Mondial Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
2015 model ( 100 - 90 - 18 )evom . 2017 yılında 2016 modelin ön jantını ( 100 - 90 - 19 ) alarak motoruma taktım . Çocuklarım Ataşehir ' de , ben
Bursa'da oturuyorum dolayısıyla her yıl 4 - 5 ,Bursa - Ataşehir seyahati yapıyorum. Ben gps ile hiç kontrol etmedim . Benim ya9tığım hep ibre ve
km kontrolü. Her defasında aynı yolu kullanıyorum. Ataşehir - Eskihisar - Topçular - Yalova - Bursa. Her iki jant ile de ayrı ayrı defalarca
kontrolümde şuna şahit oldum ; 2015 in orj. 18 inç jantı ile 144 km gösterdi. 2016 jantıyla 19 inç ile 133 km gösterdi. O zaman şunu anlıyoruz. 18 jantta sapma ibrede % 10 , gps de % 20. 19 jantaysa ibrede sıfır sapma , gps de ise % 10 şeklinde yaklaşık olarak.
 
Katılım
18 Eki 2020
Mesajlar
391
Motosikleti
Kanuni Seyhan MZ 301 - 2001
Dediğiniz abs li olmayan modeller için öyledir muhtemelen. Abs li modellerde ölçüm km teli ile değilde abs sensöründen yapıldığı için hız ne olursa olsun sabit 10km fark var. Defalarca kontrol ettim ibrede ne yazıyorsa gps 10 eksiğini gösteriyor. Hız arttıkça fark açılmıyor bende. 100km saat hıza kadar sabit 8km, 100km saat hızdan sonra ise sabit 10km. İbrede 159 gördüğümde gps te 149 gördüm mesela.
 
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
1,442
Dediğiniz abs li olmayan modeller için öyledir muhtemelen. Abs li modellerde ölçüm km teli ile değilde abs sensöründen yapıldığı için hız ne olursa olsun sabit 10km fark var. Defalarca kontrol ettim ibrede ne yazıyorsa gps 10 eksiğini gösteriyor. Hız arttıkça fark açılmıyor bende. 100km saat hıza kadar sabit 8km, 100km saat hızdan sonra ise sabit 10km. İbrede 159 gördüğümde gps te 149 gördüm mesela.

gösterge 10 gösteriyorken aslında biz gitmiyor muyuz? :queen:
 
Katılım
18 Eki 2020
Mesajlar
391
Motosikleti
Kanuni Seyhan MZ 301 - 2001
gösterge 10 gösteriyorken aslında biz gitmiyor muyuz? :queen:

Tamam orayı kırmızı ile işaretlemişsin ama sonradan ben 100km hızdan önce sapmanın 8km olduğunu belirmişim. Motoru orta sehpadan indirirken bile km saati 3 gösteriyor. Motoru 10km saat sabit hızla sürerken gps 3 4 arası gidip geliyor. Biraz daha hızlanıncada fark 8 e çıkıyor ve 100km saate kadar sabit 8, 100km saatten sonrada sabit 10km fark oluyor. Öyle söyleyeyim. Hatta bununla ilgili bir videoda çekeyim ben.
 
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
1,442
Tamam orayı kırmızı ile işaretlemişsin ama sonradan ben 100km hızdan önce sapmanın 8km olduğunu belirmişim. Motoru orta sehpadan indirirken bile km saati 3 gösteriyor. Motoru 10km saat sabit hızla sürerken gps 3 4 arası gidip geliyor. Biraz daha hızlanıncada fark 8 e çıkıyor ve 100km saate kadar sabit 8, 100km saatten sonrada sabit 10km fark oluyor. Öyle söyleyeyim. Hatta bununla ilgili bir videoda çekeyim ben.

hocam takılmasaydın bu kadar. espiri yapmıştım.
 
Katılım
29 Mar 2005
Mesajlar
995
Yunus bey yakıt değişimi hakkında bilgi var mı acaba 250 cc ile 300 cc arasında, hız belirgin bir şekilde 40 km kadar o belli
 
Katılım
18 Eki 2020
Mesajlar
391
Motosikleti
Kanuni Seyhan MZ 301 - 2001
Yunus bey yakıt değişimi hakkında bilgi var mı acaba 250 cc ile 300 cc arasında, hız belirgin bir şekilde 40 km kadar o belli

Hocam üç kez depo fulledim sırasıyla 100km de 5.71 - 5.93 - 5.81 lt yaktı. Ama benimki karbüratörlü. 250cc de iken 6.28 leri görmüşüm. Yani yakıtta azalma var artış yok gibi görünüyor. Ama şu yasaklar kalktığında enjeksiyona dönüş yapacağım. Enjeksiyona döndüğümde asıl önemli verileri o zaman paylaşırım. Çünkü sanıyorum kimse motorunu karbüratörlüye çevirmek istemez. Ben bile sıkıldım karbüratör işinden. Çok yakıyor malesef. YouTube da birisi video çekmiş adam 1 litre benzin ile 25 km yol gitti. 100km de 4 litre yapar. Yani böyle bir imkan varken enayi gibi 6 litre yaktırıyorum.
 
Katılım
18 Eki 2020
Mesajlar
391
Motosikleti
Kanuni Seyhan MZ 301 - 2001
Yunus bey yakıt değişimi hakkında bilgi var mı acaba 250 cc ile 300 cc arasında, hız belirgin bir şekilde 40 km kadar o belli

Hocam üç kez depo fulledim sırasıyla 100km de 5.71 - 5.93 - 5.81 lt yaktı. Ama benimki karbüratörlü. 250cc de iken 6.28 leri görmüşüm. Yani yakıtta azalma var artış yok gibi görünüyor. Ama şu yasaklar kalktığında enjeksiyona dönüş yapacağım. Enjeksiyona döndüğümde asıl önemli verileri o zaman paylaşırım. Çünkü sanıyorum kimse motorunu karbüratörlüye çevirmek istemez. Ben bile sıkıldım karbüratör işinden. Çok yakıyor malesef. YouTube da birisi video çekmiş adam 1 litre benzin ile 25 km yol gitti. 100km de 4 litre yapar. Yani böyle bir imkan varken enayi gibi 6 litre yaktırıyorum.
 
Katılım
29 Mar 2005
Mesajlar
995
Hocam üç kez depo fulledim sırasıyla 100km de 5.71 - 5.93 - 5.81 lt yaktı. Ama benimki karbüratörlü. 250cc de iken 6.28 leri görmüşüm. Yani yakıtta azalma var artış yok gibi görünüyor. Ama şu yasaklar kalktığında enjeksiyona dönüş yapacağım. Enjeksiyona döndüğümde asıl önemli verileri o zaman paylaşırım. Çünkü sanıyorum kimse motorunu karbüratörlüye çevirmek istemez. Ben bile sıkıldım karbüratör işinden. Çok yakıyor malesef. YouTube da birisi video çekmiş adam 1 litre benzin ile 25 km yol gitti. 100km de 4 litre yapar. Yani böyle bir imkan varken enayi gibi 6 litre yaktırıyorum.

Evet bayağı çokmuş, teşekkür ederim bilgi için..
 
Katılım
3 Nis 2010
Mesajlar
27
Arkadaşlar merhaba, 2018 model motor buldum alınır mı stop etme gibi kronik sorunlar bu modelde var mıdır?
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Arkadaşlar merhaba, 2018 model motor buldum alınır mı stop etme gibi kronik sorunlar bu modelde var mıdır?
Stop problemi 2021 model gelirse onda bile olacak. Yalnız bu problem halledilmeyen bir şey degil ki.
2015 modeli bayiden 0 km aldım. 6 senede 5 yaz Bursa - Çeşme seyahati yaptım . Yalnız gidiş dönüş 900
km. 2020 sonlarında 29 bin km lerde stop problemi ufaktan başladi . Önemsemedim. Nisan başında ben gitmiyorum deyince şu an Bursa da onarımda . Birkaç gün içinde çıktığında hem fotolarıni hem de masrafı
paylaşacağım.
 
Katılım
18 Eki 2020
Mesajlar
391
Motosikleti
Kanuni Seyhan MZ 301 - 2001
Birisi stop etme sorununun supap yaylarını honda nc750 ninki ile değiştirip emme ve egzoz ları ikisinide 0.10 yapınca çözüldüğünü söylemişti.
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Birisi stop etme sorununun supap yaylarını honda nc750 ninki ile değiştirip emme ve egzoz ları ikisinide 0.10 yapınca çözüldüğünü söylemişti.
Yunus , Mustafa almış bir takım orj supap onları takacak yarın . Demin aradım açmadı. Simdi soracam
Nc 750 subap yaylarını bulabilirmisin diye.
 
Katılım
18 Eki 2020
Mesajlar
391
Motosikleti
Kanuni Seyhan MZ 301 - 2001
Yunus , Mustafa almış bir takım orj supap onları takacak yarın . Demin aradım açmadı. Simdi soracam
Nc 750 subap yaylarını bulabilirmisin diye.

Yani hazır fırsat bulmuşken denemekte fayda var.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:56 ----------

 
Son düzenleme:
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Yunus bilgi için çok , çok , çok teşekkürler . Ayrıca Cihat da , ben de Bursa' da olmamıza rağmen ,
Feys kullanamadığımdan olsa gerek , ismini ilk kez duyuyorum. Eğer Cihat'ın teli mümkün olabilirse ????
Benimki 535 2304722. Ulasabilirsem sevinirim.
 
Katılım
29 Ağu 2018
Mesajlar
125
Bende stop etme emmeyi 0.06, egzozu 0.09 mm yaptığımda epey bir azaldı. Tabii yine saçma sapan yapıyor ışıklarda tam vitese atıyorum stop ediyor en can sıkıcısı da burası zaten, yine ışıklarda kırmızı yeni yandıysa stop edip bekliyorum çalıştırıp biraz devam edip yine debriyaj çektiğim anda 2-3 sn sonra stop ediyor. Eskiden rampa aşağı inerken bir kere bile kompresyona bıraktığımda debriyajı çektiğim an stop ederdi, bazen üst üste anlamsız bir şekilde ederdi şimdi epey azaldı.

Ancak NC 750'nin sübap yaylarını bulsak bile takmak için silindir kapağını sökmemiz lazım ki motor inmesi gerekli bu işlem için.
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst