Kısacık Bir Gezi ve Atlattığım Kaza Tehlikesi

Katılım
31 Ocak 2025
Mesajlar
312
Motosikleti
RKS TNT 202
(Yazıya başlamadan önce belirtmek istiyorum: Bir hata yaptım ve bu seferlik Allah'ın yardımıyla ucuz yırttık. Pişman oldum ve bu işin şakaya gelmeyeceğini çok şükür hasarsız tecrübe ettim. Sizler de benzer hatalara düşmeyin diye böyle bir yazı yazmak istedim. Allah'ın Selam'ı üzerinize olsun dostlarım)

Sürücü: Amatör
Motosiklet: RKS TNT 202
Ekipman: Rapid 2 Kask - Bit Pazarından Alınma İhracat Fazlası Columbia Yağmurluk - Şalvar (Tabiki de şalvar, canım şalvarım :d)
Hava Durumu: Yağmurlu
Güzergah: Ovaakça - Karabalçık - Selçukgazi - Seçköy - Muratoba - Gemlik

Selamın Aleyküm

Dün izinliydim, Bursa'da hava kötüydü, arka fren pedalımın hareket alanı 2 cmden fazla değildi yani ufacık bir dokunuşla tekeri kitliyordu ve lastiklerim fabrika çıkışı naylondu. Bütün bunlar kafamda dönerken bu durumda asla sürüşe "çıkmamam" gerektiğini, çok tehlikeli olduğunu düşündüm ve hemen motoruma atladım.

İlk önce mudavimi olduğum av bayiine gidip bir kasnağa misina sardırıp zokayı da bağladıktan sonra yola koyuldum. İstanbul caddesinde hız ihlali cezamı yedikten sonra Ovaakça sapağından güzergahıma giriş yaptım.

Öncelikle söyleyim gerçekten güzel ve sevdiğim bir güzergah. Apaçilik gününde olmayan arkadaşlar tercih edebilir. Manzarası oldukça güzel. Köylerden geçerken meraklı çocukların ara gaz vermesine hemen müsaade ediyorum, amcalarla tanışıyorum, yeşilliğin güzelliğine kendimi bırakıyorum. Neyse...

Ufak bir yoldan çıkma tehlikesinden sonra (arka teker deli gibi kızakladı resmen manuel abs yaptım) Allah'a hamdolsun Gemlik İskeleye vardım. Midye çıkarıp avımı yaptım ve her zaman ki gibi boş elle geri döndüm :d

Eve döndüğümde motosikletimin ekranında her şey normaldi ancak hızımı artık göremiyordum. Ayaklığın ordan da bir kablonun sarktığını farkettim. Bugün de onlarla uğraşacağım ve çamur sebebiyle leş gibi olan motorumu yıkayacağım...

Bu da ilk gezi yazım olsun, ilk elin günahı olmazmış kusurlarımız varsa affola..
 
Katılım
15 Tem 2007
Mesajlar
2,651
Arka lastiği hemen kilitleyecek kadar basıyorsan ya frenlemek için arkayı kullanıyorsun ya da arka lastiklerin çok çok kötü.
Arka freni sadece viraj da dışarı kaçarsan ufak ufak dokunup viraj içine girmek için ve de dik rampalarda inerken kullanacaksın bunun haricinde %70 ön %30 arka fren şeklinde frenlemelisin. Motorunda abs var mı ?
 
Katılım
31 Ocak 2025
Mesajlar
312
Motosikleti
RKS TNT 202
Arka lastiği hemen kilitleyecek kadar basıyorsan ya frenlemek için arkayı kullanıyorsun ya da arka lastiklerin çok çok kötü.
Arka freni sadece viraj da dışarı kaçarsan ufak ufak dokunup viraj içine girmek için ve de dik rampalarda inerken kullanacaksın bunun haricinde %70 ön %30 arka fren şeklinde frenlemelisin. Motorunda abs var mı ?
dediklerine ben de katılıyorum, ön teker abs ama ben viraj alırken o pedala dokunursam motorun kıç atmama ihtimali yok
 
Katılım
15 Tem 2007
Mesajlar
2,651
dediklerine ben de katılıyorum, ön teker abs ama ben viraj alırken o pedala dokunursam motorun kıç atmama ihtimali yok
Sen o motoru servisine götür bir arka frene baktır . Bahsettiğin kadar sert olmamalı . Lastikten diyeceğim ama 6 senelik fabrikasyon lastikle kullanıyorum. Bu güne kadar bir kere kilitlemiştir
 
Katılım
17 Eki 2019
Mesajlar
802
Motosikleti
BMW 1300 GS ADV
(Yazıya başlamadan önce belirtmek istiyorum: Bir hata yaptım ve bu seferlik Allah'ın yardımıyla ucuz yırttık. Pişman oldum ve bu işin şakaya gelmeyeceğini çok şükür hasarsız tecrübe ettim. Sizler de benzer hatalara düşmeyin diye böyle bir yazı yazmak istedim. Allah'ın Selam'ı üzerinize olsun dostlarım)

Sürücü: Amatör
Motosiklet: RKS TNT 202
Ekipman: Rapid 2 Kask - Bit Pazarından Alınma İhracat Fazlası Columbia Yağmurluk - Şalvar (Tabiki de şalvar, canım şalvarım :d)
Hava Durumu: Yağmurlu
Güzergah: Ovaakça - Karabalçık - Selçukgazi - Seçköy - Muratoba - Gemlik

Selamın Aleyküm

Dün izinliydim, Bursa'da hava kötüydü, arka fren pedalımın hareket alanı 2 cmden fazla değildi yani ufacık bir dokunuşla tekeri kitliyordu ve lastiklerim fabrika çıkışı naylondu. Bütün bunlar kafamda dönerken bu durumda asla sürüşe "çıkmamam" gerektiğini, çok tehlikeli olduğunu düşündüm ve hemen motoruma atladım.

İlk önce mudavimi olduğum av bayiine gidip bir kasnağa misina sardırıp zokayı da bağladıktan sonra yola koyuldum. İstanbul caddesinde hız ihlali cezamı yedikten sonra Ovaakça sapağından güzergahıma giriş yaptım.

Öncelikle söyleyim gerçekten güzel ve sevdiğim bir güzergah. Apaçilik gününde olmayan arkadaşlar tercih edebilir. Manzarası oldukça güzel. Köylerden geçerken meraklı çocukların ara gaz vermesine hemen müsaade ediyorum, amcalarla tanışıyorum, yeşilliğin güzelliğine kendimi bırakıyorum. Neyse...

Ufak bir yoldan çıkma tehlikesinden sonra (arka teker deli gibi kızakladı resmen manuel abs yaptım) Allah'a hamdolsun Gemlik İskeleye vardım. Midye çıkarıp avımı yaptım ve her zaman ki gibi boş elle geri döndüm :d

Eve döndüğümde motosikletimin ekranında her şey normaldi ancak hızımı artık göremiyordum. Ayaklığın ordan da bir kablonun sarktığını farkettim. Bugün de onlarla uğraşacağım ve çamur sebebiyle leş gibi olan motorumu yıkayacağım...

Bu da ilk gezi yazım olsun, ilk elin günahı olmazmış kusurlarımız varsa affola..
Öncelikle geçmiş olsun. Lastiklerinizi değiştirmenizi şiddetle tavsiye ederim. Yoldan çıkma tehlikesini açarsanız biraz daha yardımcı oluruz. Bakış kaçtı, ardından frenleme hatası mıydı?
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,881
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
Sürücü: Amatör
Motosiklet: Drift L
Ekipman: Rapid 2 Kask - T shirt - Seheryıldızı boxer - Çorapsız ayakkabı
Hava Durumu: Çöl iklimi
Güzergah: karamürsel - karakurum - berlin - darlık - pekin - gemlik belediyesi

geçmiş olsun.
 
Katılım
5 Ağu 2022
Mesajlar
186
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
(Yazıya başlamadan önce belirtmek istiyorum: Bir hata yaptım ve bu seferlik Allah'ın yardımıyla ucuz yırttık. Pişman oldum ve bu işin şakaya gelmeyeceğini çok şükür hasarsız tecrübe ettim. Sizler de benzer hatalara düşmeyin diye böyle bir yazı yazmak istedim. Allah'ın Selam'ı üzerinize olsun dostlarım)

Sürücü: Amatör
Motosiklet: RKS TNT 202
Ekipman: Rapid 2 Kask - Bit Pazarından Alınma İhracat Fazlası Columbia Yağmurluk - Şalvar (Tabiki de şalvar, canım şalvarım :d)
Hava Durumu: Yağmurlu
Güzergah: Ovaakça - Karabalçık - Selçukgazi - Seçköy - Muratoba - Gemlik

Selamın Aleyküm

Dün izinliydim, Bursa'da hava kötüydü, arka fren pedalımın hareket alanı 2 cmden fazla değildi yani ufacık bir dokunuşla tekeri kitliyordu ve lastiklerim fabrika çıkışı naylondu. Bütün bunlar kafamda dönerken bu durumda asla sürüşe "çıkmamam" gerektiğini, çok tehlikeli olduğunu düşündüm ve hemen motoruma atladım.

İlk önce mudavimi olduğum av bayiine gidip bir kasnağa misina sardırıp zokayı da bağladıktan sonra yola koyuldum. İstanbul caddesinde hız ihlali cezamı yedikten sonra Ovaakça sapağından güzergahıma giriş yaptım.

Öncelikle söyleyim gerçekten güzel ve sevdiğim bir güzergah. Apaçilik gününde olmayan arkadaşlar tercih edebilir. Manzarası oldukça güzel. Köylerden geçerken meraklı çocukların ara gaz vermesine hemen müsaade ediyorum, amcalarla tanışıyorum, yeşilliğin güzelliğine kendimi bırakıyorum. Neyse...

Ufak bir yoldan çıkma tehlikesinden sonra (arka teker deli gibi kızakladı resmen manuel abs yaptım) Allah'a hamdolsun Gemlik İskeleye vardım. Midye çıkarıp avımı yaptım ve her zaman ki gibi boş elle geri döndüm :d

Eve döndüğümde motosikletimin ekranında her şey normaldi ancak hızımı artık göremiyordum. Ayaklığın ordan da bir kablonun sarktığını farkettim. Bugün de onlarla uğraşacağım ve çamur sebebiyle leş gibi olan motorumu yıkayacağım...

Bu da ilk gezi yazım olsun, ilk elin günahı olmazmış kusurlarımız varsa affola..
Kaza nedeni abssizlik.
Nokta.
Hala cb125f için absye gerek yok diye alan var. Dijital ekran, start stop, pahalı kıyafetler, metzeler lastikler falan boş abs yoksa.
 
Katılım
16 Mar 2024
Mesajlar
89
Abs ye ne çok güveniyorsunuz yahu. Durma mesafesini artırdığını biliyorsunuz dimi
 
Katılım
28 Şub 2025
Mesajlar
1,405
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bir mesajda bu kadar allah denmesi normal mi ya ?

el kaide lideri motorcu olsa anca bu kadar allah derdi.

üstelik allah ın bu durumdan pek hoşnut olacağını sanmıyorum.
 
Katılım
5 Ağu 2022
Mesajlar
186
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Abs ye ne çok güveniyorsunuz yahu. Durma mesafesini artırdığını biliyorsunuz dimi
Abs olmayınca durma mesafesi mi kısalıyor? Ya yere yapışıyorsun ya uçuruma uçuyorsun ya da kademeli fren sıkarak yolu daha çok uzatıyorsun.
Abssiz araba, kamyon, tır bile kalmadı. Motor gibi 2 teker bir araçta absnin gerekliliğinin tartışılması bile cehalet ve bilgisizliktir.
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Şub 2025
Mesajlar
1,405
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
progresif frenleme bilmiyorsanız eğitim almanızı öneririmmm.

13.000 km dir abs siz motor kullanıyorum.
bir kere bile sert fren yapma ihtiyacım olmadı.

gozlem yapmayı öğrenin arkadaslar.
 
Katılım
16 Mar 2024
Mesajlar
89
Abs olmayınca durma mesafesi mi kısalıyor? Ya yere yapışıyorsun ya uçuruma uçuyorsun ya da kademeli fren sıkarak yolu daha çok uzatıyorsun.
Abssiz araba, kamyon, tır bile kalmadı. Motor gibi 2 teker bir araçta absnin gerekliliğinin tartışılması bile cehalet ve bilgisizliktir.
İş uçurumdan uçacak hale geldiyse zaten geçmiş olsun. Ne abs ne tcs işe yaramaz o durumda. Abs aptal bir sistemdir, yol koşullarını bilmez, tek bildiği lastik kaydımı çeker bırakır çeker bırakır sizin de bildiğiniz gibi. Faydalı mı, faydalıdır elbet ama abs yok diye bir araç çöp değildir. Abs si yok diye motor almıyoruz ama abs li bir motorun çöp lastiğini 3-5 bin lira verip değişmekten imtina ediyoruz mesela. Veya toprak yola giriyoruz abs kapatma düğmesi arıyoruz dimi. Uzun lafın kısası, abs olmayan bir motora binmek cehalet değil tercihtir.
 
Katılım
5 Ağu 2022
Mesajlar
186
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
İş uçurumdan uçacak hale geldiyse zaten geçmiş olsun. Ne abs ne tcs işe yaramaz o durumda. Abs aptal bir sistemdir, yol koşullarını bilmez, tek bildiği lastik kaydımı çeker bırakır çeker bırakır sizin de bildiğiniz gibi. Faydalı mı, faydalıdır elbet ama abs yok diye bir araç çöp değildir. Abs si yok diye motor almıyoruz ama abs li bir motorun çöp lastiğini 3-5 bin lira verip değişmekten imtina ediyoruz mesela. Veya toprak yola giriyoruz abs kapatma düğmesi arıyoruz dimi. Uzun lafın kısası, abs olmayan bir motora binmek cehalet değil tercihtir.
Neyse ki yolcu ve yük taşımacılığında zorunlu oldu da senin gibi şoför ve araç sahiplerinin insafına kalmıyot trafik güvenliği.
 
Katılım
16 Mar 2024
Mesajlar
89
Neyse ki yolcu ve yük taşımacılığında zorunlu oldu da senin gibi şoför ve araç sahiplerinin insafına kalmıyot trafik güvenliği.
B sınıfı ehliyetimi 1989 da aldım. A sınıfı ehliyetimi ise 2021 yılında. Bisiklete de binerim ayrıca. Bugüne kadar ne bir kaza yaptım ne de düştüm. Trafik güvenliği keşke benim insafıma kalsaydı. Yazdıklarımı iyi okuyun lütfen.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst