Turkiyede neden insanlar surekli birbirini kazikliyor?

Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
İşin garip tarafı şu ki bütün yorumcular şöyle kaka böyle kaka millet bozuk insanlar bozuk diyor..

Ya bu forumda Türkiye den kimse yok...
Ya tüm iyilerin hepsi bu forumda...
Ya da....

Hiç mi iyi adama denk gelmediniz yav. Hiç mi dürüst ticaret yapan görmediniz. Birkaç olumsuzluk ise niye bu kadar kötümser siniz.

Burası da nihayetinde toplumun aynası. Herkesi tenzih ederim ama eğer umum kötü ise buradaki lerde kötü olmaz mı. Yok burda çoğunluk iyi ise niye bu kadar türk insanını yerin dibine sokuyorsunuz..

Bizde de iyi ve işini gayet düzgün yapan insanlar var ama toplum genelinde sayıları oldukça düşük. Arayıp bulmak gerekiyor. Yani iyi insanı bulmak için çaba göstermemiz lazım. Böyle olunca da insan yoruluyor haliyle. Her an tetikte olmak insanları psikolojik yönden bitiriyor ve her şeye kuşkuyla bakmaya başlıyorlar.

Ayrıca kötü insan, yanında iyi insan barındırmak istemediği için kötünün yanında duran iyi insan da bir süre sonra yılıyor; ya oradan uzaklaşıyor ya da kötüye ayak uydurmaya çalışıyor.
 
Katılım
16 Eki 2015
Mesajlar
3,257
Motosikleti
Çükü Olanın Dükü Olur.
Ayrıca kötü insan, yanında iyi insan barındırmak istemediği için kötünün yanında duran iyi insan da bir süre sonra yılıyor; ya oradan uzaklaşıyor ya da kötüye ayak uydurmaya çalışıyor.

+ Uyduramazsa da o ayağı kaydırıveriyorlar.
 
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
1,875
İşin garip tarafı şu ki bütün yorumcular şöyle kaka böyle kaka millet bozuk insanlar bozuk diyor..

Ya bu forumda Türkiye den kimse yok...
Ya tüm iyilerin hepsi bu forumda...
Ya da....

Hiç mi iyi adama denk gelmediniz yav. Hiç mi dürüst ticaret yapan görmediniz. Birkaç olumsuzluk ise niye bu kadar kötümser siniz.

Burası da nihayetinde toplumun aynası. Herkesi tenzih ederim ama eğer umum kötü ise buradaki lerde kötü olmaz mı. Yok burda çoğunluk iyi ise niye bu kadar türk insanını yerin dibine sokuyorsunuz..

forumlarin amaci nedir? Bilgi alisverisi. Bir foruma yazan, yazilanlari okuyan insanlarin ortak ozelligi, yeni bilgiler ogrenmeyi sevmeleri ve bildiklerini paylasmaktan zevk almalaridir.

peki bu basligin amaci nedir? Milletimizi kotulemek degil elbette. Bunu yapmak bana ne kazandiracak ki?

bu basligin amaci ozelestiri yapabilmek, hatalarimizla yuzlesebilmek, o hatalardan bir umut ders cikarabilmek.

tarih boyunca bazi apacik gercekleri dile getiren insanlar katledilmis, en iyi ihtimal dislanmis. insan hatalarini kabul etmek yerine, vahsilesip saldirganlasabiliyor yada ,3 maymunu oynuyor.

Ben yurtdisina cikip, hayatim boyunca bize ogretilen "bizim insanmiz dunyadaki en iyidir" kaidesinin paramparca olusunu yasadim. Her zerrem aci cekti, dogrularim paramparca oldu. inandigin, sigindigin en temel dogrularinin yalan cikmasi dunyadaki en sancili surecleri beraberinde getirir.

Avrupa rönesansi nasil yasadiysa, o karanlik donemden nasil cikip simdiki halini aldiysa bizde kendi rönesansimizi yasayacagiz. hatalarimizi konusacagiz. haataliklarimizi teshis edecegiz. tum bunlari yaparken guclu olacagiz ki, gelen saldirilardan yilmayalim.

yoksa bizim baska ne amacimiz olabilir? coguklarimizin, torunlarimizin aydinlik gelecekler yasayabilmesi icin, bizim birseyler yapmamiz gerekiyor.

hepinize saygilar
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
2,003
Motosikleti
NC 750 xdct Norden 901
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Suç oranları haberinde İstanbul'dan fazla denmiş, İstanbul'un oranları verilmemiş.

İkinci linkte Türkiye'den yüksek orana sahip Avrupa ülkeleri, Rusya ve eski doğu bloğu ülkeleri. Kendimizi Afrika'yla kıyaslarsak elhamdülillah, çok şükür.
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Şub 2012
Mesajlar
2,323
bu genel olarak Türklere özgü.
Yurtdışına gidip bir Türk'ün yanında kaçak çalışıp parasını alamayan o kadar çok var ki... youtube'da yurtdışı vloglarında çoğu kişi diyor yurtdışına çıkarsanız Türklerden uzak durun diye.
yine geçen sene greencard kazanıp amerikaya gidip ordaki Türk esnaflardan alışveriş yapanlar dert yanıyordu kazıklandıkları için.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,456
Motosikleti
D400
konunun adını provokatörlerin savaşı olarak değiştirin bence :queen:
 
Katılım
14 Eki 2005
Mesajlar
1,405
Motosikleti
2013 Honda Cbf150
bu genel olarak Türklere özgü.
Yurtdışına gidip bir Türk'ün yanında kaçak çalışıp parasını alamayan o kadar çok var ki... youtube'da yurtdışı vloglarında çoğu kişi diyor yurtdışına çıkarsanız Türklerden uzak durun diye.
yine geçen sene greencard kazanıp amerikaya gidip ordaki Türk esnaflardan alışveriş yapanlar dert yanıyordu kazıklandıkları için.

Hatırlayamadığım bir yerde seyretmiştim. Kadın amerikada sadece Türklerin kendisini kazıkladığını anlatıyordu.
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,543
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Konu kazıklanmak.
Sözlük anlamı; Bir malı değerinden çok pahalıya almak, alışverişte aldatılmak.

Halk arasında sözlük anlamından daha geniş anlamda kullanılır. Her hangi bir konuda aldatılmak, yanıltılmak olarak ta kullanılır.

Konu bir milletin içindeki kemirgenler. Eleştiriyi kim yapıyor? Bu kemirgenlerin azalmasını isteyenler.
Konuyu çarpıtarak Türk milletini tartışma konusu yapmak isteyen var mı? Var. Bu gayrete uygun düşen yorumlar var mı? O da var.

Söylemesi benden. Bu başlıkta bile kazıklanıyorsunuz...

"Türk Milleti Çalışkandır. Türk milleti zekidir."
Atatürk
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,008
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Konu kazıklanmak.
Sözlük anlamı; Bir malı değerinden çok pahalıya almak, alışverişte aldatılmak.

Halk arasında sözlük anlamından daha geniş anlamda kullanılır. Her hangi bir konuda aldatılmak, yanıltılmak olarak ta kullanılır.

Konu bir milletin içindeki kemirgenler. Eleştiriyi kim yapıyor? Bu kemirgenlerin azalmasını isteyenler.
Konuyu çarpıtarak Türk milletini tartışma konusu yapmak isteyen var mı? Var. Bu gayrete uygun düşen yorumlar var mı? O da var.

Söylemesi benden. Bu başlıkta bile kazıklanıyorsunuz...

"Türk Milleti Çalışkandır. Türk milleti zekidir."
Atatürk

Güzel okumalar, öneririm:
https://en.wikipedia.org/wiki/Narcissistic_defences
https://en.wikipedia.org/wiki/Psychological_projection
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
2,003
Motosikleti
NC 750 xdct Norden 901
Konu kazıklanmak.
Sözlük anlamı; Bir malı değerinden çok pahalıya almak, alışverişte aldatılmak.

Halk arasında sözlük anlamından daha geniş anlamda kullanılır. Her hangi bir konuda aldatılmak, yanıltılmak olarak ta kullanılır.

Konu bir milletin içindeki kemirgenler. Eleştiriyi kim yapıyor? Bu kemirgenlerin azalmasını isteyenler.
Konuyu çarpıtarak Türk milletini tartışma konusu yapmak isteyen var mı? Var. Bu gayrete uygun düşen yorumlar var mı? O da var.

Söylemesi benden. Bu başlıkta bile kazıklanıyorsunuz...

"Türk Milleti Çalışkandır. Türk milleti zekidir."
Atatürk

Atatürk yanılmış mı yani...

Kaziklanma olayı sadece Türkiye'de vardır mı diyeceğiz. Yada forumdakilerin hiçbiri kazık atmaz mı diyeceğiz. Yada bu kadar abartmayın iyi ve dürüst adam sayısı mutlaka Türkiye de de forumda da daha çoktur mu diyeceğiz...

Bence iyi adam daha çok var.
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
Atatürk yanılmış mı yani...

Kaziklanma olayı sadece Türkiye'de vardır mı diyeceğiz. Yada forumdakilerin hiçbiri kazık atmaz mı diyeceğiz. Yada bu kadar abartmayın iyi ve dürüst adam sayısı mutlaka Türkiye de de forumda da daha çoktur mu diyeceğiz...

Bence iyi adam daha çok var.


Evet, Gazi Mustafa Kemal Ataturk de bir insan olarak yanilmis, hatta tum diger liderleri gibi kandirilmis bile, olabilir.

Bu arada, "..." lari bilerek mi sonlandirmiyorsunuz yoksa imla bilginizde mi sorun var bilemiyorum, sanirim ilki daha olasi.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
2,003
Motosikleti
NC 750 xdct Norden 901
Evet, Gazi Mustafa Kemal Ataturk de bir insan olarak yanilmis, hatta tum diger liderleri gibi kandirilmis bile, olabilir.

Bu arada, "..." lari bilerek mi sonlandirmiyorsunuz yoksa imla bilginizde mi sorun var bilemiyorum, sanirim ilki daha olasi.

Yani çoğunluğun iyi olma ihtimali hiç yok diyorsun...
.... lara çok takılma edebiyat eseri yazmıyorum. Benimle telepati falan kurmadan da beynimi okuma istersen. Yada oku yav...
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
Yani çoğunluğun iyi olma ihtimali hiç yok diyorsun...
.... lara çok takılma edebiyat eseri yazmıyorum. Benimle telepati falan kurmadan da beynimi okuma istersen. Yada oku yav...

Sizin yazdiginiz cumle de "niyet okuma". Cogunluk iyi ya da cogunluk kotu yazmadim, "oku yav" degil de, bir daha okuyun yazdiklarimi.
 
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
4,154
bir arkadaş arabasının rutin bakımını yaptıracak, anladığım kadarı ile kit olarak filtreler satılıyor, internetten almış.
yağ alacak ama piyasada oldukça fazla olan sahte yağlardan dolayı sorun yaşıyor.

"kazıklanmamak için çırpınıyorum" diyor.

sadece tekil bir örnek.

neredeyse her konuda aşağı yukarı aynı durumdayız.
bir ürünü ya da hizmeti almaya karar vermek ayrı mesele, o ürünü ya da hizmeti nereden nasıl alabileceğimiz ise tamamen farklı bir mesele.

insanların birbirlerine bu kadar güvensiz olmasının sebebi olarak başat kültürün kendisini esas alabiliriz.

eskiden de böyle idi, sadece haberimiz olmuyordu.
iletişim çağında ise bu durum daha da göze batıyor.

marka değeri denilen olgu güven ölçüsüdür.

ne demiş rabırd boş : "hepimiz kazıkçıyız ama en az kazıkçı olan benim"

pazarlık kavramı da buradan icat olunmuştur. madem ürünün bedeli o, ne diye nağme yapıyorsunuz?
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Bakınız aşağı yukarı her öğrenciye taktir ve teşekkür belgesi verilmiş. Sebep: dünya çapında eğitimde başarı oranımız yüksek görünsün. Vallahi dimağım çatladı artık, emek verdiğimiz çoluk çocuğumuza yazık.
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Kabileci mantık input kabul etmiyor...
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
4,435
Onu bunu bilmem , şu perde korniş/kornij ne ise adı.. bunu icad edenin , taa ............ bi evim olur ise , camım hemen üstüne bi boru , buyuk halkalar dört köşeye mıknatıs vesselam..

Arkadaş bunu icad eden kimse artık , biz er'lere kastı var , ulan bu nedir yahuuu ::rantinp:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst