kazada kim haklı? sigorta kaç kusur verir bana?

Katılım
2 Eyl 2024
Mesajlar
46
video olarak istemiştiniz aldım kamera kaydını bi sorayim arkadan çarpan benim önümde 2 tane motosikletli var bunlar şerit çizgisine yakın gidiyorlar bi anda sola kırıp önüme kırıyor yayaların geçtiği yerden geçecekmiş öyle diyor bide izleyin bakalim https://streamable.com/tu0qkk
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,627
Motosikleti
Ns200 15"
Aslında baya bir kurtaracak veya yavaşlayacak bir mesafeye sahipmişsiniz. Tam emin değilim yüksek ihtimalle kusurun tamamı veya bir çoğu size verilir.
 
Katılım
5 Ocak 2025
Mesajlar
243
Motosikleti
CB750A
video yavaşlatılmadıysa sadece yola bakarak önlenebilecek bir kaza gibi duruyor
geçmiş olsun.
 
Katılım
2 Eyl 2024
Mesajlar
46
Kardeşim geçmiş olsun, kusura bakma ama hayatımda gördüğüm en kelek, en mantar kaza.
Aslında baya bir kurtaracak veya yavaşlayacak bir mesafeye sahipmişsiniz. Tam emin değilim yüksek ihtimalle kusurun tamamı veya bir çoğu size verilir.
biraz öyle duruyor ama 2 tane scooter vardi önümde bende hızlanmıştım sollamak için bi anda kırınca ya sağa kırcaktım dengemi kaybedip ona çarpcaktım yada o aradan geçecektim bende o araya girmeye çalıştım çarpıştık
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

o çocuğun önüme kırdığı yer ordan geçecekmiş ordan geçmesi yasal mı motosikletlerin orası yayalar için değil mi?
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Aslında baya bir kurtaracak veya yavaşlayacak bir mesafeye sahipmişsiniz. Tam emin değilim yüksek ihtimalle kusurun tamamı veya bir çoğu size verilir.
abs olsa durulurda abs yoktu bende lastikde kayardi mecburdum :)
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,627
Motosikleti
Ns200 15"
Bildiğim kadarıyla motosikletler yaya yolundan geçebilir fakat elde götürmek kaydıyla. Hangi şart olursa olsun aynı şerit içinde sollama yapmak hatalı bir durumdur.
 
Katılım
27 Nis 2015
Mesajlar
4,294
"neden çarptın?" diye sorasım var.

yol zaten tek şerit, çarptığın motor da çarpışana kadar yolun ortasında gidiyor zaten. takip mesafesini ve hızını ayarlamadın diye muhtemelen tam kusuru sana verirler.

tek şeritteysek, ben önümdeki motosikleti/bisikleti asla sollamam.
 
Katılım
2 Eyl 2024
Mesajlar
46
"neden çarptın?" diye sorasım var.

yol zaten tek şerit, çarptığın motor da çarpışana kadar yolun ortasında gidiyor zaten. takip mesafesini ve hızını ayarlamadın diye muhtemelen tam kusuru sana verirler.

tek şeritteysek, ben önümdeki motosikleti/bisikleti asla sollamam.
yol tek şerit evet bu motosiklet sürücüsü şeridinin ortasında gitmiyor şerit çizgisinden gidiyor videoda tam belli olmamış şerit çizgisinden gidiyorlardi birbirlerine çok yakınlardı sonra diğeri yoluna devam etti bu bi anda önüme kırdı orda dönebilirim gibi görünsede sağdada arkadaşı vardı ben ben tam sola kırdığımda direksiyonu önüme kırıyor ve yolun ortasında duruyor, sinyal vermiyor ayna kontrolu yapmıyor benmi kusurlu çıkarım anlamadım niye herkes suçu bende buluyor :D
 
Katılım
27 Nis 2015
Mesajlar
4,294
yol tek şerit evet bu motosiklet sürücüsü şeridinin ortasında gitmiyor şerit çizgisinden gidiyor videoda tam belli olmamış şerit çizgisinden gidiyorlardi birbirlerine çok yakınlardı sonra diğeri yoluna devam etti bu bi anda önüme kırdı orda dönebilirim gibi görünsede sağdada arkadaşı vardı ben ben tam sola kırdığımda direksiyonu önüme kırıyor ve yolun ortasında duruyor, sinyal vermiyor ayna kontrolu yapmıyor benmi kusurlu çıkarım anlamadım niye herkes suçu bende buluyor :D
tek şerit yolda ne şerit çizgisi?

sen aradan sıyrılırım diye hızlanmışsın, kanunen eleman sağ kenara yanaşmadıkça geçemezsin, motosikleti de araçtan sayın diyoz ya, ondan.

öndeki sağa yanaşır, sola yanaşır, hızlanır, yavaşlar... eleman sola yanaşıyor, tepki süren de var; ama sen hiç yavaşlamıyorsun bile.
 
Katılım
24 Şub 2015
Mesajlar
1,526
Motosikleti
K 1600 GTL
Geçmeden önce bi korna ile uyarsaydın keşke. Mantıken hatalı olan o ancak trafik kuralları mantıkla işlemiyor. İkinizede kusur çıkar diye tahmin ediyorum...
 
Katılım
25 Eki 2022
Mesajlar
2,085
Motosikleti
Yamaha XSR700
Biz burada ne desek boş. Esas hatalı yaya geçidine dönen dingil ama arkadan çarptığın için sana da kusur verebilirler.
 
Katılım
16 Eki 2015
Mesajlar
3,257
Motosikleti
Çükü Olanın Dükü Olur.
Biz burada ne desek boş. Esas hatalı yaya geçidine dönen dingil ama arkadan çarptığın için sana da kusur verebilirler.
Bu olayda bir DİNGİL var ise o da arkadan çarpan ÇİFT DİNGİL'dir. Takip mesafesini korumadığı için %100 kusurludur. Adam yol yüzeyinde gördüğü kum, yağ, ıslaklık gibi bir şeyden kaçmış olsa yine mi suçlu olacak?

sbm-logo-tr-60h.png


Bkz: Kaza Durum Senaryoları > DURUM 9 ve DURUM 10
b39h22o.jpg

4bfphga.jpg
 
Katılım
13 Şub 2024
Mesajlar
343
Motosikleti
Hero Dash 125, CB125F
Birinin trafik adabı diğerinin fren becerisi yok. Bu kazanın gerçekleşmesi iyi bile olmuş ders alırsınız.
 
Katılım
25 Eki 2022
Mesajlar
2,085
Motosikleti
Yamaha XSR700
Bu olayda bir DİNGİL var ise o da arkadan çarpan ÇİFT DİNGİL'dir. Takip mesafesini korumadığı için %100 kusurludur. Adam yol yüzeyinde gördüğü kum, yağ, ıslaklık gibi bir şeyden kaçmış olsa yine mi suçlu olacak?
Yaya geçidine dönen haklı yani?
 
Katılım
2 Eyl 2024
Mesajlar
46
Bu olayda bir DİNGİL var ise o da arkadan çarpan ÇİFT DİNGİL'dir. Takip mesafesini korumadığı için %100 kusurludur. Adam yol yüzeyinde gördüğü kum, yağ, ıslaklık gibi bir şeyden kaçmış olsa yine mi suçlu olacak?

sbm-logo-tr-60h.png


Bkz: Kaza Durum Senaryoları > DURUM 9 ve DURUM 10
b39h22o.jpg

4bfphga.jpg
kankam bunlar şerit çizgisinde motosikletle geziyorlar yaylanarak ben gördüm sollayayim dedim sakat sürüyolardi sollarken fren yapip önüme kırıyor :D trafikte şerit çizgisinden git diye bi kural yok, ayrica arkamda artçı vardı olmasa her türlü dönerdim ordan farkındayım ani hareketlerden kaçınırsın artçı varsa arkanda demi kardeşim benim, ayrica bu kaza yaptığım çocuk hastaneye gitmiş ve tuıtanağı başkası üstlenmiş benle yaptin demiş bunun sonucu ne olur yani benim çarptığım hastaneye gitmiş başka bi çocuk benle yapti diyip ifade verdi???
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

senin bahsettiğin yolda giden araca bi anda arkadan vurursa tabi %100 kusur arkadan vuranın olur ama adam bi anda şeridime atlayip ani fren yapip önüme kırarsa karşı taraf haksız olur yanlışmıyım? oralar motosiklet için değil biz enai miyiz kavşaktan dönüyoruz :D videoyu tekrar izle bak 1 tane motor görünüyor ilk baş birbirlerine çok yakınlar o yüzden 1 tane görünmüş ilk baş sonradan 2 ye çıkmış
 
Katılım
1 Nis 2008
Mesajlar
88
Motosikleti
NC750X '22
adam bi anda şeridime atlayip ani fren yapip önüme kırarsa karşı taraf haksız olur yanlışmıyım?
Haklısın, aniden, senin emniyetle geçişini beklemeden, senin şeridine girip aniden yavaşlarsa haksız olur. Ancak sen kendin söylüyorsun, yol tek şerit. Yani önden giden araç şeridin ortasından, sağından veya solundan gidebilir, hızlanabilir, yavaşlayabilir. "Şerit içinde sollamak" diye bir şey yok. Kanunen hızına uygun takip mesafesini korumadığın için sen kusurlusun. Öndeki arkadaş, polis raporu veya birlikte hazırladığınız kaza tutanağında "ben yaya geçidinden geçmek için sola yanaşıp yavaşladım" diye bir beyanda bulunmadıysa ona kusur verileceğini sanmam. Böyle bir beyanda bulunmuşsa bile bu senin kusurunu sıfırlamaz, ancak biraz hafifletebilir.
 
Katılım
2 Eyl 2024
Mesajlar
46
Haklısın, aniden, senin emniyetle geçişini beklemeden, senin şeridine girip aniden yavaşlarsa haksız olur. Ancak sen kendin söylüyorsun, yol tek şerit. Yani önden giden araç şeridin ortasından, sağından veya solundan gidebilir, hızlanabilir, yavaşlayabilir. "Şerit içinde sollamak" diye bir şey yok. Kanunen hızına uygun takip mesafesini korumadığın için sen kusurlusun. Öndeki arkadaş, polis raporu veya birlikte hazırladığınız kaza tutanağında "ben yaya geçidinden geçmek için sola yanaşıp yavaşladım" diye bir beyanda bulunmadıysa ona kusur verileceğini sanmam. Böyle bir beyanda bulunmuşsa bile bu senin kusurunu sıfırlamaz, ancak biraz hafifletebilir.
bugün ifademi aldilar sordum karşı tarafa %75 atmış bana %25 atmışlar oda takip mesafesinden ama itiraz edicem, ifadede belirttim polislere anlattım sürücü degisikligi yapmişlar benim kaza yaptığım çocuk bi anda yok oldu onun yerine başkası geldi benle yaptin dedi kazayi kamera kayıtlarını izledim hepsini polise anlattım büyük ihtimalle kaza yaptığım cocugun ehliyetide yoktu o yüzden böyle bişey yaptilar tutanakta adı geçen çocuktan şikayetci oldum baya bi uzicak bu konu o kesinleşti :D o refujda yayalar içinmiş ordan dönmeye hakkı yokmuş ben itiraz edebilrmym abi dedim oda et istiyosan dedi belki 100 verirler sana ordan geçemez yasak dediler
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

peki o çocuğun ehliyeti yoksa %100 haklı çıkarmıyım böyle bişey duymuştum doğru mu?
 
Katılım
13 Şub 2024
Mesajlar
343
Motosikleti
Hero Dash 125, CB125F
Haklısın, aniden, senin emniyetle geçişini beklemeden, senin şeridine girip aniden yavaşlarsa haksız olur. Ancak sen kendin söylüyorsun, yol tek şerit. Yani önden giden araç şeridin ortasından, sağından veya solundan gidebilir, hızlanabilir, yavaşlayabilir.

Abim bende mi körlük var yol basbaya iki gidiş iki dönüş. Park etmiş arabalardan daralmış sanırım. Karşı taraftaki iki salak sağ şeritte yan yana gidiyormuş, muhtemelen sakin bir yol olduğu için arkaya bakmadan yaya geçidine dalmış. Sol şeritteki bizim yazar da duramamış girmişler birbirine.

Kamera açısından tam belli değil ama bu ikili zaten sağ şeritte yan yana giderek şerit ihlali yapıyorlar. Çarpışma öncesinde sol şeride geçmiş olsa bile yine hatalı şerit değiştirme oluyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst