Türkiye'de Motosiklet Kültürü Neden Ölüyor?

Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
1,875
https://www.webtekno.com/ekim-2021-otomobil-satislari-dustu-h116841.html
Rakamlar sizi yanlışlıyor. Öyle tüketim çılgınlığı falan yok, geçen sene zaten krizde olan otomotiv sektörü bu sene de aynı krizden çıkamadı. Hele son 2 ay son 10 yılın en berbat dönemi olmuş. İkinci el pazarı da aynı şekilde sürünüyor. Fiyatların yükseldiği doğru ve yatırım fırsatı gibi görenler de var ama bu mutlu bir azınlık sadece, halk bu tanımın dışında ve öylece bakıyor !

hocam otomotiv krizi uretim tabanli bir kriz. Arz olmasina ragmen talep olmasa, dediginiz dogru olabilirdi. Ama çip krizi yuzunden suan uretim sekteye ugramis durumda.

Yanlis anlamayin, benim "halk ferah icinde yuzuyor" gibi bir iddiam olmadi, Oyle olsa zaten suan bu konusmayi yapmiyor olurduk.

Ben "bu kadar boktan bir ekonimi yonetimine ragmen ulke neden ekonomik krize girmiyor?" sorusuna cevap olabilecek bir noktaya deginmeye calisiyorum.

Suan gercekten usenmesem, yil yil devletin dolayli vergi gelirlerini kalem kalem arastirip yazanilirdim.

Ama arastirmaya gerek yok, hepimiz adimiz gibi eminiz mi, devletin otv, kdv gibi dolayli vergi girleri her sene rekor kiriyor.

Insanlarin harcadigi para uzerinden devletin topladigi vergi eger enflasyon artisindan, doviz kuru artisindan kat kat fazla ise, o ulkede tuketim artmis demektir.

sizin al(a)mamaniz, benim alamamam yukardaki babsettigim gercegi degistirmiyor.

saygilar
 
Katılım
11 Eyl 2012
Mesajlar
3,105
Konunun uzmanı değilim, ama Tl olarak yapılan harcama - toplanan vergi değil de bunun döviz karşılığı önemli ve bu da kişi başı GSMH olarak ifade ediliyor. Bu da istikrarlı olarak düşüyor ve ülkemizi dünyanın en fakir ülkelerine doğru yaklaştırıyor. Yani hem fakirleşip hem de tüketimi arttıramayız öyle değil mi?
https://www.dogrulukpayi.com/bulten/yillara-gore-kisi-basina-dusen-milli-gelir
En alttaki canlı grafikte 2012'den sonra ülkenin artık sefil hale gelişini görebilirsiniz.
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
3,535
Motosikleti
Kawasaki Vulcan S
https://www.webtekno.com/ekim-2021-otomobil-satislari-dustu-h116841.html
Rakamlar sizi yanlışlıyor. Öyle tüketim çılgınlığı falan yok, geçen sene zaten krizde olan otomotiv sektörü bu sene de aynı krizden çıkamadı. Hele son 2 ay son 10 yılın en berbat dönemi olmuş. İkinci el pazarı da aynı şekilde sürünüyor. Fiyatların yükseldiği doğru ve yatırım fırsatı gibi görenler de var ama bu mutlu bir azınlık sadece, halk bu tanımın dışında ve öylece bakıyor !

Şu anda insanların mevcut alım gücüne göre çok fazla satış var.Ama ekonomisi normal olan diğer ülkelerle kıyaslandığında satışlar çok kötü[email protected] sanırım onu demek istedi.Normal bir ülkede yaşasak bu alım gücü ile 1000 tane bile araç satılmaması lazım.
 
Katılım
11 Eyl 2012
Mesajlar
3,105
Olay kimseyi yanıltmasın, aynı durumu 70'li yıllarda bizzat yaşadım ben. O zaman da çılgın bir enflasyon vardı, fabrikadan sıfır araba alırdık, binerdik, 1-2 sene sonra üstüne bir dünya para ekleyip satardık. Bildiğin döviz gibi bir yatırım aracı idi. Şimdi de olan o, parası olan bankaya koymuyor, faizler düşük, onun yerine araba alıyor, döviz alıyor halk. Bu, durumun iyi değil kötü olduğunun göstergesi.
 
Katılım
16 Eki 2015
Mesajlar
3,261
Motosikleti
Çükü Olanın Dükü Olur.
Neymiş ekonomi kötüymüş. Ekonomi kötü diyenler çıkarın telefonlarınızı...

Telefon çıkarılacak. Çıkar! Anten omza!..

f0898d03-a93d-41d0-b56a-0f616f3a0a0b-m.jpg
 
Katılım
17 Haz 2009
Mesajlar
146
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Uzun zaman sonra bir foruma bakayım dedim, gene acayip bir konu başlığında birleşmişsiniz. Agalar, paşalar şu iki tekerli beygiri ne die bir kültür için veya bir başka şey için sürüyorsunuz?!. Yahu motosiklet özgürlüktür bla bla bla.... Kendiniz için kullanın şunu, kendiniz için gazlayın, kendiniz için gezin.

Grup sürüşü sevenler grup sürsün, tek sevenler tek sürsün. Bir kültürün parçası olmak yerine kendi motorunuz bile bir bütün olun. Şarjı dolu bir intercom, gb'si bol bir telefon ve cebinizde yeterince para ile her türlü şeyin içinden geçersiniz. Buna motor kültürünüz de dahil.

Gidin kültür mantarı yiyin ama motor kültürü falan demeyin. Rica ediyorum. Gece yarısı otobanda gazlamıyorsanız, soğuktan böbreklerinizi üşütmüyorsanız veya sarı yelekleriniz ile bir grup yapmıyorsanız üzülmeyin. Sadece o an keyfini çıkarın ve bırakın bir şeyler ile meşgul olmaya çalışmayı. Hayat içerisinde yeterince meşgulsünüz zaten...
 
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
2,648
Angry nerlerdesin yahu...

2 sene önce Mayıs ayında gece 2.5 ta yeşilyurttaki restauranttan çıktığımızda soğuktan nasıl zangır zangır titrediğimi hala unutamıyorum.
Gidon sağ sol yapıyordu üşümekten.
Sıkı bir motosiklet kültürüydü :) :)
 
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
3,535
Motosikleti
Kawasaki Vulcan S
Uzun zaman sonra bir foruma bakayım dedim, gene acayip bir konu başlığında birleşmişsiniz. Agalar, paşalar şu iki tekerli beygiri ne die bir kültür için veya bir başka şey için sürüyorsunuz?!. Yahu motosiklet özgürlüktür bla bla bla.... Kendiniz için kullanın şunu, kendiniz için gazlayın, kendiniz için gezin.

Grup sürüşü sevenler grup sürsün, tek sevenler tek sürsün. Bir kültürün parçası olmak yerine kendi motorunuz bile bir bütün olun. Şarjı dolu bir intercom, gb'si bol bir telefon ve cebinizde yeterince para ile her türlü şeyin içinden geçersiniz. Buna motor kültürünüz de dahil.

Gidin kültür mantarı yiyin ama motor kültürü falan demeyin. Rica ediyorum. Gece yarısı otobanda gazlamıyorsanız, soğuktan böbreklerinizi üşütmüyorsanız veya sarı yelekleriniz ile bir grup yapmıyorsanız üzülmeyin. Sadece o an keyfini çıkarın ve bırakın bir şeyler ile meşgul olmaya çalışmayı. Hayat içerisinde yeterince meşgulsünüz zaten...

Zaten motosiklet kültüründen kastımız aşağı yukarı senin anlattıkların.Konu başlığına uzun "Motosiklet alan,kullanan,değiştiren,gezen,forumda muhabbetini yapan neden azaldı" yazmak yerine hepsine "Motosiklet Kültürü" yazdım geçtim."Kültür" biraz sembolik süslü bir kelime.
 
Katılım
23 Ağu 2021
Mesajlar
195
Tamircilerin acemilikleri vurdum duymazlık kazıklanmalar distribütörler bayilerin müşteriyi iplememesi türkiye de motor kültürü diye bir kültür yoktu ki zaten
 
Katılım
4 Tem 2019
Mesajlar
847
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
How can i go to Taksim ?
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Zaten motosiklet kültüründen kastımız aşağı yukarı senin anlattıkların.Konu başlığına uzun "Motosiklet alan,kullanan,değiştiren,gezen,forumda muhabbetini yapan neden azaldı" yazmak yerine hepsine "Motosiklet Kültürü" yazdım geçtim."Kültür" biraz sembolik süslü bir kelime.

Kastım sana değildi zaten :) Bu motor sürme olayını entelektüel bir aktivite olarak görmeye çalışan insanlar var. Halbuki insanların başka başka nedenlerden dolayı sürme olayı var. Mesela ben kafamı dağıtmak, fazla düşünceden arınmak için kullanıyorum :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:59 ----------

Angry nerlerdesin yahu...

2 sene önce Mayıs ayında gece 2.5 ta yeşilyurttaki restauranttan çıktığımızda soğuktan nasıl zangır zangır titrediğimi hala unutamıyorum.
Gidon sağ sol yapıyordu üşümekten.
Sıkı bir motosiklet kültürüydü :) :)

Ufuk abi sürekli aynı maratonda gidip gidip geliyorum. İşe gidiyorum, geri dönüyorum, yemek yiyorum ve uyuyorum. Sonra gene işe gidiyorum. Zangır zangır titreme olayında ise şimdi gene otobana çıkıp gazlarım 1-2 saate. Bu soğukta polisler bile durdurmuyorlar :) Bakma o Mayıs ayında motosikletle öyle oturmak, motosikletle yaptığım en güzel aktivitelerimden 2.si idi. İlki ise İzmir'e seneler sonra motosikletim ile gitmekti :)
 
Katılım
16 Eyl 2014
Mesajlar
3,050
Türkiye'de kültür yok ki ölsün. Dil kültürü yok, din kültürü yok, hukuk kültürü yok, eğitim kültürü yok, içki kültürü yok, müzik kültürü yok, trafik kültürü yok, vs vs. Bazıları az veya çok vardı, ama hepsinin yerini garip yozlaşmış bir kültür aldı.
Çok haklı.
Bir kere zevklere, farklı fikirlere saygı yok. Ötekileştirmekten fazlasıyla zevk alan bu toplumda yaşamak bile zorken, motosiklet kullanmaktan bahsediyoruz. Ben bu ülkede, kardeşim ve eşiyle yürürken havalimanında Iraklı iki herifin tacizine uğradım. Havalimanı ya, havalimanı. Bırakın motosiklet üstünde yaşadığım sayısız olayı bir kenara.
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,677
Motosiklet genel olarak gerilemede bütün Dünya'da. Lakin bunun bizim konumuzla bence alakası yok, zira bir şekilde benzeştirilebilecek olan snowboard da 2010'larda Dünya genelinde gerilediği halde Türkiye'de büyümeye devam ediyordu - acıcık geriden geldiğimiz için. Ama o zamanlar alım gücü daha yüksektir Türkiye'de.

Bununla birlikte Türkiye'deki inanılmaz fakirleşmenin aslında motosiklet pazarını büyütmesi lazım. Otomobillerdekine göre çok çok düşük vergi ödeniyor motosikletlere, ama burada da trafik ve motosiklet kültürü giriyor devreye.

Burası bir ortadoğu ülkesi. Ne motosikleti. Çok özet belki, ama durum bu. :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst