Bmw BMW R1200GS / Adventure Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
Videolarda bahsettiğin yere delik açıp su tahliyesi yaptıranlar var ama Bmw niye oraya delik açmamış acaba ? şaft kovanının mukavemetini zayıflatmak istememiş olabilirler , kovan aynı zamanda arka tekeri tek taraflı olarak taşıyor yani maşa görevi yapıyor , Ramazan hocam sendeki Africa Twin'in arka maşasına matkapla delik açmazsın buna eminim :) Gs e de açma yav..

Şöyle bir durum var şuan BMW de şaft değişimi sonrasında oraya delik açıp bir plastik takıyor . Bir çok gs e garantiden şaft değiştirip delik açtılar yetkili servis de .
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Şöyle bir durum var şuan BMW de şaft değişimi sonrasında oraya delik açıp bir plastik takıyor . Bir çok gs e garantiden şaft değiştirip delik açtılar yetkili servis de .

Servisde bu işlemin yapıldığını bilmiyordum yinede senin benim gibi bakımını eksik etmeyen yada kendi yapan kişiye gerekli değil diye düşünüyorum..
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,669
Bitmedi mi yaw bu şaft su paslanma mevzusu?
3-4 sene önce recall vardı ondan sonra hallettilerdi sanki?

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:18 ----------

Servisde bu işlemin yapıldığını bilmiyordum yinede senin benim gibi bakımını eksik etmeyen yada kendi yapan kişiye gerekli değil diye düşünüyorum..

Çok düşük km'de haşat olanlar vardı diye aklımda kalmış ya, bakımsızlıktan ziyade biraz mühendislik eksiğinin üstüne kötü şans varsa oluyordu diye aklımda kalmış. yanlış hatırlıyor da olabilirim tabi.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Bitmedi mi yaw bu şaft su paslanma mevzusu?
3-4 sene önce recall vardı ondan sonra hallettilerdi sanki?

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:18 ----------



Çok düşük km'de haşat olanlar vardı diye aklımda kalmış ya, bakımsızlıktan ziyade biraz mühendislik eksiğinin üstüne kötü şans varsa oluyordu diye aklımda kalmış. yanlış hatırlıyor da olabilirim tabi.

Periyodik bakım yapılmayan her motorda yaşanacak arızalar gibi bir durum şaft paslanması , körük yırtıksa değiştireceksin başka bir sebebi yok , düşük kilometrelerde yaşanan arızalar ise hem mühendislikle ilgili hemde yanlış müdahale sonucu oluşan problemler , mesela Bmw hafif olsun diye arka teker poryasını alüminyum alaşımdan yapmış , ama jant sök tak yaparken havalı tabancayı dayayıp ölümüne sıkınca alayı çatlamış , şimdi 20 yaşında Bmw nin bile poryasını servis recall kapsamında demir olan ile ücretsiz değişiyor..yukarda yazmıştım adamlar difransiyel rulmanı kolayca değiştirilsin diye dizayn yapmış , ama temizlik hastası manyaklar tazyikli suyu dayayınca rulman cortlamış Bmw de 2010 dan sonraki modellerde bunu difransiyelin içine koymuş falan filan :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:18 ----------

Hep Bmw ye gömmeyelim dimi birazda Honda dan yazalım , yeni Africa Twin ler de bir çok ekran pert oldu , sebep ? orjinal harici telefon tutucu şarj cihazı yada sis takmak , Honda hiçbirine iyi niyet garantiside uygulamadı bildiğim kadarıyla ki aralarında 500 km de bile motorlar var , ekranın fiyatıda kallavi bir rakkam..
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,669
abi ben italyana biniyorum :D bmw niye boklayayım, olur böyle şeyler çok normal.
sadece şaftla ilgili bir tasarımsal konunun her motorda değil ama şansı yaver gitmeyenlerde çok erkenden kaput olduğunu okuduğumu hatırlıyorum onu dedim.

valla arkadaşın AT'nin ekranlar soğanlı geçidini inerken kapanmış biraz korku filmi yaşamış da..
ekrana gelene kadar ben geçen sene ortasında mıydı 250 kullanıcıları başlığına yazmıştım sizi arayan soran oldu mu diye.. yağ kaçağı recall'u var, kimseler oralı değil. =))
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
Servisde bu işlemin yapıldığını bilmiyordum yinede senin benim gibi bakımını eksik etmeyen yada kendi yapan kişiye gerekli değil diye düşünüyorum..

Yok şuan yapılıyor olmayanlara. Yenilerinde zaten varmış

---------- Mesajlar birleştirildi - 07:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:05 ----------

Aslında bir çok motorda o kadar çok kronik sorun var ki ama insanlar bunları dile getirmiyor. BMW korkulacak bir motor değil işi bilen bir çok usta bunun bakimini tamiratını onarımını yapabilir ama araba tamir mantığını bilen. Yani bir çok parça oto tamirhanesine yetişme olduğum için arabayla benzer ve eşdeğer ki anlatamam size.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Yeni 1300 GS in Adv varyasyonuda aynı farla piyasaya çıkıyormuş , hani belki Adv ye adam gibi birşey koyarlar dediydik :( Hırbo ya Africa'yı boklamasam gidip alacam bmw ye inat :)
 
Katılım
24 Şub 2015
Mesajlar
1,526
Motosikleti
K 1600 GTL
Yeni 1300 GS in Adv varyasyonuda aynı farla piyasaya çıkıyormuş , hani belki Adv ye adam gibi birşey koyarlar dediydik :( Hırbo ya Africa'yı boklamasam gidip alacam bmw ye inat :)

Hadi ya... bende bir umut farklı bir farla gelir diyordum :) Africa nın mevcut fiyatı mantık dışı şuan alan oluyor mu bilmiyorum....
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Yeni 1300 GS in Adv varyasyonuda aynı farla piyasaya çıkıyormuş , hani belki Adv ye adam gibi birşey koyarlar dediydik :( Hırbo ya Africa'yı boklamasam gidip alacam bmw ye inat :)

yeni 1300 GS ADV versiyonu lego gibi olmuş. :)
ikonik tasarımı neden değiştirirler anlamadım. Son 1250 GS adv'ler piyasada talep görmeye devam edecek. Geçen hafta istanbuldan arkadaşım geldi, 2023 model 1250 GS Adventure almıştı, motoru yakından gördüm, çok güzel. bu güzelliği niye bozmuşlar ki.
 
Katılım
24 Şub 2015
Mesajlar
1,526
Motosikleti
K 1600 GTL
yeni 1300 GS ADV versiyonu lego gibi olmuş. :)
ikonik tasarımı neden değiştirirler anlamadım. Son 1250 GS adv'ler piyasada talep görmeye devam edecek. Geçen hafta istanbuldan arkadaşım geldi, 2023 model 1250 GS Adventure almıştı, motoru yakından gördüm, çok güzel. bu güzelliği niye bozmuşlar ki.

Lego gibi olmuş ama düz GS e göre güzel görünüyor bence. Canlı görmek lazım benim hoşuma gitti ne yalan söyleyim...
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
Periyodik bakım yapılmayan her motorda yaşanacak arızalar gibi bir durum şaft paslanması , körük yırtıksa değiştireceksin başka bir sebebi yok , düşük kilometrelerde yaşanan arızalar ise hem mühendislikle ilgili hemde yanlış müdahale sonucu oluşan problemler , mesela Bmw hafif olsun diye arka teker poryasını alüminyum alaşımdan yapmış , ama jant sök tak yaparken havalı tabancayı dayayıp ölümüne sıkınca alayı çatlamış , şimdi 20 yaşında Bmw nin bile poryasını servis recall kapsamında demir olan ile ücretsiz değişiyor..yukarda yazmıştım adamlar difransiyel rulmanı kolayca değiştirilsin diye dizayn yapmış , ama temizlik hastası manyaklar tazyikli suyu dayayınca rulman cortlamış Bmw de 2010 dan sonraki modellerde bunu difransiyelin içine koymuş falan filan :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:18 ----------

Hep Bmw ye gömmeyelim dimi birazda Honda dan yazalım , yeni Africa Twin ler de bir çok ekran pert oldu , sebep ? orjinal harici telefon tutucu şarj cihazı yada sis takmak , Honda hiçbirine iyi niyet garantiside uygulamadı bildiğim kadarıyla ki aralarında 500 km de bile motorlar var , ekranın fiyatıda kallavi bir rakkam..

afrika da 50 tane hata var ama hiçbirisi yolda bırakmadığı için dillendirilmiyor ama bmw gibi milleti illahlahta ettirmezler
misal 2016 2017 lerde jant tel krozyonu
ekram plastiklerinin yamulması
plastik kalitesinin çöp olması
marş buton takılması basmaması
olur olmadık yerde stop etmesi
50 65 km/h arası gidondaki titreşim ön lastik zıplaması yaylar mı güçsüz geliyor belli değil
insanlar neden aldığı kullandığı memnun olmayan yerleri söylemekten çekiniyor hiç anlamam
bu arada 2024 afrika gerçekten pahalı
2024 R1300 gs/adv de çok tipsiz bence
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ben farını da, görünüşünü de sevdim yeni modelin. Merhumun arada "cin çarpmış gibi" diye yorumladığı asimetrik görünüş ilginç gözükse de çok da güzel değildi bence.
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
Motorun birkaç eksiği vardı bunlardan bir tanesi TPS sensörü koruyucusuydu onu da temin ettim en kısa sürede montajını yapacağım. Dolu dolu 2006 olacak.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Ya abi şu far tasarımına halen alışamadım, eski kasalardaki asalet fıs olmuş gitmiş :).

Maalesef far berbat görünüyor , eski dik ve heybetli tasarıma çok alışmıştık ama mühendislerin raporları tasarımcıları altetmiş olmalı , aerodinamik bir tasarıma ikna etmişler proje sorumlusunu , önde devasa birde radar var , motorun kullanımı cidden çok güzel, gücü rakiplerine yaklaşırken ağırlığı ve tüketimi düşürmüşler , yazarken bize basit geliyor ama ciddi arge gerektiren iş..

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:54 ----------

Şuraya 10 gün önce Foça İngilizburnu'nda kamp attığım alandan bir foto koyalım ;) hafta içi tam kafa dinlemelik yer..


 
Son düzenleme:
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,627
Motosikleti
Ns200 15"
Maalesef far berbat görünüyor , eski dik ve heybetli tasarıma çok alışmıştık ama mühendislerin raporları tasarımcıları altetmiş olmalı , aerodinamik bir tasarıma ikna etmişler proje sorumlusunu , önde devasa birde radar var , motorun kullanımı cidden çok güzel, gücü rakiplerine yaklaşırken ağırlığı ve tüketimi düşürmüşler , yazarken bize basit geliyor ama ciddi arge gerektiren iş..

Mühendisliğe lafımız yok ama abi daha güzelde olabilirdi be sanki, yani şu tek far çok mu şarttı? Bu kadar aerodinami düşünülmesi güzel ama bu kadar düşünülen şey çanta takınca gitmeyecek mi? Aerodinami demişken bu konuda Harley mühendisleri bence çok rahat :).
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Mühendisliğe lafımız yok ama abi daha güzelde olabilirdi be sanki, yani şu tek far çok mu şarttı? Bu kadar aerodinami düşünülmesi güzel ama bu kadar düşünülen şey çanta takınca gitmeyecek mi? Aerodinami demişken bu konuda Harley mühendisleri bence çok rahat :).

Hiçbir üretici rahat değil , emisyon kısıtlamaları arttıkça min bütçe ile ne yapacaklarının derdindeler , her yeni modelde eski versiyondan güçlü oluyor genellikle yoksa müşteri kaybedebilirler kimse gidip daha düşük güçte bir GS e tonla para vermez sanırım :D 3-5 yıl içinde motosikletlerde hybrit ve elektrik desteklerini daha çok görebiliriz..çantalar opsiyon olduğu için tüketim test sürecinde dahil olmuyordur , yine devasa ön camlar satılıyor ama motorların üzerinde cücük kadar cam takılı ki bu camı ucuz olsun diye değil emisyon şartlarını karşılamak için ufak tutuyorlardır büyük ihtimalle..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst