Turkiyede neden insanlar surekli birbirini kazikliyor?

Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Ben sorunu a ya da b partisi olarak görmüyorum. Sorun sistem sorunu. Sistem tıkanmış durumda. Çok matah sandigimiz muhalefet vekilleri bile sıcak koltuklarindan feragat etmek istemiyorlar.

Şu an devlet denilen mekanizma aşırı derecede büyümüş durumda. Bu da insanlara vergi olarak geri dönüş yapıyor. Vergi çok olunca maliyetler yükseliyor. Hiper enflasyon ortamı oluşuyor.

Ezcümle, devlete abandikça kendi kendimizi yiyip bitiriyoruz.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
2,241
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ben sorunu a ya da b partisi olarak görmüyorum. Sorun sistem sorunu. Sistem tıkanmış durumda. Çok matah sandigimiz muhalefet vekilleri bile sıcak koltuklarindan feragat etmek istemiyorlar.

Şu an devlet denilen mekanizma aşırı derecede büyümüş durumda. Bu da insanlara vergi olarak geri dönüş yapıyor. Vergi çok olunca maliyetler yükseliyor. Hiper enflasyon ortamı oluşuyor.

Ezcümle, devlete abandikça kendi kendimizi yiyip bitiriyoruz.

Sorunu a partisi b partisi olarak gormuyor,muhalefet ile iktidar arasinda cok da fark yok diyorsun yaniiii,afferin len..

Bi ara Huseyin Uzmez icin de olunun arkasindan konusulmaz diyerek insanlik dersi veriyodun..senin gibilere tam olarak ne deniyordu simdi cikartamadim,kaypak diyesim geliyor ama tam uymuyor..
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Sorunu a partisi b partisi olarak gormuyor,muhalefet ile iktidar arasinda cok da fark yok diyorsun yaniiii,afferin len..

Bi ara Huseyin Uzmez icin de olunun arkasindan konusulmaz diyerek insanlik dersi veriyodun..senin gibilere tam olarak ne deniyordu simdi cikartamadim,kaypak diyesim geliyor ama tam uymuyor..

De kardeşim de sorun yok da ben o dingil hakkında öyle bir şey demedim, götünden element uydurma.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
2,241
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
De kardeşim de sorun yok da ben o dingil hakkında öyle bir şey demedim, götünden element uydurma.

Dogru,huseyin uzmez degildi.Kadir Misiroglu icindi bu insanlik dersi,karistirdigim icin ozur dilerim.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Dogru,huseyin uzmez degildi.Kadir Misiroglu icindi bu insanlik dersi,karistirdigim icin ozur dilerim.

O da değil. Boşver ya şimdi onu dedi bunu dedi diye dedikodu yapıyorsun. Aslında hirbocuğum bu fani hayatta ben şunu farkettim, insanlar yıldan yıla değişebiliyorlar. Yani bir insan bugün düşündüğü şeyin bir yıl sonra saçma bir fikir olduğunu farkedebiliyor. O yüzden ben insanlar hakkında kesin bir yargı içine girme taraftarı değilim. İnsanlar yıllar içinde fiziken değiştiği gibi fikren de değişebiliyorlar. Aşırı tepki göstermemek lazım.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
2,241
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
O da değil. Boşver ya şimdi onu dedi bunu dedi diye dedikodu yapıyorsun. Aslında hirbocuğum bu fani hayatta ben şunu farkettim, insanlar yıldan yıla değişebiliyorlar. Yani bir insan bugün düşündüğü şeyin bir yıl sonra saçma bir fikir olduğunu farkedebiliyor. O yüzden ben insanlar hakkında kesin bir yargı içine girme taraftarı değilim. İnsanlar yıllar içinde fiziken değiştiği gibi fikren de değişebiliyorlar. Aşırı tepki göstermemek lazım.

Kadir Misiroglu oldugu gun baslik acmistim,sen de yakismiyirrrr yakismiyir tarzi biseyler yazdin.ben de biraz sert cikinca benimle dogru konus falan biseyler dedin,hafizan tazelenmistir sanirim.Baslik ucuruldugundan yazdiklarini koyamiyorum..Bunu da dedikodu yapiyorsun defigin icin yazdim..

Olm,su ustte yazdigin seye bir bak.Ulkenin ayakta kalan tek bir kurumu dahi kalmamis,ulkeye sayisi dahi belli olmayan milyonlarca multeci girmis,mb dovizlerinin nerelere harcandigi belli degil,kamu bankalari bir yerlere milyar dolar fisekliyor,ana muhalefet partisinin kapatma yollari yapiliyor amaaaaa sana gore a partisi b partisi ayni sey...

Evet evet hepsi ayni..ama en azindan bunlarin alni secdeye degiyor boyle devam !
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Kadir Misiroglu oldugu gun baslik acmistim,sen de yakismiyirrrr yakismiyir tarzi biseyler yazdin.ben de biraz sert cikinca benimle dogru konus falan biseyler dedin,hafizan tazelenmistir sanirim.Baslik ucuruldugundan yazdiklarini koyamiyorum..Bunu da dedikodu yapiyorsun defigin icin yazdim..

Olm,su ustte yazdigin seye bir bak.Ulkenin ayakta kalan tek bir kurumu dahi kalmamis,ulkeye sayisi dahi belli olmayan milyonlarca multeci girmis,mb dovizlerinin nerelere harcandigi belli degil,kamu bankalari bir yerlere milyar dolar fisekliyor,ana muhalefet partisinin kapatma yollari yapiliyor amaaaaa sana gore a partisi b partisi ayni sey...

Evet evet hepsi ayni..ama en azindan bunlarin alni secdeye degiyor boyle devam !

Eğer eskiden yazdıklarımdan ötürü seni incittiysem özür dilerim.

İkinci olarak dediklerine katılıyorum fakat bunlar olurken, bunlar yaşanırken muhalefet bu yaşananlara aşırı konformist yaklaştı. Yani muhalefette "bana dokunmasinlar, konforum bozulmasın ama bunlar da yaşanmasın, suçlular da cezasını çeksin" yaklaşımı hakimdi. Şöyle bir örnek vereyim, adam güpegündüz yolda arabana zarar veriyor, çiziyor, lastiklerini kesiyor; sen de uzaktan uzaktan "beyefendi lütfen yapmayın, rica ediyorum yapmayın" diyorsun.

Dediklerin yaşanırken toplu istifa edilip sine-i millete dönülebilirdi. Ama beyefendiler dönmediler çünkü onlar da sistemden nemalanan, konfor alanı bozulmasın isteyen insanlar sonuçta.

Fransız ihtilali yaşanmadan önce giyotinlerde binlerce kelle kesildi. Ben dahil hangimizde toplum için kendimizi feda edebilecek göt var? Cevap: hiçbirimizde. O yüzden şikayet etmeye de hakkımız yok diyorum. Olacaklara katlanmak zorundayız.

Mesela ben zamları protesto için meydana çıkıp kendimi yaksam "ulan enayiye bak amk salağı kendi kendini yakmış" diyecekler.

Not: 50, 60 ve 70'li yıllarda bu ülkenin aydın kesimi öğretmenlerin attıkları dayakları yazsam inanamazsiniz. Bu ülkede bu ilkokul öğrencileri bellerinde, ellerinden sopa kırıla kırıla büyütüldüler. Okulda dayak yediler, askerde dayak yediler. Hem de o dönemde ülkenin sahibi olan aydınlar tarafından. Şimdiki tepki ve isyanın bir sebebi de budur. Ülkenin aydın kesimi tarafından dayak ile terbiye edilmeye çalışan insanlar fırsatını bulunca aydın kesimi ezdiler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:51 ----------

Çünkü aydın kesim bu insanları eğitemedi.
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Eki 2015
Mesajlar
3,257
Motosikleti
Çükü Olanın Dükü Olur.
hokahey;4610250[B' Alıntı:
]Ben sorunu a ya da b partisi olarak görmüyorum[/B]. Sorun sistem sorunu. Sistem tıkanmış durumda. Çok matah sandigimiz muhalefet vekilleri bile sıcak koltuklarından feragat etmek istemiyorlar.

Harfler arasında fark yok diyerek altlarındaki koltukların değiştirilebileceğini hissettirmezseniz ne düzen değişir, ne düzülen.

Asıl sorun iktidarda veya muhalefette değildir. Sorun "pekmezim dökülmesin ..." diyenlerdedir. Pekmeziniz dökülmez ise cümlenin devamından kaçamazsınız.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Harfler arasında fark yok diyerek altlarındaki koltukların değiştirilebileceğini hissettirmezseniz ne düzen değişir, ne düzülen.

Asıl sorun iktidarda veya muhalefette değildir. Sorun "pekmezim dökülmesin ..." diyenlerdedir. Pekmeziniz dökülmez ise cümlenin devamından kaçamazsınız.

Zzuhahahahaha..
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,020
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
...
Çünkü aydın kesim bu insanları eğitemedi.

Eğitilecek bir şey yok aslında; Atatürk'ünkü bir "devrim"di, hiçbir devrim sancısız olmaz. Devrim öncesi halkın durumu da ortada; ancak sopa ile terbiye olacak duruma sokulmuşlardı...
Asıl sorun Atatürk'ün aramızdan en az yirmi yıl erken ayrılmış olmasıdır. Yirmi yıl daha olsaydı bugün bunları konuşmuyorduk; en az iki devrim nesli geçmiş olacaktı. Sopa da eğitime evrilmiş olacaktı.
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
usenmedim, aykut erdogdu'nun sayistay raporlarini inceleyerek anlattigi yolsuzluklari tek tek buna anlattim.
Kendimden o kadar emindim ki, oh be dedim. Mayk in gozleri acilacak, bir yurttasi da kurtaracagiz.

Mayk bana dedi ki:
"Bak dostum. bu yolsuzluk degil, kapitalizm ile mucadele. Biz ihaleleri tabiki de Allah yolunda mucadele veren yoldaslarimiza verecegiz. Hem tekellesmenin onune gecip, hem de serveti halka dagitiyoruz."

Dondum kaldim. Minareyi calan kikifini hazirlar hesabi, alenen yapilan hirsizligi, yenen kul hakkini boyle bir kilifa sokmuslar.
Ayrımcılığın ayrımcılık doğurmasına tipik bir örnek.

Problem temelde ayrışmada... Etrafımızdaki insanları inançlarına göre kategorize ettiğimiz müddetçe zor... Forumun hali ortada... Hokahey'e bu konuda katılıyorum. Kimsenin kimseye üstünlük taslayacak hali yok. Ayrımcıysak sorunun parçasıyız.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Eğitilecek bir şey yok aslında; Atatürk'ünkü bir "devrim"di, hiçbir devrim sancısız olmaz. Devrim öncesi halkın durumu da ortada; ancak sopa ile terbiye olacak duruma sokulmuşlardı...
Asıl sorun Atatürk'ün aramızdan en az yirmi yıl erken ayrılmış olmasıdır. Yirmi yıl daha olsaydı bugün bunları konuşmuyorduk; en az iki devrim nesli geçmiş olacaktı. Sopa da eğitime evrilmiş olacaktı.

Aydın kesimin sorunu her şeyi anlayıp halkın da anlamasını beklemesiydi diyebiliriz. Bunu köy enstitüleri ile gidermeye çalıştıklar fakat yetersiz kaldı. Bu sefer halkı sopayla yola getirmeye çalıştılar. Babamı nüfus kağıdı yok diye feci dövmüş öğretmen.

Dediğiniz gibi devrimler normalde halktan başlar, yukarı doğru ilerler ama bizde devrim yukarıdan başladı, aşağılara nüfuz edemedi.
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
ahmet hocam şimdi teknoloji öyle bir gelişti ki ve dolayısıyla zekalarda çok gelişti, artık yalanın organizasyonunu yapıyorlar.. bu dayı zamanında bu yardımı alıyor ve planlı projeli olarak.

sonraki aşama ise bir sonraki mevsimi beklemek oluyor ve bir sonraki mevsimde bu troll amca muhalefet kameramanlarına yardım almadığını söylüyor ve bu kayıtlara geçiyor bunu dinliyoruz ama her zaman ki gibi hükumete yine laf söyletmiyoruz... dayı niye yardım almadı diye kızan yok yani. yani hükumeti yermek yok, kızmak yok, ülkeyi batırıyor demek yok yani.

efendim sonracıma akp planının bir sonraki aşaması olarak dayının yardım aldığı kayıtlar a-heber kanalına veriliyor ve a-haber kanalı bunu göstererek FOX TV yalancıdır damgasını vurmak için haber yapıyor..

ve son aşamada bizde "vay be fox tv de sapıtmaya başladı" diyoruz ama halbuki olay tamamen bir organize iş... yani yemezler, hükumetin yaptığı tüm yanlışları kabulleniyorsunuz, bütün fiyaskolarını sineye çekiyorsunuz ve bu yüzden ne kadar üç kağıtçı ve düzenbaz olabileceklerini öngöremiyorsunuz..

not: belki benim düşündüğüm şey doğru değildir, röportajcı amca bir yalancıdır ve fox tv kazaya kurban gitmiştir, böyle de olabilir ama akp nin oyunlarını hepimiz biliyoruz ve görüyoruz bu yüzden ben ilk anlattığıma daha çok ihtimal veriyorum..

inanılmaz bir zeka çağında yaşıyoruz ahmet abim yani beyin fırtınası yapın, üç kağıtçılığın sınırı yok, sonuç olarak ülke battığı için markette peyniri almakta zorlanan kişiler sen ve beniz yani ufkunuzu genişletin, açın gözlerinizi artık.

edit: baksanıza elin Kanadalısı bizim Nevşehirimizin kapadokya 'sında siyanür ile altın arıyor. hiç mi sorgulamıyorsunuz bunları? türkiye altın üretiminde çok büyük bir ülke ama nereye gidiyor bu paralar? niye bunları sormuyorsunuz? cevabını merak ettiğim için soruyorum ve bu soruya cevap bekliyorum...

bu olaya akp li nevşehir belediyesi bile kızmıştır bunu da ekleyeyim

Teorinize katılmıyorum. Bunlarda 1 yıl ileriyi görecek kapasite olsa ülke bu durumda olmazdı.
 
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
1,875
Aydın kesimin sorunu her şeyi anlayıp halkın da anlamasını beklemesiydi diyebiliriz. Bunu köy enstitüleri ile gidermeye çalıştıklar fakat yetersiz kaldı. Bu sefer halkı sopayla yola getirmeye çalıştılar. Babamı nüfus kağıdı yok diye feci dövmüş öğretmen.

Dediğiniz gibi devrimler normalde halktan başlar, yukarı doğru ilerler ama bizde devrim yukarıdan başladı, aşağılara nüfuz edemedi.

yahu ne aydin kesimi? aydin zorbalik yaparmi? Akil mantik aliyormu hic? Aydin dediginiz insan siddete basvurur mu hic? Hepimiz dayak yedik ogretmenden, konuyu zorbaliga getirip, onu da biryere baglamaya calisiyorsunuz.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,020
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Aydın kesimin sorunu her şeyi anlayıp halkın da anlamasını beklemesiydi diyebiliriz. Bunu köy enstitüleri ile gidermeye çalıştıklar fakat yetersiz kaldı. Bu sefer halkı sopayla yola getirmeye çalıştılar. Babamı nüfus kağıdı yok diye feci dövmüş öğretmen.

Dediğiniz gibi devrimler normalde halktan başlar, yukarı doğru ilerler ama bizde devrim yukarıdan başladı, aşağılara nüfuz edemedi.

Aynen öyle, halk bu devrimi ve sonuçlarını içselleştirmeye fırsat bulamadan lideri kaybettik.
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
yahu ne aydin kesimi? aydin zorbalik yaparmi? Akil mantik aliyormu hic? Aydin dediginiz insan siddete basvurur mu hic? Hepimiz dayak yedik ogretmenden, konuyu zorbaliga getirip, onu da biryere baglamaya calisiyorsunuz.

Valla 50-60-70'li yıllarda kimi dinlesen okulda yenilen akıl almaz dayakları sana anlatır. Ha keza askerde de felaket dayak atılıyormuş.
 
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
1,875
Valla 50-60-70'li yıllarda kimi dinlesen okulda yenilen akıl almaz dayakları sana anlatır. Ha keza askerde de felaket dayak atılıyormuş.

Yahu ben dayak kisminda degilim. Aydin kesim dayak atti, sopayla insanlari yola getirmeye calisti dediniz.

Bende diyorum ki, dayak atan insan aydin olurmu hic? Aydindan kastiniz sol goruslu insanmidir?
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Yahu ben dayak kisminda degilim. Aydin kesim dayak atti, sopayla insanlari yola getirmeye calisti dediniz.

Bende diyorum ki, dayak atan insan aydin olurmu hic? Aydindan kastiniz sol goruslu insanmidir?

Dayak atan insan elbette aydın olmaz. Yani yol gösterici, öğretici kimselerin kötü muamelede bulunması ters etki yaratıyor demek istemiştim.

Ama ben sana bir şey diyeyim, efsane bir nesil geliyor. 20-30 sene sonra her şey çok farklı olacak bundan çok eminim.
 
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
1,875
Dayak atan insan elbette aydın olmaz. Yani yol gösterici, öğretici kimselerin kötü muamelede bulunması ters etki yaratıyor demek istemiştim.

Ama ben sana bir şey diyeyim, efsane bir nesil geliyor. 20-30 sene sonra her şey çok farklı olacak bundan çok eminim.

bir ogretmen olarak kesinlikle katiliyorum. yeni nesil kim ne derse desin daha durust ve daha caliskan.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst