Tartışma Konusu: Neden Teknoloji Üretmiyoruz?

Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
yok bu bahsettiğim atom bombaları tamamen bize ait. 98 yılı cia raporuna göre 95 tane civarıydı sanırım.

Kendini avutma.İncirlik üssü dışında bazı yerlerde de atom bombaları fakat bunların bir kilidi bizim diğeri ABD'nin.Yani bu Amerika'nın izni olmadan bu bombaları kullanamayacağımız anlamına geliyor - diğer bir deyişle bombalar bizim değil Amerika'nın.Türkiye'nin kendi atom bombası yok şu an.Ve bu gidişatla da asla olamayacak çünkü ABD bu saatten sonra İsrail'in burnunun dibinde nüfusunun %100'e yakını müslüman olan bir ülkenin böyle bir silaha sahip olmasına izin vermez.
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
Kendini avutma.İncirlik üssü dışında bazı yerlerde de atom bombaları fakat bunların bir kilidi bizim diğeri ABD'nin.Yani bu Amerika'nın izni olmadan bu bombaları kullanamayacağımız anlamına geliyor - diğer bir deyişle bombalar bizim değil Amerika'nın.Türkiye'nin kendi atom bombası yok şu an.Ve bu gidişatla da asla olamayacak çünkü ABD bu saatten sonra İsrail'in burnunun dibinde nüfusunun %100'e yakını müslüman olan bir ülkenin böyle bir silaha sahip olmasına izin vermez.
atom bombasıyla değil kanımla avunurum avunacak olsam.
rapor cia nın tespit edebildiği bombalar şeklindeydi ve abd nin yakınmasından bahsediliyordu gazetede, bu daha çok abd den habersiz elde edilmiş izlenimi uyandırdı nedense bende(!)
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
Evet dünyadaki en büyük su potansiyeli bizde.Çünkü ülkemiz cok engebeli bir ülke.Ama fransa bile su enerjisiyle bizden çok enerji üretiyor.Elimizdekilerden bile faydalanamıyoruz,halen elektiriğin bir kısmını dısardan alıyoruz,Bulgaristana borcumuz var.
Türkiye'nin su zengini olduğunu sanmayın. Sadece ortadoğuda en şanslı ülkelerden biriyiz, ama diğer yerlerle kıyaslayınca suyumuz çok az. DÜzgün tarım için kişi başı minimum 600m^3 su düşmesi lazım, bizde 1400 küsür m^3 düşüyor, Brezilya'da 30.000m^3.

yok bu bahsettiğim atom bombaları tamamen bize ait. 98 yılı cia raporuna göre 95 tane civarıydı sanırım.
Türkiye'de 96 atom bombası var, hepsi ABD'nin. Atom bombası geliştirme programı onlarca milyar dolara maloluyor. Türk ordusunun atom bombası kullanmak isteyeceğini de pek sanmam. Kullanılmayacak bir silaha on milyarlarca dolar yatırabilecek olsaydık, şu an tanklarımız M60 değil M1A2; uçaklarımız F16 değil F22 olurdu.

Atom bombamız olmamasından da genel anlamda memnunum, ülkemize yakışacak bir silah değil çünkü.
 
Katılım
21 Mar 2006
Mesajlar
101
çünkü "big brother" abimiz siz üretmeyin biz size üretip veririz demiş
bizimkiler de sağolsunlar bi güzel yemişler
uçak fabrikamız varmış yaa, kapatmışlar resmen

şu anda da ben ATATÜRK çüyüm diye hala milletin sırtından geçinenler alın terimizi bi güel yiyorlar
ATATÜRK gelse ilk önce arkasına sığınan bu insanları sallandırırdı herhalde
 
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
670
Türkiye'nin su zengini olduğunu sanmayın. Sadece ortadoğuda en şanslı ülkelerden biriyiz, ama diğer yerlerle kıyaslayınca suyumuz çok az. DÜzgün tarım için kişi başı minimum 600m^3 su düşmesi lazım, bizde 1400 küsür m^3 düşüyor, Brezilya'da 30.000m^3.
Sen yanlıs anlamıssın Türkiyenin su zenginiliğinden değil suyun akım potansiyelinden bahsediyoruz.Türkiye çok eğimli bir yapıya sahip olduğu için Türkiye deki akarsuların akımı çok fazla hatta dünyada Norveç,İsveç le beraber en öndeyiz.Ama bunu enerjiye çevirecek kadar iş yapmıyoruz.Fransa bile su enerjisinden bizden daha çok faydalanıyor.Bu da bizim ne kadar aciz oldugumuzu göstertiyor.
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Hangi enerjiden faydalanabiliyoruz ki zaten....:queen: :queen:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
30 Haz 2006
Mesajlar
169
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bir kaç ay önce hulki cevizoğlunun programını izliyordum.konu bizde atom bombası var mı yok mu idi.bir emekli paşa çıkmış,(sanıırm orgeneral edip başerdi)
efenim aslında yok mok falan diye gevelerken,

bir emekli pilot albay telefonla katıldı.hem bizde hem yunanistanda,hem bulgaristan hem de ermenistanda vardı , biz bunların uçakların başında 24 saat kalkışa hazır vaziyette nöbetlerini çok tuttuk, sovyet pilotlar da kendi bombalarının nöbetlerini çok tuttular , bizdeki bombaların şifresi amerikan başkanının yanında taşıdığı çantadadır o şifre olmadan bombayı atsanız da patlamaz demişti.

biz teknoloji üretemeyiz. çünkü pozitif bilimlere inanmayan bir toplumuz.

ayrıca da kafa olarak da vücut olarak da tembeliz.

bizde teknoloji üretecek beyin yok. türk bilim adamları teknolojiüretir ama ancak kanadada ingilterede austuryada falan üretebilirler. onların çalışmalarını da bize yedirmezler.
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Türk bilim adamına bırak zenginlik sunmayı, ay sonunu düşünmeden yaşamasını sağlayacak para vermez ve bilmemne müdürünün şoföründen daha az para vererek onurunu ayaklar altına alırsan o adam bu ülkede durmaz. Ben öyle olsaydım "Bunları bana reva gören, benim ülkem olamaz" diye düşünürdüm. Onun için gidişlerine üzülsem de suçlayamıyorum.
 
Katılım
15 Eyl 2005
Mesajlar
2,381
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ne güzel tartışabiliyormuşuz :rendeer: :rendeer:
 
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
670
Evet ülkemizde beyin göçü denen olay nerdeyse patlıycak.Bilim adamları bulus yapıyor bizimkiler oralı bile olmuyor gidiyor elin Amerikalısı adamı kapıyor.Şu anda bazı tıp dallarında en iyi hekimler Türk ama Amerikada veya başka ülkede yaşıyorlar.
 
Katılım
15 Eyl 2005
Mesajlar
2,381
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
evet gökhan özellikle tıp alanın da çok başarılı adamlar var:rendeer:
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Ve o adamlar Türkiye'de olsaydı adının arkasına saklandıkları TBMM'nin tavanına çiğ köfte yapıştıranlardan daha az para alacaktı. Tabii bir de hasta yakınlarından dayak yiyeceklerdi.
 
Katılım
3 Şub 2006
Mesajlar
1,961
Motosikleti
Mondial Virago 50i
bir kaç ay önce hulki cevizoğlunun programını izliyordum.konu bizde atom bombası var mı yok mu idi.bir emekli paşa çıkmış,(sanıırm orgeneral edip başerdi)
efenim aslında yok mok falan diye gevelerken,

bir emekli pilot albay telefonla katıldı.hem bizde hem yunanistanda,hem bulgaristan hem de ermenistanda vardı , biz bunların uçakların başında 24 saat kalkışa hazır vaziyette nöbetlerini çok tuttuk, sovyet pilotlar da kendi bombalarının nöbetlerini çok tuttular , bizdeki bombaların şifresi amerikan başkanının yanında taşıdığı çantadadır o şifre olmadan bombayı atsanız da patlamaz demişti.

biz teknoloji üretemeyiz. çünkü pozitif bilimlere inanmayan bir toplumuz.

ayrıca da kafa olarak da vücut olarak da tembeliz.

bizde teknoloji üretecek beyin yok. türk bilim adamları teknolojiüretir ama ancak kanadada ingilterede austuryada falan üretebilirler. onların çalışmalarını da bize yedirmezler.

Bende o programı seyrettim, aynı programda Kıbrıs harekatından sonra ambargo dolayısıyla yedek parça sıkıntısı yüzünden düşen onlarca uçağımızın lafı da geçmişti. :silent:

Şu güvensizlik hiç iyi değil, yapacağın varsa da bu umutsuzluk pompalayıcılar sayesinde kimse birşey yapamaz. Senin en sevmediğim tarafın bu raflar işin gücün bu ülkeyi, insanları yermek. Hani yapıyorsun bari çözümünü de söyle. Hepimiz eleştiriyoruz ama bunun bir ölçüsü olmalı. Çözümünü yazmaya üşeniyorsan eleştiriyi de hiç yazma.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
30 Haz 2006
Mesajlar
169
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Türk bilim adamına bırak zenginlik sunmayı, ay sonunu düşünmeden yaşamasını sağlayacak para vermez ve bilmemne müdürünün şoföründen daha az para vererek onurunu ayaklar altına alırsan o adam bu ülkede durmaz. Ben öyle olsaydım "Bunları bana reva gören, benim ülkem olamaz" diye düşünürdüm. Onun için gidişlerine üzülsem de suçlayamıyorum.

aynen katılıyorum.
evinin kirasını ödemeyi mi düşünsün, çok yakıyor diye arabasına LPG taktırmayı mı düşünsün,karısının çaçaron kaynanasına otobüsle mi trenle mi gideceğini düşünsün , öğrencilerin snav kağıtlarını mı okusun o adamcayiz.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst