Bmw BMW R1200GS / Adventure Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
19 Tem 2005
Mesajlar
36
Herkese Tekrardan Selam ustatlar gs almayı dusunuyorum ama boy olayı nedeniyle biraz endişe ediyorum sizce boy olarak 1,65 biri ne gore alcaltırmak mumkun mudur sizce
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Herkese Tekrardan Selam ustatlar gs almayı dusunuyorum ama boy olayı nedeniyle biraz endişe ediyorum sizce boy olarak 1,65 biri ne gore alcaltırmak mumkun mudur sizce

Selam , orijinal selesinde 2-3 cm alçaltma ayarı var , elektronik suspansiyonlu bir model alırsanız ayarı tek kişi sporta getirdiğinizde biraz daha alçalır , yetmezse daha alçak sele hem Bmw de hemde Touratech gibi firmalarda var , sıfır satın alırken alçaltılmış süspansiyon opsiyonuda var , böyle bir opsiyona sahipse genelde ilanda açıklama kısmında belirtilir takip edebilirsiniz..
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
Herkese Tekrardan Selam ustatlar gs almayı dusunuyorum ama boy olayı nedeniyle biraz endişe ediyorum sizce boy olarak 1,65 biri ne gore alcaltırmak mumkun mudur sizce
162 boyunda arkadaşım 2,5 sene adv kullandı.
Ama biraz alçala bilir sanırım

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:45 ----------

Selam , orijinal selesinde 2-3 cm alçaltma ayarı var , elektronik suspansiyonlu bir model alırsanız ayarı tek kişi sporta getirdiğinizde biraz daha alçalır , yetmezse daha alçak sele hem Bmw de hemde Touratech gibi firmalarda var , sıfır satın alırken alçaltılmış süspansiyon opsiyonuda var , böyle bir opsiyona sahipse genelde ilanda açıklama kısmında belirtilir takip edebilirsiniz..

Kesinlike öyle …
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
eline sağlık rambo şu egzoz lara da bir ara el atarsın artık
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
eline sağlık rambo şu egzoz lara da bir ara el atarsın artık

Dostum yavas yavaş gidiyorum. Şimdi ayaklık müşürü var sırada. Ara sıra vitese atınca stop ediyor. Ya içini onarıp tamir edeceğim. Baktım onaramıyorum o zaman yapacak bişey yok direk bağlayacağım.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913

Ramazan hocam eline sağlık , 20W50 ler mineral yağdır Bmw kataloglarında tavsiye edildiğini görmedim , yağ soğutma 1200 GS lerin tavsiye edilen yağı sentetik 15/50 , ben güncellenmiş tam sentetik 10/50 Castrol kullanıyorum , elbette mineral yağ koyunca motor kısa sürede pert olmayacaktır ama bu motorlarda silindir kapağında su yerine yağ dolaşmakta , yani yağ motorun en sıcak yerini soğutmaya çalışırken aşırı sıcağa maruz kalıyor , mineral yağı katalogda yazıldığı gibi 10.000 km değilde 5000-6000 gibi yenile bence , iki katı kilometre yaptığımızı düşünürsek sentetik yağlar daha uygunada geliyor..bir tavsiye daha , yan ayağa alırsan farın altındaki radyatörünün içindeki yağda kartere dökülür yenilenmiş olur , ben birkeresinde tamamı boşalsın diye motoru sola iyice yatırayım dedim , elimden bir kaçırdım yan koruma demirine dayandı ama yarım litreye yakında yağ çıktı kaldırınca :D
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
Ramazan hocam eline sağlık , 20W50 ler mineral yağdır Bmw kataloglarında tavsiye edildiğini görmedim , yağ soğutma 1200 GS lerin tavsiye edilen yağı sentetik 15/50 , ben güncellenmiş tam sentetik 10/50 Castrol kullanıyorum , elbette mineral yağ koyunca motor kısa sürede pert olmayacaktır ama bu motorlarda silindir kapağında su yerine yağ dolaşmakta , yani yağ motorun en sıcak yerini soğutmaya çalışırken aşırı sıcağa maruz kalıyor , mineral yağı katalogda yazıldığı gibi 10.000 km değilde 5000-6000 gibi yenile bence , iki katı kilometre yaptığımızı düşünürsek sentetik yağlar daha uygunada geliyor..bir tavsiye daha , yan ayağa alırsan farın altındaki radyatörünün içindeki yağda kartere dökülür yenilenmiş olur , ben birkeresinde tamamı boşalsın diye motoru sola iyice yatırayım dedim , elimden bir kaçırdım yan koruma demirine dayandı ama yarım litreye yakında yağ çıktı kaldırınca :D

Bilgileriniz için çok teşekkür ederim. Motorun yağ değişim aralığını 5 bin de bir yapmayı planlıyorum. 10 binde bir ise yağ filtresi değişimini planlıyorum. Aslında yarı sentetik yağ alacaktım ama erken yağ değişimi baz alındığı zaman gereksiz para olduğu düşüncesine vardım. İçindeki yağ 10/40 olduğu söylendi ama motoru 15-20 dk kullandıktan sonra subab sesi yapıyor du. Dolayısıyla o yüzden bu yağı seçtim. İçinden çıkan yağ da 15/50 idi büyük ihtimalle 10/40 kadar ince değildi. Bu arada motor 170 bini geçti 😊 .
Beğenmezsek değişim yapacağız bakalım😊

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:59 ----------

Bu arada yan ayaklık fikri aklıma yattı
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
Merhaba arkadaşlar dün gaz teli takılması sorunu ile karşılaşınca gaz teli kopmak üzere iken değişim yaptım.
Depoyu falan sökmüşken hidrolik sıvısı değişimi de yaptık.
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037






Selam arkadaşlar nasılsınız?
Resimlerde görünün yerde ufak bir yağ kaçağı var .
Sanzuman yağını kontrol edeceğim. Kaç numara sanzuman yağı koymalıyım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:55 ----------

Gerçi orası sanzuman mı ondan da emin değilim 🤨
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037















---------- Mesajlar birleştirildi - 20:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:05 ----------

Zaman zaman tutukluk yapan ayaklık müşürünü söküp temizleyip yerine taktım sorunsuz çalışıyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:06 ----------

Arkadaşlar konumuz debriyaj hidrolik sıvısı.
Evet arkadaşlar bu konu çok karışık .
Dükkanı olan iki arkadaşım biz dot 4 kullanıyoruz herhangi bir sorun ile karşılaşmadık diyor .
Diğer ikisi ise aman minarel koy sistem bozulur diyor.
Motorum Bmw R1200 GS
Hidrolik debriyaj ve 2006 model olduğu için debriyaj sıvısı değişimi yapacağım.
Minarel debriyaj yağı yok denecek kadar av ve çok pahalı. Pahalı olması bir tarafa eğer dot 4 uyumlu ise daha sık değişim ile daha performanslı debriyaj kullanırım .
Kullanarak değişim yaparak bilgi verecek olan varmı?
Bir çok durum gibi bu durum da bmw nin para tuzağa mıdır?
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Clutch Pump Oil diye aratınca Hyspin V10 a ulaşabilirsin Castrol de var ama dediğin gibi piyasada bulmak zor , Bmw özel servislerinde yada Borusan'da vardır , bu yağ 10 numara amortisör yağı gibi ince bir yağ , fren hidrolik sıvısı kıvamında olduğu için hidrolik yağı zannedip kullananlar var , sanırım sıkıntı çıkmadığı için öyle devam ediyorlar..
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037






Bu yağ ile değişim yaptım.
Minarel hidrolik yağı diye geçiyor.
Aynı göreve sahip dediler deneyip göreceğim

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:44 ----------

Clutch Pump Oil diye aratınca Hyspin V10 a ulaşabilirsin Castrol de var ama dediğin gibi piyasada bulmak zor , Bmw özel servislerinde yada Borusan'da vardır , bu yağ 10 numara amortisör yağı gibi ince bir yağ , fren hidrolik sıvısı kıvamında olduğu için hidrolik yağı zannedip kullananlar var , sanırım sıkıntı çıkmadığı için öyle devam ediyorlar..
Bir çok yerde bulamadım. Bir bmw parçası satan yer elinde kalmadığını bu yağ ile aynı özellikte olduğunu söyledi aldım . İkiside minarel hidrolik sıvısı diye geçiyor bakalım ne gösterecek zaman.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst