırın bakın. Aprilla alınırmı gözünüzü seveyim.


valla kamyoncu genel olarak haklısın ama aprilia nın bu bloğu sandığımz kadar dandilk değil.klasik bir italyan gibi dusunme.


elbet bir japon değil ama 50.000 km yapamaz falan olmuyıor.bak ben bile acıdım adamlara yhapma bunu.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,669
Ayrıca Antalya'da falan 34 plaka çantalı motor gördüysen doludur içi , kimse boş çantayla 1000 km gitmez ,

Birde 250 kg motor , yolcu , ful çanta vs 350-400 kg ile arazide ne işin var mübarek dertsiz başına dertmi arıyorsun ,

Bence mevzu bahis kişiler boş çantayla 1000km gidenler değil, boş çantayla Ataşehir'den Ataşehir'e kahve içmeye gidenler =)
Kimsenin tercihiyle bir derdim yok, dalga geçme hakkım bakidir :D, ama böyle bir kitle var, hatta GS kullanıcılarının çoğunluğu bu kişilerden oluşuyor diyebilirim. Ama bu da BMW'nin satış başarısından başka bişey değil, motora bir zararı yok yani böyle insanların alıyor olmasının.

Araziyle ilgili detay da aslında bu sınıfın da ikiye ayrıldığını gösteriyor. Mid-adventure ile büyük adventure'lar arasında güzel farklar var. Büyük adv'ler @ACT 'nin çok güzel tanımının dışında kalmaya başladılar biraz, boyutlar kilolar vs derken.
 

ACT

Katılım
3 Şub 2025
Mesajlar
1,610
Motosikleti
Pilsan Cobra
Öyle sarı yelekle kurtulamazsın, çizgi çok yukarı çekildi. Bir dünya para verip Denali veya Lone Rider sis takman lazım, min dört adet. =)
Aynen öyle, uzun yaktınmı karşıdan gelenin korneası yanacak. Bütün gün kaynak yapmışta kaynak maskesi kullanmamış gibi geçici körlük yaratmak şart.

Lonerider meselesine girmiyorum. Kendileri yeterince girmiş; https://www.lonerider-motorcycle.com/products/combo-1-travel-the-world

Şu kombinasyonla küçük park brewmood cafe önüne kahve içmeye kim gitmek istemez ki?
 
Katılım
7 May 2024
Mesajlar
1,857
Motosikleti
cbf 150
Bence mevzu bahis kişiler boş çantayla 1000km gidenler değil, boş çantayla Ataşehir'den Ataşehir'e kahve içmeye gidenler =)
Kimsenin tercihiyle bir derdim yok, dalga geçme hakkım bakidir :D, ama böyle bir kitle var, hatta GS kullanıcılarının çoğunluğu bu kişilerden oluşuyor diyebilirim. Ama bu da BMW'nin satış başarısından başka bişey değil, motora bir zararı yok yani böyle insanların alıyor olmasının.

Araziyle ilgili detay da aslında bu sınıfın da ikiye ayrıldığını gösteriyor. Mid-adventure ile büyük adventure'lar arasında güzel farklar var. Büyük adv'ler @ACT 'nin çok güzel tanımının dışında kalmaya başladılar biraz, boyutlar kilolar vs derken.
Birde şöyle düşün, o koca çanaları evde nereye koyacak millet?
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,669
Aynen öyle, uzun yaktınmı karşıdan gelenin korneası yanacak. Bütün gün kaynak yapmışta kaynak maskesi kullanmamış gibi geçici körlük yaratmak şart.

Lonerider meselesine girmiyorum. Kendileri yeterince girmiş; https://www.lonerider-motorcycle.com/products/combo-1-travel-the-world

Şu kombinasyonla küçük park brewmood cafe önüne kahve içmeye kim gitmek istemez ki?

Bari biraz çamur atalım motorun üstüne gelirken, Moğolistan'dan geliyorum canım deriz.
Ayrıca tabii ki sis farının birinci koşulu yedi sülalene sövdürmektir.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Bence mevzu bahis kişiler boş çantayla 1000km gidenler değil, boş çantayla Ataşehir'den Ataşehir'e kahve içmeye gidenler =)
Kimsenin tercihiyle bir derdim yok, dalga geçme hakkım bakidir :D, ama böyle bir kitle var, hatta GS kullanıcılarının çoğunluğu bu kişilerden oluşuyor diyebilirim. Ama bu da BMW'nin satış başarısından başka bişey değil, motora bir zararı yok yani böyle insanların alıyor olmasının.

Araziyle ilgili detay da aslında bu sınıfın da ikiye ayrıldığını gösteriyor. Mid-adventure ile büyük adventure'lar arasında güzel farklar var. Büyük adv'ler @ACT 'nin çok güzel tanımının dışında kalmaya başladılar biraz, boyutlar kilolar vs derken.
Ne yapsın adam 5-10 km için çantaları söküp eve mi taşısın 🙂
Valla ilan sitesine bakabiliriz en yüksek kilometreli motorlar Adv dediğimiz Africa , GS , Tenere tipi motorlar , yani bu adamlar diğer arkadaşların iddia ettiği gibi sadece gözleme yemeye veya kahve içmeye gitmiyorlar herhalde..

260-280 kilolara ulaşan balina görünümlü Adv leri bende gereksiz görüyorum , mesela standart 1300 GS 240 kg iken Adv si 270 kg , ikiside aynı işi yapar , Adv biraz daha yüksek elbette ama o ağırlıkla ağır araziye giren adamın elini öperim 😁

Ben girdim yazanların birçoğunuda gördük 1. Vites iki ayak yerde , öyle arazi sürüşü olmuyor 🤣
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,669
Ne yapsın adam 5-10 km için çantaları söküp eve mi taşısın 🙂
Valla ilan sitesine bakabiliriz en yüksek kilometreli motorlar Adv dediğimiz Africa , GS , Tenere tipi motorlar , yani bu adamlar diğer arkadaşların iddia ettiği gibi sadece gözleme yemeye veya kahve içmeye gitmiyorlar herhalde..

260-280 kilolara ulaşan balina görünümlü Adv leri bende gereksiz görüyorum , mesela standart 1300 GS 240 kg iken Adv si 270 kg , ikiside aynı işi yapar , Adv biraz daha yüksek elbette ama o ağırlıkla ağır araziye giren adamın elini öperim 😁

Ben girdim yazanların birçoğunuda gördük 1. Vites iki ayak yerde , öyle arazi sürüşü olmuyor 🤣

Abi niye üstünüze alınıyorsunuz bunlar söylenince? =)
Yok alınmıyorsanız neden böyle söylenince "tüm GS sürücüleri böyledir" denmiş gibi tepki veriyosunuz? =)

Bütün GS sürücüleri böyle değil tabii ki. Hayvan gibi gezen de var, bizzat benim tanıdığım insanlar var adam işinde gücünde öyle boş beleş yatan biri de olmadığı halde her fırsatta şehir dışına ülke dışına yola çıkıyor. Bunların varlığına kimsenin itirazı yok. Ama BMW'nin satış başarısı dediğim olay da bu zaten, motorun imajı o kadar yüksek ki, o taraklarda bezi olmayan adamlar da kafadan gidip direkt GS alıyorlar, çünkü en iyisi bitti gitti tertemiz konu adamlar için. Yılda 30bin km yapan da var, Ataşehir'den Ataşehir'e üç çantayla kahve içmeye giden de. Olmayan bir varlığı uydurmuyoruz yani :D
 
Katılım
24 Şub 2015
Mesajlar
1,526
Motosikleti
K 1600 GTL
Abi niye üstünüze alınıyorsunuz bunlar söylenince? =)
Yok alınmıyorsanız neden böyle söylenince "tüm GS sürücüleri böyledir" denmiş gibi tepki veriyosunuz? =)

Bütün GS sürücüleri böyle değil tabii ki. Hayvan gibi gezen de var, bizzat benim tanıdığım insanlar var adam işinde gücünde öyle boş beleş yatan biri de olmadığı halde her fırsatta şehir dışına ülke dışına yola çıkıyor. Bunların varlığına kimsenin itirazı yok. Ama BMW'nin satış başarısı dediğim olay da bu zaten, motorun imajı o kadar yüksek ki, o taraklarda bezi olmayan adamlar da kafadan gidip direkt GS alıyorlar, çünkü en iyisi bitti gitti tertemiz konu adamlar için. Yılda 30bin km yapan da var, Ataşehir'den Ataşehir'e üç çantayla kahve içmeye giden de. Olmayan bir varlığı uydurmuyoruz yani :D
Asıl sorulmak istenen şu, Ataşehirden Ataşehire üçlü çantayla giden GS dışında motor kullanıcıları da vardır illa ki yada yan çantası boş gezen.... onlar niye dikkat çekmiyor diyoruz... ;)
 

ACT

Katılım
3 Şub 2025
Mesajlar
1,610
Motosikleti
Pilsan Cobra
Her pazartesi ilkokul arkadaşlarımla toplanırız, halı saha iken zamanla bel fıtıkları, menüsküs yırtıkları etkisiyle zamanla batak oynamaya gitme oldu iş. Gecenin ilerleyen saatlerine kadar batak oynanıp CS 1.6 ile final yapar evlere dağılırız gece 2-3 gibi.

Belli oldu bu akşam yan çantaları takıp GS'le gidicem küçükpark'a. Şanımız yürüsün.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,669
Asıl sorulmak istenen şu, Ataşehirden Ataşehire üçlü çantayla giden GS dışında motor kullanıcıları da vardır illa ki yada yan çantası boş gezen.... onlar niye dikkat çekmiyor diyoruz... ;)

Pek yoklar çünkü :)

Hiç bir motosikletin imajı bölye motosiklet camiasının dışına çıkacak kadar güçlü değil, GS dışında. Hiç mi arabacı eş dost ortamlarınız yok yahu? =) Gram motordan anlamayanlar bile GS'i bilirler, tanırlar. Böyle bir imajın yanında şimdi hiç bu taraklarda bezi olmayani heybetli meybetli güzel görünsün diye hevesi de olan adam ne alacak, Transalp mi alacak?
Markası BMW
Pahalı
Heybetli
Kaliteli
Bilindik
GS alıyor tabii ki.

Yani vakti zamanında alınganlık gösterilen cümleme geri dönüyorum.
Motordan anlamayan adamın motor GS'tir. Bu BMW'nin başarısını anlatan bir cümle ama napayım incinen oluyorsa da incinsin. Neden sahip olduğumuz şeyi salaklar da alıyor diye üstümüze alınıyoruz ki?
RSV4 sahiplerinin yarısıyla oturup sohbet edemezsin mesela. Napalım yani şimdi?
 
Katılım
16 Eki 2015
Mesajlar
3,257
Motosikleti
Çükü Olanın Dükü Olur.
Heheheh sarı yeleğim de hazır. Ön cam için Dakar, topcase için de dünya haritası stickerı sipariş edeyim hemen.
sitikırlar benden.
x6v6z4t.jpg
 
Katılım
15 Tem 2007
Mesajlar
2,651
Çünkü motosiklet işinin en tepe noktası touring makineler. Yaş ilerleyince de insanlar bunu anlıyor ve bu tarafa yöneliyorlar. Daha konforlu daha dik oturuşlu daha heybetli vs vs. Aslında ADV diye bir tarz da yok. Malı pazarlamak için her 10 sene de bir o sınıfın ismini değiştirip değiştirip duruyorlar. Bir dönem hepsi spor touring çatısı altında idi. GS in leylek bacakları ve o çirkin gagası tutulunca o sınıfı ayırdılar önce off road, off road touring, enduro, adventure oldu ki bunlar benim takip edebildiklerim.

Benim Hayat standartlarım daha yüksek olabilseydi bugün koşarak bir tane suzuki 1000 gt yada kawasaki 1100sx alırdım.
ns200 e devam
 
Katılım
23 May 2011
Mesajlar
1,296
Adventure makinelere çenesi düşükler bindiğinden mütevellit daha çok ön plana çıkıyorlar.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Abi niye üstünüze alınıyorsunuz bunlar söylenince? =)
Yok alınmıyorsanız neden böyle söylenince "tüm GS sürücüleri böyledir" denmiş gibi tepki veriyosunuz? =)

Bütün GS sürücüleri böyle değil tabii ki. Hayvan gibi gezen de var, bizzat benim tanıdığım insanlar var adam işinde gücünde öyle boş beleş yatan biri de olmadığı halde her fırsatta şehir dışına ülke dışına yola çıkıyor. Bunların varlığına kimsenin itirazı yok. Ama BMW'nin satış başarısı dediğim olay da bu zaten, motorun imajı o kadar yüksek ki, o taraklarda bezi olmayan adamlar da kafadan gidip direkt GS alıyorlar, çünkü en iyisi bitti gitti tertemiz konu adamlar için. Yılda 30bin km yapan da var, Ataşehir'den Ataşehir'e üç çantayla kahve içmeye giden de. Olmayan bir varlığı uydurmuyoruz yani :D
Bahsettiğin Adv tayfasıda vardır elbette , Hayabusa alanların kaç tanesi 300+ gidiyordur biz bişey diyormuyuz 😁

Adamın parası var almış Hayabusa , Bmw GS falan vakti yada tecrübesi yok o kadar binebiliyor demek ki..

Hem biz bu adamları seviyoruz yav şıkır şıkır aksesuarlar , çantalar , o 50.000 liralık Denali sislerle donatıyorlar , tertemiz 3-4 yaşında düşük kilometreli al bin ne gerek var sıfırına 2 milyon bayılmaya 😅
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Hem biz bu adamları seviyoruz yav şıkır şıkır aksesuarlar , çantalar , o 50.000 liralık Denali sislerle donatıyorlar , tertemiz 3-4 yaşında düşük kilometreli al bin ne gerek var sıfırına 2 milyon bayılmaya 😅
Ben de bunu yazmaya gelmiştim.
Bu GS alıp gözlemeci yolları dışına çıkmayanlar ekosistem için çok faydalılar.
Hem bu abiler paraları çok olduğu için Zafer Akçay gibi eğitmenlerden eğitim alıp apaçilik yapmadan doğru düzgün sürüyorlar. Bir süre sonra hevelerini alınca da piyasada ikinci el olarak düşük km'li, her türlü aksesuarı eklenmiş cıncık gibi makinaları Nikki gibi hakkını vererek gezecek kamplara gidecek sürücüler satın alabiliyor işte ne güzel.

Kimseye zararları yok.


Parayı bulsam ben de GS almayı düşünürdüm, vstrom'dan sonra daha konforlusu başka yok sanırım.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst