Honda Honda CRF 250 Ralli Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
3,624
Detaylı bilgilendirmeniz için çok teşekkür ederim, eminim başka arkadaşlarda faydalanacaktır.

Önemli değil cevabını veren Bursa honda servisi, ama tabi ustalar ile görüşmek mümkün değil, cevabı müşteri temsilcisi ustadan alıp bana iletti. Açıkçası cevap benide şaşırttı, çünkü önemli ve hayati bir problem olduğunu biliyorum.

Esasında farklı bir nokta daha var, ben servisten bu cevabı alınca biraz araştırma yaptım ve bazı yabancı forumlarda bu kısımların zamanla pas yaptığını okudum, dışarıdan epey bir wd40 sıktım ve biraz düzelme oldu, ilk zamanki ile kıyaslarsam %70 düzeldi diyebilirim.

Başka bir özel servise açtırıp temizletmek faydalı olur mu, değişim yapmadan kurtarabilir miyiz merak ediyorum. Esasında parçayıda değiştiricem ama 1 ay beklemeden hemen halletmek istiyorum, hayati bir durum var mı görmek istiyorum.

Kullandığınız yağ geçici çözüm sağlasa da, orjinal gres ve sizin kullandığınız yağın niteliğinden dolayı geçici bir rahatlama sağlayacak, arızayı gidermeyecek, aksine ilerleyişini hızlandıracaktır.

Furşta sorun olup olmadığını anlamanın yolu basit. Motosikletin ön tekerini boşa çıkartın, yani ya orta sehpa veya kriko kullanın ya da yan ayak açıkken biri motosikleti kendisine doğru yatırırken ön tekerin boşta havada kalmasını sağlayın. Bu esnada gidonu hafifçe tam sağa-sola çevirerek kontrol edin. En ufak bir takılma hissi veya bir noktada durmaya karşı isteği olmamalı. Eğer bu hissiyat varsa yukarıda bahsettiğim hususlara da dikkat ederek onarımı yaptırmalısınız.

Paslanma konusuna gelirsek, ben hiçbirinde bu sorunu görmedim. Kullanıldığı bölgedeki anormal nem miktarına, kullanım sonrası kullanıcının motosikletteki temizliğine, bakım konusundaki hassasiyete bağlı olabilir. Ancak ülkemizde CRF serisinde bu soruna hiç şahit olmadım.
 
Katılım
7 Eyl 2017
Mesajlar
281
Arkadaşlar selamlar 2019 model rally aldım asfalttan sıkılıp off roada gireyim dedim zeytin tarlasına daldım çok hoşuma gitti çıtayı yükseltip kayalık bi dağa tırmanayım dedim düştüm debriyaj maneti ortadan kırılmış yarısı yok ama iş görüyor sol ön sinyal lambası kırılmış ön çamurlukta derin sıyrıklar var bide sol arka ufak bagaj üstünde 2 tane derin sıyrık var bunları nerde nasıl yaptırabilirim servise mi gitmeliyim şuanki maliyet ne tutar bilgi verir misiniz ?
 
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
3,624
Arkadaşlar selamlar 2019 model rally aldım asfalttan sıkılıp off roada gireyim dedim zeytin tarlasına daldım çok hoşuma gitti çıtayı yükseltip kayalık bi dağa tırmanayım dedim düştüm debriyaj maneti ortadan kırılmış yarısı yok ama iş görüyor sol ön sinyal lambası kırılmış ön çamurlukta derin sıyrıklar var bide sol arka ufak bagaj üstünde 2 tane derin sıyrık var bunları nerde nasıl yaptırabilirim servise mi gitmeliyim şuanki maliyet ne tutar bilgi verir misiniz ?

CRF250' nin kaportasının tamiri pek mümkün değil. Çok elastik ve yağlı plastikten(eski tabirdir) imal olduğundan yapabileceğiniz en güzel şey bir maket bıçağı ile çiziğin kabartı kısımlarını temizlemek, sizi hala rahatsız ediyorsa üzerine bir sticker yapıştırıp devam etmek. Bu tip motosikletler için kafaya takılacak bir durum değil aslında. kafa demiri eğrilmediyse, gidon yamulmadıysa, pedallar veya blok kırılmadıysa sorun yok devam.

Sinyali ve maneti yetkili servisten temin edebilirsiniz. Orjinallerinde eğer sadece cam kırılmış ise sinyal camı tek başına değişebiliyor bilginiz olsun. Manet fiyatı çok uçuk gelirse internette kırılmaz manet diye arttığınızda orjinalin sağlamlığına yakın birçok seçenek bulabilirsiniz.
 
Katılım
17 Tem 2008
Mesajlar
298
Merhabalar, 2022 sıfırı gelecek mi arkadaşlar? Bir bilgisi olan paylaşabilir mi?
 
Katılım
18 Haz 2012
Mesajlar
156
Arkadaşlar merhaba. Rally'nin 2023 modelini almak nasip oldu. Size danışmak istediğim bir konu var. Şöyle ki: 2023 modellerine uygun koruma demiri vs. yeni çıktı ve ben de aldım (Gp kompozit). Hem üst hem alt hem de karter koruma olarak 3 lü set aldım taktırdım yetkili serviste. Üst koruma demiri grenajlar içinden saplama ile monte ediliyor. Tam olarak şaseye mi yoksa ön kafaya mı monte ediliyor anlamadım. Montaj da çok içime sinmedi açıkçası çünkü sağ ve sol demirlerin, grenaja olan mesafesi aynı değil. Biraz fark var. Bu durum herhangi bir düşmede şaseyi yamultur mu? Ya da durduk yerde şaseye zarar verir mi? Koruma demirlerini tekrardan geri çıkarmalı mıyım? Çok fazla hard araziye girmeyeceğim, asfalt ağırlıklı kullanıyorum. En fazla yazın tet rotası düşünüyorum. Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
 
Katılım
24 Mar 2019
Mesajlar
478
Motosikleti
MSX-125 & X-Pulse 200 & Hornet 750
Arkadaşlar merhaba. Rally'nin 2023 modelini almak nasip oldu. Size danışmak istediğim bir konu var. Şöyle ki: 2023 modellerine uygun koruma demiri vs. yeni çıktı ve ben de aldım (Gp kompozit). Hem üst hem alt hem de karter koruma olarak 3 lü set aldım taktırdım yetkili serviste. Üst koruma demiri grenajlar içinden saplama ile monte ediliyor. Tam olarak şaseye mi yoksa ön kafaya mı monte ediliyor anlamadım. Montaj da çok içime sinmedi açıkçası çünkü sağ ve sol demirlerin, grenaja olan mesafesi aynı değil. Biraz fark var. Bu durum herhangi bir düşmede şaseyi yamultur mu? Ya da durduk yerde şaseye zarar verir mi? Koruma demirlerini tekrardan geri çıkarmalı mıyım? Çok fazla hard araziye girmeyeceğim, asfalt ağırlıklı kullanıyorum. En fazla yazın tet rotası düşünüyorum. Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim.

Gördüğüm kadarıyla eskisi gibi, üst demirler şaseye değil kafaya bağlanıyor. Kafa demiri de şaseye nispeten ince, yamulabilen bir demir parça ile bağlı. Örnek, benim 2017 rally'imin kafası bir dubaya çarpma sonucu yamulmuştu. Aldığım arkadaş da bana üst demirleri takmama tavsiyesinde bulunmuştu. Ben de takmadım. Metal bir elcik koruma taktıktan sonra alt demirler yeterli oluyor bence. Bir kaç kere düşürdüm motoru üst plastiklere herhangi bir zarar gelmedi.

Alt demirler bende de asimetrikti ve düştükçe yaklaşıyordu grenaja. Çekip düzeltmiştim.

Şaseye ciddi zarar verir mi bilemiyorum. Ancak gp kompozitin demirlerinin bir sıkıntısı var. Demirin şaseye bağlandığı noktada düz bir parça kullanılmış. Ancak şase yuvarlak. O düz kısım şase demirini ezmişti. Ben dolayısıyla gp kompozitin demirini tavsiye etmezdim. Ya da en azından araya yumuşak kauçuk gibi bir parça koyularak belki ezmesi önlenebilir.

Hiç koruma takmasanız ne olur, alt plastikler hemen kırılır. Maalesef çok zayıf. Hiç olmasa o plastikler daha iyiydi bence. Madem koyuyorsun biraz darbe kaldıracak bir şey koy, Honda.
 
Katılım
18 Haz 2012
Mesajlar
156
Gördüğüm kadarıyla eskisi gibi, üst demirler şaseye değil kafaya bağlanıyor. Kafa demiri de şaseye nispeten ince, yamulabilen bir demir parça ile bağlı. Örnek, benim 2017 rally'imin kafası bir dubaya çarpma sonucu yamulmuştu. Aldığım arkadaş da bana üst demirleri takmama tavsiyesinde bulunmuştu. Ben de takmadım. Metal bir elcik koruma taktıktan sonra alt demirler yeterli oluyor bence. Bir kaç kere düşürdüm motoru üst plastiklere herhangi bir zarar gelmedi.

Alt demirler bende de asimetrikti ve düştükçe yaklaşıyordu grenaja. Çekip düzeltmiştim.

Şaseye ciddi zarar verir mi bilemiyorum. Ancak gp kompozitin demirlerinin bir sıkıntısı var. Demirin şaseye bağlandığı noktada düz bir parça kullanılmış. Ancak şase yuvarlak. O düz kısım şase demirini ezmişti. Ben dolayısıyla gp kompozitin demirini tavsiye etmezdim. Ya da en azından araya yumuşak kauçuk gibi bir parça koyularak belki ezmesi önlenebilir.

Hiç koruma takmasanız ne olur, alt plastikler hemen kırılır. Maalesef çok zayıf. Hiç olmasa o plastikler daha iyiydi bence. Madem koyuyorsun biraz darbe kaldıracak bir şey koy, Honda.

hocam peki GP Kompozit harici nereden koruma demiri temin edebilirim? Farklı hangi markanın ya da hangi üreticinin demirlerini kullanabilirim?

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:26 ----------

Gördüğüm kadarıyla eskisi gibi, üst demirler şaseye değil kafaya bağlanıyor. Kafa demiri de şaseye nispeten ince, yamulabilen bir demir parça ile bağlı. Örnek, benim 2017 rally'imin kafası bir dubaya çarpma sonucu yamulmuştu. Aldığım arkadaş da bana üst demirleri takmama tavsiyesinde bulunmuştu. Ben de takmadım. Metal bir elcik koruma taktıktan sonra alt demirler yeterli oluyor bence. Bir kaç kere düşürdüm motoru üst plastiklere herhangi bir zarar gelmedi.

Alt demirler bende de asimetrikti ve düştükçe yaklaşıyordu grenaja. Çekip düzeltmiştim.

Şaseye ciddi zarar verir mi bilemiyorum. Ancak gp kompozitin demirlerinin bir sıkıntısı var. Demirin şaseye bağlandığı noktada düz bir parça kullanılmış. Ancak şase yuvarlak. O düz kısım şase demirini ezmişti. Ben dolayısıyla gp kompozitin demirini tavsiye etmezdim. Ya da en azından araya yumuşak kauçuk gibi bir parça koyularak belki ezmesi önlenebilir.

Hiç koruma takmasanız ne olur, alt plastikler hemen kırılır. Maalesef çok zayıf. Hiç olmasa o plastikler daha iyiydi bence. Madem koyuyorsun biraz darbe kaldıracak bir şey koy, Honda.

hocam peki GP Kompozit harici nereden koruma demiri temin edebilirim? Farklı hangi markanın ya da hangi üreticinin demirlerini kullanabilirim?
 
Katılım
24 Mar 2019
Mesajlar
478
Motosikleti
MSX-125 & X-Pulse 200 & Hornet 750
hocam peki GP Kompozit harici nereden koruma demiri temin edebilirim? Farklı hangi markanın ya da hangi üreticinin demirlerini kullanabilirim?

CRF akyazının böyle demiri vardı diye hatırlıyorum. Facebook'tan ulaşabilirsin.

Google'da aradığımda motogoril diye bir satıcının demiri çıkıyor. Yalnız bu düz CRF için, belki rally uyumlu modelleri de vardır. Şöyle birşey:



Bunlar GP kompozitten daha iyidir demiyorum. Ama en azından yuvarlak bir bağlantı yapıldığını görüyorum.
 
Katılım
18 Haz 2012
Mesajlar
156
hocam peki GP Kompozit harici nereden koruma demiri temin edebilirim? Farklı hangi markanın ya da hangi üreticinin demirlerini kullanabilirim?

CRF akyazının böyle demiri vardı diye hatırlıyorum. Facebook'tan ulaşabilirsin.

Google'da aradığımda motogoril diye bir satıcının demiri çıkıyor. Yalnız bu düz CRF için, belki rally uyumlu modelleri de vardır. Şöyle birşey:

[url]https://i.ibb.co/Q6pmBgQ/Screenshot-20231219-170044-Firefox.png[/url]

Bunlar GP kompozitten daha iyidir demiyorum. Ama en azından yuvarlak bir bağlantı yapıldığını görüyorum.


Çok teşekkür ederim. Az önce Akyazı'dan Selami usta ile görüştüm. Şu an için 2023 modeller ile ilgili çalışma yaptığını söyledi. Ancak yukarıda bahsettiğiniz sebeplerden ötürü o da üst koruma demiri yapmayacağını belirtti. Sanırım sizin dediklerinize istinaden şimdilik sadece üst koruma demirini sökeceğim. Alt koruma demirleri ve karter korumanın durması anladığım kadarıyla problem değil. Dediğiniz gibi elcik koruma demiri baktım ama şunun haricinde bir ürün bulamadım: "ZETA HONDA CRF250L/RALLY ELCİK KORUMA DEMİRİ"
 
Katılım
24 Mar 2019
Mesajlar
478
Motosikleti
MSX-125 & X-Pulse 200 & Hornet 750
Çok teşekkür ederim. Az önce Akyazı'dan Selami usta ile görüştüm. Şu an için 2023 modeller ile ilgili çalışma yaptığını söyledi. Ancak yukarıda bahsettiğiniz sebeplerden ötürü o da üst koruma demiri yapmayacağını belirtti. Sanırım sizin dediklerinize istinaden şimdilik sadece üst koruma demirini sökeceğim. Alt koruma demirleri ve karter korumanın durması anladığım kadarıyla problem değil. Dediğiniz gibi elcik koruma demiri baktım ama şunun haricinde bir ürün bulamadım: "ZETA HONDA CRF250L/RALLY ELCİK KORUMA DEMİRİ"

Bence de bulabileceğiniz en iyi elcik koruma bu. Ben zamanında acerbis in evrensel bir modelini taktırmıştım. İş görüyordu ama debriyaj maneti sığmıyordu, bunda o sorun yoktur diye tahmin ediyorum. CRF için özel model sonuçta.

Yalnız bunun plastik parçalari ayrı satılıyor olabilir, alırken ona dikkat edin.
 
Katılım
18 Haz 2012
Mesajlar
156

Aht

Katılım
20 May 2024
Mesajlar
1
Herkese merhaba...
Crf 250 ralli aldım. Üç dört ay oluyor. 500 km de ama motor ısındıktan sonra abs lambası yakıyor.
Servis abs kablosu radyotöre değiyor ve ısınıyor bundandır dedi ve kabloyu kaydırdı.
Ancak abs ışığı motor ısındıktan bir süre sonra yanmaya tekrara başladı. Üstelik abs devre dışı kalıyor.
Bu durum başına gelen var mı?
Çözüm önerileriniz var mıdır?
Teşekkürler
 
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
1,056
Rally için sağ basamak almam gerekiyor, uyumlu bir model veya şuradan bulursun dediğiniz bir yer yada link var mıdır?
 
Katılım
17 Şub 2020
Mesajlar
235
Herkese merhaba...
Crf 250 ralli aldım. Üç dört ay oluyor. 500 km de ama motor ısındıktan sonra abs lambası yakıyor.
Servis abs kablosu radyotöre değiyor ve ısınıyor bundandır dedi ve kabloyu kaydırdı.
Ancak abs ışığı motor ısındıktan bir süre sonra yanmaya tekrara başladı. Üstelik abs devre dışı kalıyor.
Bu durum başına gelen var mı?
Çözüm önerileriniz var mıdır?
Teşekkürler

Akü kutup başlarını kontrol edin iyice sıkın.
 
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
1,056
Cevaplayacak varsa sevinirim, sağ basamak peg i ezildi ve atıl durumda...orjinal parça 3 aydan önce gelmez diyorlar honda da...yerine uyumlu veya şurada çok güzel alternatif olur diyebileceğiniz bir yer yada link varsa...öneriniz için şimdiden teşekkürler
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst