Bmw BMW R1200GS / Adventure Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,649
Motosikleti
Ns200 15"
Hidrolik değişimi (fren) 2 yılda bir mi yapmalıyım

Bana kalırsa değiştirin, sonuçta geçmişini bilseniz dahi illaki bilmediğiniz şeyler ortaya çıkacaktır. Fren gibi önemli ve çok ucuz olan bir sıvıyı değiştirmek bence daha sağlıklı olur.

En son Shell'den 0.5 litresini (Dot 4) 115 liraya almıştım, büyük ihtimalde 0.5 litre size yetecektir.
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
Bana kalırsa değiştirin, sonuçta geçmişini bilseniz dahi illaki bilmediğiniz şeyler ortaya çıkacaktır. Fren gibi önemli ve çok ucuz olan bir sıvıyı değiştirmek bence daha sağlıklı olur.

En son Shell'den 0.5 litresini (Dot 4) 115 liraya almıştım, büyük ihtimalde 0.5 litre size yetecektir.

1 litre gerekiyor. Sahibi tanıdık kasım 2023 de 2. Yılı doluyor hidroliğin

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:27 ----------

Herşey derken,
Maksat ulaşımsa tabii ki evet.
Maksat zevk te almaksa tabii ki hayır.



İdealde evet. Ama sistemde hava yoksa ve hidroliğin rengi de iyiyse bekliyorum şahsen.

2006 model olunca hidrolik den çekiniyoruz
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
Esasen uzun rampaları sürekli frenle inmediğin sürece hidrolik yağının rengi 5-6 senede değişmeye başlıyor ama birkez bile hidrolik yağını kaynatıp freni şişirdiysek seneye bakmadan hemen değişim gerekli..

Africa twinde fren hidrolik kaynaması nedir birebir yaşadım çok haklısın.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,649
Motosikleti
Ns200 15"
1 litre gerekiyor. Sahibi tanıdık kasım 2023 de 2. Yılı doluyor hidroliğin


Çok değilmi? Ben 2011 320D'nin komple fren hidroliklerini değiştim 750ml gitmişti. 2. yılı doluyoraa ne olursa olsun değiştirin bence sonuçta pahalı bir sıvı değil ve hayati önemi olan bir sıvı.
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
Çok değilmi? Ben 2011 320D'nin komple fren hidroliklerini değiştim 750ml gitmişti. 2. yılı doluyoraa ne olursa olsun değiştirin bence sonuçta pahalı bir sıvı değil ve hayati önemi olan bir sıvı.

2006 larda sistem komple farklı imiş .
Üst merkezler haricinde depo altında alt bir merkez varmış .
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
2006 larda sistem komple farklı imiş .
Üst merkezler haricinde depo altında alt bir merkez varmış .

2004-2006 arasında üretilen ilk seri GS lerin Abs ünitesinde farklı bir servo var , Bmw kendi geliştirdiği bu üniteden 2007 de vazgeçip Bosch tabanlı bir üretim kullanmış , bahsettiğin depo ünitenin altında ve içindeki yağı tahliye edebilmek için benzin deposunu kaldırıp abs ünitesinin üstünden işlem yapmak gerekiyor yani klasik şekilde manetlerden ve kaliperden yağı boşaltmak yeterli olmuyor..
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Çok değilmi? Ben 2011 320D'nin komple fren hidroliklerini değiştim 750ml gitmişti. 2. yılı doluyoraa ne olursa olsun değiştirin bence sonuçta pahalı bir sıvı değil ve hayati önemi olan bir sıvı.
Mesele sıvı ücreti değil, işçilik. Kendiniz yapıyorsanız da uğraşı. BMW'nin artık kullanmadığı antika bir sistemiyle nasıl uğraşılır ara bul video izle. Öncesinde benzin deposunu indir kaldır vs. Yeni motosiklette hevesle uğraşıyor insan ama yıllar geçtikçe iş değişiyor. Bende öyle oldu en azından.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,649
Motosikleti
Ns200 15"
Mesele sıvı ücreti değil, işçilik. Kendiniz yapıyorsanız da uğraşı. BMW'nin artık kullanmadığı antika bir sistemiyle nasıl uğraşılır ara bul video izle. Öncesinde benzin deposunu indir kaldır vs. Yeni motosiklette hevesle uğraşıyor insan ama yıllar geçtikçe iş değişiyor. Bende öyle oldu en azından.

Diğer motosikletlerden farklı olduğunu bilmiyordum, klasik manetin oradan kapağı açıp kaliperdende tahliye oluyor diye tahmin etmiştim ama değilmiş. Belki bu video değişeceklere yardımcı olur.

 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,549
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
R 1200 Gs evet iyi, hoş, epey de popüler ama aynı bloğa sahip R 1200 Rs'in ülkemizde hiç tutulmaması çok ilginç. Asfalt sürüşü yapan birçok Gs sürücüsünü kağıt üzerinde kendine çekebilecek bir model halbuki.

 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
2004-2006 arasında üretilen ilk seri GS lerin Abs ünitesinde farklı bir servo var , Bmw kendi geliştirdiği bu üniteden 2007 de vazgeçip Bosch tabanlı bir üretim kullanmış , bahsettiğin depo ünitenin altında ve içindeki yağı tahliye edebilmek için benzin deposunu kaldırıp abs ünitesinin üstünden işlem yapmak gerekiyor yani klasik şekilde manetlerden ve kaliperden yağı boşaltmak yeterli olmuyor..

Aynen öyle 👏🏻👏🏻👏🏻

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:34 ----------

Mesele sıvı ücreti değil, işçilik. Kendiniz yapıyorsanız da uğraşı. BMW'nin artık kullanmadığı antika bir sistemiyle nasıl uğraşılır ara bul video izle. Öncesinde benzin deposunu indir kaldır vs. Yeni motosiklette hevesle uğraşıyor insan ama yıllar geçtikçe iş değişiyor. Bende öyle oldu en azından.

Beni bir tanısan ben binmek kadar sökmeyi takmayı da seviyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:35 ----------

Ben erinmeden her 2-4 sefer kullanım sonrası egzostları bile parlatıyorum.

https://youtube.com/shorts/9h91X5z56g4?feature=share
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
R 1200 Gs evet iyi, hoş, epey de popüler ama aynı bloğa sahip R 1200 Rs'in ülkemizde hiç tutulmaması çok ilginç. Asfalt sürüşü yapan birçok Gs sürücüsünü kağıt üzerinde kendine çekebilecek bir model halbuki.

[url]https://i.hizliresim.com/i5zwfx4.jpg[/url]

RS in süspansiyonu GS den daha kısa , belki tek kişi yüksüz kullanımda sorun olmaz ama iki kişi çantalar ful dolu şekilde otoyoldan çıkıp biraz engebeli yollarda altı sürtecektir , sürtmesin diye çok yavaşlamak zorunda kalıyor bu tip motorlar , arkadaşda Goldwing var gittiğimiz bir çok kamp yolunda bazen neredeyse durup geçmek zorunda kalıyordu , birde bu tip motorların vites oranları otoyolda hızlı sürüşlerde daha düşük devirlerde ilerlemek için dizayn edilmiş , motoru aşırı yüklediğinizde kalkışta yada düşük hızlarda rampa çıkarken zorlanabiliyor , Bmw bile bu Gs in Adv modelini 3 cm daha yüksek süspansiyon ve daha kısa vites oranları ile üretiyor , amaçda daha fazla yük taşıyabilmek için torku yükseltmek , daha ağır arazilerde takılmadan sürebilmek vs..gerçi bu kadar yüklü motorlarla ağır araziye girebilecek babayiğit bizim memlekette toplasan 3-5 kişidir :D
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Beni bir tanısan ben binmek kadar sökmeyi takmayı da seviyorum

Ne guzel. Ben de seviyorum bakimlari bizzat yapmayi ama kullanmayi coook daha fazla seviyorum sahsen. Daha hesapli, daha kolay, ve duzgun yapildigindan emin olmak icin kendim yapiyorum. Elimden de geliyor.

Ama egsoz parlatma falan coook eskiden ugrasiyordum. Simdi isim olmaz. Cok kirlenince temizliyorum sadece. Cunku bir gun iyi kullansam her tarafi bocek kapli oluyor aletin zaten...

Bu arada motosiklet an itibariyle les gibi, temizlemem lazim, on ve arka frenlerde hava var, hidroligi yenilemem lazim, bir de on teker eskidi iyice. Yag da degistirsem hic fena olmaz. Bir suru is... Motosiklet mi bize calisiyor, biz mi motosiklete... Denge kaciyor bir noktadan sonra...
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
Ne guzel. Ben de seviyorum bakimlari bizzat yapmayi ama kullanmayi coook daha fazla seviyorum sahsen. Daha hesapli, daha kolay, ve duzgun yapildigindan emin olmak icin kendim yapiyorum. Elimden de geliyor.

Ama egsoz parlatma falan coook eskiden ugrasiyordum. Simdi isim olmaz. Cok kirlenince temizliyorum sadece. Cunku bir gun iyi kullansam her tarafi bocek kapli oluyor aletin zaten...

Bu arada motosiklet an itibariyle les gibi, temizlemem lazim, on ve arka frenlerde hava var, hidroligi yenilemem lazim, bir de on teker eskidi iyice. Yag da degistirsem hic fena olmaz. Bir suru is... Motosiklet mi bize calisiyor, biz mi motosiklete... Denge kaciyor bir noktadan sonra...

Ben ömrüm boyunca hiç bıkmadım temizlik den sökmek takmaktan. Araba yıkarken jant söküp davlunbaz içini yıkayan insanım

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:35 ----------

Bu gün abimizi ziyaret ettim . Motoru çalışmıyor du vurdurdum. Marş motoru kömürleri bitmiş gibi duruyor .





 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
arkadaşlar dün 250 km kadar kullandım.
avm ye girip çıktıkdan sonra çalışınca vitese takınca stop etti bir kaç kez... ayaklık arkasındaki müşürü ileri geri oynatınca düzeldi. sanırım ilerde ayaklık müşürünü iptal edeceğim veya açıp temizleniyorsa temizleyeceğim. daha önce yapan bilen fikir verecek veya alternatif bir şey söyleyecek birisi varmı... ,
ikinci sorum ise saat ayarı nasıl yapılıyor bilgisi olan varmı.
soru 3 orjinal akü sarj yerine bazen elektirik geliyor bazen gelmiyor. kontak konumu veya bakmam gereken bir yer varmı ?
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037










Orjinal stop lambasını sahibi söz verdiği gibi gönderdi. Ama duyun olduğu yer erimiş ampul düzgün basmıyordu.
Sanayiden bir duy aldım ve evde duya göre orayı deldim. Sonra duyu koyup hızlı yapıştırıcı ile yapıştırdım. Şuan gayet güzel oldu. Yakında montaj yapacağım.
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
Arkadaşlar motosikletimin yedek anahtarı yoktu. Ümraniye otosanayide anahtarcılar 1750 ile 1500 lira arasında fiyat verdi. Yetkili servis ise 7500 ile 15000 arasında fiyat çıkacağını sadece anahtar yapılmayacağı ama servise gitmeden net bişey söylenmeyeceği bilgisini verdi.
Pendik tren istasyonu karşısındaki anahtarcı 1000 tl fiyat verdi. Anne evime yakın olan emek anahtar abi anahtarı temin et ben çipi ile kodlama işlemeyi 250 liraya yaparım dedi. Hepsi buradadan 261 liraya anahtarı alıp 250 yede çektirdim . Yani 511 tl ye yapmış oldum belki işinize yarar. Elinde bir çok anahtarda mevcut Muş.
Hepsi burada linkini de koydum aşşağıya . 2006 model motoruma birebir uydu.










Technic Groups Bmw Yeni BMW9T Kırmızı Çip G. Motor Kırmızı Çip Geçme Motorsiklet Anahtarı
https://www.hepsiburada.com/technic...a=Tekno+Dev+Market&url_src=ios-product-detail
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst