- Katılım
- 21 Haz 2018
- Mesajlar
- 283
Arkadaşlar merhabalar, geçen hafta rally sahibi oldum, benden önceki sahibi alt koruma demiri taktırmış fakat üst grenajları muhtemelen korumaz. Çözüm var mıdır, gp kompozit üst koruma demiri kullanan var mı acaba?
Selamlar, yaklaşık 2 hafta önce 2017 model bir rally aldım...Uzun süredir motor kullanıyorum, genelde büyük cc kullandım ama belli bir aşamadan sonra küçük cc tercih etmeye başladım. Bundan önce kawa x300 vardı. Rally enduro olarak sanırım 5. motorum..
Motor anlatıldığı gibi, toprakta güzel vs bu kısımlar olumlu ancak sormak istediğim 1-2 nokta var. Üzerinde mitas e07 lastikler var %50-%50 sanırım arazi asfalt oranı, artık dişli lastik olmasından mı bilemiyorum motor zor dönüyor...Mesela kavşakta adadan sola sağa dönerken motor düz gitmek istiyor..Ön teker çizgiyi çok zor değiştiriyor ya da toprakta giderken mesela çukurlardan sakınmak için yol seçerken çizgisini değiştiremiyorum...Hepsi böylemidir? Zamanında lifan 200 cross motorum vardı onda da kısmen dişli lastik olmasına rağmen bu tip manevra zorluğu hiç hatırlamıyorum...
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:11 ----------
Eklemeyi unutmuşum; dururken gidonu test ettim dönüşünde bir aksama, furşlarda boşluk vs hissetmedim...
Selamlar, yaklaşık 2 hafta önce 2017 model bir rally aldım...Uzun süredir motor kullanıyorum, genelde büyük cc kullandım ama belli bir aşamadan sonra küçük cc tercih etmeye başladım. Bundan önce kawa x300 vardı. Rally enduro olarak sanırım 5. motorum..
Motor anlatıldığı gibi, toprakta güzel vs bu kısımlar olumlu ancak sormak istediğim 1-2 nokta var. Üzerinde mitas e07 lastikler var %50-%50 sanırım arazi asfalt oranı, artık dişli lastik olmasından mı bilemiyorum motor zor dönüyor...Mesela kavşakta adadan sola sağa dönerken motor düz gitmek istiyor..Ön teker çizgiyi çok zor değiştiriyor ya da toprakta giderken mesela çukurlardan sakınmak için yol seçerken çizgisini değiştiremiyorum...Hepsi böylemidir? Zamanında lifan 200 cross motorum vardı onda da kısmen dişli lastik olmasına rağmen bu tip manevra zorluğu hiç hatırlamıyorum...
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:11 ----------
Eklemeyi unutmuşum; dururken gidonu test ettim dönüşünde bir aksama, furşlarda boşluk vs hissetmedim...
Kilom 110
Usta sökmeden vurarak yapalım mı dedi ama işin özüne aykırı...Temiz oldu içime sindi.Amortisörü sökmeden ayarlamak mümkün ama çok zor. Yanlış hatırlamıyorsam sağ tarafta bir plastik var onu söküp o aradan, çekiçle tornavidayla vurarak gevşetmek gerekiyor. Benimki en sona ayarlanmış olduğu için kuzenle gevşetememiştik. Söküp yapmaları daha iyi olmuş aslında.
Bilyalara bir şey diyemeyeceğim. Ama mantıklı geliyor. Gidonu hareket ettirdiğinizde hissedebiliyor musunuz bu takılmayı?
Usta sökmeden vurarak yapalım mı dedi ama işin özüne aykırı...Temiz oldu içime sindi.
Rulman takılmasını dururken hiç hissetmedim zira dişli lastikten belli olmuyor. Ne zamanki sehpaya alındı direk belli oldu, öyle çok değil sehpadayken ama malum üstüne oturunca iş değişiyor . Heleki frenajda ve virajlarda illaki rulmana daha çok iş düşüyor, tehlike oluşturabilir.
Furş takımının siparişini verdim, çarşambaya gelir...Serviste parçayı benden olacak şekilde takmayı kabul etti..Toplamda 700 e malolacak...2.elin sürprizleri. Allahtan zincir dişli ve lastikler yeni..Başkada sorunumuz yok zaten..Bunada şükür..
Motosikletiniz hayırlı olsun. Benim gidonda da biraz takılma var, bazen çok nadir yapıyor bazen hiç yapmıyor. Honda servisine öyledim şikayetimi, çok önemli birşey değil isterseniz furş takımını değiştirebiliriz dediler (bence önemli ama neyse dedim). Fiyat bin ile binbeşyüz lira arasında olur 1 aydan önce gelmez dediler. Bana hem fiyat çok geldi hemde bir ay beklemek istemedim. Siz nerden temin ettiniz furş takımını?
Furş konusu çok önemli, servisin nasıl o kadar gevşek cevap verebildiğini anlamıyorum.
Furş takımını malesef sadece yetkili servisten temin edebiliyorsunuz. Vakti zamanında çok ciddi şekilde uzun süre araştırmış, aramış, arattırmış birisi olarak söylüyorum ki başka yerde bulamıyorsunuz. Fiyatı da şu anda sanırım seti 650 TL civarı olmalı. Gerisi işçilik. Gerçek anlamda set olarak değiştirmek için (özellikle alt çataldaki sıkı geçme parçayı değiştirmek zahmetlidir) özel takımlar ve/veya ciddi teknik bilginizin olması gerekiyor. Bu nedenle yetkili servislerde dahi bu parçayı değiştirmeden diğerlerini değiştirip gönderdiklerini gördüm. Yine aynı nedenle arızalı olan yarım yatak, üzerinde çalıştığı rulmanları ve böylelikle karşı yatağını da bozarak yeni parçanın çok hızlıca yeniden bozulmasına neden oluyor.
Bahsettiğim parça, furş bilye takımının üzerinde en fazla yüke maruz kalan parça olduğu halde değişim zorluğundan bunu yapabiliyorlar. O yüzden bu konuda özellikle dikkatli olmanızı, değişim esnasında dikkatle izleyerek toplamda 6 parçanın da değiştiğinden emin olmanızı öneririm. "Abi, o sağlam onun için değiştirmedik" gibi bir lafa da kesinlikle kanmayın. Daha önce de belirttiğim gibi; mevzubahis parça sistemde ilk bozulan, değiştirmesi en zor olan, değiştirilmediğinde sorunu hızlıca tekrarlatan parçadır.
İki önemli küçük not: Furş değiştirildikten sonra ön yük ayarı yapılır(yaklaşık 30N) ve parçaların kalanı da toplandıktan sonra en son olarak üst mesnet bağlantı somunu (yaklaşık 90N) sıkılıp gidon yerine takılıp işlemler tamamlanır. Ancak furş yatakları kısa zaman içinde yuvasına iyice oturacak ve çok hassas olan tork değeri sıfıra kadar düşecek, gidonda boşluğa da neden olacak ve hatta bu şekilde kullanılmaya devam edilirse furş takımı hızlıca yeniden bozulur. Bu yüzden değişimin sonrası kısa bir süre kullanıp gidonu kontrol edin, anormallik hissetmeseniz dahi bu ayarı tekrar yaptırın. Pek yeltenmeyeceklerdir, sonuçta bu ayarı yapabilmek için değişim için gereken parçaların yarısını sökmesi gerekecek. Ancak ne denli önemli olduğunu umarım anlatabilmişimdir.
İkincisi ise; furş takımının rulman ve yataklarının takılmadan önce doğru yağ ile doğru şekilde (avcuna bolca uygun tip rulman gresi alıp rulmanı avcuna yedirerek gresi bilye kafesi içine yedirmeli) doldurulmuş olması gerekir. Bu işlem biraz zaman harcatır ve tamirciler düşünülenin aksine ellerini kirletmeyi pek sevmezler. Sadece yatak üzerine bir parmak gres sürüp bırakan tamirci(!), rulmanların bozulmasına neden olacaktır bilginize.
İşlemin zahmeti ve harcanan zamandan kaynaklı olarak işçilik ücreti de biraz fazla olabilir.