Turkiyede neden insanlar surekli birbirini kazikliyor?

Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
2,003
Motosikleti
NC 750 xdct Norden 901
"Işıklar içinde uyusun" cümlesi "nur içinde yatsın" cümlesinin türkçeleştirilmiş halidir arkadaşlar.

Ben de ışıklar içinde uyumak isterim. Led ışık olursa fevkalade hoşuma gider. Ha tasarruflu beyaz ışık oldu, o da olumlu.

Nur ve ışık aynı anlamda kullanılsa da muhafazakâr insanlar ile benim dinle imanla işim yok diyen( büyük kesim) ler arasın da kullanıldığında tercih sebebi. Dine karşı olanlar " nur" kelimesinin dini bir kelime olduğu için kullanmazlar.

Benim bilmediğim tanımadığım kişiler hakkında taziye ya da söz söylemem gerekir ise " Allah işine göre işini rast getirsin" derim

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:59 ----------

Yanlış anladınız.

Evrensel olarak herkesin kabul ettiği "insan" odaklı hangi güzel olan şey din de yok ( bütün dinler) demiştiniz.
Köleliğin kaldırılması mesela. İslamda kölelik yasaklanmamıştır.

İslam ve kölelik hakkında kaldırılmamıştır diyerek nereye gidersin bilmiyorum ama Hz Bilal de köleydi desem başka söze gerek yok herhalde
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
İslam ve kölelik hakkında kaldırılmamıştır diyerek nereye gidersin bilmiyorum ama Hz Bilal de köleydi desem başka söze gerek yok herhalde
???
Hangi evrende sorulan soruya cevap bu?
Hem Hz. Bilal azad edilmedi mi?

Soru: İslam'da kölelik kaldırıldı mı? Yoksa niye? Özgürlüğü kısıtlı insanların olması ne derece doğru?

Cevabınız varsa yazın. Yoksa "Harbiden niye böyle?" deyip araştırın. Ya da umursamayın. Ama saçmalamayın da. Kimse aptal değil çünkü.
 
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
2,648
5 yaşımdan itibaren 50 yıldır,
Gerek Türk, gerekse yabancı tebalı olmak üzere, farklı dinlerden,
Komşularım, arkadaşlarım, müşterilerim, dostlarım oldu...

İçimizden birisi bir yakınını kaybettiğinde hep cenazesine gittik. Her törende, herkes kendi inancına göre dua etti veya andı vefat eden kişiyi...

Türkiyede her dinden tanıdıklarım başka dinden vefat eden tanıdıkları için "Allah rahmet etsin" dediler, dedik.
Mekanı cennet olsunda dedik...

Uzun zaman farklı dinden birisiyle arkadaş olmadan bunu anlamanız zor.
Uzun zamandır birbirinizi tanıyorsanız, o zaman hangi dinden olduğunuz değil, nasıl bir insan olduğunuz ön plana çıkıyor...

Birbirinizin bayramlarına saygı gösteriyor, birbirinizin bayramını kutluyorsunuz...
 
Katılım
15 Mar 2005
Mesajlar
2,890
Vefat eden Müslüman değil ve başsağlığı dileyen Müslüman değilse evet biraz saçma olur "Allah rahmet eylesin" demek :) Lakin bazı sözler, kalıplar da inançtan bağımsız olarak geleneklere, kültüre işlemiş, çıkarmak zor. Yine de "Toprağı bol olsun" demek "Işıklar içinde uyusun" demekten daha hoş geliyor kulağıma.

Şimdi Cennet hep filmlerde ya da anlatılanlardan itibarla ışıl ışık, aydınlık, ferah tasvir edilmez mi? Peki toprağı bol olsun ne? Gün yüzü görmesin der gibi :) :pl:

Gercek islamı bilenler el kaldırsın :D

Bir de sonra bildiğini zannedenler de kaldırsın bence :)

5 yaşımdan itibaren 50 yıldır,
Gerek Türk, gerekse yabancı tebalı olmak üzere, farklı dinlerden,
Komşularım, arkadaşlarım, müşterilerim, dostlarım oldu...

İçimizden birisi bir yakınını kaybettiğinde hep cenazesine gittik. Her törende, herkes kendi inancına göre dua etti veya andı vefat eden kişiyi...

Türkiyede her dinden tanıdıklarım başka dinden vefat eden tanıdıkları için "Allah rahmet etsin" dediler, dedik.
Mekanı cennet olsunda dedik...

Uzun zaman farklı dinden birisiyle arkadaş olmadan bunu anlamanız zor.
Uzun zamandır birbirinizi tanıyorsanız, o zaman hangi dinden olduğunuz değil, nasıl bir insan olduğunuz ön plana çıkıyor...

Birbirinizin bayramlarına saygı gösteriyor, birbirinizin bayramını kutluyorsunuz...

Aaaa müslüman noel kutlamaz ama? cık cık cık... :)
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Müslüman Noel kutlamıyor zaten. Bu laf olmamış. Zır cahil Müslümanlar da Noel'i yeni yıl sanıyor.
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
E tabi bunlarda var Türkiye'nin gerçekleri.

https://youtu.be/JdCT6dTJveE

ahmet hocam şimdi teknoloji öyle bir gelişti ki ve dolayısıyla zekalarda çok gelişti, artık yalanın organizasyonunu yapıyorlar.. bu dayı zamanında bu yardımı alıyor ve planlı projeli olarak.

sonraki aşama ise bir sonraki mevsimi beklemek oluyor ve bir sonraki mevsimde bu troll amca muhalefet kameramanlarına yardım almadığını söylüyor ve bu kayıtlara geçiyor bunu dinliyoruz ama her zaman ki gibi hükumete yine laf söyletmiyoruz... dayı niye yardım almadı diye kızan yok yani. yani hükumeti yermek yok, kızmak yok, ülkeyi batırıyor demek yok yani.

efendim sonracıma akp planının bir sonraki aşaması olarak dayının yardım aldığı kayıtlar a-heber kanalına veriliyor ve a-haber kanalı bunu göstererek FOX TV yalancıdır damgasını vurmak için haber yapıyor..

ve son aşamada bizde "vay be fox tv de sapıtmaya başladı" diyoruz ama halbuki olay tamamen bir organize iş... yani yemezler, hükumetin yaptığı tüm yanlışları kabulleniyorsunuz, bütün fiyaskolarını sineye çekiyorsunuz ve bu yüzden ne kadar üç kağıtçı ve düzenbaz olabileceklerini öngöremiyorsunuz..

not: belki benim düşündüğüm şey doğru değildir, röportajcı amca bir yalancıdır ve fox tv kazaya kurban gitmiştir, böyle de olabilir ama akp nin oyunlarını hepimiz biliyoruz ve görüyoruz bu yüzden ben ilk anlattığıma daha çok ihtimal veriyorum..

inanılmaz bir zeka çağında yaşıyoruz ahmet abim yani beyin fırtınası yapın, üç kağıtçılığın sınırı yok, sonuç olarak ülke battığı için markette peyniri almakta zorlanan kişiler sen ve beniz yani ufkunuzu genişletin, açın gözlerinizi artık.

edit: baksanıza elin Kanadalısı bizim Nevşehirimizin kapadokya 'sında siyanür ile altın arıyor. hiç mi sorgulamıyorsunuz bunları? türkiye altın üretiminde çok büyük bir ülke ama nereye gidiyor bu paralar? niye bunları sormuyorsunuz? cevabını merak ettiğim için soruyorum ve bu soruya cevap bekliyorum...

bu olaya akp li nevşehir belediyesi bile kızmıştır bunu da ekleyeyim
 
Son düzenleme:
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
2,648
Sanırım düşüncelerimi tam ifade edemedim...

Bayramlarımızı kutlamak derken, Noel kutlaması yapmanız gerekmiyor. Farklı dinden arkadaşlarınızı tebrik ediyorsunuz...

Ben ve farklı dinden arkadaşlarım dini bayramlarımızı kutlarken,
"Bayramın mubarek olsun, tüm dünyaya barış, huzur ve refah getirsin" ifadesiyle, içten temennilerimizi dile getiririz.

Not: cevabım @ero'ya idi.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
2,003
Motosikleti
NC 750 xdct Norden 901
ahmet hocam şimdi teknoloji öyle bir gelişti ki ve dolayısıyla zekalarda çok gelişti, artık yalanın organizasyonunu yapıyorlar.. bu dayı zamanında bu yardımı alıyor ve planlı projeli olarak.

sonraki aşama ise bir sonraki mevsimi beklemek oluyor ve bir sonraki mevsimde bu troll amca muhalefet kameramanlarına yardım almadığını söylüyor ve bu kayıtlara geçiyor bunu dinliyoruz ama her zaman ki gibi hükumete yine laf söyletmiyoruz... dayı niye yardım almadı diye kızan yok yani. yani hükumeti yermek yok, kızmak yok, ülkeyi batırıyor demek yok yani.

efendim sonracıma akp planının bir sonraki aşaması olarak dayının yardım aldığı kayıtlar a-heber kanalına veriliyor ve a-haber kanalı bunu göstererek FOX TV yalancıdır damgasını vurmak için haber yapıyor..

ve son aşamada bizde "vay be fox tv de sapıtmaya başladı" diyoruz ama halbuki olay tamamen bir organize iş... yani yemezler, hükumetin yaptığı tüm yanlışları kabulleniyorsunuz, bütün fiyaskolarını sineye çekiyorsunuz ve bu yüzden ne kadar üç kağıtçı ve düzenbaz olabileceklerini öngöremiyorsunuz..

not: belki benim düşündüğüm şey doğru değildir, röportajcı amca bir yalancıdır ve fox tv kazaya kurban gitmiştir, böyle de olabilir ama akp nin oyunlarını hepimiz biliyoruz ve görüyoruz bu yüzden ben ilk anlattığıma daha çok ihtimal veriyorum..

inanılmaz bir zeka çağında yaşıyoruz ahmet abim yani beyin fırtınası yapın, üç kağıtçılığın sınırı yok, sonuç olarak ülke battığı için markette peyniri almakta zorlanan kişiler sen ve beniz yani ufkunuzu genişletin, açın gözlerinizi artık.

edit: baksanıza elin Kanadalısı bizim Nevşehirimizin kapadokya 'sında siyanür ile altın arıyor. hiç mi sorgulamıyorsunuz bunları? türkiye altın üretiminde çok büyük bir ülke ama nereye gidiyor bu paralar? niye bunları sormuyorsunuz? cevabını merak ettiğim için soruyorum ve bu soruya cevap bekliyorum...

bu olaya akp li nevşehir belediyesi bile kızmıştır bunu da ekleyeyim

Samimi olarak seni tebrik ediyorum. Bu nasıl bir inanmışlık nasıl bir bağlılık,nasıl toz kondurmazlık...
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
Samimi olarak seni tebrik ediyorum. Bu nasıl bir inanmışlık nasıl bir bağlılık,nasıl toz kondurmazlık...

toz kondurmazlık derken? ben kimseyi savunmadım ki, kimi savundum ben az önce? böyle davranırsanız masuz yaptığınızı düşünmeye başlarım, çünkü normal şartlar altında ben sizin kötülüğünüzü istemem ve sizde benim...

sizin kazancınızda benim gözüm yok ve aynı şekilde benim kazancımda da sizin gözünüz yok, ama böyle davranarak takım tutar gibi birini desteklemiş oluyorsunuz ve bundan bir çıkarım yapmak durumundayım.. akp değil, direkman tayyip erdoğan'a bağlısınız, bunda artık bir kasıt aramaya başladım, troll maaşı almıyor iseniz onu neden savunmak için bu kadar kendinizi zorluyorsunuz hocam?

insanlar gerçekten sıkıntılı günler yaşıyor, yani bakmayın kibar konuştuğuma, ben burada içimden ateş püskürüyorum, çok fena ağır hakaretler ediyorum aslında, bu tayyip erdoğan'ı ve onu destekleyen idolojileri çok fena topa tutuyorum...

yinede yanlış anlaşılmamak için yani aslında başka insanların kötülüğünü düşünmediğimi göstermek için sakin, kibar ve anlayışlı olmaya çalışıyorum ve aynısını da karşımdakinden bekliyorum.. sonuçta sizin seçimleriniz bizi mahvediyor ama ben yinede asabımı korumaya özen gösteriyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:36 ----------

biz Y ve Z kuşağı olarak kuyruğu da gördük darbeyi de, ülke firmalarının satılmasını da gördük yerli sermayenin nasıl bir avuç insana peşkeş çekildiğini de gördük, adaletsizliği de gördük insanların köleleştirildiğine de şahit oluyoruz ve dış politikada eyvallah üzerine eyvallah demelere de şahit oluyoruz yani fiyasko olduk çıktık... hastane konusunda da fiyasko bir ülkeyiz, hiçte öyle hizmetten bedava hastanelerden falan bahsetmeyin hepsi hikaye... bir randevu alıyorsun kaç hafta kaç ay sonraya çıkıyor... yani çocuk kandırırlar ancak.

nevşehir de ki altın arama işini kanada yapıyor dedim az önce ve milletin sol kulağından girdi ve sağ kulağından çıktı, normal şartlarda böyle bir durum için cinayet işlenir biliyor musunuz?

ama bizde ar namus haysiyet onur gurur şeref hiç bir şey kalmamış ki.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,020
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
@fatih.met: Ben çocukken yabancılar ancak şehirde daire alabilirlerdi, arazi falan alamazlardı. AKP iktidarı sağolsun(!) artık şehir dışında ekilebilir arazi alabiliyorlar.

Yine ben çocukken yerli malı haftası yapılırdı, geçen sene savaş bölgesi olan Suriye'den gelenler olmayaydı yemeye soğan bulamazdık.

Böyle devam, yakında ...meye değil insan, memleket bile kalmayacak...
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
@fatih.met: Ben çocukken yabancılar ancak şehirde daire alabilirlerdi, arazi falan alamazlardı. AKP iktidarı sağolsun(!) artık şehir dışında ekilebilir arazi alabiliyorlar.

Yine ben çocukken yerli malı haftası yapılırdı, geçen sene savaş bölgesi olan Suriye'den gelenler olmayaydı yemeye soğan bulamazdık.

Böyle devam, yakında ...meye değil insan, memleket bile kalmayacak...

doğal seleksiyon döngüsünü sürdürüyor, elim kırılaydı oy vermeseydim diyenler çıkıyor ama çok geç kalıyorlar, ahmet hocam ve onun gibiler bir gün bizim haklı olduğumuzu anlayacaklar ama pek umurumda değil, ben yaşadığım sıkıntıları düşünüyorum sadece.

şu duvar varya, bunun verniklenmiş ve cilalanmış halini düşünün, ona ben ellerimi ayaklarımı kullanmadan tırmanıyorum işte :) geçecek, bu günlerde geçecek.
 
Son düzenleme:
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
@fatih.met: Ben çocukken yabancılar ancak şehirde daire alabilirlerdi, arazi falan alamazlardı. AKP iktidarı sağolsun(!) artık şehir dışında ekilebilir arazi alabiliyorlar.

Yine ben çocukken yerli malı haftası yapılırdı, geçen sene savaş bölgesi olan Suriye'den gelenler olmayaydı yemeye soğan bulamazdık.

Böyle devam, yakında ...meye değil insan, memleket bile kalmayacak...

Yeri gelmisken.
"Resmi Gazete'de yayımlanan bir kararla 15 yaylanın statüsü kaldırıldı. Kararla birlikte yayla alanı olmaktan çıkarılan yerlerin imara açılabileceği belirtiliyor."

https://onedio.com/haber/erdogan-imzaladi-statuleri-kaldirildi-15-yaylaya-yapilasma-izni-958357
 
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
1,875
“Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana

Zamaninda cok sevdigim bir arkadasim vardi. comert, yardimsever iyi kalpli, karincayi bile incitmeyen. Harika bir insandi, Mikail.

Yalniz Mikail in tek kusuru vardi: x partsini fanatik bir Besiktasli gibi tutar, reisini de babasi gibi severdi.

Birgun ona dedim ki:

"Mayk, ben melegim desen, azicik ta israr etsen neredeyse inanacagim. Senin gibi bir adam bu soyguncu dalavereci partiyi nasil destekler?"

actim internetten cok populer, alaskadaki cocuklarin bile kulagina gitmis yolsuzluk dosyalarini gosterdim.

usenmedim, aykut erdogdu'nun sayistay raporlarini inceleyerek anlattigi yolsuzluklari tek tek buna anlattim.
Kendimden o kadar emindim ki, oh be dedim. Mayk in gozleri acilacak, bir yurttasi da kurtaracagiz.

Mayk bana dedi ki:
"Bak dostum. bu yolsuzluk degil, kapitalizm ile mucadele. Biz ihaleleri tabiki de Allah yolunda mucadele veren yoldaslarimiza verecegiz. Hem tekellesmenin onune gecip, hem de serveti halka dagitiyoruz."

Dondum kaldim. Minareyi calan kikifini hazirlar hesabi, alenen yapilan hirsizligi, yenen kul hakkini boyle bir kilifa sokmuslar.

O gunden beri, ben laf anlatmayi biraktim. Mayk dahil, x partisini destekleyen herkesle muhabbeti kestim.

Benim colugumun cocugumun gelecegini calan hirsizlari destekleyen akrabamla bile gorusmem.

Dostlarim, Nefesinizi, enerjinizi bunlara laf anlatmaya calismakla bosa harcamayin. Sinirleriniz bozulmaktan oteye gecmez. Cevap dahi vermeyin. Gun gelecek, o enerji bize lazim olacak.

hepinize saygilar
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
2,003
Motosikleti
NC 750 xdct Norden 901
Önyargılı olduğunuzu biliyorum. Ama bu kadarı fazla olmuyor mu. Benim Ak partiyi öven buna oy verdim. Ak parti iyidir...vs herhangi bir yazım oldu mu. Epeydir siyasi konulara yazmıyorum dikkat ederseniz.

Konu Türkiye'de düzgün adam yok muhabbetine gelince bende böyle olmadığını yazmaya çalıştım. TÜRKİYE YADA TÜRKLER YA DA İSLAM LEHİNE yazan herkesi niye Ak partili militan olarak görüyorsunuz. Ya saçmalıyorsunuz yada bunu gerçeklik olarak kabul ediyorsunuz. İki ihtimalde akıl işi değil..

Forumda aktif olanların genel görüşü belli. Ama saçmalama oranı da bayağı yüksek...

Konu Türkiye ile ilgili ise yazarım yoksa her zaman siz çalıp oynayın uzaktan seyrederim. Siyasetinin sizin olsun. Seçim yok benim için bir dahaki seçime kadar siyaset de yok..
 
Katılım
15 Mar 2005
Mesajlar
2,890
Sanırım düşüncelerimi tam ifade edemedim...

Bayramlarımızı kutlamak derken, Noel kutlaması yapmanız gerekmiyor. Farklı dinden arkadaşlarınızı tebrik ediyorsunuz...

Ben ve farklı dinden arkadaşlarım dini bayramlarımızı kutlarken,
"Bayramın mubarek olsun, tüm dünyaya barış, huzur ve refah getirsin" ifadesiyle, içten temennilerimizi dile getiririz.

Not: cevabım @ero'ya idi.

Ben kinaye şeetmeye çalışmıştım ama olmadı beceremedim. İsteyen istediğini kutlar elbet banane ki? Söz düşmez, bu konuda laf söyleyen olsa olsa iranlı suriyeli falandır herhalde. Zira kimin ne kutlayacağına karışmak için öküz, sığır, andaval ve cahil olmak gerek.


Dostlarim, Nefesinizi, enerjinizi bunlara laf anlatmaya calismakla bosa harcamayin. Sinirleriniz bozulmaktan oteye gecmez. Cevap dahi vermeyin. Gun gelecek, o enerji bize lazim olacak.

hepinize saygilar

Ben arada televizyonda denk gelince sövüyordum, gün geçtikçe sövdüklerime yenileri ekleniyor. Eskisi yenisi, gelmişi geçmişi kalmadı... Günah işlediğimi dahi düşünmüyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst