Mondial Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
1,991
Hayırlı olsun. Ama benim kafamda hala soru işaretleri var bu konuda. En başta da yağlama geliyor aklıma. Yani 250 cc lik bir hacme göre ayarlı bir yağlama sistemi daha büyük bir hacimi yine yeterince yağlayabilecek mi? Bir çok ülkede, hatta bizim ülkemizde bile (araba da daha çok) bu cc büyütme bir başka deyimle swap işlemi yapıldığını görüyoruz. Lakin sistemin sağlıklı çalışması için sadece motor değil bir çok kısımda değişikliğe gidiliyor. Ha senin motorda çok çok bir beygir veya tork artışı olmayacak belki ama, örneğin krank bu gücü kaldırabilecek mi?

Ah be gardaşım, çok geçmiş olsun.
Daha önce bu konuda uyarmak istemiştim ama... Keşke haksız çıksaydım.
 
Katılım
18 Eki 2020
Mesajlar
391
Motosikleti
Kanuni Seyhan MZ 301 - 2001
Geçmiş olsun acaba ilk hangisi su koyverdi. Krank kolay kolay balans, ateşleme veya enjeksiyon basıncında sorun yoksa kolay kolay sorun yaşatacak bir şey değil. Biyel kolları sağlam mı? Pistonların üst kısımlarından fotoğraf paylaşabilir misiniz?

Kendim Benelli TNT250 ile çok uğraştım yazılım vs attım. Halen sağlam geziyor.



---------- Mesajlar birleştirildi - 19:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:16 ----------

Pistona bişey olmamış. Biyel kolu kırılıp ortalığı dağıtmış. Videoda göstermeyi unutmuşum ama pistonun üstü de temizdi. Hafif bi kurum vardı sadece.
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
3,351
Perno yerlerinde bir işleme hatası yoksa biyel kolunda kılcal boşluklar vardı büyük ihtimal. Geçmiş olsun iyi ki size bir şey olmamış hocam.
 
Katılım
29 Ağu 2018
Mesajlar
125
Tekrardan çok geçmiş olsun hocam. Biyel kolunun çeliği bu kadar mı dandikmiş gerçekten? Gerçekten şaşırttı beni yani.
 
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
1,442
Enjeksiyon ve ateşleme haritalarıyla oynadınız mı?

Erken ateşlemede sebep olmuş olabilir.
 
Katılım
18 Eki 2020
Mesajlar
391
Motosikleti
Kanuni Seyhan MZ 301 - 2001
Enjeksiyon ve ateşleme haritalarıyla oynadınız mı?

Erken ateşlemede sebep olmuş olabilir.

Evet yazılım yapmıştık. Kalkışlarda bariz bir tork artışı olmuştu. 0 dan 100 e 8 saniyede çıkıyordu. Yazılımla oynamasak bu durum olmayabilirdi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:59 ----------

Chinariders gibi yabancı forumlara bakıyorum. 300lük kiti takıpta krankı kırılan kimse olmamış.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:03 ----------

Demekki hem 300 lük pistonu hemde modifiyeli yazılımı ikisi bi arada krank kaldırmadı.
 
Katılım
29 Ağu 2018
Mesajlar
125
Çelikten olmaz biyel kolu genelde bakır, alüminyum vs vs gibi malzemelerden yapılır.

Bakır ve alüminyum yumuşak metallerdir hocam. Biyel kolu gibi üzerinde çok fazla stres oluşan malzeme bakır ya da alüminyum olamaz. Ha çelik olmaz da farklı bir alaşım olur orasını malzeme müh. ya da makine müh. okuyan arkadaşlar daha iyi bilirler tabii.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
3,351
Bakır ve alüminyum yumuşak metallerdir hocam. Biyel kolu gibi üzerinde çok fazla stres oluşan malzeme bakır ya da alüminyum olamaz. Ha çelik olmaz da farklı bir alaşım olur orasını malzeme müh. ya da makine müh. okuyan arkadaşlar daha iyi bilirler tabii.

Saf bakır veya saf alüminyum dan bahsetmiyorum bende ancak ağırlıklı olarak bakır, alüminyum, prinç vs gibi alaşımlar kullanılıyor. Özellikle alüminyum 6000 serisi tercih edilir kaplamalarla arası iyi olduğundan. 2 senedir hafif sınıf hava araçlarına motor geliştirmede çalıştım zaten :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:34 ----------

Evet blok içerisindeki dişliler çok daha sağlam bir malzemeden yapılmış. Ama biyel kolunda dandik malzeme kullanmışlar.

Malzemeden ziyade işleme kısmında problem oluyor aslında. Genelde döküm oluyor bunda da kılcal boşluklar olabiliyor. Enjeksiyon döküm sistemleri vs de var ancak bunlar maliyet tabi ki. Askeri şartlar için genelde dövülmüş malzemeleri cnc de işliyorlar ancak sana bana taşın suyunu sıkıyorlar alttan da yalıyorlar :)
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
zongshen in rx3 400 Cc cyclone modeline yükseltenler oldumu

Uğur Hocam Mondi ülkeme, RX1 - 125 cc tek silindir. Rx3 İ evo 250 cc mono silindir. RX 3 S 380 cc düal
silindir modellerini getiriyor. Ayrıca USA ve daha farkli bazı ülkelerde RX 4 - 450 cc mono silindir
olarak satılmakta. Türkiye Mondi bu 450 cc ve daha torklu makineyi ülkeme getirmeye korktu. Belkide
ticari kaygılarla . Bunların dışında bir kaç büyük moto fuarına gönderdiği ,eski İngiliz NORTON 650 nin
modernize edilmiş hali ZONGSHEN RX 6 bu gün yarın dünya piyasasına takdim ediliyor. Belki de seri üretim çoktan başladı. Selamlar.
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
Ali abi dediğim motoru mondial markası rx3 S modeli olarak getirmişler.Ama çantaları ekranı vs maliyeti düşürmek için herhalde 250 cc olan modeldekileri kullanmışlar yine…
1,5 yıldır yollardayım ..motorlarımı satmıştım..tekrar bakınıyorum…
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Uğur Hocam Rabbim seni tez saatte demirden beygir sahibi eyleye. Dilerseniz hani bu sari sayfalara bir
bakın belki rx3 S bulunabilir. Ayrıca mondi RX3 S yerine RX 4 getirseydi .
 
Katılım
18 Eki 2020
Mesajlar
391
Motosikleti
Kanuni Seyhan MZ 301 - 2001
Ali abi dediğim motoru mondial markası rx3 S modeli olarak getirmişler.Ama çantaları ekranı vs maliyeti düşürmek için herhalde 250 cc olan modeldekileri kullanmışlar yine…
1,5 yıldır yollardayım ..motorlarımı satmıştım..tekrar bakınıyorum…

Hocam rx3s modelinin ikinci eli yanılmıyorsam 50bin lira civarında. Yerinizde olsam o bütçeye 5 bin daha ekler Honda Nc700x alırım. Hatta 10 ekler Nc750x alırım. En azından japon olur sağlam olur en önemlisi arkasında durulan bir motor olur.
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
Haklısınız… benim sizin motorun ilk yılında çıkan sübap vb gibi sorunlarında paylaşımlarım olmuştu teknik konularda.motoru kullanan eski arkadaşlardan yeni modeline yükselten oldumu diye sormuştum.
Yeni modelde silindirlerin paralel oluşunu,fiyat kıyaslamasını bende beğenmedim.

Büyük hacimli motorlar kullandım.tekrar pek düşünmüyorum.kriterlerime uygun mekaniğini tasarımını beğendiğim hero x pulse 200 var.belki olabilir,

Sizin yukarda videoyu gördüm.silindir piston ölçülerini değiştirmekle ne amaçladınız…
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Eki 2020
Mesajlar
391
Motosikleti
Kanuni Seyhan MZ 301 - 2001
Haklısınız… benim sizin motorun ilk yılında çıkan sübap vb gibi sorunlarında paylaşımlarım olmuştu teknik konularda.motoru kullanan eski arkadaşlardan yeni modeline yükselten oldumu diye sormuştum.
Yeni modelde silindirlerin paralel oluşunu,fiyat kıyaslamasını bende beğenmedim.

Büyük hacimli motorlar kullandım.tekrar pek düşünmüyorum.kriterlerime uygun mekaniğini tasarımını beğendiğim hero x pulse 200 var.belki olabilir,

Sizin yukarda videoyu gördüm.silindir piston ölçülerini değiştirmekle ne amaçladınız…

Daha fazla güç tabiki. İşe yaramıştı da. Ama uzun ömürlü olmadı.
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
Arkadaşlar Merhaba rx3i evo için hs1 ampul önerisi olan var mı kendi ampulu çok yetersiz kalıyor
 
Katılım
3 Eyl 2017
Mesajlar
20
2016 Model 30bin km'de motorumun biyel kolu bozuldu değişim için serviste bekliyor benimde. Allahtan erken farkettik. Servise bakım için gittiğimde adam krankından ses geliyor dedi. O gün orda bıraktık motoru. Ama bu km ye kadar hiç bir problem yaşamadım. Ege turu yaptım geldim. Ara ara,zorlamalar ile olduğunu düşünüyorum. Ve arka dişliyi 43 e düşürerek hata yaptığımı düşünüyorum. Mühendisi birşey biliyor ki 45 dişli koymuş. Biz bence bunlarla oynayarak hata yapıyoruz.
 
Katılım
18 Eki 2020
Mesajlar
391
Motosikleti
Kanuni Seyhan MZ 301 - 2001
Arkadaşlar Merhaba rx3i evo için hs1 ampul önerisi olan var mı kendi ampulu çok yetersiz kalıyor

Ampul değişseniz bile far tası düzgün bişey olmadığı için yine tatmin etmez. Koruma demirine monte edilen harici sis farları ile desteklemek lazım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:47 ----------

2016 Model 30bin km'de motorumun biyel kolu bozuldu değişim için serviste bekliyor benimde. Allahtan erken farkettik. Servise bakım için gittiğimde adam krankından ses geliyor dedi. O gün orda bıraktık motoru. Ama bu km ye kadar hiç bir problem yaşamadım. Ege turu yaptım geldim. Ara ara,zorlamalar ile olduğunu düşünüyorum. Ve arka dişliyi 43 e düşürerek hata yaptığımı düşünüyorum. Mühendisi birşey biliyor ki 45 dişli koymuş. Biz bence bunlarla oynayarak hata yapıyoruz.

45 dişliyi 43 e düşürmek teknik olarak motoru rahatlatması lazım. Çünkü daha az devir çevirerek daha yüksek hız yaparsınız. Dolayısıyla dişli değişimi ile olacak iş değil bu. Bi kere motorun kaliteli olmadığını kabullenmek gerekiyor. Durduk yere de arızalanır bu motor. Krank sorunu yaşayan, motor yaptıran çok evocu var.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:52 ----------

Mühendisin 45t dişli koyması son hızı ve torku belli bir değerde tutmak içindir. Ama kullanıcı bunu kendi ihtiyaçlarına göre değiştirebilir. Sık sık artçılı sürüş yapıyorsanız yüksek tork gerekeceği için büyük arka dişli kullanırsınız. Yada daha çok artçısız sürüyorsanız ve yüksek hız istiyorsanız küçük arka dişli kullanırsınız. Yine daha çok araziye giriyorsanız büyük dişli, sürekli asfaltta kullanıyorsanız küçük dişli takarsınız. Sık sık uzun yol yapıyorsanız yine küçük dişli kullanırsınız. Yüksek hız düşük devir elde edersiniz. Dişli oranını kullanıcının kendi isteğine göre ayarlamasında sakınca yoktur.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst