- Katılım
- 11 Haz 2012
- Mesajlar
- 3,535
- Motosikleti
- Kawasaki Vulcan S
- Konu Yazar
- #1
Forumumuza yakışmayan malum başlıktan sonra,aynı sorunu daha medeni olarak tartışabileceğimiz bir başlık açayım dedim.Hem ülkemizde motosiklet kültürü neden zayıflıyor,hem forum eskisi kadar neden canlı değil?Bunları ortaokuldan beri motosiklet kullanan 9 yıldan beri forum üyesi olarak kendi gördüğüm sebeplerini açıklamaya çalışayım.;
1-Zaten defalarca belirtildi,yazıldı; Alım gücünün düşmesinden dolayı artık insanlar motosiklet alamıyor,mevcut motosikletlerini değiştiremiyor.
2-Motosiklet alacak paraları olsa bile.Yıllık bakım,sigorta,vergi gibi sabit giderler insanları çok zorluyor.Kendimden örnek vereyim.Şu anda istediğim motosiklet(Tracer 700) alacak kadar birikmiş param var.Ama iş motosikleti almak ile bitmiyor.Sıfırdan zorunlu trafik sigortasına başlarsanız yıllık 1000-1500 TL civarı ücret çıkıyor.Dünyanın parasını verdik kasko yaptırayım derseniz motosiklet kaskosu 3000 TL den başlıyor yaşınıza motosiklet modelinize göre 10.000 TL gibi saçma sapan rakamlar çıkabiliyor.0 km motosiklet aldınız garanti bozulmasın diye mecburen yetkili servise götüreceksiniz,standart yıllık bakım ücretleri 500-1500 TL arası değişiyor.Orta sınıfı bir motosikletin durduğu yerde hiç kullanmasanız bile yıllık ortalama 5000-10.000 TL arası masrafı var.
3-Kötü ekonomiden kask,mont vb. ekipman fiyatlarının ne seviyelere geldiğine girmiyorum bile.Eskiden başlangıç motosikleti aldığımız paralara şimdi anca ekipman alabiliyoruz.
4-Ülkemizde hırsızlık neredeyse yasal olmuş durumda.Yakalanan hırsızlar ifadesi alınıp adli kontrol şartı ile serbest bırakılıyor.Hırsızlıktan 10-15 tane sabıkası olan tipler ortalıkta dolaşıyor.Bu sebeplerden dolayı hırsızlık tavan yapmış durumda.Sırf mal güvenliğinin olmaması bile motosiklet sahiplerinin ruh sağlığı bozmaya yetiyor.
5-Toplumun genel ahlakı son 10-15 yılda çok hızlı bir şekilde bozuldu.Artık insanların başkalarının can ve mal güvenliğine saygısı kalmadı.Bu kadar ruh hastası trafikte araç kullanınca biz motosiklet sürücülerinin de kaza geçirme ihtimali büyük oranda yükseldi.Bir çok kişi bu bozuk trafikten dolayı motosikleti bıraktı.
6-Başınıza hiç bir şey gelmedi,kaza geçirmediniz diyelim.Yine yukarıda yazdığım milletimizin mal düşmanlığı yüzünden komşularınız ve komşularınızın eğitim ve terbiye vermeden sokağa saldığı çocukları,motosikletinize ve arabanıza durduğu çok rahat zarar verebiliyor.Grenajlı bir motosiklet olduğu yerde yana yatması 3000-5000 TL masraf demek.
Özellikle Forum neden eski canlılığı yok diye sorarsanız.;
1-Önceki ilk madde belirttiğim ekonomik sebepler dolayı motosiklet almanın ve değiştirmenin zorlaşması neden ile;
-Başlangıç motosikleti ne alsam?
-Cc büyütmek istiyorum hangi modeli tercih edeyim?
-Başlangıç ekipmanı ne alayım?
-Çeşitli tamir,bakım başlıkları.
Gibi başlıklar otomatik olarak azaldı.Eskiden günde 10 tane başlık açılıyorsa şimdi haftada 4-5 tane bu tarz başlık ile karşılaşıyoruz.
2-Satış yapamayan markalar artık yeni farklı modeller getirmiyor.Eskiden Türkiye'ye yeni bir model gelince,o model üstüne başlık açılır sayfalar dolusu konuşulurdu.Bunu da geçtik markalar eskiden getirdikleri modelleri bile satış rakamları yeterli değil diye getirmemeye başladı.
3-Motosiklet sürücüsü azalınca,gezi başlıkları azaldı.Mevcut kullanıcılarda son 1.5 yıl pandemi yüzünden daha az gezdi buna bağlı gezi başlıkları daha da azaldı.Bunların yanında burada sürekli gezilerini fotoğraflarla paylaşan arkadaşlarımız vardı.Fotoğraflarda bir kaç şarap,bira gözükmüş diye bir kaç yobaz kıyameti kopardı.Doğal olarak o arkadaşlar da artık gezilerini paylaşmamaya başladılar.Benzer sebepler ile bende hiç bir zaman burada gezi paylaşımı yapmadım.
4-Forumu canlı tutan eski üyelerin bazıları evlendi çoluk çocuğa karıştı,motosikleti bıraktı araba aldı.Bazıları üzücü kazalar sonucu aramızdan ayrıldı.
5-Bazen motosiklet satışları ile ilgili istatistikler veriyorlar.Evet harbiden rakam olarak güzel satışlar var.Ama o satışlarda CC ye bakacak olursanız çoğunluğu 50cc -100 cc gibi zevk ve hobi amaçlı değil sırf şehir içinde ulaşım ve ticaret amaçlı alınan motosikletler.Bu tarz kullanıcıların da gelip buraya motosiklet ile ilgili muhabbet yapmaz başlık açmaz.
Sizin de gördüğünüz aklınıza gelen sebepler varsa,seviyeyi bozmadan,birbirimizi kırmadan burada paylaşabiliriz.
1-Zaten defalarca belirtildi,yazıldı; Alım gücünün düşmesinden dolayı artık insanlar motosiklet alamıyor,mevcut motosikletlerini değiştiremiyor.
2-Motosiklet alacak paraları olsa bile.Yıllık bakım,sigorta,vergi gibi sabit giderler insanları çok zorluyor.Kendimden örnek vereyim.Şu anda istediğim motosiklet(Tracer 700) alacak kadar birikmiş param var.Ama iş motosikleti almak ile bitmiyor.Sıfırdan zorunlu trafik sigortasına başlarsanız yıllık 1000-1500 TL civarı ücret çıkıyor.Dünyanın parasını verdik kasko yaptırayım derseniz motosiklet kaskosu 3000 TL den başlıyor yaşınıza motosiklet modelinize göre 10.000 TL gibi saçma sapan rakamlar çıkabiliyor.0 km motosiklet aldınız garanti bozulmasın diye mecburen yetkili servise götüreceksiniz,standart yıllık bakım ücretleri 500-1500 TL arası değişiyor.Orta sınıfı bir motosikletin durduğu yerde hiç kullanmasanız bile yıllık ortalama 5000-10.000 TL arası masrafı var.
3-Kötü ekonomiden kask,mont vb. ekipman fiyatlarının ne seviyelere geldiğine girmiyorum bile.Eskiden başlangıç motosikleti aldığımız paralara şimdi anca ekipman alabiliyoruz.
4-Ülkemizde hırsızlık neredeyse yasal olmuş durumda.Yakalanan hırsızlar ifadesi alınıp adli kontrol şartı ile serbest bırakılıyor.Hırsızlıktan 10-15 tane sabıkası olan tipler ortalıkta dolaşıyor.Bu sebeplerden dolayı hırsızlık tavan yapmış durumda.Sırf mal güvenliğinin olmaması bile motosiklet sahiplerinin ruh sağlığı bozmaya yetiyor.
5-Toplumun genel ahlakı son 10-15 yılda çok hızlı bir şekilde bozuldu.Artık insanların başkalarının can ve mal güvenliğine saygısı kalmadı.Bu kadar ruh hastası trafikte araç kullanınca biz motosiklet sürücülerinin de kaza geçirme ihtimali büyük oranda yükseldi.Bir çok kişi bu bozuk trafikten dolayı motosikleti bıraktı.
6-Başınıza hiç bir şey gelmedi,kaza geçirmediniz diyelim.Yine yukarıda yazdığım milletimizin mal düşmanlığı yüzünden komşularınız ve komşularınızın eğitim ve terbiye vermeden sokağa saldığı çocukları,motosikletinize ve arabanıza durduğu çok rahat zarar verebiliyor.Grenajlı bir motosiklet olduğu yerde yana yatması 3000-5000 TL masraf demek.
Özellikle Forum neden eski canlılığı yok diye sorarsanız.;
1-Önceki ilk madde belirttiğim ekonomik sebepler dolayı motosiklet almanın ve değiştirmenin zorlaşması neden ile;
-Başlangıç motosikleti ne alsam?
-Cc büyütmek istiyorum hangi modeli tercih edeyim?
-Başlangıç ekipmanı ne alayım?
-Çeşitli tamir,bakım başlıkları.
Gibi başlıklar otomatik olarak azaldı.Eskiden günde 10 tane başlık açılıyorsa şimdi haftada 4-5 tane bu tarz başlık ile karşılaşıyoruz.
2-Satış yapamayan markalar artık yeni farklı modeller getirmiyor.Eskiden Türkiye'ye yeni bir model gelince,o model üstüne başlık açılır sayfalar dolusu konuşulurdu.Bunu da geçtik markalar eskiden getirdikleri modelleri bile satış rakamları yeterli değil diye getirmemeye başladı.
3-Motosiklet sürücüsü azalınca,gezi başlıkları azaldı.Mevcut kullanıcılarda son 1.5 yıl pandemi yüzünden daha az gezdi buna bağlı gezi başlıkları daha da azaldı.Bunların yanında burada sürekli gezilerini fotoğraflarla paylaşan arkadaşlarımız vardı.Fotoğraflarda bir kaç şarap,bira gözükmüş diye bir kaç yobaz kıyameti kopardı.Doğal olarak o arkadaşlar da artık gezilerini paylaşmamaya başladılar.Benzer sebepler ile bende hiç bir zaman burada gezi paylaşımı yapmadım.
4-Forumu canlı tutan eski üyelerin bazıları evlendi çoluk çocuğa karıştı,motosikleti bıraktı araba aldı.Bazıları üzücü kazalar sonucu aramızdan ayrıldı.
5-Bazen motosiklet satışları ile ilgili istatistikler veriyorlar.Evet harbiden rakam olarak güzel satışlar var.Ama o satışlarda CC ye bakacak olursanız çoğunluğu 50cc -100 cc gibi zevk ve hobi amaçlı değil sırf şehir içinde ulaşım ve ticaret amaçlı alınan motosikletler.Bu tarz kullanıcıların da gelip buraya motosiklet ile ilgili muhabbet yapmaz başlık açmaz.
Sizin de gördüğünüz aklınıza gelen sebepler varsa,seviyeyi bozmadan,birbirimizi kırmadan burada paylaşabiliriz.