- Katılım
- 15 Kas 2005
- Mesajlar
- 9,362
Dil boş bir konu değildir.
bende motovelespit var.
ben ona bebekim diyom
bazen safinaz diyom
bazen küfredyom
denişik isimleri var yane ha...,
pi keresinde de ona motor dediydim, o da pıt pıt ses yaptı.
ama adı ne olursa olsun o benim işte.
isim hiçbişeydir
motosiklet her şey...
anaa slokan yaptım![]()
Sizin gibi düşünen insanlar yüzünden Türkçemiz gelişemiyor gerçekler kapalı kalıyor...Bence çok önemli bir başlık olmuş açan arkadasımıza teşekkür ediyorum.ewet önemlı bir konu hemde aŞırı Onemli. Mazallah biri tutar bizim motosikletlerimize motorsiklet, motorlubisiklet, motopisiklet derse fiyakamız çizilir. Ya geçin arkadaşlar bunları. Tamam belkı denılmemesı lazım ama boyle uyduruk bır hadise başlık acmayı gerektirmez. Sanki ''motosiklet'' haricindekı bütün kelımeleri lügatımıza uygun bir şekilde konusuyoruz.
Off offf benim türkçem de ne var kardeşimmm.Ben sana şu yazdığın yazı da kaç tane hata buldum söliyim mi??
+ Benim babam gazeteci,köşe yazarı.Onun gibi bi adamın kızının türkçesin de imla hatası olmaz.....
Off offf benim türkçem de ne var kardeşimmm.Ben sana şu yazdığın yazı da kaç tane hata buldum söliyim mi??
+ Benim babam gazeteci,köşe yazarı.Onun gibi bir adamın kızının türkçesin de imla hatası olmaz.....
Zaten benim derdim de bu ! Adam motosiklet.net yazıp giriyor, motorsiklet diyor!
Kimseye sitemkar değilim.
Dil boş olanlara boş bir konu gibi gelebilir.
Hata aramıyoruz, hata arayıp düzeltmeye kalksak bu forum o kadar veriyi kaldıramaz
Tekrar ediyorum. Ben hata yapana karşı değilim. Hata YAPMAYIN deyip de hata yapanlara karşıyım.
ruhsat işi tam bir facia, benimkinde cinsinin motorsiklet olması bir yana istiap haddi 4 kişi![]()
Bi-cycle = bi-siklet
motor-cycle=motor-siklet
motor-bike=motor-siklet
bence türkçe'ye yanlış geçmiş bir kelimedir çünkü "moto" diye birşey yoktur "motor" vardır.
motosiklet anlamsız bir tanımlama oluyor,ama söylemesi kolay.Motorsiklet dediğiniz zaman insanlar garipsiyor ( :
saygılar
O kişinin hayatı sadece bi adam etrafında döndüğü için dilimizle ilgilenmesin boşverin.Sonra o bu konularla ilgilenirken sevgilisini kaparlar filan,amann maazallah.Bulmuş kaptırmasın.....:farao:
Ben bu istiap haddini yeni gördüm :queen: :queen:.
@dishy, Türkçe'ne güzel demeyelim de ehver-i şer diyelim :queen:.