Bmw BMW R1200GS / Adventure Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,649
Motosikleti
Ns200 15"
Motorun bir yerden servis manueline ulaşmak lazım

Bmw otomobilleri için sıkacağım parçanın tork değerlerini Google arama yaparak çok rahat erişiyordum, ve kimi şeylerin isimleri bizimkilerden farklı olunca Realoem'e girip oradan civatanın ölçülerini bakıp web sitesindeki verilen bilgilere göre kıyaslardım, belki bunu araştırmayla motosiklet içinde bulabilirsiniz.
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
Bmw otomobilleri için sıkacağım parçanın tork değerlerini Google arama yaparak çok rahat erişiyordum, ve kimi şeylerin isimleri bizimkilerden farklı olunca Realoem'e girip oradan civatanın ölçülerini bakıp web sitesindeki verilen bilgilere göre kıyaslardım, belki bunu araştırmayla motosiklet içinde bulabilirsiniz.

Deneyeceğim
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037


Ben burda isem forum sessiz kalamaz.
Ön camı temizledim. Eskiye bakarak 100-80 daha iyi oldu. Herşey ateş pahası o yüzden eldeki cam ile devam edeceğiz

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:10 ----------



Bu da yüklemeden önceki hali. Tüm etiketleri stıckerleri söktüm. Sulu zımpara ve pasta cila ile bu hale geldi. Bu hali de çok iyi değil ama olsun baya toparladı.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Benim motosiklet bu model değil ama benzer Canbus sistemi kullandığı için far uyarısına aşinayım.

Uğraşmak istemiyorsanız komple orijinaline dönmenizi tavsiye ederim. Çok LED ön far, direnç ve Canbus uyarı giderme modülü denedim. Hiç biri çalışmadı, çoğunu iade ettim. Paralel düşük değerli dirençler tabii ki çalışır ama hiç tavsiye etmem, ısı üretiminden dolayı. Denediklerimden sadece bir model LED far, 560 Ohm dirençle hata vermedi, onu da Avusturya'daki bir sürücü tesadüfen keşfedip paylaşmış SDR forumunda. O olmasaydı halojene dönmüştüm.
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
Benim motosiklet bu model değil ama benzer Canbus sistemi kullandığı için far uyarısına aşinayım.

Uğraşmak istemiyorsanız komple orijinaline dönmenizi tavsiye ederim. Çok LED ön far, direnç ve Canbus uyarı giderme modülü denedim. Hiç biri çalışmadı, çoğunu iade ettim. Paralel düşük değerli dirençler tabii ki çalışır ama hiç tavsiye etmem, ısı üretiminden dolayı. Denediklerimden sadece bir model LED far, 560 Ohm dirençle hata vermedi, onu da Avusturya'daki bir sürücü tesadüfen keşfedip paylaşmış SDR forumunda. O olmasaydı halojene dönmüştüm.

Bende komple halojen e döneceğim sanırım .
Sinyallerde led olduğu için onlarda uyarı yakıyor mu
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Benim sinyaller halojen.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Amerika ve Kanada pazarında motosikletlerde led sinyal yok zaten, gömme sinyaller ayrı ama normal kuyruktaki sinyallerin hepsi halojen hatta bu konu hakkında kanun olmasıda lazım.

Amerika'da sinyaller LED olabiliyor. Ama sinyalin yuzey alaninin en az belli bir buyuklukte olmasi gerekiyor. LED'ler cok parlak oldugu icin bazi ureticiler kucuk ama yine de parlak sinyaller uretiyorlar. Lakin isigin yuzey alani Amerika'da belirlenen standarda uymadigindan buraya yolladiklari motosikletlere tipik halojen sinyal koyuyorlar. LED sinyal yeterince buyuk olsa sorun degil aslinda.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,649
Motosikleti
Ns200 15"
Amerika'da sinyaller LED olabiliyor. Ama sinyalin yuzey alaninin en az belli bir buyuklukte olmasi gerekiyor. LED'ler cok parlak oldugu icin bazi ureticiler kucuk ama yine de parlak sinyaller uretiyorlar. Lakin isigin yuzey alani Amerika'da belirlenen standarda uymadigindan buraya yolladiklari motosikletlere tipik halojen sinyal koyuyorlar. LED sinyal yeterince buyuk olsa sorun degil aslinda.

Bu kanun biraz saçmaymış aslında, koskoca ampülün ürettiği ışığı ufacık led tek başına yapabiliyor. Amerika'daki motosikletleri incelediğim zaman genelinin arkasında halojen sinyaller vardı ondan dolayıda ufak bir araştırmaya girmiştim.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bu kanun biraz saçmaymış aslında, koskoca ampülün ürettiği ışığı ufacık led tek başına yapabiliyor. Amerika'daki motosikletleri incelediğim zaman genelinin arkasında halojen sinyaller vardı ondan dolayıda ufak bir araştırmaya girmiştim.

LED sinyalli motosikletler eskiden beri var. Avatarımdaki motosiklet 2004 model ve arka sinyalleri LED.

Aslında halojen ampulün de ışık kaynağı LED'ten büyük değil. Kanundaki amaç, bu ışığın lens ya da reflektörlerle geniş bir yüzeye yaydırılması, ve böylelikle daha görünür hâle getirilmesi.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Şahsen LED ışıkları seviyorum, ki her şey LED oldu artık. Sadece halojen ampul için dizayn edilmiş sisteme yan sanayi LED ampul koymak düzgün çalışmıyor bazı araçlarda.
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
Mutlaka. Ama çoğu motosikletin orijinal halojen farları inanılmaz yetersiz, fiyattan markadan bağımsız.

Ekstra sis lambası işimi görecektir diye düşünüyorum.

Sürdükçe aşık oluyorum motora bu gün 150 km sürdüm. Her km si ayrı zevk.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:01 ----------

Ramazan hocam 2010 öncesi 1200 Gs lerin arka teker porya garantiden Borusan da yeni tip ile değiştiriliyordu , eski sahipleri değişim yapmamış olabilir Borusan dan şase no ile sorgulat derim , uzun yıllar sonra bile bu değişim sağlanıyor internette okudum..

Siz söyleyin ce borusan a şase den sorgulattım değişim yapılmamış. İlk fırsatta parça tedarik isteyip değişim yaptıracağız.
Teşekkür ederim bilgi için .
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Teşekkür ederim 1hafta. 10 güne ruhsat ile gidip istek yapacağız.
Parçalar gelince montaj olacak
Ücretsiz dediler tamamı yapılan işin.
Acaba şafta falan müdahale olacak mı?

Arka tekerin beş adet bijonunun bağlandığı poryayı döküm olanla değişiyorlar , şaftla ilgili bir işlem yapmıyorlar poryayı çektirme ile söküp yenisini takıyorlar üzerinde , şaftıda gözden geçirttir diyeceğim ama malum Borusan fiyatları oldukça tuzlu , elin anahtar tutuyorsa yarım saatlik iş arka difransiyelin üst bağlantısını söküp geriye yatırınca şaftın istavrozları ve prizdirek milini göreceksin , güzelce gresleyince işlem tamam körüktede yırtık yoksa bir yıl sonra işlemi tekrarlarsın..
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
Arka tekerin beş adet bijonunun bağlandığı poryayı döküm olanla değişiyorlar , şaftla ilgili bir işlem yapmıyorlar poryayı çektirme ile söküp yenisini takıyorlar üzerinde , şaftıda gözden geçirttir diyeceğim ama malum Borusan fiyatları oldukça tuzlu , elin anahtar tutuyorsa yarım saatlik iş arka difransiyelin üst bağlantısını söküp geriye yatırınca şaftın istavrozları ve prizdirek milini göreceksin , güzelce gresleyince işlem tamam körüktede yırtık yoksa bir yıl sonra işlemi tekrarlarsın..

Elim anahtar tutuyor motorlarımla ilgili tüm işlemleri kendim yapmaya çalışırım. Hatta dirolik değişimi yapmak istiyorum düşünün.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst