Haklısın, aniden, senin emniyetle geçişini beklemeden, senin şeridine girip aniden yavaşlarsa haksız olur. Ancak sen kendin söylüyorsun, yol tek şerit. Yani önden giden araç şeridin ortasından, sağından veya solundan gidebilir, hızlanabilir, yavaşlayabilir. "Şerit içinde sollamak" diye bir şey yok. Kanunen hızına uygun takip mesafesini korumadığın için sen kusurlusun. Öndeki arkadaş, polis raporu veya birlikte hazırladığınız kaza tutanağında "ben yaya geçidinden geçmek için sola yanaşıp yavaşladım" diye bir beyanda bulunmadıysa ona kusur verileceğini sanmam. Böyle bir beyanda bulunmuşsa bile bu senin kusurunu sıfırlamaz, ancak biraz hafifletebilir.